ΝΣΚ/160/2016
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ρύθμιση χρεών που αφορούν τις ασφαλιστικές οφειλές των δημοτικών επιχειρήσεων που λύθηκαν μέχρι 31.12.2010 και έχουν αναληφθεί σήμερα από τους Ο.Τ.Α.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Για τις ασφαλιστικές οφειλές των δημοτικών επιχειρήσεων που λύθηκαν μέχρι 31.12.2010 και τα χρέη τους έχουν αναληφθεί από τους Ο.Τ.Α., ισχύει κατά τη ρητή απαλλακτική ρήτρα των νόμων 4071/2012 και 4170/2013, η απαλλαγή των διοικούντων τις δημοτικές επιχειρήσεις, που λύθηκαν καθώς και των δημάρχων. β) Οι ως άνω οφειλές απολαύουν και των ευεργετημάτων που παρέχονται με τον συμψηφισμό του ν. 4316/2014, περί χορήγησης ενημερότητας, αναστολής εκτελέσεως ποινών και ποινικών διώξεων και αναγκαστικών μέτρων. Στην αναστολή εκτελέσεως ποινών αλλά και ποινικών διώξεων περιλαμβάνονται και οι διατάξεις του ειδικού ποινικού νόμου α.ν.86/1967 περί αξιοποίνου της μη καταβολής ασφαλιστικών εισφορών, έστω κι αν αυτή ειδικώς δεν αναφέρεται. γ) Οι εισπρακτικές υπηρεσίες των ασφαλιστικών ταμείων, κατά περίπτωση, οφείλουν να διαγράψουν τυχόν επιβαρύνσεις, προσαυξήσεις κλπ που τυχόν έχουν βεβαιωθεί για τα χρέη αυτά (τα προερχόμενα από δημοτικές επιχειρήσεις που λύθηκαν πριν την 31.12.2010) στο όνομα των ίδιων των δημοτικών επιχειρήσεων που έχουν παύσει να υπάρχουν η οιουδήποτε φυσικού ή νομικού προσώπου κατά νόμο συνυπεύθυνο για τα χρέη αυτά. Ομοίως οφείλουν να παράσχουν ασφαλιστική ενημερότητα στα ανωτέρω φυσικά ή νομικά πρόσωπα που απαλλάσσονται και να αναστείλουν κάθε ποινική διαδικασία που άρχισε ή να απέχουν από τη συνέχιση αυτής, σε αυτήν δε την ποινική διαδικασία περιλαμβάνονται και οι ειδικές ποινικές ρυθμίσεις του α.ν.86/1967.-
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΠΟΛ 1086/2007
Κοινοποίηση της 43/2007 γνωμοδότησης του Ν.Σ.Κ., σχετικά με ερωτήματα που τίθενται, για επιστροφή χρηματικών ποινών και προστίμων, τα οποία επιβάλλονται με αποφάσεις ποινικών δικαστηρίων.
ΝΣΚ/49/2014
α) Ευθύνη των διοικούντων τις δημοτικές επιχειρήσεις για χρέη αυτών. β) Ευθύνη των Δημάρχων των ΟΤΑ που ανέλαβαν τα χρέη των δημοτικών επιχειρήσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Μετά την ισχύ του ν. 4170/2013 (άρθρο 77) που συμπλήρωσε το άρθρο 10 (παρ.1) του ν. 4071/2012 οι διοικούντες τις δημοτικές επιχειρήσεις δεν ευθύνονται για χρέη αυτών. β) Δεν ευθύνονται οι Δήμαρχοι των ΟΤΑ για τα χρέη των δημοτικών επιχειρήσεων που ανέλαβαν οι ΟΤΑ βάσει των ανωτέρω διατάξεων. (ομόφ.)
