×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/157/2003

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Υπαγωγή επένδυσης που αφορούσε ναυπήγηση πλοίου στις ενισχύσεις που προβλέπονται για τις ναυπηγικές εργασίες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι ενισχύσεις προς τις ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες και επιχειρήσεις διέπονται από δικό τους, αυτοτελές, νομικό καθεστώς, ήτοι του άρθρου 29Α του Ν 1262/1982 και της προβλεπόμενης στο άρθρο αυτό κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας, όπως αυτή ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο υποβολής και κρίσεως από τη Διοίκηση του σχετικού αιτήματος. Εφόσον δε στην κοινή αυτή υπουργική απόφαση προβλέπεται παροχή επιχορήγησης σε πλοιοκτήτες, που προβαίνουν με ευθύνη τους σε ναυπήγηση ή μετασκευή πλοίου και αναθέτουν επί μέρους εργασίες σε υπεργολάβους, χωρίς καμία περαιτέρω διάκριση, δικαιούχοι αυτής μπορεί να είναι και αλλοδαποί πλοιοκτήτες, αρκεί οι ναυπηγικές εργασίες να γίνονται στην Ελλάδα. Κατά συνέπεια, ουχί νομίμως απορρίφθηκε αίτημα για υπαγωγή επένδυσης που αφορούσε ναυπήγηση πλοίου στις ενισχύσεις της ως άνω κοινής υπουργικής απόφασης με την αιτιολογία ότι ο φορέας της επένδυσης (πλοιοκτήτρια εταιρεία) δεν είχε συσταθεί με βάση το ελληνικό δίκαιο. Το αίτημα αυτό μπορεί να επανεξετασθεί από τη Διοίκηση, γιατί δεν έχει εφαρμογή η διάταξη του Ν 1892/1990, η οποία απαγορεύει την επανεξέταση αιτημάτων που έχουν απορριφθεί, αλλά οι γενικές διατάξεις της νομοθεσίας μας, σύμφωνα με τις οποίες, εφόσον η απόρριψη του αιτήματος υπήρξε μη σύννομη, μπορεί να χωρήσει επανεξέταση αυτού, η οποία θα πρέπει να γίνει με βάση τα πραγματικά δεδομένα και το νομικό καθεστώς που ίσχυαν κατά το χρόνο υποβολής και αρχικής κρίσεως του αιτήματος. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/345/2004

Νομιμότητα απόφασης ολοκλήρωσης επένδυσης ναυπήγησης ΕΓ/ΟΓ πλοίου. Ανάκληση ή μη της απόφασης αυτής, καθώς και της απόφασης υπαγωγής της επένδυσης στις ενισχύσεις της ΚΥΑ 30512/1991.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για την καταβολή της προβλεπόμενης από την ΚΥΑ 30512/1991 επιχορήγησης για τη ναυπήγηση πλοίου απαιτείται, εφόσον η δαπάνη ναυπήγησης υπερβαίνει τα 60 εκατ. δραχμές, να συσταθεί εταιρία και η ίδια συμμετοχή του επενδυτή να αποτελέσει αποδεδειγμένα καταβεβλημένο κεφάλαιο της εταιρίας. Ως εκ τούτου, εφόσον στην προκειμένη περίπτωση η συμπλοιοκτησία που υπήχθη στις ενισχύσεις της ΚΥΑ 30512/91 δεν προέβη σε μετατροπή της εταιρικής της μορφής και δεν δημιούργησε εταιρικό κεφάλαιο για την κάλυψη της ιδίας συμμετοχής της, πρέπει να ανακληθεί η απόφαση υπαγωγής καθώς και η απόφαση με την οποία πιστοποιήθηκε η ολοκλήρωση της επένδυσης.


ΝΣΚ/34/2004

Δυνατότητα έγκρισης από τη Διοίκηση μεταβιβάσεως πλοίου, για τη μετασκευή του οποίου η πωλήτρια εταιρεία είχε υπαχθεί στις ενισχύσεις της ΚΥΑ 30512/1991.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι ενισχύσεις προς τις ναυπηγικές ή ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες και επιχειρήσεις διέπονται από δικό τους, αυτοτελές νομικό καθεστώς, ήτοι αυτό του άρθρου 29Α του Ν 1262/1982 και της προβλεπόμενης στο άρθρο αυτό ΚΥΑ, σύμφωνα δε με το καθεστώς αυτό οι διατάξεις του Ν 1892/90 και του Ν 2601/98 έχουν εφαρμογή μόνο για τα συγκεκριμένα θέματα για τα οποία γίνεται παραπομπή σ’ αυτές. Κατά συνέπεια, εφ’ όσον η σχετική ΚΥΑ 30512/1991 δεν παραπέμπει και στις διατάξεις των άρθρων 18 και 11 των Ν 1892/90 και 2601/98, αντίστοιχα, που απαγορεύουν τη μεταβίβαση πάγιων περιουσιακών στοιχείων που έχουν επιχορηγηθεί, η μεταβίβαση του πλοίου, για τη μετασκευή του οποίου η πωλήτρια εταιρεία είχε υπαχθεί στις ενισχύσεις (επιχορήγηση) της προαναφερόμενης ΚΥΑ, παρά τον αντίθετο όρο της υπουργικής απόφασης υπαγωγής, είναι νόμιμη και δεν χρειάζεται έγκριση της Διοικήσεως ούτε επισύρει κυρώσεις σε βάρος της πωλήτριας εταιρείας.


