ΝΣΚ/158/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Υπ. Πολιτισμού – Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με εργασιακά καθήκοντα κλάδου ΔΕ20 Εργατοτεχνιτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι υπάλληλοι της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων του ΥΠ.ΠΟ.Τ., του κλάδου ΔΕ20 Εργατοτεχνιτών, που έχουν αναγνωρισθεί και ως καταδυόμενο προσωπικό, όταν δεν εκτελούν καταδυτικό έργο υποχρεούνται να εκτελούν τα καθήκοντα του κλάδου ή της ειδικότητάς τους για τα οποία προσλήφθηκαν. Άλλωστε, ο χαρακτηρισμός προσωπικού ως καταδυόμενου δεν έχει μόνιμο χαρακτήρα, ούτε συνιστά αποκλειστική δυνατότητα και σε κάθε περίπτωση ο εν λόγω χαρακτηρισμός είναι δυνατόν να αρθεί υπό προϋποθέσεις. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/75/2009
Δυνατότητα αποσπασμένου υπαλλήλου στην Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων του ΥΠ.ΠΟ. να συμπεριληφθεί στην Κατάσταση Καταδυόμενου Προσωπικού της εν λόγω Εφορείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Υπάλληλος αποσπασμένος στην Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού, μπορεί να συμπεριληφθεί στην Κατάσταση Καταδυόμενου Προσωπικού της εν λόγω Εφορείας, ύστερα από γνώμη του αρμόδιου κατά περίπτωση Υπηρεσιακού Συμβουλίου, εάν πληροί τις απαιτούμενες από τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ.7 περ.ε του Ν 2557/1997 προϋποθέσεις και έχει κριθεί ικανός για την άσκηση δραστηριότητας για την οποία απαιτείται κατάδυση με αναπνευστική συσκευή, από γιατρό εξειδικευμένο σε θέματα υπερβαρικής ιατρικής.
ΝΣΚ/87/2010
ΥΠ.ΠΟ. – Υποβρύχιες αρχαιολογικές έρευνες – Χαρακτηρισμός «καταδυόμενο προσωπικό» στις ετήσιες καταστάσεις των υπαλλήλων, σύμφωνα με το άρθρο 88 του Ν 3528/2007 (Υ.Κ.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στις καταστάσεις που συντάσσονται από την Υπηρεσία τον Ιανουάριο κάθε έτους, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων: 88 του ισχύοντος Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ., 4 παρ. 2 και 5 παρ. 1 του Ν 3801/2009, για το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, πρέπει στην ειδικότητα του προσωπικού, το οποίο χαρακτηρίζεται ως καταδυόμενο, να προστίθεται ο χαρακτηρισμός «Καταδυόμενος», εφόσον από τα στοιχεία της 31ης Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους προκύπτει ότι αυτό προσφέρει καταδυτικό έργο στην Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων και στις Εφορείες Παλαιοντολογίας – Σπηλαιολογίας και εξακολουθεί να περιλαμβάνεται στις οριστικές καταστάσεις Καταδυόμενου Προσωπικού.
ΥΠΠΟ/ΔΟΕΠΥ/63/ΤΟΠΥΝΣ/63/46324/2003
Κανονισμός λειτουργίας και οργάνωσης υποβρυχίων αρχαιολογικών ερευνών της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων και των Εφορειών Παλαιοανθρωπολογίας Σπηλαιολογίας του Υπουργείου Πολιτισμού.
ΝΣΚ/107/2009
Μη εγγραφή στην Ένωση Νοσηλευτών-Νοσηλευτριών Ελλάδος (Ε.Ν.Ε.) δημοσίων υπαλλήλων του κλάδου Νοσηλευτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δημόσιοι υπάλληλοι του κλάδου Νοσηλευτών που δεν ενεγράφησαν στην Ε.Ν.Ε., ασκούν νομίμως τα καθήκοντα του κλάδου και της ειδικότητάς τους και συμμετέχουν στις κρίσεις για την επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων, κατά τις διατάξεις του Υ.Κ.