ΝΣΚ/325/2010
Δυνατότητα ανάληψης εκ μέρους των Δήμων των οφειλών των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης οι οποίες έχουν λυθεί και οι οποίες προέρχονται από ασφαλιστικές εισφορές του προσωπικού των επιχειρήσεων αυτών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 42 του Ν 3801/2009 που αφορούν την καταβολή εκ μέρους των Δήμων οφειλομένων ασφαλιστικών εισφορών, δεν εφαρμόζονται για τις οφειλές των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης προς το Ι.Κ.Α., δοθέντος ότι, η περί του αντιθέτου ειδική ρύθμιση του άρθρου 24 του Ν 3649/2008, αφορούσε οφειλές οι οποίες γεννήθηκαν μέχρι τη δημοσίευση του ιδίου νόμου, (ήτοι την 3-3-2008).
ΝΣΚ/254/2003
Εκδίκαση εφέσεων κατά ποινών σε βάρος εργαζομένων βάσει κανονισμών εργασίας, που έχουν κυρωθεί σύμφωνα με το ΝΔ 3789/1957.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αρμόδιο όργανο για την εκδίκαση εφέσεων κατά ποινών, που επιβάλλονται στους εργαζόμενους με βάση κανονισμούς εργασίας, που έχουν κυρωθεί κατά τη διαδικασία του Ν. Δ/τος 3789/1957, και για την έκδοση της σχετικής απόφασης είναι η Επιτροπή Εργασίας του άρθρου 8 του Π. Δ/τος 369/1989, που λειτουργεί σε κάθε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση.
ΠΟΛ.1093/2015
Διευκρινίσεις ως προς την υποχρέωση τεκμηρίωσης των τιμών ενδοομιλικών συναλλαγών των εμποροβιομηχανικών εταιρειών που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του α.ν. 89/1967.(ΑΔΑ:ΨΨΧΓΗ-6Ψ6)
ΠΟΛ 1118/2006
Έκδοση τιμολογίων παροχής υπηρεσιών από τις εταιρείες που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του α.ν. 89/1967, μετά την τροποποίησή του με τις διατάξεις του ν. 3427/2005
ΠΟΛ.1195/2014
Κοινοποίηση της υπ’ αριθμ. 49/2014 Γνωμοδότησης του ΝΣΚ σχετικά με τη συνυπευθυνότητα αναφορικά με τις οφειλές των δημοτικών επιχειρήσεων που εξοφλούνται από τους ΟΤΑ σύμφωνα με τον ν. 4071/2012 (ΑΔΑ:ΩΩΚ5Η-2ΣΞ)
ΝΣΚ/282/2013
Ζητήματα σχετιζόμενα με τη δυνατότητα άσκησης δεύτερης προσφυγής, σύμφωνα με το άρθρο 70 παρ.1 εδ.2 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η εξηκονθήμερη προθεσμία άσκησης της δεύτερης προσφυγής, που προβλέπεται στο άρθρο 70 παρ.1 εδ.2 του Κ.Δ.Δ., μετά την έκδοση πρωτόδικης απορριπτικής απόφασης, αρχίζει, στη μεν περίπτωση που κοινοποιήθηκε η απόφαση πριν από την πάροδο τριετίας από τη δημοσίευσή της και δεν ασκήθηκε τακτικό ένδικο μέσο, εντός εξήντα ημερών από την κοινοποίησή της, στη δε περίπτωση που και παρήλθε άπρακτη προθεσμία τριών ετών από τη δημοσίευση αυτής, η προθεσμία αρχίζει από την ημερομηνία κοινοποίησης της απόφασης στον ηττηθέντα διάδικο. β) Επί του δευτέρου και τετάρτου των ερωτημάτων ότι, συνεπεία της ασκήσεως της δεύτερης προσφυγής, δεν επιβάλλεται η διαγραφή της ήδη χωρήσασας οριστικής βεβαίωσης της οφειλής ή η ανατροπή πράξεων εκτελέσεως, που έχουν ήδη διενεργηθεί ούτε η επιστροφή τυχόν καταβληθέντων ποσών. γ) Επί του τρίτου ερωτήματος ότι ο ασκήσας τη δεύτερη προσφυγή δικαιούται να υποβάλει αίτημα για διοικητική επίλυση της διαφοράς και δ) Επί του πέμπτου ερωτήματος ότι παρέλκει η διατύπωση γνωμοδοτικής άποψης, επί της τύχης των ασκηθεισών ποινικών διώξεων λόγω φοροδιαφυγής, καθόσον η εξέλιξη των σχετικών ποινικών δικών δεν συνάπτεται με την άσκηση οιασδήποτε αρμοδιότητας εκ μέρους των υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών. (ομοφ.)
