ΝΣΚ/155/2016
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ανάληψη εγγυητικής ευθύνης του Ελληνικού Δημοσίου για κάλυψη ζημίας από δάνεια, εγγυητικές επιστολές και πιστώσεις σε νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου μέσω ημεδαπών ή αλλοδαπών πιστωτικών ιδρυμάτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Α) Δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του Ν. 2322/1995 για την παροχή, εκ μέρους του Υπουργού Οικονομικών, της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου, υπέρ της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.», με σκοπό την κάλυψη τυχόν ζημίας, μελλοντικής και υπό αίρεση, που θα προκύψει από την πώληση των μετοχών της Attica Bank, μέχρι του μεγίστου ποσού των 9,9 εκ.€ (πλειοψ.). Β) Ο Υπουργός Οικονομικών δεν έχει υποχρέωση να υπογράψει εκπροσωπώντας το Ελληνικό Δημόσιο, ως μέτοχο, στις γενικές συνελεύσεις της ανωτέρω εταιρείας, την επιστολή Συναίνεσης και Παραίτησης της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, με την οποία ζητείται η κάλυψη της τυχόν ζημίας που θα προκόψει από την πώληση των μετοχών λόγω της συμμετοχής της ΔΑΑ Α.Ε. στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Attica Bank, διότι η ανάληψη της σχετικής υποχρέωσης συνιστά ανάληψη κύριας και αυτοτελούς εγγυητικής ευθύνης, που δεν προβλέπεται από το Ν. 2322/1995 (πλειοψ.). - ΑΠΟΔΕΚΤΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/205/2010
Υπαγωγή ή μη της «Attica Bank Α.Τ.Ε.» στο δημόσιο τομέα, όπως αυτός οριοθετείται στο άρθρο 1 του Ν 3812/2009 περί «αναμόρφωσης συστήματος προσλήψεων στο δημόσιο τομέα και άλλες διατάξεις».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η «Attica Bank Α.Τ.Ε.» υπάγεται στο δημόσιο τομέα, όπως αυτός οριοθετείται στην παρ. 1 του άρθρου 14 του Ν 2190/1994, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του Ν 3812/2009, αποκλειστικά και μόνο για την εφαρμογή των διατάξεων του νόμου αυτού.
ΝΣΚ/181/2011
Αρμοδιότητες Συμβουλίου Διαχείρισης και Αξιολόγησης της εγγυητικής ευθύνης του Δημοσίου στα πλαίσια των διατάξεων της περιπτ.γγ του εδαφ.α και δ της παρ.8 του άρθρου 1 του Ν 2322/1995, μετά την έναρξη ισχύος του νέου Πτωχευτικού Κώδικα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κατόπιν της έναρξης ισχύος του νέου Πτωχευτικού Κώδικα (Ν 3588/2007), την 16-9-2007, το Συμβούλιο Διαχείρισης και Αξιολόγησης της εγγυητικής ευθύνης του Δημοσίου εξακολουθεί να έχει την προβλεπόμενη από την περιπτ. γγ του εδαφίου α της παρ.8 του άρθρου 1 του Ν 2322/1995 αρμοδιότητα για την εισήγηση προς τον Υφυπουργό Οικονομικών μέτρων διασφάλισης του Ελληνικού Δημοσίου, που προκύπτουν από την εγγυητική του ευθύνη και ειδικότερα στις περιπτώσεις επιχειρήσεων, που είτε έχουν ήδη υπαχθεί στις διαδικασίες συνδιαλλαγής (99 επομ. Ν 3588/2007) ή εφαρμογής σχεδίου αναδιοργάνωσης (άρθρα 107 επομ. Ν 3588/2007), είτε εκκρεμούν δικαστικά σχετικές αιτήσεις, είτε επίκειται η υποβολή τους. Η προβλεπόμενη όμως από το εδάφιο δ της παρ.8 του άρθρου 1 του Ν 2322/1995 αρμοδιότητα, θα πρέπει από την έναρξη ισχύος του νέου Πτωχευτικού Κώδικα να θεωρηθεί στο σύνολό της καταργημένη. (ομοφ.)
ΝΣΚ/313/2010
Ισχύς της παρασχεθείσας εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου (άρθρου 1 Ν 2322/1995) σε δύο διακεκριμένες αρχικά επιχειρήσεις, που στην πορεία συγχωνεύθηκαν δι’ απορροφήσεως της μίας από την άλλη, υπέρ του νέου νομικού προσώπου και ύψος του ποσού αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι υπέρ των δύο, αρχικά, επιχειρήσεων παρασχεθείσες εγγυήσεις του Ελληνικού Δημοσίου, κατ’ άρθρο 1 του Ν 2322/1995, ισχύουν υπέρ του νέου νομικού προσώπου, που προέκυψε από τη συγχώνευση αυτών (δι’ απορροφήσεως της μίας από την άλλη), διατηρούνται δε αυτούσιες και ισχύουν ενιαία και σωρευτικά, ως αποτέλεσμα της οιονεί καθολικής διαδοχής που επέρχεται με την ως άνω μετατροπή των νομικών προσώπων, στις επιχειρήσεις των οποίων παρασχέθηκαν αρχικά οι εγγυήσεις. Αρμόδιο για τυχόν λήψη εξασφαλίσεων, πλέον των ήδη υφισταμένων, σε περίπτωση χειροτέρευσης της περιουσιακής κατάστασης του, μετά τη συγχώνευση, νέου νομικού προσώπου, είναι το Συμβούλιο Διαχείρισης της Εγγυητικής Ευθύνης του Ελληνικού Δημοσίου. (ομοφ.)
