×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/151/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Νομιμότητα διαδικασίας διαγωνισμού εκπόνησης μελέτης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο διαγωνισμός που προκηρύχθηκε με τη Διακήρυξη 11/2003 ΥΕΝ/ΔΠΚΕ Β και αφορά στην ανάθεση εκπόνησης μελέτης σχεδιασμού ανάπτυξης λιμενικού συστήματος της Ανατολικής Ελλάδας, διενεργήθηκε με το σωστό νομικό πλαίσιο.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/T6/238/2007

Προμήθεια συστήματος ψηφιακής χαρτογράφησης. Υπηρεσίες ψηφιακής χαρτογράφησης. Η ελεγχθείσα διαγωνιστική διαδικασία μη νόμιμα διενεργήθηκε με το νομικό καθεστώς του διέποντος τις προμήθειες αγαθών π.δ.394/96, καθόσον έπρεπε να διενεργηθεί σύμφωνα με το διέποντα την ανάθεση και εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων εκπόνησης μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών ν.3316/2005.


ΣτΕ/159/2007

Διαγωνισμός εκπόνησης μελέτης . Αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά της πράξης αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών. Οι συγκεκριμένοι και κρίσιμοι πραγματικοί ισχυρισμοί της αιτούσας, απορρίφθηκαν σιωπηρώς από την αναθέτουσα αρχή. Πιθανολογείται σοβαρώς ότι η σιωπηρή απόρριψη ήταν μη νόμιμη. Μετά το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών δεν είναι επιτρεπτή η εκ νέου αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών ή η νέα αιτιολόγηση της βαθμολογίας αυτών. Δέχεται την αίτηση.


ΝΣΚ/257/2003

Διαγωνισμός για την ανάθεση μελέτης. Έλεγχος ισχύος ατομικών πτυχίων μελετητών, παράλληλα με την ισχύ των πτυχίων των Γραφείων Μελετών, στα οποία μετέχουν.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η διοικητική αρχή που πρόκειται να αναθέσει (ως εργοδότης) τεχνική μελέτη, κατά τις διατάξεις του Ν 716/77, νομίμως ελέγχει (σύμφωνα με την 83/2003 απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ), κατά το στάδιο ελέγχου των τυπικών δικαιολογητικών των Γραφείων Μελετών ή Συμπράξεων Γραφείων Μελετών, που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την ανάληψη εκπόνησης της μελέτης, παράλληλα με την ισχύ (κατά χρόνο) του πτυχίου των συμμετεχόντων Γραφείων και την ισχύ των ατομικών πτυχίων των μελετητών, που στελεχώνουν, είτε ως εταίροι, είτε ως υπάλληλοι, τα Γραφεία Μελετών, περαιτέρω δε νομίμως αποκλείει της περαιτέρω διαδικασίας τα Γραφεία, τα οποία στελεχώνουν μελετητές των οποίων έληξε η ισχύς των πτυχίων τους και δεν προέβησαν εγκαίρως στις απαραίτητες ενέργειες για την ανανέωσή τους.


ΕΑΔΗΣΥ/629/2022

Με την υπό κρίση Προδικαστική Προσφυγή της, η προσφεύγουσα επιδιώκει να ακυρωθεί η υπ’ αριθμ. … Διακήρυξη της αναθέτουσας αρχής, με την οποία προκηρύχθηκε δημόσιος ανοικτός διαγωνισμός με υποβολή ηλεκτρονικών προσφορών για την ανάδειξη αναδόχου για «Προμήθεια εξοπλισμού εσωτερικών χώρων και παιχνιδιών αύλειου χώρου παιδικών σταθμών» με κριτήριο κατακύρωσης τη πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά, μόνο βάσει τιμής, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, τους όρους και τις τεχνικές προδιαγραφές της σχετικής μελέτης, προϋπολογισμού 67.924,98€ μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.


