ΝΣΚ/176/2015
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δέσμευση ή μη του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από το σχέδιο εξυγίανσης της «Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Σητείας» ως προς τον περιορισμό των συνολικών οφειλών της σε αυτό σε ποσοστό 30%.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεσμεύει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ το υποβληθέν σχέδιο εξυγίανσης της «Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Σητείας» και νυν «Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Σητείας – Αγροτική Εταιρική Σύμπραξη ΑΕ», που έχει υποβληθεί και πληροί τις προϋποθέσεις του άρθρου 19 του Ν. 4015/2011, ανεξαρτήτως εάν στην κύρια οφειλή της ΕΑΣ Σητείας υπάρχει κατά το 1/3 οφειλή από εισφορές εργαζομένων, των οποίων η μη απόδοση διώκεται σύμφωνα με τον α.ν. 86/1967. (πλειοψ.) ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΑΠΟ ΤΗΝ 133/2015.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/133/2015
Δέσμευση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από το σχέδιο εξυγίανσης της «Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Σητείας» ως προς τον περιορισμό των συνολικών οφειλών της ως άνω αιτούσας Α.Ε. προς το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ σε ποσοστό 30%, σύμφωνα με την παρ.3 εδ.εε΄ του άρθρου 19 του Ν. 4015/2011.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεσμεύει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ το υποβληθέν σχέδιο εξυγίανσης της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Σητείας και νυν «Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Σητείας- Αγροτική Εταιρική Σύμπραξη ΑΕ» που έχει περιβληθεί και πληροί τις προϋποθέσεις του άρθρου 19 του Ν. 4015/2011, ανεξάρτητα εάν στην κύρια οφειλή της ΕΑΣ Σητείας υπάρχει κατά το 1/3 οφειλή από εισφορές εργαζομένων που η μη απόδοση διώκεται σύμφωνα με τον ΑΝ 86/1967, καθόσον για το σκέλος και των ποινικών οφειλών υπάρχει εκ του νόμου (άρθρο 19α Ν. 4015/2011) αναστολή ποινικής δίωξης. (ομοφ.). ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ. ΕΚΔΟΘΗΚΕ Η 176/2015 ΓΝ. ΟΛΟΜ.
ΝΣΚ/20/2016
Διενέργεια δημόσιου μειοδοτικού διαγωνισμού μίσθωσης ακινήτου, για τη στέγαση των Υπηρεσιών του Περιφερειακού Υποκαταστήματος ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Λάρισας – Όροι προκηρύξεως – Αξιολόγηση υποβληθείσας προσφοράς.Η προσφορά της Ενώσεως Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΑΣ) Λάρισας, Τυρνάβου και Αγιάς δεν αντίκειται στους όρους της προκηρύξεως.
ΝΣΚ/302/2013
Χορήγηση ή μη βεβαίωσης ασφαλιστικής ενημερότητας από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στον Πρόεδρο της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Σύρου (Ε.Α.Σ.Σ.).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Πρόεδρος της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Σύρου (Ε.Α.Σ.Σ.) είναι ασφαλιστικά ενήμερος για οφειλές του Συνεταιρισμού προς το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και πρέπει να του χορηγηθεί βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ όχι όμως πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2013, όπως ορίζει ο νόμος, εκτός εάν η ανωτέρω προθεσμία παραταθεί για ένα ακόμη χρόνο, όπως προβλέπεται, με κοινή απόφαση των Υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, δοθέντος ότι ο Συνεταιρισμός αυτός, υπό την ιδιότητά του ως εργοδότης, με απόφαση της Γενικής του Συνέλευσης λύθηκε και τέθηκε σε καθεστώς εκκαθάρισης. Διευκρινίζεται ότι η χορήγηση βεβαίωσης ασφαλιστικής ενημερότητας προς τον παραπάνω Πρόεδρο της Ε.Α.Σ. Σύρου, αφορά μόνο τις οφειλές που προέρχονται από την οικονομική δραστηριότητα του εν λόγω Συνεταιρισμού, για τις οποίες ο Πρόεδρός του ευθύνεται και με την ατομική του περιουσία, όχι όμως και τις τυχόν οφειλές του Προέδρου προς το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που προέρχονται από την ατομική του οικονομική δραστηριότητα και είναι άσχετες με τον Συνεταιρισμό.
