×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/87/2010

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΥΠ.ΠΟ. – Υποβρύχιες αρχαιολογικές έρευνες – Χαρακτηρισμός «καταδυόμενο προσωπικό» στις ετήσιες καταστάσεις των υπαλλήλων, σύμφωνα με το άρθρο 88 του Ν 3528/2007 (Υ.Κ.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στις καταστάσεις που συντάσσονται από την Υπηρεσία τον Ιανουάριο κάθε έτους, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων: 88 του ισχύοντος Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ., 4 παρ. 2 και 5 παρ. 1 του Ν 3801/2009, για το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, πρέπει στην ειδικότητα του προσωπικού, το οποίο χαρακτηρίζεται ως καταδυόμενο, να προστίθεται ο χαρακτηρισμός «Καταδυόμενος», εφόσον από τα στοιχεία της 31ης Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους προκύπτει ότι αυτό προσφέρει καταδυτικό έργο στην Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων και στις Εφορείες Παλαιοντολογίας – Σπηλαιολογίας και εξακολουθεί να περιλαμβάνεται στις οριστικές καταστάσεις Καταδυόμενου Προσωπικού.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/158/2011

Υπ. Πολιτισμού – Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με εργασιακά καθήκοντα κλάδου ΔΕ20 Εργατοτεχνιτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι υπάλληλοι της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων του ΥΠ.ΠΟ.Τ., του κλάδου ΔΕ20 Εργατοτεχνιτών, που έχουν αναγνωρισθεί και ως καταδυόμενο προσωπικό, όταν δεν εκτελούν καταδυτικό έργο υποχρεούνται να εκτελούν τα καθήκοντα του κλάδου ή της ειδικότητάς τους για τα οποία προσλήφθηκαν. Άλλωστε, ο χαρακτηρισμός προσωπικού ως καταδυόμενου δεν έχει μόνιμο χαρακτήρα, ούτε συνιστά αποκλειστική δυνατότητα και σε κάθε περίπτωση ο εν λόγω χαρακτηρισμός είναι δυνατόν να αρθεί υπό προϋποθέσεις. (ομοφ.)


ΝΣΚ/75/2009

Δυνατότητα αποσπασμένου υπαλλήλου στην Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων του ΥΠ.ΠΟ. να συμπεριληφθεί στην Κατάσταση Καταδυόμενου Προσωπικού της εν λόγω Εφορείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Υπάλληλος αποσπασμένος στην Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού, μπορεί να συμπεριληφθεί στην Κατάσταση Καταδυόμενου Προσωπικού της εν λόγω Εφορείας, ύστερα από γνώμη του αρμόδιου κατά περίπτωση Υπηρεσιακού Συμβουλίου, εάν πληροί τις απαιτούμενες από τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ.7 περ.ε του Ν 2557/1997 προϋποθέσεις και έχει κριθεί ικανός για την άσκηση δραστηριότητας για την οποία απαιτείται κατάδυση με αναπνευστική συσκευή, από γιατρό εξειδικευμένο σε θέματα υπερβαρικής ιατρικής.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/137/2019

Καταβολή εφημεριών σε ιατρικό προσωπικό..Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη την αδήριτη ανάγκη αδιάλειπτης παροχής ιατρικών υπηρεσιών και συνεχούς ιατρικής φροντίδας στον ευαίσθητο τομέα της δημόσιας υγείας, τις σοβαρές ελλείψεις του Νοσοκομείου σε ιατρικό προσωπικό και τη συνακόλουθη αδυναμία του τελευταίου να εκτελέσει το νέο σύστημα εφημεριών με το υπάρχον προσωπικό (μετακινήσεις ιατρών και αγροτικών ιατρών από Κέντρα Υγείας και Περιφερειακά Ιατρεία της περιοχής προς το νοσοκομείο για την πραγματοποίηση των επίμαχων εφημεριών), καθώς και το γεγονός ότι εν προκειμένω ελλείπει οποιαδήποτε ρητή άρνηση παροχής επιπλέον εργασίας από μέρους του εφημερεύοντος ιατρικού προσωπικού, η συναίνεση του οποίου σαφώς συνάγεται από την αναγραφή των αντίστοιχων ονομάτων στις σχετικές καταστάσεις, ενώ εκδηλώθηκε ρητά και δια της συμμετοχής του στις επίμαχες εφημερίες, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Νοσοκομείου δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των ως άνω διατάξεων. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, όμως τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής θα μπορούσαν να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης, εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018 τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.


