ΝΣΚ/34/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα έγκρισης από τη Διοίκηση μεταβιβάσεως πλοίου, για τη μετασκευή του οποίου η πωλήτρια εταιρεία είχε υπαχθεί στις ενισχύσεις της ΚΥΑ 30512/1991.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι ενισχύσεις προς τις ναυπηγικές ή ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες και επιχειρήσεις διέπονται από δικό τους, αυτοτελές νομικό καθεστώς, ήτοι αυτό του άρθρου 29Α του Ν 1262/1982 και της προβλεπόμενης στο άρθρο αυτό ΚΥΑ, σύμφωνα δε με το καθεστώς αυτό οι διατάξεις του Ν 1892/90 και του Ν 2601/98 έχουν εφαρμογή μόνο για τα συγκεκριμένα θέματα για τα οποία γίνεται παραπομπή σ’ αυτές. Κατά συνέπεια, εφ’ όσον η σχετική ΚΥΑ 30512/1991 δεν παραπέμπει και στις διατάξεις των άρθρων 18 και 11 των Ν 1892/90 και 2601/98, αντίστοιχα, που απαγορεύουν τη μεταβίβαση πάγιων περιουσιακών στοιχείων που έχουν επιχορηγηθεί, η μεταβίβαση του πλοίου, για τη μετασκευή του οποίου η πωλήτρια εταιρεία είχε υπαχθεί στις ενισχύσεις (επιχορήγηση) της προαναφερόμενης ΚΥΑ, παρά τον αντίθετο όρο της υπουργικής απόφασης υπαγωγής, είναι νόμιμη και δεν χρειάζεται έγκριση της Διοικήσεως ούτε επισύρει κυρώσεις σε βάρος της πωλήτριας εταιρείας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/157/2003
Υπαγωγή επένδυσης που αφορούσε ναυπήγηση πλοίου στις ενισχύσεις που προβλέπονται για τις ναυπηγικές εργασίες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι ενισχύσεις προς τις ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες και επιχειρήσεις διέπονται από δικό τους, αυτοτελές, νομικό καθεστώς, ήτοι του άρθρου 29Α του Ν 1262/1982 και της προβλεπόμενης στο άρθρο αυτό κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας, όπως αυτή ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο υποβολής και κρίσεως από τη Διοίκηση του σχετικού αιτήματος. Εφόσον δε στην κοινή αυτή υπουργική απόφαση προβλέπεται παροχή επιχορήγησης σε πλοιοκτήτες, που προβαίνουν με ευθύνη τους σε ναυπήγηση ή μετασκευή πλοίου και αναθέτουν επί μέρους εργασίες σε υπεργολάβους, χωρίς καμία περαιτέρω διάκριση, δικαιούχοι αυτής μπορεί να είναι και αλλοδαποί πλοιοκτήτες, αρκεί οι ναυπηγικές εργασίες να γίνονται στην Ελλάδα. Κατά συνέπεια, ουχί νομίμως απορρίφθηκε αίτημα για υπαγωγή επένδυσης που αφορούσε ναυπήγηση πλοίου στις ενισχύσεις της ως άνω κοινής υπουργικής απόφασης με την αιτιολογία ότι ο φορέας της επένδυσης (πλοιοκτήτρια εταιρεία) δεν είχε συσταθεί με βάση το ελληνικό δίκαιο. Το αίτημα αυτό μπορεί να επανεξετασθεί από τη Διοίκηση, γιατί δεν έχει εφαρμογή η διάταξη του Ν 1892/1990, η οποία απαγορεύει την επανεξέταση αιτημάτων που έχουν απορριφθεί, αλλά οι γενικές διατάξεις της νομοθεσίας μας, σύμφωνα με τις οποίες, εφόσον η απόρριψη του αιτήματος υπήρξε μη σύννομη, μπορεί να χωρήσει επανεξέταση αυτού, η οποία θα πρέπει να γίνει με βάση τα πραγματικά δεδομένα και το νομικό καθεστώς που ίσχυαν κατά το χρόνο υποβολής και αρχικής κρίσεως του αιτήματος. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/345/2004