ΝΣΚ/176/2000
ΥΠ.ΠΟ. Συμμόρφωση Διοικήσεως. Ακύρωση εντολής προσφοράς υπηρεσίας αρχαιολόγου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Θεοφανόπουλος, Νομικός Σύμβουλος Η Διοίκηση (ΥΠ.ΠΟ.) συμμορφούμενη προς την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών με την οποία ακυρώθηκε η "εντολή προσφοράς υπηρεσίας" αρχαιολόγου του ΥΠ.ΠΟ., πρέπει να επαναφέρει αυτόν στη θέση που κατείχε στην Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων του ΥΠ.ΠΟ. προ της έκδοσης της άνω ακυρωθείσας "εντολής προσφοράς υπηρεσίας", η οποία (θέση) δεν είναι η θέση του προϊσταμένου της Εφορείας αυτής, αφού η τριετής θητεία τούτου ως προϊσταμένου αυτής είχε ήδη λήξει προ της έκδοσης της άνω ακυρωθείσας εντολής.
ΕλΣυν.Κλ.1/73/2016
ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ ΕΞΟΔΑ:Nόμιμη η καταβολή οδοιπορικών εξόδων σε υπάλληλο Εφορείας Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθόσον νομίμως υπολογίστηκε στην ανωτέρω υπάλληλο αυξημένη δαπάνη ημερήσιας αποζημίωσης (56 ευρώ) για τη μετακίνησή της, αφού αυτή μετακινήθηκε για υπηρεσιακούς λόγους που συνδέονται με την ιδιότητά της ως Αρχιτέκτονα Μηχανικού, χωρίς να επιδρά στη νομιμότητα της δαπάνης το γεγονός ότι η μετακίνηση συνδέεται με την άσκηση των συνήθων καθηκόντων της και όχι με έκτακτα ή ειδικά επιπρόσθετα καθήκοντα (άρθρο 9 του ν. 2685/1999, ΦΕΚ Α΄ 35/1999, ΚΥΑ 2/52971/0022/31.8.2007, ΦΕΚ 1781 Β΄/5.9.2007, και 2/33481/0022/2011, ΦΕΚ Β΄ 1069/2011, απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών).
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)28/2015
Νόμιμη η καταβολή ποσού σε υπάλληλο Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, κλάδου ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών, ως ημερήσιας εκτός έδρας αποζημίωσης. λόγω αυθημερόν μετακινήσεων του για εκτέλεση υπηρεσίας, καθόσον νομίμως εκκαθαρίστηκε το ποσό της ημερήσιας αποζημίωσης σε πενήντα έξι (56) ευρώ για κάθε μία από τις αυθημερόν μετακινήσεις του, δεδομένου ότι, η ημερήσια αποζημίωση για τις αυθημερόν μετακινήσεις των μονίμων και με σύμβαση ι.δ.α.χ. διπλωματούχων μηχανικών του Ε.Μ.Π. και των ισότιμων με αυτό σχολών, ορίζεται σε πενήντα έξι (56) ευρώ, σύμφωνα με το δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου μόνου της Κ.Υ.Α. 2/52971/0022/2007, το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ βάσει της παρ. 6 του άρθρου μόνου της νεότερης Υ.Α. 2/33481/002/2011, τροποιηθέν με την παρ. 3.α. αυτής μόνο κατά το ύψος της ημερήσιας αποζημίωσης από εβδομήντα (70) σε πενήντα έξι (56) ευρώ.