ΝΣΚ/165/2005

Δυνατότητα στρατιωτικού προσωπικού ειδικών καταστάσεων του Ναυτικού να εκτελεί 24ωρη υπηρεσία και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το στρατιωτικό προσωπικό του Πολεμικού Ναυτικού, το οποίο έχει ενταχθεί, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, στις ειδικές καταστάσεις Υπηρεσίας Γραφείου ή Ξηράς, λόγω τραύματος ή παθήσεως, δεν δύναται άνευ ετέρου να εκτελεί 24ωρη υπηρεσία και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτή, αλλά θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να καθορίζεται ρητά με απόφαση της αρμόδιας Υγειονομικής Επιτροπής, αν το τραύμα ή η πάθηση καθενός από το στρατιωτικό αυτό προσωπικό του επιτρέπει να εκτελεί τα καθήκοντα αυτά ή ορισμένα από αυτά. Συνεπώς, η Υπηρεσία οφείλει να παραπέμψει σε εύλογο χρόνο στην Υγειονομική Επιτροπή το σύνολο του προσωπικού των ειδικών καταστάσεων για την προαναφερόμενη διαπίστωση. (πλειοψ.)


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/71/2019

Καταβολή αποζημίωσης εφημεριών:..Στην υπό κρίση υπόθεση, από τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα προκύπτουν τα εξής: Με την Δ....2018 απόφαση του Διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου ... εγκρίθηκε ο προγραμματισμός εφημεριών Αυγούστου έτους 2018, κατόπιν της .....2018 γνωμοδότησης του Επιστημονικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου. Μετά την πραγματοποίηση των εφημεριών αυτών από το ιατρικό και λοιπό προσωπικό του Νοσοκομείου και για την καταβολή της σχετικής αποζημίωσης εκδόθηκαν τα κρίσιμα χρηματικά εντάλματα πληρωμής, στα δικαιολογητικά των οποίων περιλαμβάνονται μόνο οι σχετικές μισθοδοτικές καταστάσεις και οι πίνακες, στους οποίους αναγράφονται, ανά δικαιούχο, οι μηνιαίες εφημερίες του και το αναλογούν σε αυτές συνολικό ποσό αποζημίωσης. Πλην όμως, τα παραπάνω δεν επαρκούν για την εξόφληση των ως άνω ενταλμάτων πληρωμής, εφόσον δεν προσκομίζονται από το Νοσοκομείο στοιχεία από τα οποία να προκύπτει η εβδομαδιαία, συνολική (τακτική και εφημεριακή) διάρκεια εργασίας του ιατρικού και λοιπού προσωπικού που συμμετείχε στις εφημερίες, καθώς και ότι η διάρκεια της εργασίας αυτής είτε δεν υπερβαίνει τα ανώτατα όρια ανά εβδομάδα (48ωρο), που προβλέπονται από την οδηγία 2003/88/ΕΚ και, όσον αφορά το ιατρικό προσωπικό, τον ν. 4498/2017, είτε, ότι σε περίπτωση υπέρβασης της 48ωρης εβδομαδιαίας εργασίας και, ειδικώς για το ιατρικό προσωπικό, μέχρι του ανώτατου ορίου των 60 ωρών εβδομαδιαίως, υφίσταται η ειδική προς τούτο έγγραφη συναίνεση του προσωπικού που συμμετείχε στις εφημερίες. Αβασίμως δε το Νοσοκομείο επικαλείται το οικ. ....2017 έγγραφο του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υγείας, σύμφωνα με το οποίο εφαρμόζεται το προηγούμενο σύστημα εφημεριών μέχρι την έκδοση των απαραίτητων υπουργικών αποφάσεων και εγκυκλίων, διότι τέτοια δυνατότητα εφαρμογής του προϊσχύοντος και κατηργημένου με τις διατάξεις του ν. 4498/2017 συστήματος εφημεριών δεν ευρίσκει νόμιμο έρεισμα στις αμέσως και ανεπιφυλάκτως εφαρμοστέες διατάξεις της οδηγίας 2003/88/ΕΚ και του ν. 4498/2017. Εξάλλου, η υποχρέωση προσκόμισης των ανωτέρω στοιχείων για την θεώρηση των ενταλμάτων που αφορούν υπερωριακή απασχόληση του προσωπικού του Γενικού Νοσοκομείου ... είχε επισημανθεί στη διοίκηση του Νοσοκομείου αυτού ήδη πριν από την έγερση της υπό κρίση διαφωνίας, με το .....2018 έγγραφο της Επιτρόπου στο Νομό ..., εξ αφορμής ελέγχου χρηματικών ενταλμάτων του Νοσοκομείου που αφορούσαν την πληρωμή εφημεριών μηνός Ιουλίου 2018 (βλ και το .....2018 φύλλο ελέγχου της Επιτρόπου). Τέλος, αβασίμως το Νοσοκομείο επικαλείται το από 19.10.2018 δελτίο τύπου του Υπουργείου Υγείας, στο οποίο αναφέρεται ότι η ..../2018 πράξη του παρόντος Κλιμακίου, που αφορούσε το ίδιο νομικό ζήτημα για άλλο όμως, Νοσοκομείο, ανακλήθηκε με την 40/2018 πράξη του Ι Τμήματος, καθόσον η ανάκληση αφορούσε σε λόγους συγγνωστής πλάνης, οι οποίοι, ενόψει του προηγηθέντος 22/5.10.2018 φύλλου ελέγχου, δεν μπορούν να δικαιολογηθούν στα πλαίσια της παρούσας διαφωνίας.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι εντελλόμενες με τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι μη νόμιμες και για τον λόγο αυτό δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/247/2018