ΝΣΚ/312/2007

Συγχώνευση με απορρόφηση ανώνυμης εταιρείας, που επιχορηγήθηκε σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην ΚΥΑ 30512/1991, από άλλη Α.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η συγχώνευση με απορρόφηση ανώνυμης εταιρείας (ΣΑΟΣ ΑΝΕΣ) που η επένδυσή της για τη ναυπήγηση πλοίου (ΣΑΟΣ ΙΙ) επιχορηγήθηκε κατ’ εφαρμογήν της ΚΥΑ 30512/1991, δεν αντίκειται στους όρους της απόφασης υπαγωγής της στην εν λόγω ΚΥΑ (άρθρα 2 παρ.2 και 5 παρ.1 της υπ’ αριθμ. 62963/Ν.Ν 790/Ν.2601/18-12-1998 ΚΥΑ των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Ανάπτυξης), καθόσον με τη καταχώρηση στο μητρώο ανωνύμων εταιρειών της εγκριτικής απόφασης της συγχώνευσης, η περιουσία της απορροφώμενης εταιρείας μεταβιβάζεται στο σύνολό της στην απορροφώσα και η τελευταία υποκαθίσταται στις υποχρεώσεις που ορίζονται στην απόφαση υπαγωγής της επένδυσης στην ΚΥΑ 30512/1991. Συνεπώς για το επιτρεπτό της συγχώνευσης δεν είναι αναγκαία η απάλειψη των προαναφερθεισών όρων της απόφασης υπαγωγής της επένδυσης στην ΚΥΑ 30512/1991.


46834/2023

Κατηγορίες επενδύσεων, διαδικασία και δικαιολογητικά αιτήματος διαπίστωσης ολοκλήρωσης της επένδυσης, χρόνος διακράτησης της επένδυσης και παρακολούθηση αυτής, διακοπή ή μεταβολή στην επένδυση μετά τη διαπίστωση ολοκλήρωσης αυτής, για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 5Α του ν. 4172/2013, περί εναλλακτικής φορολόγησης εισοδήματος που προκύπτει στην αλλοδαπή φυσικών προσώπων που μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα


30257 ΕΞ 2024

Τροποποίηση της υπ' αρ. 46834/19-05-2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Κατηγορίες επενδύσεων, διαδικασία και δικαιολογητικά αιτήματος διαπίστωσης ολοκλήρωσης της επένδυσης, χρόνος διακράτησης της επένδυσης και παρακολούθηση αυτής, διακοπή ή μεταβολή στην επένδυση μετά τη διαπίστωση ολοκλήρωσης αυτής, για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 5Α του ν. 4172/2013, περί εναλλακτικής φορολόγησης εισοδήματος που προκύπτει στην αλλοδαπή φυσικών προσώπων που μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα (Β' 3393).


ΝΣΚ/112/2005

Νομική μορφή φορέα επένδυσης που υπάγεται στον Ν 2601/1998.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τα υποκαταστήματα αλλοδαπής εταιρίας στην Ελλάδα δεν μπορεί να αποτελούν φορέα για την υπαγωγή επένδυσης στις διατάξεις του Ν 2601/1998. (ομοφ.)


ΝΣΚ/64/2015

α) Τρόπος συμμορφώσεως της Διοικήσεως σε ακυρωτική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, εν όψει των μεταγενεστέρων περιστατικών που διαλαμβάνονται στο ερώτημα. β) Δυνατότητα εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 70 του Ν. 4257/2014.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η Διοίκηση, προκειμένου να συμμορφωθεί προς την ακυρωτική απόφαση με αριθμό 1444/2011 του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, θα πρέπει να παραπέμψει προς κατ’ ουσίαν επανεξέταση την αίτηση της Ν.Κ. στο Εκπαιδευτικό Συμβούλιο (άρθρο 2 της 70765/2008 απόφασης Υπ.Εσωτερικών), αρμόδιο συλλογικό όργανο της Διοικήσεως, κατά τον χρόνο ισχύος της ακυρωτικής κρίσεως του Δικαστηρίου, δηλαδή κατά την 10-3-2009, οπότε εκδόθηκε η ακυρωθείσα πράξη, ως αναρμοδίως εκδοθείσα, προς επανεξέταση της υποθέσεως, συγκροτώντας εκ νέου τούτο, με μόνη αρμοδιότητα την κατά τα ανωτέρω επανεξέταση της αιτήσεως. Εξ άλλου, εν αμφιβολία της, η Διοίκηση έχει την δυνατότητα, να ζητήσει την συνδρομή του Δικαστηρίου, κατ’ άρθρο 3 παρ.2 του Ν. 3068/2002. β) Το δεύτερο υποερώτημα, όπως υποβάλλεται, δεν μπορεί να απαντηθεί με την γνωμοδότηση. (ομοφ.) - ΑΠΟΔΕΚΤΗ


147269/2020

Επιλέξιμες κατηγορίες επενδύσεων, χρόνος διατήρησής τους στην Ελλάδα, διαδικασία απόδειξης της επένδυσης και παρακολούθηση της διατήρησης της, επένδυσης για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 5Α του ν. 4172/2013, περί εναλλακτικής φορολόγησης εισοδήματος που προκύπτει στην αλλοδαπή φυσικών προσώπων που μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα.

Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ 46834/2023- ΦΕΚ: 3393/Β/19.5.2023 -Κατηγορίες επενδύσεων, διαδικασία και δικαιολογητικά αιτήματος διαπίστωσης ολοκλήρωσης της επένδυσης, χρόνος διακράτησης της επένδυσης και παρακολούθηση αυτής, διακοπή ή μεταβολή στην επένδυση μετά τη διαπίστωση ολοκλήρωσης αυτής, για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 5Α του ν. 4172/2013, περί εναλλακτικής φορολόγησης εισοδήματος που προκύπτει στην αλλοδαπή φυσικών προσώπων που μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα


ΝΣΚ/112/2008

Ιδιωτικές επενδύσεις. Χρόνος ολοκλήρωσης της επένδυσης κατά τον Ν 3299/2004.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Εν όψει της αυτοτέλειας του κινήτρου της επιδότησης του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης που θεσπίζει ο Ν 3299/2004 έναντι του κόστους της επένδυσης και εφόσον ο ως άνω νόμος δεν καθορίζει ρητά τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να πληρούνται για τη διαπίστωση ολοκλήρωσης των επενδύσεων που οι φορείς τους επιλέγουν το είδος αυτό της ενίσχυσης, είναι δυνατόν να ορισθεί στην απόφαση υπαγωγής ότι για τη διαπίστωση της ολοκλήρωσης και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης, απαιτείται η πιστοποίηση της πραγματοποίησης του φυσικού αντικειμένου αυτής και η βεβαίωση της δημιουργίας των νέων θέσεων εργασίας, ενώ η πραγματοποίηση του οικονομικού αντικειμένου της επένδυσης μπορεί να ορισθεί ότι θα πιστοποιείται σε ημερομηνία διάφορη, αλλά πάντως, εντός του χρόνου που ο φορέας της επένδυσης ελέγχεται για την πρόοδο των εργασιών της επένδυσης και για τη συμμόρφωσή του με τους όρους της απόφασης υπαγωγής. (πλειοψ.) 2) Στην εξεταζόμενη περίπτωση της επένδυσης της εταιρίας «…..ΑΕ» δεν τηρήθηκαν οι τασσόμενοι από την απόφαση υπαγωγής όροι ολοκλήρωσης της επένδυσης, διότι δεν προκύπτει διαφοροποίηση μεταξύ του χρόνου ολοκλήρωσης του φυσικού αντικειμένου της επένδυσης και του χρόνου ολοκλήρωσης του οικονομικού αντικειμένου αυτής. (ομοφ.)


ΝΣΚ/390/2009

Όρια του ελέγχου νομιμότητας, που ασκείται από το δημόσιο φορέα εφαρμογής των επενδυτικών νόμων για κρατικές ενισχύσεις, όσον αφορά τα υποβαλλόμενα από το φορέα της ιδιωτικής επένδυσης δικαιολογητικά και στοιχεία, δημόσια και ιδιωτικά έγγραφα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για την έκδοση απόφασης υπαγωγής επενδυτικού σχεδίου στο Ν 3299/2004 ή απόφασης ολοκλήρωσης και ένταξης της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης, η αρμόδια υπηρεσία στηρίζεται στα έγγραφα δικαιολογητικά που επικαλείται και προσκομίζει ο φορέας της επένδυσης και δη τα μεν αποτελούντα δημόσια έγγραφα, εφόσον ελέγξει την εξωτερική νομιμότητα αυτών, τα δε ιδιωτικά, εφόσον έχουν αποδεικτική δύναμη, μη δικαιούμενη να ερευνήσει την εγκυρότητά τους, ειμή μόνον αν έχει αναγνωριστεί η ακυρότητά τους δικαστικώς. Τούτο ισχύει ειδικώς και για την απαιτούμενη, προκειμένης επενδύσεως υπαγόμενης στο Ν 3299/2004 για την ίδρυση σταθμού επιβατηγών αυτοκινήτων, σύμβαση πολυετούς μισθώσεως του ακινήτου, στο οποίο θα ιδρυθεί ο σταθμός, την εγκυρότητα της οποίας δεν δικαιούται να ερευνήσει, ειμή μόνον στην περίπτωση που ήθελε αναγνωριστεί δικαστικώς η ακυρότητά της.