ΝΣΚ/241/2012
Δυνατότητα του Τ.Π. & Δανείων να ανατοκίζει οφειλές που δεν προέρχονται από δάνεια και μέχρι ποίου ύψους. Δυνατότητα ανατοκισμού των οφειλομένων προς το Τ.Π. & Δανείων τόκων από χρέη που δεν προέρχονται από δάνεια, υφίσταται μόνο με τις προϋποθέσεις του άρθρου 296 Α.Κ., ενώ δεν είναι δυνατή η καθ’ οιονδήποτε τρόπο καθιέρωση περιορισμού του ύψους των τόκων οι οποίοι επιβαρύνουν το κεφάλαιο αναφορικά με τα χρέη αυτά. Δεν υφίσταται δυνατότητα διαγραφής από την Υπηρεσία αυτεπαγγέλτως και με δική της πρωτοβουλία των ήδη βεβαιωθέντων ποσών, κατά το μέρος που αφορούν εκτοκισμό οφειλόμενων τόκων υπερημερίας. (ομοφ.) Κατάσταση : Αποδεκτή
ΝΣΚ/601/2002
Θέματα ευθύνης φυσικών και νομικών προσώπων για χρέη προς το Δημόσιο που δημιουργήθηκαν από την δραστηριότητα Τμήματος Αμειβομένων Καλαθοσφαιριστών Αθλητικού Σωματείου μετά την μετατροπή αυτού σε αθλητική ανώνυμη εταιρία.(...)Η Καλαθοσφαιρική Ανώνυμη Εταιρεία (ΚΑΕ) στην οποία μετατράπηκε Τμήμα Αμειβομένων Καλαθοσφαιριστών (ΤΑΚ) αθλητικού σωματείου κατά το άρθρο 6 του Ν 1958/91, καθίσταται σύμφωνα με το άρθρο 16 του ίδιου νόμου μόνη υπεύθυνη έναντι του Δημοσίου και τρίτων για τις οφειλές του ιδρυτικού αθλητικού σωματείου οι οποίες είχαν δημιουργηθεί από τη δραστηριότητα του ως άνω ΤΑΚ (πριν από τη σύσταση της ΚΑΕ), σε περίπτωση δε λύσεως της ΚΑΕ για οποιοδήποτε λόγο οι οφειλές αυτές, όπως και εκείνες που δημιουργήθηκαν από την ίδια την ΚΑΕ κατά τη λειτουργία της, δεν περιέρχονται στο ιδρυτικό αυτής αθλητικό σωματείο. Για τις παραπάνω οφειλές προ το Δημόσιο μπορούν να προσωποκρατηθούν οι εκπρόσωποι του ιδρυτικού αθλητικού σωματείου, καθώς και τα μέλη του προσωρινού διοικητικού συμβουλίου της ΚΑΕ που απέκτησαν τις αντίστοιχες ιδιότητες σε χρόνο που ήταν βεβαιωμένα τα ως άνω χρέη ή που είχαν τις ιδιότητες αυτές κατά το χρόνο βεβαιώσεώς τους, ανεξαρτήτως αν μετέπειτα απέβαλαν την ιδιότητα του εκπροσώπου. Υπό τις ίδιες προϋποθέσεις οι εκπρόσωποι του ιδρυτικού αθλητικού σωματείου υπέχουν επίσης και ποινική ευθύνη κατά το άρθρο 25 του Ν 1882/90, όπως ισχύει. Αντίθετα, δεν υπέχουν καμία ευθύνη τα μέλη της κατά το άρθρο 2 παρ.4 του Ν 1958/91 τριμελούς επιτροπής διοίκησης του ΤΑΚ αθλητικού σωματείου, δεδομένου ότι για τα χρέη προς το Δημόσιο που δημιουργούνται από τη δραστηριότητα του ΤΑΚ ευθύνεται έναντι του Δημοσίου μόνο το νομικό πρόσωπο του αθλητικού σωματείου.