Νομιμότητα απόφασης ολοκλήρωσης επένδυσης ναυπήγησης ΕΓ/ΟΓ πλοίου. Ανάκληση ή μη της απόφασης αυτής, καθώς και της απόφασης υπαγωγής της επένδυσης στις ενισχύσεις της ΚΥΑ 30512/1991.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για την καταβολή της προβλεπόμενης από την ΚΥΑ 30512/1991 επιχορήγησης για τη ναυπήγηση πλοίου απαιτείται, εφόσον η δαπάνη ναυπήγησης υπερβαίνει τα 60 εκατ. δραχμές, να συσταθεί εταιρία και η ίδια συμμετοχή του επενδυτή να αποτελέσει αποδεδειγμένα καταβεβλημένο κεφάλαιο της εταιρίας. Ως εκ τούτου, εφόσον στην προκειμένη περίπτωση η συμπλοιοκτησία που υπήχθη στις ενισχύσεις της ΚΥΑ 30512/91 δεν προέβη σε μετατροπή της εταιρικής της μορφής και δεν δημιούργησε εταιρικό κεφάλαιο για την κάλυψη της ιδίας συμμετοχής της, πρέπει να ανακληθεί η απόφαση υπαγωγής καθώς και η απόφαση με την οποία πιστοποιήθηκε η ολοκλήρωση της επένδυσης.
ΝΣΚ/66/2005
Εκτέλεση αποφάσεων του ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Απαιτείται να τροποποιηθεί η υπ αριθ. 22602/14-1-1991 (όπως αυτή τροποποιήθηκε με την με αριθ. 33255/18-7-1991) κανονιστική απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας ώστε να συμπληρωθούν τα ελλείποντα κριτήρια και επανεξεταστούν οι αιτήσεις της εταιρείας «ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΕΣΒΟΥ ΑΕ» για την υπαγωγή των επενδύσεών της σχετικώς με την μετασκευή των πλοίων «ΜΥΤΙΛΗΝΗ» και «ΣΑΠΦΩ», στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου 1892/1990 με βάση το νέο κανονιστικό καθεστώς.
ΝΣΚ/293/2000
Προβληματικές επιχειρήσεις. Εφαρμογή των διατάξεων της παρ.2 του άρθρου 2 του ΑΝ 1521/50 (περί διπλής μεταβίβασης), σε περίπτωση μεταβίβασης ακινήτου, επιχείρησης που έχει υπαχθεί σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης του άρθρου 46α του Ν.1892/1990.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής της παρ.2 του άρθρου 2 του ΑΝ 1521/50 (περί διπλής μεταβίβασης), σε περίπτωση μεταβίβασης ακινήτου επιχείρησης, που έχει υπαχθεί σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης του άρθρου 46α του Ν.1892/90, σε πρόσωπο τρίτο, για λογαριασμό του οποίου είχε πλειοδοτήσει στον διενεργηθέντα πλειοδοτικό διαγωνισμό άλλο πρόσωπο.
ΝΣΚ/312/2007
Συγχώνευση με απορρόφηση ανώνυμης εταιρείας, που επιχορηγήθηκε σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην ΚΥΑ 30512/1991, από άλλη Α.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η συγχώνευση με απορρόφηση ανώνυμης εταιρείας (ΣΑΟΣ ΑΝΕΣ) που η επένδυσή της για τη ναυπήγηση πλοίου (ΣΑΟΣ ΙΙ) επιχορηγήθηκε κατ’ εφαρμογήν της ΚΥΑ 30512/1991, δεν αντίκειται στους όρους της απόφασης υπαγωγής της στην εν λόγω ΚΥΑ (άρθρα 2 παρ.2 και 5 παρ.1 της υπ’ αριθμ. 62963/Ν.Ν 790/Ν.2601/18-12-1998 ΚΥΑ των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Ανάπτυξης), καθόσον με τη καταχώρηση στο μητρώο ανωνύμων εταιρειών της εγκριτικής απόφασης της συγχώνευσης, η περιουσία της απορροφώμενης εταιρείας μεταβιβάζεται στο σύνολό της στην απορροφώσα και η τελευταία υποκαθίσταται στις υποχρεώσεις που ορίζονται στην απόφαση υπαγωγής της επένδυσης στην ΚΥΑ 30512/1991. Συνεπώς για το επιτρεπτό της συγχώνευσης δεν είναι αναγκαία η απάλειψη των προαναφερθεισών όρων της απόφασης υπαγωγής της επένδυσης στην ΚΥΑ 30512/1991.
