ΝΣΚ/171/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Διενέργεια δημόσιου επαναληπτικού κλειστού διαγωνισμού για την προμήθεια τυπογραφικών εντύπων – Δυνατότητα ή μη εξόφλησης των τιμολογίων του προμηθευτή, με την επιβολή κυρώσεων (άρθρο 32 του Π.Δ. 394/1996).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η υπηρεσία οφείλει να εξοφλήσει τα υποβληθέντα τιμολόγια με την επιβολή των κυρώσεων του άρθρου 32 παρ.1 του Π.Δ. 394/1996, αφού εξετάσει και την δυνατότητα κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/172/2013
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Διενέργεια δημόσιου ανοικτού διαγωνισμού για την προμήθεια τυπογραφικών εντύπων – Δυνατότητα ή μη εξόφλησης των τιμολογίων του προμηθευτή, με την επιβολή κυρώσεων (άρθρο 32 του Π.Δ. 394/1996).(..)Κατάσταση : Εν μέρει αποδεκτή
Η υπηρεσία οφείλει να εξοφλήσει τα υποβληθέντα τιμολόγια με την επιβολή των κυρώσεων του άρθρου 32 παρ.1 του Π.Δ. 394/1996, αφού εξετάσει και την δυνατότητα κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής. (ομοφ.) ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΑΠΟΔΕΚΤΗ - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΓΡ.Ν.Σ.ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΑ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΑ.
ΝΣΚ/43/2011
Ακριβής έννοια των διατάξεων των άρθρων 26 και 32 του ΠΔ 394/1996 (περιπτ. α, β, γ) σε σχέση με το ποσοστό υπολογισμού της ποινικής ρήτρας και την αντίστοιχη επιβολή του ύψους του προστίμου σε βάρος του αναδόχου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σε περίπτωση εκπρόθεσμης παράδοσης του συνόλου των οριζομένων στη σύμβαση ποσοτήτων εντός κάποιου από τα χρονικά όρια που ορίζονται στην παρ. 1 του ΠΔ 394/1996, επιβάλλεται στον προμηθευτή το αντίστοιχο πρόστιμο διαζευκτικά και όχι αθροιστικά. (ομοφ.)
ΝΣΚ/417/2010
Πρόβλεψη ή μη σύστασης δευτεροβάθμιας επιτροπής ελέγχου σε περίπτωση απόρριψης έργου στο σύνολό του και διοικητικές πράξεις στις οποίες πρέπει να προβεί η αναθέτουσα αρχή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Δεν προβλέπεται παραπομπή σε δευτεροβάθμια επιτροπή όταν το έργο δεν παρελήφθη από την Επιτροπή Παραλαβής κρινόμενο ως ακατάλληλο στο σύνολό του. 2) Περιέρχεται σε υπερημερία ο προμηθευτής κατ’ άρθρο 34 του ΠΔ 394/1996 (παρ.2) και δεν δημιουργείται υποχρέωση καταβολής σ’ αυτόν συμβατικού ανταλλάγματος όταν απορρίφθηκε η παραλαβή με την αιτιολογία ότι τα παραδοθέντα είδη δεν ήταν σύμφωνα με τη σύμβαση. Δικαιούται η αναθέτουσα αρχή να προβεί σε έκπτωση αναδόχου και επιβολή των προβλεπόμενων από την παρ.5 του άρθρου 34 του ΠΔ 394/1996 κυρώσεων, κατ’ εφαρμογή των αρχών της καλής πίστης και αναλογικότητας και λαμβάνοντας υπόψη την αξία της αντιπαροχής, το θιγόμενο από τη μη εκτέλεση συμφέρον του Δημοσίου και τα περιστατικά που αμβλύνουν την υπαιτιότητα του αναδόχου. Αρμόδιο γνωμοδοτικό όργανο για την κήρυξη της εκπτώσεως και την επιβολή παρεπόμενων κυρώσεων είναι, κατ’ άρθρο 38 του ΠΔ 394/1996, η Επιτροπή Διενέργειας του διαγωνισμού. Εφόσον έχει λήξει η θητεία της πρέπει να ανασυγκροτηθεί με διαδικασία ίδια με αυτή της συγκρότησής της. Η διαδικασία ακροάσεως του αναδόχου πρέπει να τηρηθεί και η τήρησή της να προκύπτει από την αιτιολογία της γνωμοδοτικής πράξεως της Επιτροπής. Η αναθέτουσα αρχή μπορεί, σύμφωνα με το άρθρο 21 του ΠΔ 394/1996 (περ.στ΄), να αποφασίσει τη ματαίωση της προμήθειας, εφόσον δεν υφίσταται πλέον ο δικαιολογητικός της λόγος, κατόπιν σχετικής γνωμοδοτήσεως της Επιτροπής Διενέργειας του διαγωνισμού.
