ΝΣΚ/161/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Νομιμότητα ή μη ανάληψης εργασίας από οδηγό υπηρεσίας καθαριότητας στο Δήμο Κορυδαλλού, ο οποίος κατετάγη στη θέση αυτή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 32 Ν 2508/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η σύναψη της συμβάσεως εργασίας του προσωπικού που προσλαμβάνεται με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, στους Ο.Τ.Α. ολοκληρώνεται με την ανάληψη εργασίας από τον εργαζόμενο, σε περίπτωση δε μη εμπροθέσμου εμφανίσεως του ανωτέρω για ανάληψη υπηρεσίας η διοίκηση έχει δικαίωμα ανάκλησης της απόφασης. Εφόσον όμως δεν υπάρξει ανάκληση, αλλά αντιθέτως η διοίκηση υπέρ της οποίας έχει ταχθεί η σχετική προθεσμία αποδεχθεί την εκπρόθεσμη ανάληψη υπηρεσίας, θεωρείται νομίμως συναφθείσα η σύμβαση εργασίας από την ανάληψη καθηκόντων από τον εργαζόμενο και επέρχονται όλα τα εξ αυτής έννομα αποτελέσματα.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)78/2015
Mη νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης λόγω παραίτησης για συνταξιοδότηση σε πρώην εργαζόμενο Δήμου, με σχέση ι.δ.α.χ., καθόσον μη νομίμως συνυπολογίστηκε για τον καθορισμό του ποσού της αποζημίωσης η από 1.6.1995 έως 22.1.1998 απασχόληση του με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου στον Δήμο, προγενέστερη της από 23.1.1998 κατάταξής του, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 32 του ν. 2508/1997, στον ίδιο Δήμο με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
ΝΣΚ/79/2016
Αναγνώριση με αμετάκλητη δικαστική απόφαση εργασιακής σχέσης ως αορίστου χρόνου και επιβολή στον εργοδότη της υποχρέωσης να απασχολεί τον εργαζόμενο. Ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβεί η Διοίκηση, αν ο ως άνω εργαζόμενος στερείται ακόμη και του βασικού τίτλου σπουδών.
Αναγνώριση με αμετάκλητη απόφαση πολιτικού δικαστηρίου ότι η εργασιακή σχέση μεταξύ Δήμου και εργαζόμενου είναι ενιαία σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου και όχι διαδοχικές συμβάσεις έργου και επιβολή στον Δήμο της υποχρέωσης απασχόλησης του εργαζόμενου σε θέση και ειδικότητα αντίστοιχη της υπηρεσιακής του ένταξης. Η έλλειψη κατοχής από τον εργαζόμενο ακόμη και του βασικού τίτλου σπουδών καθιστά αδύνατη την κατάταξη του υπαλλήλου σε συγκεκριμένη εκπαιδευτική βαθμίδα, βαθμολογικό και μισθολογικό κλιμάκιο και συνιστά σπουδαίο λόγο καταγγελίας εκ μέρους του Δήμου της σύμβασης εργασίας (ομοφ.).
ΝΣΚ/369/2001
Ιδιωτικό Προσωπικό Δημοσίου. Κατάταξη υπαλλήλου σε οργανική θέση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για την υπαγωγή υπαλλήλου στις διατάξεις του άρθρου 17 του Ν 2839/2000 για κατάταξη σε οργανική θέση με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου δεν προσμετράται ο χρόνος προηγούμενης απασχόλησής του με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου σε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου.
ΝΣΚ/454/2003
Κατάταξη σε μισθολογικό κλιμάκιο υπαλλήλου του ΕΟΤ ο οποίος μεταφέρθηκε στη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας σε προσωποπαγή θέση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κατά την κατάταξη σε μισθολογικό κλιμάκιο υπαλλήλου του ΕΟΤ με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ο οποίος μεταφέρθηκε στη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας σε προσωποπαγή θέση με την ίδια σχέση εργασίας, πρέπει να ληφθεί υπόψη ως χρόνος υπηρεσίας του στον ΕΟΤ διάστημα τριών μηνών, για το οποίο ο εν λόγω υπάλληλος δεν έλαβε μισθό, ούτε επικολλήθηκαν ένσημα ΙΚΑ, ενώ η σύμβαση εργασίας που τον συνέδεε με τον ΕΟΤ και που είχε καταγγελθεί από τον τελευταίο θεωρήθηκε στη συνέχεια με απόφασή του (ΕΟΤ) μηδέποτε λυθείσα. (πλειοψ.)