23908/1991
Καθορισμός προδιαγραφών ανέγερσης Συνεδριακών Κέντρων για την υπαγωγή τους στο καθεστώς κινήτρων του Ν. 1892/90
2356/1995
Προδιαγραφές κέντρων θαλασσοθεραπείας για την υπαγωγή τους στο καθεστώς των κινήτρων του Ν.1892/90, όπως ισχύει.
Αριθ. 51436/2002
Καθορισμός ύψους καταβολής χρηματικού ποσού (παραβόλου) για την υποβολή αιτήσεων υπαγωγής επενδύσεων ή και προγραμμάτων χρηματοδοτικής μίσθωσης εξοπλισμού ή επιχειρηματικών σχεδίων, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 8 του Ν. 2601/98 καθώς επίσης και για την υποβολή αιτήσεων ένταξης επενδύσεων στο καθεστώς επιδότησης τόκων παράλληλα με τη φορολογική απαλλαγή σύμφωνα με την παρ. 24 του άρθρου 8 του Ν. 2601/98.
ΥΑ 2106/2013
Καθορισμός των δικαιολογητικών για τον έλεγχο των Γενικών Επενδυτικών Σχεδίων και των Μεγάλων Επενδυτικών Σχεδίων του ν.3908/2011 καθώς και των επενδύσεων ή και προγραμμάτων χρηματοδοτικής μίσθωσης που έχουν υπαχθεί στα κίνητρα της επιχορήγησης ή και της επιδότησης τόκων ή και επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης ή επιδότησης του κόστους της δημιουργουμένης απασχόλησης προηγούμενων επενδυτικών νόμων (ν.3299/2004 ν.2601/98, και ν.1892/90).
N.4399/2016- ΦΕΚ: 117/A/22.6.2016 άρθρο 85 παρ.15β, όπως αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 39 παρ.3 του Ν.4608/2019- ΦΕΚ: 66/Α/25.4.2019: «Η απόφαση της παρ. 10 του άρθρου 16 του ν. 4399/2016 έχει εφαρμογή και για τις επενδύσεις του ν. 3908/2011 (Α΄ 8), καθώς και για τις επενδύσεις που έχουν ενισχυθεί με τα κίνητρα της επιχορήγησης ή και της επιδότησης τόκων ή και επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης ή επιδότησης του κόστους της δημιουργούμενης απασχόλησης των νόμων 2601/1998 (Α΄ 81) και 3299/2004 (Α΄ 261). Με την έκδοση της απόφασης αυτής καταργείται η ισχύουσα 2106/31.1.2013 απόφαση (Β΄183).»
Αριθ. 57335/1998
Καθορισμός ύψους καταβολής χρηματικού ποσού (παραβόλου) για την υποβολή αιτήσεων υπαγωγής επενδύσεων ή/και προγραμμάτων χρηματοδοτικής μίσθωσης εξοπλισμού ή επιχειρηματικών σχεδίων, σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 8 του Ν. 2601/98 καθώς επίσης και για την υποβολή αιτήσεων ένταξης επενδύσεων στο καθεστώς επιδότησης τόκων παράλληλα με τη φορολογική απαλλαγή σύμφωνα με την παράγραφο 24 του άρθρου 8 του Ν. 2601/98.
Καταργήθηκε από την υπ’ Αριθ. 51436/2002 (ΦΕΚ Β 148/12-2-2002)