2158/121168/2014
Καθορισμός των συντελεστών των κριτηρίων επιμέτρησης που εφαρμόζονται για την επιβολή των διοικητικών κυρώσεων του άρθρου 23 του ν. 4235/2014 (Α΄32) στον τομέα των ζωοτροφών.
ΕΣ/Τ4/96/2006
Η ακύρωση και επανάληψη του διαγωνισμού με την αιτιολογία ότι υπήρχαν μόνο δύο προσφορές, δεν προβλέπεται από τις διατάξεις του π.δ/τος 394/1996, αφού είναι δυνατή η κατακύρωση ακόμη και στη μοναδική προσφορά (βλ. πρακτ. Ολομ. Ε.Σ. 24η- Γ.Σ. της 23.11.1998).
434/82574/2014
Καθορισμός των συντελεστών των κριτηρίων επιμέτρησης που εφαρμόζονται για την επιβολή των διοικητικών κυρώσεων του άρθρου 23 του Ν. 4235/2014 (Α΄32) στους τομείς των τροφίμων, της υγείας και προστασίας των ζώων και της διαχείρισης ζωικών υποπροϊόντων και παράγωγων προϊόντων αυτών.
ΕΑΔΗΣΥ/531/2024
Με την προδικαστική προσφυγή ο προσφεύγων αιτείται την απαλλαγή από την υπογραφή της με αριθ. «…» συμφωνίας πλαισίου, την μη κήρυξη του ως έκπτωτου, την μη επιβολή εις βάρος του των κυρώσεων της κατάπτωσης της εγγύησης καλής εκτέλεσης της σύμβασης και του καταλογισμού του διαφέροντος που θα προκύπτει εις βάρος της αναθέτουσας αρχής, κατόπιν της υπογραφής των συμβάσεων συμφωνίας πλαίσιο και των αντίστοιχων εκτελεστικών συμβάσεων αυτών για τα είδη με α/α 17, 19 και 28 του διαγωνισμού.
Πρωτ.9345/Διεκπ.6488/2024
Επιβολή κυρώσεων σε κόμματα και συνασπισμούς κομμάτων λόγω παραβίασης διατάξεων του ν. 3023/2002 (Α’ 146), όπως ισχύει μετά την κωδικοποίηση του από το π.δ. 15/2022 (Α’ 39).
ΝΣΚ/147/2006
Σύμβαση προμηθείας διεπομένη από το π.δ. 394/1996. Ποιος εκ των συμβαλλομένων φέρει τον κίνδυνο καταστροφής ή χειροτερεύσεως των υπό προμήθεια υλικών μέχρι της οριστικής (ποιοτικής και ποσοτικής) παραλαβής ή απορρίψεως αυτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η γνωμοδότηση αντιμετώπισε ειδική περίπτωση και, μετά από ερμηνεία και εφαρμογή διατάξεων του π.δ. 394/1996 (Κανονισμός Προμηθειών Δημοσίου) και του Αστικού Κώδικα, σε συνδυασμό και προς τους όρους συγκεκριμένης συμβάσεως προμηθείας τεσσάρων (4) σκαφών για την κάλυψη αναγκών του Υ.Ε.Ν., καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η υποχρέωση για τον ασφαλή ελλιμενισμό, παραμονή και φύλαξή των, κατά νόμο σε συνδυασμό και προς τους όρους της συμβάσεως, ερμηνευομένους ως απαιτεί η καλή πίστη, τα συναλλακτικά ήθη και οι αρχές της χρηστής διοικήσεως, βαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο μέχρι την οριστική (ποσοτική και ποιοτική) παραλαβή ή την απόρριψη αυτών, δι’ αποφάσεως του αρμοδίου προς τούτο οργάνου του.
ΠΔ 67/2000
Καθορισμός υποχρεώσεων των ασφαλιστικών οργανισμών, των θεραπόντων και ελεγκτών ιατρών και των φαρμακοποιών και επιβολή κυρώσεων για παράβαση των υποχρεώσεων.όπως τροπ. με π.δ.8/2001 , 137/2001 και149/2003 (Α' 123) .
ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΑΠΟ Π.Δ. 121/2008-ΦΕΚ 183/Α