×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/153/2016

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3528/2007

Συμμετοχή υπαλλήλου σε συνδικαλιστική οργάνωση του χώρου εργασίας, μετά την μετάταξή του από το δημόσιο φορέα του χώρου εργασίας. Χορήγηση συνδικαλιστικής αδείας σε υπάλληλο από δημόσιο φορέα για την άσκηση συνδικαλιστικής δράσης σε χώρο εργασίας εκτός της υπηρεσίας του. α) Υπάλληλος του οποίου λύθηκε, λόγω μετάταξης σε άλλο φορέα, η υπαλληλική σχέση, δεν προσχωρεί ούτε συμμετέχει νομίμως με την ιδιότητα του πρώην υπαλλήλου σε συνδικαλιστική οργάνωση υπαλλήλων και τέως υπαλλήλων του χώρου εργασίας του φορέα από τον οποίο μετατάχθηκε. Η ως άνω ερμηνεία των κρισίμων διατάξεων του ν. 1264/1982 δεν εισάγει ανεπίτρεπτο περιορισμό στην άσκηση του ατομικού δικαιώματος της συνδικαλιστικής ελευθερίας που προβλέπουν οι διατάξεις των άρθρων 5 παρ.1, 12 παρ.1 και 23 του Συντάγματος. β) Δημόσιος φορέας δεν έχει υποχρέωση παροχής συνδικαλιστικής αδείας σε υπάλληλό του, για την άσκηση συνδικαλιστικής δράσης σε συνδικαλιστική οργάνωση του χώρου εργασίας, που δεν υπάγεται σε αυτόν αλλά σε άλλο νομικό πρόσωπο με τον οποίο λύθηκε η υπαλληλική σχέση λόγω μετάταξης. Τούτο δεν αντίκειται στις διατάξεις των παραγράφων 1 του άρθρου 23 του Συντάγματος και 1 του άρθρου 46 του Υ.Κ. (ομοφ.).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/182/2009

Ενώσεις αστυνομικών υπαλλήλων – Συνδικαλιστική δράση ειδικών φρουρών και συνοριακών φυλάκων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Οι ειδικοί φρουροί και συνοριακοί φύλακες του άρθρου 13 του Ν 3686/2008, από την ένταξή τους σε οργανικές θέσεις αστυφυλάκων, δικαιούνται να συμμετέχουν, εφόσον το επιθυμούν, μόνο στην ήδη συσταθείσα πρωτοβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση των αστυνομικών του νομού όπου τοποθετήθηκαν και υπηρετούν, δεν μπορεί δε να συμμετέχουν ως μέλη σε οποιαδήποτε άλλη πρωτοβάθμια συνδικαλιστική επαγγελματική οργάνωση. β) Εξαιτίας αφενός μεν της ελλείψεως νομιμότητας της ίδρυσης και δεύτερης πρωτοβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης από αστυνομικούς υπαλλήλους, στους οποίους ανήκουν πλέον οι ως άνω εντασσόμενοι, αλλά και της, εκ του νόμου, αναγνώρισης της εκπροσώπησης των συμφερόντων των αστυνομικών υπαλλήλων μόνο από τις ενώσεις που έχουν συσταθεί, σύμφωνα με το άρθρο 30α του Ν 1264/1982, οι εκπρόσωποι οποιασδήποτε άλλης ενώσεως, που ήθελε τυχόν συσταθεί, δεν θεωρείται ότι εκπροσωπούν τα συμφέροντα των αστυνομικών, συνακολούθως δε αυτοί δεν δικαιούνται τις συναφείς συνδικαλιστικές διευκολύνσεις.


ΝΣΚ/21/2008

Χορήγηση συνδικαλιστικών αδειών με αποδοχές σε υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του ΥΠ.ΠΟ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι συνδικαλιστικές άδειες που προβλέπονται για τους ανωτέρω εργαζόμενους στο ΥΠ.ΠΟ., δηλαδή για το Γενικό Γραμματέα του Πανελλήνιου Σωματείου Έκτακτου Προσωπικού του ΥΠ.ΠΟ. (Πρωτοβάθμια Συνδικαλιστική Οργάνωση) και τους δύο αντιπροσώπους στο Εργατικό Κέντρο (Δευτεροβάθμια Συνδικαλιστική Οργάνωση), είναι αυτές που αναφέρονται στην παρ.2 εδ.γ και δ του άρθρου 17 του Ν 1264/1982, χωρίς όμως τη καταβολή αμοιβής.


