ΝΣΚ/149/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα καλύψεως χρέους, προς το Δημόσιο, Ποδοσφαιρικής Ανώνυμης Εταιρείας, από ΟΤΑ, ο οποίος κατέχει το 89% του μετοχικού κεφαλαίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εκ του γεγονότος ότι ο ΟΤΑ κατείχε το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών της ΠΑΕ και οι διοικούντες την ΠΑΕ είχαν διορισθεί από το δημοτικό συμβούλιο, είναι δυνατή η εκ μέρους του ΟΤΑ καταβολή προς το Δημόσιο των βεβαιωμένων στην οικεία ΔΟΥ χρεών. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/296/2004
Αρμόδια Αρχή για τη διαγραφή χρεών έπειτα από την έκδοση δικαστικής αποφάσεως επί ανακοπής κατά πράξεων διοικητικής εκτέλεσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αρμόδια Διοικητική Αρχή για την διαγραφή χρέους προς το Δημόσιο κατ’ άρθρο 10 παρ.9 του Ν 1160/1981 είναι η εν ευρεία έννοια βεβαιώσασα το χρέος Αρχή, δηλαδή αυτή που συνέταξε το νόμιμο τίτλο στον οποίο αυτό στηρίζεται. Για τη διαγραφή απαιτείται έκδοση τελεσίδικης απόφασης επί ανακοπής κατά ατομικής ειδοποίησης ή πράξεων της διοικητικής εκτέλεσης.
ΝΣΚ/120/2002
Αξιωματικοί αποστρατευόμενοι πριν το πέρας χρόνου υποχρεωτικής παραμονής τους στο στράτευμα. Τρόπος καταβολής της σε βάρος τους καταλογιζομένης αποζημιώσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μεταξύ των χρεών προς το Δημόσιο συγκαταλέγεται και η καταλογιζομένη σε βάρος αξιωματικού αποζημίωση λόγω αποστρατείας του συνεπεία πειθαρχικών παραπτωμάτων πριν από το πέρας του χρόνου που ήταν υποχρεωμένος να παραμείνει στο στράτευμα. Ο έχων το δικαίωμα του καταλογισμού δύναται να ορίσει η καταβολή του σχετικού χρέους να γίνει σε δόσεις, χωρίς τούτο να αντίκειται στο άρθρο 3 του ΝΔ 356/1974 (ΚΕΔΕ).
ΝΣΚ/162/2004
Διατήρησις ευεργετήματος ρυθμίσεως χρεών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Επί κατασχέσεως του Δημοσίου εις χείρας τρίτου είναι νόμιμος η πίστωσις του χρέους του οφειλέτου του Δημοσίου, το οποίο προέρχεται από ληξιπροθέσμους δόσεις ρυθμίσεως χρεών, με το σύνολον, ή τμήμα του περιλαμβανομένου στο κατασχετήριο ποσού, ενώ 2) ληξιπρόθεσμοι κατά του Δημοσίου απαιτήσεις οφειλετών του Δημοσίου, οι οποίοι έχουν υπαχθή στην ρύθμιση χρεών του νόμου 2778/1999 (άρθρου 45) συμψηφίζονται υποχρεωτικώς με δόσεις της ως άνω ρυθμίσεως, εφ’ όσον δεν υπάρχουν άλλαι ληξιπρόθεσμοι οφειλαί έναντι των οποίων συμψηφίζονται κατά προτεραιότητα.
ΝΣΚ/176/2001
Δήμοι - Κοινότητες. Δυνατότητα διάθεσης πιστώσεως εκ μέρους των ΟΤΑ για την αγορά μετοχών ναυτιλιακών εταιρειών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι, σύμφωνα με το νόμο, δυνατή η διάθεση πιστώσεων εκ μέρους των ΟΤΑ για την αγορά μετοχών ναυτιλιακών εταιρειών ακόμη με δανειοδότηση, με τους όρους των άρθρων 277 και 237 του ΠΔ 410/95 και μετά από πλήρη οικονομοτεχνική μελέτη. Εάν η πλειοψηφία των μετοχών αγορασθεί από ΟΤΑ ή από φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η ναυτιλιακή εταιρεία θεωρείται επιχείρηση της Τοπικής Αυτ/σης, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 291 του ΠΔ 410/95.
ΝΣΚ/151/2007
Ανταλλάξιμα ακίνητα. Πώληση. Διαγραφή χρεών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων προς το Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη του άρθρου 3 παρ.9 του Ν 3274/2004, η οποία προβλέπει την διαγραφή των υφισταμένων χρεών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων προς το Δημόσιο, τα οποία προέρχονται από οφειλές των πρώην Νομαρχιακών Ταμείων, δεν δύναται να έχει εφαρμογή προκειμένου περί χρεών από τη διάθεση ακινήτου ανήκοντος στην ανταλλάξιμη περιουσία του Δημοσίου.
ΠΥΣ/7/2014
Συνυπογραφή από το Ελληνικό Δημόσιο του Σχεδίου Σύμβασης Αγοραπωλησίας Μετοχών της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε.