ΝΣΚ/3/2001
Συνεταιρισμοί. Ποινική δίωξη κατά μελών ΔΣ και υπαλλήλων της ΕΑΣ Αγρινίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στο υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο της ασκούμενης, επί των Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων (ΑΣΟ) κάθε βαθμίδας (και των Ενώσεων Αγροτικών Συνεταιρισμών -ΕΑΣ- ως δευτεροβαθμίων οργανώσεων) κρατικής εποπτείας, ο αρμόδιος Υπουργός Γεωργίας δεν νομιμοποιείται να κηρύξει έκπτωτα τα, υπό ποινική δίωξη, τελούντα μέλη του ΔΣ των ΕΑΣ, ενώ δύναται να ζητήσει κάθε στοιχείο και πληροφορία, σχετικό με το καταμηνυθέν ποινικό αδίκημα και, δια του εποπτικού συμβουλίου των ΕΑΣ (κατά σχετική πρόβλεψη του οικείου καταστατικού) την, μέσω της οικείας Γενικής Συνελεύσεως ανάκληση των ως άνω, μελών του ΔΣ και την αντικατάσταση αυτών από νέα μέλη.
ΝΣΚ/289/2001
Κοινοτικό Δίκαιο - Γεωργία. Παρακράτηση ποσοστού των επιδοτήσεων από τις Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι επιδοτήσεις που καταβάλλονται μέσω του Ευρωπαϊκού Γεωργικού Ταμείου Προσανατολισμού και Εγγυήσεων ΕΓΤΠΕ - FEOGA πρέπει να καταβάλλονται στο ακέραιο χωρίς καμμία κράτηση ή μείωση, την ευθύνη δε της καταβολής στο ακέραιο της επιδότησης έχει το Δημόσιο δια της αρμοδίας υπηρεσίας του Υπ.Γεωργίας (ΓΕ ΔΙΔΑΓΕΠ) που ενεργεί ως αρμόδιος οργανισμός πληρωμής των επιδοτήσεων στο γεωργικό τομέα. Ενόψει αυτών των παραδοχών, στις περιπτώσεις που διάφορες Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΑΣ) παρακράτησαν ή παρακρατούν μέρος της επιδότησης χωρίς τη θέληση των δικαιούχων -(η συμφωνία των δικαιούχων για παρακράτηση υπέρ ΕΑΣ πρέπει να εκδηλούται εγγράφως)- η ΓΕ ΔΙΔΑΓΕΠ, ως η αρμοδία για την καταβολή των επιδοτήσεων υπηρεσία, είναι υποχρεωμένη: α) να αναζητήσει τα παρακρατηθέντα και μη καταβληθέντα στους πραγματικούς δικαιούχους ποσά και μάλιστα εντόκως κατά τη διαδικασία που διαγράφεται στο άρθρο 28 Ν 2520/97 (ήδη άρθρο 2 παρ.5 Ν 2732/99), β) σε περίπτωση αρνήσεως της ΕΑΣ να επιστρέψει τα ως άνω ποσά, εκτός της προβλεπομένης στην ως άνω διάταξη βεβαιώσεως αυτών στην αρμόδια ΔΟΥ για τα περαιτέρω, η ΓΕ ΔΙΔΑΓΕΠ, θα πρέπει να υποβάλλει μηνυτήρια αναφορά δια του Γενικού Διευθυντή της, στον αρμόδιο Εισαγγελέα προς ποινική διερεύνηση του θέματος και γ) να τροποποιήσει την ΚΥΑ 208189/10.11.93 κατά το μέτρο που ορίζεται σ αυτήν ότι η εντολή πληρωμής εκδίδεται στο όνομα της αντίστοιχης ΕΑΣ, με τη θέσπιση διαδικασίας έκδοσης της εντολής στο όνομα των δικαιούχων και απευθείας πίστωση των ποσών στον τραπεζικό τους λογαριασμό.
ΝΣΚ/303/2017
Λύση ειδικής σύμβασης καταρτισθείσας μεταξύ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και ιατρού, κατόπιν καταγγελίας υπό ΙΚΑ - Οφειλή ή μη αποζημιώσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν δικαιούται αποζημίωση, λόγω λύσης σύμβασης κατόπιν καταγγελίας από το ΙΚΑ, ιατρός συνδεόμενος μετά του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με ειδική σύμβαση η οποία καταρτίσθηκε σύμφωνα με το άρθρο 10 του ΝΔ 1204/1972, πριν την έναρξη ισχύος του άρθρου 24 παρ. 1 εδ. γ΄ του Ν 3232/2004, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 49 παρ. 4 εδ. α΄ του Ν. 993/1979, όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του με το άρθρο 6 του Ν. 3320/2005.