ΑΕΠΠ/1405/2020

Με την προδικαστική προσφυγή, οι ενάγοντες (συνδικαλιστική οργάνωση) ζητούν την ακύρωση της απόφασης της διοίκησης της εταιρείας για μη ανανέωση της συμβάσεως εργασίας ορισμένων υπαλλήλων, καθώς και την αναγνώριση του ότι η μη ανανέωση αυτή συνιστούσε καταχρηστική άσκηση δικαιώματος και παραβίαση της αρχής της ισότητας. Το αντικείμενο της συμβάσεως αφορούσε τη σύναψη συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου με τους ενάγοντες υπαλλήλους, ενώ υποστηρίζεται ότι η μη ανανέωση έγινε χωρίς αντικειμενικά αιτιολογημένους λόγους και με σκοπό την αποφυγή μετατροπής των συμβάσεων σε αορίστου χρόνου, παραβιάζοντας έτσι την εργατική νομοθεσία και τις συλλογικές συμβάσεις.


ΝΣΚ/304/2007

Παραχώρηση χώρου στο Σύλλογο Υπαλλήλων του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης για τη λειτουργία κυλικείου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν επιτρέπεται η παραχώρηση της λειτουργίας και εκμετάλλευσης κυλικείου σε μη ανάπηρο ή θύμα πολέμου, διότι το δικαίωμα αυτό επιφυλάσσεται αποκλειστικά σε αυτήν την ειδικώς προστατευόμενη κατηγορία ατόμων. Επιπλέον δεν είναι νόμιμη η λειτουργία κυλικείου, που αποτελεί κερδοσκοπική δραστηριότητα, από συνδικαλιστική οργάνωση.


ΝΣΚ/229/2016

Μη καταβολή δεδουλευμένων σε υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, των οποίων η υπαλληλική σχέση λύθηκε λόγω πλαστών τίτλων σπουδών.(...)Συμβασιούχοι προσληφθέντες βάσει αναληθών πιστοποιητικών περί των τίτλων εκπαίδευσής τους, απασχολήθηκαν υπό άκυρη σύμβαση εργασίας, λόγω παράβασης των σχετικών με τα προσόντα όρων της προκήρυξης. Για το διάστημα απασχόλησης η υπηρεσία α) δεν έχει συμβατική υποχρέωση να καταβάλει μισθούς και β) δεν έχει υποχρέωση να καταβάλει δεδουλευμένες αποδοχές ούτε από τις διατάξεις του αδικαιολόγητου πλουτισμού, εάν εκτιμήσει ως καταχρηστική τη σχετική αξίωσή τους (ομοφ.)


ΝΣΚ/18/2017

Μετάταξη υπαλλήλου Ι.Δ.Α.Χ. - Συνέπειες ανακλήσεως της αιτήσεως για μετάταξη από τον υπάλληλο.:H δεύτερη αίτηση - ανάκληση της αρχικής αιτήσεως του υπαλλήλου Ι.Δ.Α.Χ. διακόπτει την διαδικασία μετάταξης σε θέση της ίδιας κατηγορίας που έχει ξεκινήσει, εφόσον υποβλήθηκε πριν την έκδοση της τελικής απόφασης του Υπουργού με την οποία ολοκληρώνεται η σύνθετη διοικητική πράξη της μετάταξης. Η ανάκληση της αιτήσεως από τον εργαζόμενο, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί καταχρηστική, ενόψει του δεδομένου πραγματικού. H Υπηρεσία δεν μπορεί να μετατάξει αυτεπαγγέλτως τον εν λόγω εργαζόμενο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε θέση της ίδιας κατηγορίας κατ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 69 παράγ. 1 του ν. 3528/07. H διαδικασία μετάταξης σε θέση ανώτερης εκπαιδευτικής βαθμίδας, διακόπτεται με την ανάκληση της αιτήσεως του ενδιαφερομένου που κίνησε τη διαδικασία μετατάξεως, καθόσον έλαβε χώρα πριν την έκδοση της τελικής υπουργικής απόφασης. (ομοφ.)