ΝΣΚ/53/2009

Αναγνωρισμένοι Οργανισμοί Ασφάλειας. Νομικό καθεστώς που διέπει την αναγνώριση και την εξουσιοδότησή τους για την αξιολόγηση της ασφάλειας λιμενικών εγκαταστάσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Οι αποφάσεις αναγνωρίσεως των Αναγνωρισμένων Οργανισμών Ασφάλειας (ΑΟΑ), οι οποίες είχαν εκδοθεί με βάση την ανακοίνωση ΥΕΝ/ΔΕΚ 2003, εξακολουθούν να ισχύουν το αργότερο μέχρι 17-6-2009 και μόνον εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που τάσσονται στην παρ.2 του άρθρου 12 της υπ αριθμ. 4442.20/01/2008/24-3-2008 αποφάσεως του Υπουργού ΕΝΑΝΠ (ΦΕΚ Β΄ 674), που προστέθηκε με την υπ αριθμ. 4442.20/01/2008/24-10-2008 απόφασή του. Για τους Αναγνωρισμένους Οργανισμούς Ασφάλειας (ΑΟΑ), με αποφάσεις οι οποίες είχαν εκδοθεί με βάση την ανακοίνωση ΥΕΝ/ΔΕΚ 2003 και οι οποίες εξακολουθούν να ισχύουν το αργότερο μέχρι 17-6-2009, λόγω συνδρομής των προϋποθέσεων που τάσσονται στην παρ.2 του άρθρου 12 της υπ αριθμ. 4442.20/01/2008/24-3-2008 αποφάσεως του Υπουργού ΕΝΑΝΠ (ΦΕΚ Β΄ 674), που προστέθηκε με την υπ αριθμ. 4442.20/01/2008/24-10-2008 απόφασή του, εφαρμόζονται, ως προς την εξουσιοδότησή τους, οι διατάξεις του άρθρου 6 της πρώτης των ανωτέρω υ.α., με εξαίρεση ότι σχετίζεται με την απαίτηση του άρθρου 9 της ίδιας υ.α. β) Οι Αναγνωρισμένοι Οργανισμοί Ασφάλειας, με αποφάσεις οι οποίες είχαν εκδοθεί με βάση την ανακοίνωση ΥΕΝ/ΔΕΚ 2003 και οι οποίες εξακολουθούν να ισχύουν το αργότερο μέχρι 17-6-2009, λόγω συνδρομής των προϋποθέσεων που τάσσονται στην παρ.2 του άρθρου 12 της υπ αριθμ. 4442.20/01/2008/24-3-2008 αποφάσεως του Υπουργού ΕΝΑΝΠ (ΦΕΚ Β΄674), που προστέθηκε με την υπ αριθμ. 4442.20/01/2008/24-10-2008 απόφασή του, αν μετά την έναρξη ισχύος της πρώτης υ.α. έχουν αναλάβει έργα «αξιολογήσεων ασφάλειας λιμενικών εγκαταστάσεων» ή αναλάβουν τέτοια έργα μέχρι της 17-6-2009 και μετά την τήρηση της διαδικασίας του άρθρου 6 της πρώτης υ.α. μπορούν να τα συνεχίσουν και ολοκληρώσουν μέχρι την ημερομηνία αυτήν, μετά την οποία δεν μπορούν να εγκριθούν από την αρμόδια αρχή, ενδεχομένως δ' εφόσον έχουν αναλάβει ή αναλάβουν έργα χωρίς την τήρηση της προαναφερθείσης διαδικασίας, η εκτέλεσή τους δεν είναι σύννομη και δεν μπορούν να εγκριθούν από την αρμόδια αρχή.


ΑΕΠΠ/224/2019

Οι προσφεύγοντες αίτουνται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέκλεισε την προσφορά τους στον ηλεκτρονικό άνω των ορίων ανοικτό διαγωνισμό για την ανάθεση σύμβασης σχεδιασμού του Περιφερειακού Σχεδίου Προσαρμογής στην Κλιματική Αλλαγή (Πε.Σ.Π.Κ.Α.) της Περιφέρειας [...]. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την εκπόνηση μελετών κινδύνων κλιματικής αλλαγής, σχεδιασμό πολιτικών και μέτρων προσαρμογής, καθώς και την ανάπτυξη μηχανισμών παρακολούθησης και αξιολόγησης σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο για χώρες της Μεσογείου. Οι προσφεύγοντες υποστήριξαν ότι οι προηγούμενες συμβάσεις τους (συμπεριλαμβανομένης εκπόνησης Σχεδίου Δράσης Αειφόρου Ενέργειας και Κλίματος για Δήμο και μελέτης προσαρμογής γεωργίας) πληρούσαν τα κριτήρια της διακήρυξης, οι οποίες όμως απερρίφθησαν αδίκως από την Επιτροπή.


ΕΑΔΗΣΥ/1658/2023

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, με την οποία κρίθηκαν ως μη επαρκή τα επανορθωτικά μέτρα της εταιρείας «...» - μέλους της προσφεύγουσας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την εκπόνηση μελέτης με τίτλο «...», συνολικής εκτιμώμενης αξίας 1.209.674,12€ (άνευ Φ.Π.Α.), σύμφωνα με τη διακήρυξη που προκηρύχθηκε ως ανοικτός δημόσιος διαγωνισμός. Η προσφυγή επικεντρώνεται στην απορρίψη της αρνητικής γνώμης της Επιτροπής Επανορθωτικών Μέτρων, με την οποία αποφασίστηκε ο αποκλεισμός της εταιρείας λόγω υποβολής ανεπαρκών στοιχείων για την αυτοκάθαρσή της και τη μη επάρκεια των ληφθέντων μέτρων για την αποφυγή μελλοντικών παραπτωμάτων.