ΝΣΚ/132/2024
Ερωτάται: α) Aν. με βάση το συγκεκριμένο ιστορικό του ερωτήματος, κατά το οποίο ανατέθηκαν στον Κ., υπάλληλο της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και με κλάδο και ειδικότητα Δ.Ε. Οδηγών, επιπλέον καθήκοντα σε θέση φύλακα-κλητήρα παράλληλα με τα καθήκοντα του οδηγού, επιτρέπεται η ανάθεση καθηκόντων άλλου κλάδου ή ειδικότητας βάσει των διατάξεων του άρθρου 30 παρ. 2 του ν. 3528/2007 (Α’ 26) και β) αν, βάσει της μεταβατικής διάταξης του άρθρου 469 παρ. 2 του ν. 4957/2022 (Α΄141), επιτρέπεται ο πρόσθετος χαρακτηρισμός από το Συμβούλιο Διοίκησης της Α.Σ.Κ.Τ. της συγκεκριμένης θέσης Δ.Ε. Οδηγών, ως Δ.Ε. Κλητήρα ή ως Δ.Ε. Οδηγού-Υποστηρικτικού Προσωπικού.(...)α) Επιτρέπεται η ανάθεση στον Κ.. υπάλληλο της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, καθηκόντων άλλου κλάδου ή ειδικότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 30 παρ. 2 του ν. 3528/2007 (Α΄ 26), κατ’ εξαίρεση, και μόνο σε περιπτώσεις επιτακτικών υπηρεσιακών αναγκών, που δεν μπορούν να καλυφθούν με άλλον τρόπο, για χρονικό διάστημα έως δύο (2) μηνών, με αιτιολογημένη απόφαση του Προϊσταμένου του, το οποίο μπορεί να παραταθεί έως έξι (6) μήνες ακόμη, μετά από αιτιολογημένη γνώμη του αρμόδιου Υπηρεσιακού Συμβουλίου και β) δεν επιτρέπεται, βάσει της μεταβατικής διάταξης του άρθρου 469 παρ. 2 του ν. 4957/2022 (Α΄141), ο πρόσθετος χαρακτηρισμός από το Συμβούλιο Διοίκησης της Α.Σ.Κ.Τ. της συγκεκριμένης θέσης Δ.Ε. Οδηγών, ως Δ.Ε. Κλητήρα ή ως Δ.Ε. Οδηγού-Υποστηρικτικού Προσωπικού (ομόφωνα).
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/5/2017
Παροχή υπηρεσιών σίτισης.(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις: α) Κατά τον βασίμως προβαλλόμενο από την Επίτροπο πρώτο λόγο, μη νομίμως προσέφυγε το Νοσοκομείο στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης για την ανάθεση της επίμαχης υπηρεσίας, δεδομένου ότι αφενός μεν αυτή υπερβαίνει το όριο των 20.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), έως το οποίο επιτρέπεται η άνευ ειδικών λόγων προσφυγή στην εξαιρετική αυτή διαδικασία, αφετέρου δε, από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει η συνδρομή έκτακτων γεγονότων, οφειλομένων σε απρόβλεπτες περιστάσεις, β) Ομοίως, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με το δεύτερο λόγο διαφωνίας, με δεδομένο ότι, όπως βεβαιώνεται από το αριθ. πρωτ. ../12.5.2016 έγγραφο του Νοσοκομείου, σε αυτό υπηρετούν επτά (7) υπάλληλοι κλάδου ΥΕ προσωπικού εστίασης (ειδικότητας τραπεζοκόμου), εκ των οποίων, μόνο δύο ασκούν καθήκοντα της ειδικότητάς τους, με τους λοιπούς να είναι επιφορτισμένοι με άλλα διοικητικά καθήκοντα (..), μη νομίμως η από 1.4.2016 σύμβαση επιβαρύνθηκε με το σύνολο του ποσού των 37.815 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), που αφορά εργατοώρες προσωπικού για μεριδοποίηση και διανομή γευμάτων (σύνολο 5.900 εργατοώρες), δεδομένου ότι μέρος των υπηρεσιών αυτών, όπως είναι η διανομή των γευμάτων, εντάσσεται στα καθήκοντα του υπηρετούντος προσωπικού τραπεζοκόμων και συνεπώς,γ) Αναφορικά με τα ... χρηματικά εντάλματα, κατά παράβαση του άρθρου 38 του π.