ΝΣΚ/149/2010
Ζητήματα προκύπτοντα εκ της εφαρμογής συμφωνίας του άρθρου 44 του Ν 1892/1990 – Ρύθμιση χρεών – Συμψηφισμός.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η κατά το ως άνω άρθρο 44 του Ν 1892/1990 και κατά το αληθινό νόημα αυτού συμφωνία πιστωτών ρύθμισης χρεών μιας επιχείρησης, που παρουσιάζει, μεταξύ άλλων, έκδηλη αδυναμία πληρωμής των οφειλών της και ο εντεύθεν προκύπτων ποσοτικός περιορισμός χρεών, αναφέρεται αποκλειστικά και μόνο στα χρέη της επιχείρησης και δεν μπορεί να επεκταθεί ή να αποκλείσει τη δυνατότητα συμψηφισμού ανταπαίτησης της εν λόγω επιχείρησης προς τις οφειλές αυτές. Συνεπώς ελλειπούσης σχετικής απαγορευτικής ρύθμισης στο νόμο και στη συμφωνία, το Δημόσιο νομίμως συμψηφίζει ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις του, μετά των ληξιπροθέσμων ανταπαιτήσεων της ως άνω επιχείρησης και δη παρακρατεί απαιτήσεις αυτής προς εξόφληση των οφειλών της προς το Δημόσιο, καθ’ όλη τους την έκταση, πέραν δηλαδή του συμφωνηθέντος περιορισμού των χρεών της, χαριστικού σε κάθε περίπτωση, ο οποίος επεβλήθη, κατ’ ουσίαν, λόγω της έκδηλης αδυναμίας της πληρωμής, τουλάχιστον στο σύνολό τους, των εν λόγω χρεών. Η ανταπαίτηση της εταιρείας, που συμψηφίσθηκε, με χρέη αυτής έναντι του Δημοσίου, μετά την επικύρωση της συμφωνίας του άρθρου 44, αναγόμενη σε προηγούμενο αυτής χρονικό διάστημα δεν είναι επιστρεπτέα στην ως άνω εταιρεία από το Δημόσιο. Νομίμως το Δημόσιο προέβη σε συμψηφισμό των ληξιπροθέσμων χρεών της οφειλέτιδάς του επιχείρησης με την ανταπαίτηση αυτής κατά του Δημοσίου και μάλιστα ανεξαρτήτως του χρόνου κατά τον οποίον τα χρέη κατέστησαν ταμειακά ληξιπρόθεσμα, δηλαδή πριν ή μετά την επικύρωση από το Εφετείο της συμφωνίας του άρθρου 44. (πλειοψ.)
ΠΟΛ/1151/2011
ΘEMA: Κοινοποίηση των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του ν.3943/2011 (ΦΕΚ 66 Α΄/31.3.2011) περί ποινικής διώξης λόγω μη καταβολής χρεών προς το Δημόσιο.
ΝΣΚ/459/2003
Διατήρηση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων υπαλλήλων του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) με τις διατάξεις του άρθρου 4 παρ.12 εδαφ. α και β του Ν 3075/2002.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 παρ.12 εδ.α και β του Ν 3075/2002, διατηρούνται τόσον τα ασφαλιστικά δικαιώματα των υπαλλήλων που μετατάσσονται, εφεξής, στον ΕΦΕΤ, όσον και των υπαλλήλων, που, όντας αποσπασμένοι στις 31-12-2001 στον ΕΦΕΤ, από ΝΠΙΔ ή Ανώνυμες Εταιρίες των οποίων το 51% τουλάχιστον των μετοχών κατείχε το Ελληνικό Δημόσιο, μετατάχθηκαν μετά από αίτησή τους, σύμφωνα με την παρ.16 του άρθρου 37 του Ν 3066/2002 που αντικατέστησε την παρ.6 του άρθρου 4 του Ν 2741/1999.
ΝΣΚ/226/2009
Χρέη προς το Δημόσιο – Πλειστηριασμός – Καταβολή του συνόλου του πλειστηριάσματος – Υποβολή της αίτησης υπαγωγής της οφειλέτριας στο ευεργέτημα της ρύθμισης χρεών κατά το Ν 3746/2009, πριν την είσπραξη του πλειστηριάσματος από το Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεδομένου ότι δεν συνέτρεχαν, εν προκειμένω, οι νόμιμες προϋποθέσεις υπαγωγής των αποσβεσθέντων χρεών, ύψους 681.500 ευρώ, στην εκδοθείσα απόφαση ρύθμισης χρεών, ούτε πρόκειται για ανάκληση καταλογιστικής του φόρου πράξης, είναι βέβαιο ότι η προαναφερόμενη φορολογική αρχή έχει το δικαίωμα να προβεί σε μερική ανάκληση της υπ’ αριθμ. 121/26-2-09 απόφασης ρύθμισης χρεών της Ε.Κ. και ακολούθως να πιστώσει ολόκληρο το πλειστηρίασμα στο σύνολο της οφειλής, κατά τη σειρά που ορίζεται από τις διατάξεις του άρθρου 3 παρ. 3 του Κ.Ε.Δ.Ε. (βλ. Ν.ΣΚ. 738/91). Επισημαίνεται, τέλος, ότι θα πρέπει να χωρήσει σύμμετρη πίστωση, προς τη συνολική οφειλή, των αποσβεσθέντων βασικών χρεών (με τις αναλογούσες σε αυτά προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής), ακολούθως δε η Δ.Ο.Υ. οφείλει να προβεί στην αναμόρφωση του ύψους των δόσεων που καθόρισε η ως άνω απόφαση ρύθμισης, με σκοπό την προσαρμογή αυτών στο ποσό της ήδη απομείνασας οφειλής, με ταυτόχρονη υποχρέωση κοινοποίησης της τροποποιητικής απόφασης στην ως άνω οφειλέτρια.