ΝΣΚ/178/2003

Τουριστικοί Λιμένες και Λιμενικά Ταμεία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κατά τον κανόνα, η δημιουργία τουριστικού λιμένα που έχει χωροθετηθεί με πρωτοβουλία της Υπηρεσίας μπορεί να ανατεθεί, με σύμβαση και έναντι ανταλλάγματος, στο φυσικό ή νομικό πρόσωπο που θα αναδειχθεί πλειοδότης μετά τη διενέργεια δημόσιου διαγωνισμού και να παραχωρηθεί στο πρόσωπο αυτό η χρήση και εκμετάλλευση του τουριστικού αυτού λιμένα. Σε περίπτωση, όμως, που μετά τη χωροθέτηση δεν επακολούθησε άλλη πράξη και, ειδικότερα, δεν διενεργήθηκε ούτε προκηρύχθηκε διαγωνισμός για την ανάθεση της εκτέλεσης των αναγκαίων για τη δημιουργία του τουριστικού λιμένα έργων και την παραχώρηση της χρήσης και εκμετάλλευσης αυτού, αλλά οι χώροι που περιλαμβάνονται εντός της ζώνης που χωροθετήθηκε ως τουριστικός λιμένας εξομοιώθηκαν μετά τη χωροθέτηση με λιμενικούς χώρους, γίνεται δεκτό ότι η διοίκηση, διαχείριση και χρήση αυτών ανήκει κατά νόμο στο οικείο Λιμενικό Ταμείο. Επομένως, η δημιουργία των έργων κατασκευής του τουριστικού λιμένα και η παραχώρηση της διοίκησης και διαχείρισης αυτού μπορεί να ανατεθεί, ομοίως με σύμβαση και έναντι ανταλλάγματος, πλην όμως, μόνο στο οικείο Λιμενικό Ταμείο, κατά τα οριζόμενα στην υπ’ αριθ. 473/1996 γνωμοδότηση της Ολομέλειας του Ν.Σ.Κ.


ΑΕΠΠ/396/2021

Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της απόφασης που ενέκρινε την προσφορά του οικονομικού φορέα «****» για την Ομάδα Α΄ του διαγωνισμού, επικαλούμενος παράβαση της αρχής της τυπικότητας. Ειδικότερα, ισχυρίζεται ότι η διαγωνιζόμενη δεν υπέβαλε τον υποχρεωτικό Πίνακα Συμμόρφωσης, ο οποίος απαιτείται για την απόδειξη της συμμόρφωσης με τις τεχνικές προδιαγραφές της Μελέτης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Προμήθεια ειδών καθαριότητας και ευπρεπισμού» για τον **** και τα Νομικά του πρόσωπα, με εκτιμώμενη αξία 70.211,30 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ο διαγωνισμός διενεργήθηκε σύμφωνα με τον Ν. 4412/2016 και η προσβαλλόμενη απόφαση θεωρείται παράνομη λόγω έλλειψης υποχρεωτικών δικαιολογητικών.


ΣΤΕ/4815/1997

Επειδή, με την υπ' αριθ. 4141.4/20/94/2.9.1994 απόφαση του Αρχηγού Λιμενικού Σώματος προκηρύχθηκε διαγωνισμός για την κατάταξη στο Λιμενικό Σώμα 190 δοκίμων Λιμενοφυλάκων, στον οποίο έλαβε μέρος και ο ήδη εκκαλών. Με την υπ' αριθ. 4141.4/95/94/12.12.1994 απόφαση του Αρχηγού Λιμενικού Σώματος (φ. Γ 237/12.12.1994) κλήθηκαν για κατάταξη οι επιτυχόντες δόκιμοι Λιμενοφύλακες έτους 1994, στον πίνακα δε αυτό επιτυχίας δεν συμπεριελήφθη ο εκκαλών, διότι δεν συγκέντρωσε την απαιτούμενη βαθμολογία. Κατά του ως άνω πίνακος, που είχε δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την 12.12.1994 (κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 2 παρ. 7 ν.δ. 530/1970 (Α 100) "περί λιμενοφυλάκων") ο εκκαλών άσκησε ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Πειραιώς την από 13.12.1995 αίτηση ακυρώσεως. Υπό τα δεδομένα όμως αυτά εφόσον η προθεσμία ασκήσεως αιτήσεως ακυρώσεως για τον εκκαλούντα, ως τρίτο, άρχιζε από την επομένη της δημοσιεύσεως του ως άνω πίνακος, η προθεσμία έληγε την 10.2.1995, ημέρα Παρασκευή και συνεπώς η ως άνω αίτηση ακυρώσεως ασκήθηκε εκπροθέσμως την εξηκοστή τρίτη μέρα από τη δημοσίευση της προσβαλλομένης πράξεως