2/34734/0022/2014
Καθορισμός αποζημίωσης του Ιδιώτη μέλους του Συμβουλίου Διαχείρισης και Αξιολόγησης της Εγγυητικής Ευθύνης του Ελληνικού Δημοσίου.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/157/2013
ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΜΕΤΟΧΩΝ:Για να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου σύμβασης και τη διαδικασία ανάδειξης πλειοδότη για την πώληση του 33% των μετοχών της “… (…) Α.Ε.” από την “… Α.Ε.”(....)Σύμφωνα δε με το δεύτερο όρο της ίδιας γνωμοδότησης, το Ταμείο ζήτησε και έλαβε από εγνωσμένο χρηματοοικονομικό ίδρυμα (“…”) την από 19.6.2013 γνώμη, σύμφωνα με την οποία το συνολικό τίμημα που θα ληφθεί για την πώληση των μετοχών είναι δίκαιο από χρηματοοικονομικής άποψης.Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταβίβασης του 33% των μετοχών της «… (…) Α.Ε.» από την «… (…) Α.Ε.» στην «… Ltd».
ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.6/3260/2013.
ΝΣΚ/409/2010
Αεροπορική μεταφορά του Tύπου – ενέχυρα – εκχωρήσεις απαιτήσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Οι από 8-11-2007, συμβάσεις ενεχυριάσεως απαιτήσεων μεταξύ εταιρείας Aeroland S.A. και Τράπεζας Πειραιώς δεν δεσμεύουν τις ΓΓΕ-ΓΓΕ. β) Τα αναφερόμενα στο ερώτημα τιμολόγια για παροχή υπηρεσιών διακίνησης του Tύπου στο εσωτερικό της χώρας μηνός Φεβρουαρίου 2009 θα εκκαθαριστούν υπέρ της Aeroland S.A. γ) Η σύμβαση εκχώρησης απαιτήσεως μεταξύ της εταιρείας Aeroland S.A. και της Τράπεζας Attica Bank ΑΤΕ δεν δεσμεύει τις ΓΓΕ-ΓΓΕ, γιατί δεν έχουν γίνει αφενός η καταχώριση αναγγελίας εκχωρήσεως στο εκχωρητήριο έγγραφο και αφετέρου οι νόμιμες κοινοποιήσεις.
Ν.2322/1995
Ν.2322/1995.Παροχή της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου για τη χορήγηση δανείων και πιστώσεων και άλλες διατάξεις
ΝΣΚ/8/2012
Απαιτούμενη εγγυητική επιστολή για την κάλυψη της ευθύνης καταβολής των Τελών Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων (Τ.Ε.Α.Α.) και των Τελών Χρήσης Αερολιμένων (Τ.Χ.Α.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι σύννομη, ως μη προβλεπομένη από τις κείμενες διατάξεις, η εκ μέρους εταιρείας συμμετοχών κατάθεση, αντί της κατά νόμον απαιτουμένης Τραπεζικής Εγγυητικής Επιστολής, που εκδίδεται από αναγνωρισμένη στην Ευρωπαϊκή Ένωση Τράπεζα, εγγυητικής επιστολής έκδοσης της ίδιας της εταιρείας, με την οποία αυτή θα εγγυάται την καταβολή, σε μηνιαία βάση, των οφειλομένων τελών από τις συμμετέχουσες σε αυτήν αεροπορικές εταιρείες. (ομοφ.)
ΝΣΚ/386/2012
Τράπεζες – Ανακεφαλαιοποίηση – Προνομιούχες μετοχές του Ν. 3723/2008 – Ανώνυμες εταιρείες – Διανομή μερισμάτων – Ετήσιο δικαίωμα (Δημοσίου) σταθερής απόδοσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Οι διατάξεις των παραγράφων 1, 3 και 5 του άρθρου 1 του Ν. 3723/2008 περί προνομιούχων μετοχών τραπεζικών ιδρυμάτων, οι οποίες -στα πλαίσια του μέτρου της κεφαλαιακής ενίσχυσής τους- αναλαμβάνονται από το Δημόσιο και παρέχουν σε αυτό ετήσιο δικαίωμα σταθερής απόδοσης, είναι όλως ειδικές και υπερισχύουν των γενικών περί προνομιούχων μετοχών διατάξεων του ισχύοντος για τις ανώνυμες εταιρείες του Κ.Ν. 2190/1920. (ομοφ.) β) Το ετήσιο δικαίωμα σταθερής απόδοσης στο Δημόσιο ποσοστού επί του εισφερθέντος -για την ανάληψη προνομιούχων μετοχών-κεφαλαίου, με δυνατότητα σωρευτικής προσαύξησης του σχετικού ποσοστού, αποτελεί ιδιόμορφο προνόμιο του Δημοσίου, η καταβολή δε (από την επωφελούμενη τράπεζα) του αναλογούντος ποσού στο Δημόσιο είναι υποχρεωτική και ανεξάρτητη από τη κερδοφορία της εκδότριας τράπεζας, καθώς το άρθρο 44α του Κ.Ν. 2190/1920 δεν εφαρμόζεται στη συγκεκριμένη περίπτωση. (ομοφ.)
Αριθμ. 2/35554/0025/2012
Κανονισμός λειτουργίας του Συμβουλίου Διαχείρισης - Αξιολόγησης της Εγγυητικής Ευθύνης του Ελληνικού Δημοσίου.
Καταργείται με την παρ.2 του άρθρου 106 του ν. 4549/18, ΦΕΚ-105 Α/14-6-18, από την έναρξη ισχύος του άρθρου 20 του ν. 4151/2013 (Α΄ 103 ( 29-4-2013)