Υπερωριακή εργασία:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν κρίνεται ότι η πραγματοποίηση υπερωριακής απασχόλησης καθ’ υπέρβαση των ωρών του υποχρεωτικού ωραρίου από τους φερόμενους    ως    δικαιούχους    υπαλλήλους,         κατά τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο 2018 δεν είναι νόμιμη, διότι η 3/14.12.2017 απόφαση του Προέδρου του Εθνικού Αθλητικού Κέντρου ....., όπως αυτή συμπληρώνεται από τις αποφάσεις του Προϊσταμένου Διεύθυνσης  για τη συγκρότηση συνεργείων υπερωριακής απασχόλησης, κατά το μέρος που αφορά στην καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης καθ’ υπέρβαση του υποχρεωτικού ωραρίου των τριών διοικητικών του υπαλλήλων, δεν διαλαμβάνει πλήρη και ειδική αιτιολογία, με αναφορά σε συγκεκριμένα στοιχεία, από τα οποία να προκύπτει η συνδρομή ειδικών περιστάσεων (εκτάκτων, εποχικών ή επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών), που να δικαιολογούν την καθιέρωση υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων αυτών κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα. Αντίθετα, κρίνεται ότι στην ως άνω απόφαση και στην ανάλυση, που παρατίθεται στις οικείες καταστάσεις πληρωμής, των εργασιών με τις οποίες απασχολήθηκαν οι φερόμενοι ως δικαιούχοι του χρηματικού εντάλματος, περιγράφονται συνήθη καθήκοντα του μόνιμου διοικητικού προσωπικού του νομικού προσώπου, όσον αφορά στη διεξαγωγή αθλητικών εκδηλώσεων και προπονήσεων, τη σύνταξη και την αρχειοθέτηση εγγράφων και τη λογιστική παρακολούθηση της λειτουργίας του αθλητικού κέντρου. Περαιτέρω, στις ως άνω αποφάσεις γίνεται γενική και αόριστη αναφορά στην αδυναμία της υπάρχουσας οργανωτικής δομής των υπηρεσιών του νομικού προσώπου να ανταπεξέλθει στο τεράστιο εύρος των εργασιών λειτουργίας του και στην έλλειψη του απαιτούμενου προσωπικού, χωρίς να παρατίθενται σαφή και συγκεκριμένα στοιχεία περί του αριθμού των απασχολούμενων υπαλλήλων και των κενών οργανικών θέσεων, ενώ δεν αναφέρεται για ποιο λόγο ήταν αδύνατος ο χρονικός προγραμματισμός και η εκτέλεση των σχετικών εργασιών από τους υπηρετούντες διοικητικούς υπαλλήλους του κέντρου στο πλαίσιο του υποχρεωτικού ωραρίου τους. Ομοίως αορίστως στο έγγραφο επανυποβολής γίνεται απλή περιγραφή του αριθμού των εγκαταστάσεων που διαχειρίζεται το Εθνικό Αθλητικό Κέντρο ..... και των εργασιών με τις οποίες είναι επιφορτισμένο το διοικητικό προσωπικό του, χωρίς να παρατίθενται συγκεκριμένα στοιχεία για τις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί η διοίκηση του νομικού προσώπου σχετικά με την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού και την κατάρτιση νέου Οργανισμού Λειτουργίας του.