ΔΙΠΙΔΔ/Β10 Ε.Ε/103/οικ.6852/2012
ΘΕΜΑ: Δημοσίευση Πράξεων Πρόσληψης και Λύσης σύμβασης εργασίας του Προσωπικού με Σχέση Εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου- Εργασιακή Εφεδρεία
ΕλΣυν.Κλ.1/15/2015
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ.Λόγω συνταξιοδότησης:Μη νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης απόλυσης λόγω συνταξιοδότησης σε υπάλληλο Δήμου, με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ., διότι, συνυπολογίστηκε για τον καθορισμό του ποσού της αποζημίωσης αυτής, η προγενέστερη, της κατάταξής του σε θέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, κατ' εφαρμογή του άρθρου 32 του ν. 2508/1997, προϋπηρεσία του στο Δήμο, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, καθόσον αφενός μεν, η αναγνώριση αυτής της προυπηρεσίας δεν προβλέπεται ρητά από καμία διάταξη, έστω και αν αυτή λήφθηκε υπόψη για την εκπλήρωση των προϋποθέσεων διορισμού και κατάταξης του ως άνω πρώην υπαλλήλου σε θέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του Δήμου, αφετέρου δε, ο υπολογισμός της επίμαχης αποζημίωσης βάσει του άρθρου 204 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ., προβλέπει την καταβολή της επίμαχης αποζημίωσης στους υπαλλήλους των δήμων με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ή στους μόνιμους υπαλλήλους αυτών που επέλεξαν ως κύριο ασφαλιστικό φορέα το Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., μόνο βάσει του χρόνου υπηρεσίας τους με την ίδια σχέση (ι.δ.α.χ ή δημοσίου δικαίου, αντίστοιχα) και όχι και με σχέση ι.δ.ο.χ. στον οικείο Δήμο
ΝΣΚ/423/2013
Διαθεσιμότητα - Κατάργηση θέσης υπαλλήλου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του ΥΠΕΚΑ - Δυνατότητα ή μη εξέτασης από τη Διοίκηση υποβληθέντος αιτήματος περί μετάταξής του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δε δύναται να εξετασθεί από τη Διοίκηση το αίτημα υπαλλήλου του ΥΠΕΚΑ με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, περί μετάταξής του από την ειδικότητα ΤΕ Υπαλλήλου Γραφείου, την οποία κατέχει, σε θέση ειδικότητας ΤΕ Μηχανικών Γεωτεχνολογίας και Περιβάλλοντος σύμφωνα με τον τίτλο σπουδών του, για το λόγο ότι αυτός έχει τεθεί ήδη σε διαθεσιμότητα, μετά την έκδοση της με αριθμ. οικ. 50790/16-9-2013 απόφασης των Υπουργών Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, που επέφερε την κατάργηση της θέσης του. (ομοφ.)
ΝΣΚ/301/2016
Αν η υποβολή αίτησης παραίτησης υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, επιφέρει ή όχι τη λύση της σύμβασης εργασίας του όταν εκκρεμεί σε βάρος του πειθαρχική δίωξη ενώπιον του πειθαρχικού συμβουλίου για παράπτωμα που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης.(...) Η υποβληθείσα αίτηση παραίτησης υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, αποτελεί καταγγελία της σύμβασης εργασίας του που επιφέρει τη λύση της, ανεξάρτητα από την προηγηθείσα έναρξη της ποινικής δίωξης σε βάρος του για παράπτωμα που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης. Συνεπώς η διοίκηση οφείλει να εκδώσει διαπιστωτική πράξη λύσης της σχέσης εργασίας του προαναφερθέντος υπαλλήλου, πλην, η ήδη αρξάμενη σε βάρος του πειθαρχική δίωξη στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο, που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης, συνεχίζεται και μετά την λύση της υπαλληλικής σχέσης (ομόφ.)
ΝΣΚ/410/2008
Υπάλληλοι της Βουλής των Ελλήνων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, πλήρους απασχολήσεως – Χρόνος αποκτήσεως της ιδιότητας του μετόχου του Τ.Α.Υ.Β.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Οι, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, πλήρους απασχολήσεως, υπάλληλοι της Βουλής των Ελλήνων καθίστανται μέτοχοι του Τ.Α.Υ.Β. από την ημερομηνία καταθέσεως της σχετικής αιτήσεως. β) Στους ανωτέρω υπαλλήλους εφαρμόζεται η παρ.9 του άρθρου 8 του, περί Τ.Α.Υ.Β. Οργανισμού.
ΝΣΚ/66/2009
Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης. Προϊστάμενος Τμήματος με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Δυνατότητα απόληψης επιδόματος ευθύνης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Δικαιούται απόληψης επιδόματος ευθύνης υπάλληλος Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ο οποίος έχει ορισθεί Προϊστάμενος Τμήματος του προειρημένου Ταμείου. β) Είναι δυνατή, εφόσον συντρέχει περίπτωση, η αναδρομική καταβολή του ανωτέρω επιδόματος, υπό τον περιορισμό της πενταετούς παραγραφής, κατ άρθρο 250 περ. 17 του Αστικού Κώδικα.