δ. 118/2007, η παραλαβή των επίμαχων υπηρεσιών, όσον αφορά τον Ξενώνα ...., δεν πραγματοποιήθηκε από την αρμόδια Επιτροπή Παραλαβής που είχε οριστεί με την αριθ. πρωτ. 4947/31.3.2016 απόφαση της Διοικητού του Νοσοκομείου, αλλά από διαφορετική επιτροπή, που κατά τους ισχυρισμούς του Νοσοκομείου, είναι η προγενεστέρως ορισθείσα από υπαλλήλους που υπηρετούν στον Ξενώνα, της οποίας εκ παραδρομής δεν υπήρξε ανανέωση. Τέλος, η επίμαχη δαπάνη δεν δύναται να θεωρηθεί νόμιμη κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 37 του ν. 4238/2014, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο έκτο του νόμου 4432/2016, καθόσον δεν προκύπτει η συνδρομή των προαναφερόμενων προϋποθέσεων εφαρμογής της ως προς την ύπαρξη συγκεκριμένων καθυστερήσεων σε επίπεδο κεντρικού προγραμματισμού ενιαίου διαγωνισμού ανάθεσης υπηρεσιών υγείας ή λόγω άσκησης ενδίκων μέσων κατά τη διενέργεια αυτού. Σε κάθε δε περίπτωση, επισημαίνεται ότι, με την επικαλούμενη νομιμοποιητική διάταξη, δεν νομιμοποιούνται λοιπές περιπτώσεις παράνομων δαπανών, όπως αυτές που αναδείχθηκαν με τους β΄ και γ΄ επάλληλους λόγους μη θεώρησης των χρηματικών ενταλμάτων.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, πλην όμως, τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν, λόγω συγγνωστής πλάνης, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/6/2017
Παροχή υπηρεσιών σίτισης.(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις: α) Κατά τον βασίμως προβαλλόμενο από την Επίτροπο πρώτο λόγο, μη νομίμως προσέφυγε το Νοσοκομείο στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης για την ανάθεση της επίμαχης υπηρεσίας, δεδομένου ότι αφενός μεν αυτή υπερβαίνει το όριο των 20.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), .., αφετέρου δε, από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει η συνδρομή έκτακτων γεγονότων, οφειλόμενων σε απρόβλεπτες περιστάσεις, για τα οποία δεν φέρει υπαιτιότητα το Νοσοκομείο και τα οποία κατέστησαν αδύνατη τη διενέργεια και την ολοκλήρωση διαγωνιστικής διαδικασίας β) Με δεδομένο ότι η συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη του Νοσοκομείου για την κάλυψη της σίτισης των ασθενών και του εφημερεύοντος προσωπικού του υπερβαίνει για το έτος 2016 το ποσό των 500.000 ευρώ (..), κατά παράβαση του άρθρου 35 παρ. 1 του ν. 4129/2013 η από 1.7.2016 σύμβαση δεν υποβλήθηκε πριν την υπογραφή της σε προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας στην αρμόδια Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου και γ) Ομοίως, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με το τρίτο λόγο διαφωνίας, με δεδομένο ότι, όπως βεβαιώνεται από το αριθ. πρωτ. 6860/12.5.2016 έγγραφο του Νοσοκομείου, σε αυτό υπηρετούν επτά (7) υπάλληλοι κλάδου ΥΕ προσωπικού εστίασης (ειδικότητας τραπεζοκόμου), εκ των οποίων, μόνο δύο ασκούν καθήκοντα της ειδικότητάς τους, με τους λοιπούς να είναι επιφορτισμένοι με άλλα διοικητικά καθήκοντα (..), μη νομίμως η από 1.7.2016 σύμβαση επιβαρύνθηκε με το σύνολο του ποσού των 37.815 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), που αφορά εργατοώρες προσωπικού για μεριδοποίηση και διανομή γευμάτων (σύνολο 5.900 εργατοώρες), δεδομένου ότι μέρος των υπηρεσιών αυτών, όπως είναι η διανομή των γευμάτων, εντάσσεται στα καθήκοντα του υπηρετούντος προσωπικού τραπεζοκόμων και συνεπώς, θα έπρεπε να παρασχεθεί από το ως άνω προσωπικό, με αντίστοιχη μείωση των 5.900 εργατοωρών και του κόστους που επιβαρύνθηκε το Νοσοκομείο.....Τέλος, η επίμαχη δαπάνη δεν δύναται να θεωρηθεί νόμιμη κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 37 του ν. 4238/2014, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο έκτο του νόμου 4432/2016, καθόσον δεν προκύπτει η συνδρομή των προαναφερόμενων προϋποθέσεων εφαρμογής της ως προς την ύπαρξη συγκεκριμένων καθυστερήσεων σε επίπεδο κεντρικού προγραμματισμού ενιαίου διαγωνισμού ανάθεσης υπηρεσιών υγείας ή λόγω άσκησης ενδίκων μέσων κατά τη διενέργεια αυτού.(..) Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, πλην όμως, τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν, λόγω συγγνωστής πλάνης, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.