ΝΣΚ/284/2000

Ε.Ο.Τ. Μονιμοποιήσεις υπαλλήλων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του ν.π.δ.δ. με την επωνυμία "Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού" δεν υπάγεται στις διατάξεις του ν.2738/1999 περί μονιμοποιήσεως, καθόσον ο Οργανισμός αυτός, μετά την αναδιοργάνωσή του με το ν.2636/1998 και την κατάργηση ορισμένων υπηρεσιών του, τη δημιουργία νέων και την προβλεπομένη ανάθεση της διοίκησης και της διαχείρισης των επιχειρηματικών του μονάδων στην "ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΕΟΤ" που συνεστήθη με το νόμο αυτό, εξακολουθεί να υφίσταται ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου και να υπάγεται στις ρυθμίσεις του ν.2414/1996. (πλειοψ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ η γνώμη της πλειοψηφίας.


ΝΣΚ/140/2002

Καθήκοντα γυναικών πυροσβεστικών υπαλλήλων γενικών υπηρεσιών. Ισχύουσες διατάξεις, περιορισμοί.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι γυναίκες, οι οποίες εισάγονται στις Σχολές Πυροσβεστικής Ακαδημίας του Πυροσβεστικού Σώματος και ανήκουν στο πυροσβεστικό προσωπικό γενικών υπηρεσιών, δύνανται να ασκούν όχι μόνον τις αναφερόμενες στη διάταξη της παρ.2 του άρθρου 12 του Ν 2713/1999 δραστηριότητες, για τις οποίες το φύλο δεν αποτελεί παράγοντα αποφασιστικής σημασίας, αλλά κατά τη διακριτική ευχέρεια του Προϊσταμένου κάθε οργανικής μονάδας και μέσα στα πλαίσια αυτής, όλα τα προβλεπόμενα στο ΠΔ 210/1992 γενικά καθήκοντα.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/303/2018

ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει τα ακόλουθα:1. Η εντελλόμενη με το Χ.Ε. 88/2018 δαπάνη είναι μη νόμιμη. Ειδικότερα, πέραν του ότι σε όλες τις καταστάσεις υπερωριακής απασχόλησης αναφέρονται τα ίδια σημεία του οδικού δικτύου [▪άρση καταπτώσεων στο οδικό δίκτυο περιοχής Κ. Νευροκοπίου-Αχολδομηλιάς (από το 12χλμ έως το 14χλμ./από το 12χλμ έως το 30χλμ.), ▪άρση καταπτώσεων στο οδικό δίκτυο περιοχής ........ Παρανεστίου (από το 28χλμ. έως το 30χλμ.), ▪άρση καταπτώσεων στο οδικό δίκτυο περιοχής ........-Δασικό Χωριό (από 12χλμ. έως 52χλμ.)], από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν προκύπτει η αιτία πρόκλησης των σχετικών καταπτώσεων, ήτοι η συνδρομή εκτάκτου και απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο μάλιστα δικαιολογεί την υπερωριακή απασχόληση των φερόμενων ως δικαιούχων του ελεγχόμενου τίτλου πληρωμής καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους 2017. Ως εκ τούτου οι 1184/9.2.2017 και Δ.Δ. οικ.971/1.3.2017 αποφάσεις του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης δεν έχουν την απαιτούμενη από το νόμο αιτιολογία, ούτε αυτές συμπληρώνονται από τις αντίστοιχες αποφάσεις συγκρότησης συνεργείων υπερωριακής απασχόλησης και τα λοιπά στοιχεία του φακέλου. Η έλλειψη δε αυτή καθιστά ανέφικτο τον έλεγχο της συνδρομής των προϋποθέσεων του νόμου για τη νόμιμη υπερωριακή απασχόληση των υπαλλήλων της Υπηρεσίας Τεχνικών Έργων της Π.Ε. ........, παράλληλα καθιστά τον προβαλλόμενο ισχυρισμό περί ανεπαρκούς στελέχωσης της Υπηρεσίας απορριπτέο ως αλυσιτελή. Ενόψει των προεκτεθέντων, οι 1184/9.2.2017 και Δ.Δ. οικ.971/1.3.2017 αποφάσεις του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης δεν μπορούν να αποτελέσουν νόμιμο έρεισμα για την καταβολή αποζημίωσης στους φερόμενους ως δικαιούχους υπαλλήλους, και ως εκ τούτου η εντελλόμενη με το Χ.Ε. 88/2018 δαπάνη είναι μη νόμιμη.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/43/2018

Παροχή υπηρεσιών υποστήριξης και λειτουργίας διπλογραφικού λογιστικού συστήματος. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει τα εξής: α) οι επίμαχες εργασίες λογιστικής υποστήριξης του Γ.Ν. - Κ.Υ. ... «...» μη νομίμως ανατέθηκαν σε ιδιώτη τρίτο, καθότι συνιστούν συνήθεις λογιστικές εργασίες, που εμπίπτουν στα καθήκοντα των υπαλλήλων του Τμήματος Οικονομικού της Διοικητικής Οικονομικής Υπηρεσίας (..)Περαιτέρω, δεν προέκυψε έλλειψη προσωπικού σε τέτοια έκταση, ώστε να καθίσταται αδύνατη η εκτέλεση της συγκεκριμένης λειτουργικής δραστηριότητας από το προσωπικό (..)Επιπλέον, τα αναφερόμενα σχετικά με ελλείψεις στο προσωπικό της συγκεκριμένης νοσοκομειακής μονάδας, και συγκεκριμένα λογιστή - φοροτέχνη οποιασδήποτε Τάξης, οι οποίες δεν μπορούν να καλυφθούν διότι αφενός η πρόσληψη νέων έμπειρων υπαλλήλων ή η σύσταση νέων οργανικών θέσεων είναι εξαιρετικά χρονοβόρα αφετέρου υφίστανται περιορισμοί προσλήψεων από την κείμενη νομοθεσία, είναι απορριπτέα ως αλυσιτελή, καθότι, όπως καταδείχτηκε ανωτέρω, υπήρχε ήδη επαρκές προσωπικό, το οποίο μπορούσε να έχει λάβει την κατάλληλη εκπαίδευση(..)Βασίμως προβάλλει ο αναπληρωτής Επίτροπος ότι από τα επισυναπτόμενα στο χρηματικό ένταλμα δικαιολογητικά δεν προκύπτει σαφής προσδιορισμός και καθορισμός της ποσότητας των επίμαχων υπηρεσιών με αναφορά, και στοιχειώδη, έστω, εκτίμηση του προϋπολογισθέντος κόστους (π.χ. με αναφορά σε συγκεκριμένες εργατοώρες). ..Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η ελεγχόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.