ΝΣΚ/133/2013
Kοινοτικά Προγράμματα – Νομιμότητα καθολικής διαδοχής Οργανώσεων Παραγωγών σε Αγροτικούς Συνεταιρισμούς και Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις – Συνέχιση ή μη των εν εξελίξει προγραμμάτων από τα μετά την μετατροπή σχήματα – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Χωρίς την τήρηση της διαδικασίας του άρθρου 6 του Ν. 2810/2000 δεν είναι δυνατή η συμμετοχή τρίτων σε συνεταιρισμό με υποβολή υπεύθυνων δηλώσεων ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο. Στο πλαίσιο υλοποίησης προγραμμάτων του κανονισμού 876/2008 της Επιτροπής της 3ης Σεπτεμβρίου 2008, ναι μεν τα σχήματα που δημιουργούνται μετά την μετατροπή Αγροτικών Συνεταιρισμών και Ενώσεων Αγροτικών Συνεταιρισμών κατά το Ν. 4015/2011, αποτελούν καθολικούς διαδόχους των μετατραπέντων, πλην όμως, εάν δεν υποβληθούν εκ νέου τα απαραίτητα δικαιολογητικά, κατά το άρθρο 1 παρ. 1, εδ. στ΄, στοιχ. Ζ΄ της Κ.Υ.Α. 680/16606/2012 (ΦΕΚ 249Β΄/13-2-2012) και δεν αποδειχθεί η συνδρομή του όρου καλύψεως του 5% της μέσης παραγωγής, δεν είναι δυνατή η συνέχιση των εν εξελίξει προγραμμάτων από τα μετά τη μετατροπή σχήματα. Το ζήτημα μπορεί να επιλυθεί μόνο με κατάλληλη νομοθετική ρύθμιση. (ομοφ.)
490574/2024
Προσθήκη αρμοδιοτήτων στα Τμήματα Ασφάλισης και Εισφορών των Τοπικών Διευθύνσεων και στις Διοικητικές Επιτροπές του e – ΕΦΚΑ αναφορικά με την κατάταξη σε ασφαλιστική κλάση και τον καθορισμό των ημερών ασφάλισης κατά μήνα, των μελών Σωματείων, Συνεργατικών και Ασφαλιστικών Συνεταιρισμών των κεφαλαίων Η΄, Θ΄, Ι΄ ,ΙΑ΄ και ΙΓ΄ του Κανονισμού Ασφάλισης του τ. ΙΚΑ - ΕΤΑΜ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 16/2024 ΑΔΑ 9Ε4Ξ46ΜΑΠΣ-Ο05
ΝΣΚ/230/2015
Αντιπαροχή ακινήτου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στον Πειραιά (Καραολή και Δημητρίου) – Πολεοδομική δέσμευση ακινήτου – Χώρος πρασίνου – Κατευθυντήριες διατάξεις σε γενικό πολεοδομικό σχέδιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το ανωτέρω ακίνητο είναι οικοδομήσιμο και μπορεί να δοθεί αντιπαροχή (ομοφ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/416/2011
Πρόταση σχεδίου αναδιοργάνωσης Α.Ε. κατ’ άρθρα 107 επ. του Ν 3588/2007 – Διαγραφή ή μη οφειλομένων εισφορών της προς το ΙΚΑ – ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι διατάξεις του άρθρου 102 του Ν 3588/2007 εφαρμόζονται κατ’ αναλογία προς επίρρωση της ισχύος και των διατάξεων του άρθρου 109 παρ. 1 περ. γ΄ του νόμου αυτού και στις περιπτώσεις υποβολής προτάσεων σχεδίων αναδιοργάνωσης πτωχευμένων επιχειρήσεων. Αρμόδιο όργανο για την εξέταση των προτάσεων αυτών είναι ο Διοικητής του ΙΚΑ ΕΤΑΜ, ο οποίος έχει το τεκμήριο της αρμοδιότητας, αλλά έχει τη διακριτική ευχέρεια, όταν κρίνει τούτο σκόπιμο, να παραπέμψει στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ιδρύματος το θέμα αυτό προς λήψη απόφασης ή να ζητήσει τη γνώμη επ’ αυτού. Επιτρέπεται η διαγραφή οφειλομένων εισφορών προς το ΙΚΑ ΕΤΑΜ, υπό την προϋπόθεση ότι το υποβληθέν σχέδιο αναδιοργάνωσης θα επικυρωθεί δικαστικώς με τελεσίδικη απόφαση. Μέχρι τότε επιτρέπεται αναστολή είσπραξης από το ΙΚΑ ΕΤΑΜ των οφειλομένων εισφορών.