ΝΣΚ/114/2020

α) Δυνατότητα ή μη του Ελληνικού Δημοσίου για την καταβολή της αποζημίωσης των άρθρων 34 και 34Α του ν. 2682/1999 σε αποσπασμένους υπαλλήλους και σε υπαλλήλους που φέρουν την συνδικαλιστική ιδιότητα κατά τις ημέρες της συνδικαλιστικής άδειας, β) δυνατότητα ή μη αναδρομικής περικοπής της αποζημίωσης, και γ) δυνατότητα ή μη έκδοσης και κοινοποίησης απόφασης πριν την περικοπή αποδοχών.α) Από την ημερομηνία ισχύος των διατάξεων του άρθρου 53 παρ. 20 του π.δ. 85/2018, δηλαδή από 27.8.2018, η αποζημίωση των άρθρων 34 και 34Α του ν. 2682/1999 δεν καταβάλλεται στους αποσπασμένους υπαλλήλους της ΥΠΑ, ούτε στους υπαλλήλους που φέρουν τη συνδικαλιστική ιδιότητα κατά τις ημέρες της συνδικαλιστικής άδειας, β) σχετικά με την αναδρομική περικοπή της ανωτέρω αποζημίωσης, εφαρμογή έχουν το τελευταίο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 34 του ν. 2682/1999 και η κοινή υπουργική απόφαση με αριθμό Δ11/Α/18488/7838/18.5.2006 «Διαχείριση Ειδικού Λογαριασμού του άρθρου 73 του ν. 3431/2006, της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας», και γ) από τις διατάξεις του άρθρου 23 του ν. 4354/2015, με τις οποίες ρυθμίζονται οι αποδοχές των αποσπασμένων ή μετακινούμενων υπαλλήλων δεν προβλέπεται η έκδοση και κοινοποίηση απόφασης πριν την περικοπή αποδοχών για οποιοδήποτε λόγο (ομόφωνα).


ΝΣΚ/130/2018

Δυνατότητα ανάκλησης της από 2009 πράξης μετάταξης υπαλλήλου από κλάδο ΤΕ σε κλάδο ΠΕ, μετά τη διαπίστωση ότι δεν συνέτρεχαν οι κατά νόμον προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση της μετάταξης.Η ανάκληση της κατά το ιστορικό του ερωτήματος μετάταξης υπαλλήλου από κλάδο ΤΕ σε κλάδο ΠΕ διέπεται από τις διατάξεις του Υ.Κ., άρθρο 20 παρ.2 και, καταρχήν, δεν μπορεί να γίνει λόγω παρόδου διετίας, εκτός εάν κριθεί από την αρμόδια υπηρεσία ότι η υπάλληλος προκάλεσε δολίως ή υποβοήθησε στην παρανομία της μετάταξής της (ομοφ.).


ΕλΣυν.Κλ.1/313/2015

ΑΠΟΔΟΧΕΣ.Υπαλλήλων:Νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης από Δήμο σε πρώην σχολικούς φύλακες, με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ., για μη ληφθείσα κανονική άδεια κατά το έτος 2013, οι οποίοι ετέθησαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας, λόγω κατάργησης των θέσεων της ειδικότητάς τους στον Δήμο, καθόσον οι ανωτέρω σχολικοί φύλακες δικαιούνται τη λήψη της εν λόγω αποζημίωσης, υπολογιζομένης αυτής σε συνάρτηση προς το χρόνο της πραγματικής απασχόλησής τους, δεδομένου ότι η υπαλληλική σχέση τους λύθηκε μετά τη λήξη του καθεστώτος διαθεσιμότητας και της παρατάσεως που εδόθη δυνάμει δικαστικών αποφάσεων (άρθρο 177 παρ. 3 του ΚΚΔΚΥ ν.3584/2007, ΦΕΚ Α' 143/2007 και άρθρο πρώτο παρ.2 της υποπερ. Θ.1. της παρ. του ν. 4254/2014, ΦΕΚ Α' 85/2014, όπως αυτή αντικαταστάθηκε με το άρθρο 41 παρ. 1 του ν. 4262/2014, ΦΕΚ Α' 114/2014).


οικ.41821/939/2018

Μείωση απαιτούμενων ημερομισθίων για την επιδότηση λόγω ανεργίας των εκπαιδευτικών σε φροντιστήρια και κέντρα ξένων γλωσσών των οποίων λύθηκε ή έληξε η σύμβαση εργασίας για το σχολικό έτος 2017-2018 .