×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/179/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Άρση βαρών που έχουν εγγραφεί από ΔΟΥ σε περιουσία ασφαλιστικής τοποθέτησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν επιτρέπεται η επιβολή βαρών από ΔΟΥ σε ακίνητα ασφαλιστικής τοποθέτησης για οφειλές ασφαλιστικών εταιρειών προς το Δημόσιο.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/151/2007

Ανταλλάξιμα ακίνητα. Πώληση. Διαγραφή χρεών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων προς το Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η διάταξη του άρθρου 3 παρ.9 του Ν 3274/2004, η οποία προβλέπει την διαγραφή των υφισταμένων χρεών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων προς το Δημόσιο, τα οποία προέρχονται από οφειλές των πρώην Νομαρχιακών Ταμείων, δεν δύναται να έχει εφαρμογή προκειμένου περί χρεών από τη διάθεση ακινήτου ανήκοντος στην ανταλλάξιμη περιουσία του Δημοσίου.


ΔΕΔ/Θεσ/1339/2025

Πρόκειται για την Απόφαση 1339/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, η οποία αφορά την ενδικοφανή προσφυγή του φορολογουμένου κατά της ατομικής ειδοποίησης καταβολής - υπερημερίας ληξιπρόθεσμων οφειλών, ύψους 64.152,73€, που εξέδωσε η ΔΟΥ Α' ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι οι οφειλές (φορολογικών ετών 2013 - 2015) έχουν παραγραφεί. Η ΔΕΔ απέρριψε την προσφυγή ως απαράδεκτη. Η απόφαση κρίνει ότι η ατομική ειδοποίηση αποτελεί πράξη της διοικητικής εκτέλεσης και οι διαφορές που ανακύπτουν σε αυτό το στάδιο επιλύονται με ανακοπή (ΚΔΔ) και όχι με ενδικοφανή προσφυγή (άρθρο 72 ΚΦΔ), η οποία εφαρμόζεται μόνο σε πράξεις προσδιορισμού φορολογικών βαρών.


ΝΣΚ/302/2013

Χορήγηση ή μη βεβαίωσης ασφαλιστικής ενημερότητας από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στον Πρόεδρο της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Σύρου (Ε.Α.Σ.Σ.).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο Πρόεδρος της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Σύρου (Ε.Α.Σ.Σ.) είναι ασφαλιστικά ενήμερος για οφειλές του Συνεταιρισμού προς το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και πρέπει να του χορηγηθεί βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ όχι όμως πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2013, όπως ορίζει ο νόμος, εκτός εάν η ανωτέρω προθεσμία παραταθεί για ένα ακόμη χρόνο, όπως προβλέπεται, με κοινή απόφαση των Υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, δοθέντος ότι ο Συνεταιρισμός αυτός, υπό την ιδιότητά του ως εργοδότης, με απόφαση της Γενικής του Συνέλευσης λύθηκε και τέθηκε σε καθεστώς εκκαθάρισης. Διευκρινίζεται ότι η χορήγηση βεβαίωσης ασφαλιστικής ενημερότητας προς τον παραπάνω Πρόεδρο της Ε.Α.Σ. Σύρου, αφορά μόνο τις οφειλές που προέρχονται από την οικονομική δραστηριότητα του εν λόγω Συνεταιρισμού, για τις οποίες ο Πρόεδρός του ευθύνεται και με την ατομική του περιουσία, όχι όμως και τις τυχόν οφειλές του Προέδρου προς το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που προέρχονται από την ατομική του οικονομική δραστηριότητα και είναι άσχετες με τον Συνεταιρισμό.


ΝΣΚ/55/2016

Επικυρωμένη συμφωνίας εξυγίανσης - Προσδιορισμός των οφειλών που ρυθμίζονται με αυτήν - Χορήγηση ή μη αποδεικτικού ενημερότητας ή βεβαίωσης οφειλής στην οφειλέτιδα εταιρία για μεταβίβαση ακινήτου κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων – Τύχη των σε βάρος των μεταβιβαζομένων ακινήτων επιβληθεισών καταθέσεων και εγγραφεισών υποθηκών.(..)Κατάσταση : Εν μέρει αποδεκτή 
Στο πεδίο εφαρμογής της επίμαχης συμφωνίας εμπίπτουν οι οφειλές της εταιρίας οι οποίες πληρούν και τις δύο κατωτέρω προϋποθέσεις, ήτοι αυτές που γεννήθηκαν μέχρι τη δημοσίευση στο Γ.Ε.ΜΗ. της δικαστικής απόφασης περί ανοίγματος της διαδικασίας και βεβαιώθηκαν μέχρι και την ημερομηνία δημοσίευσης στο Γ.Ε.ΜΗ. της δικαστικής απόφασης, που επικύρωσε τη συμφωνία εξυγίανσης. Η Διοίκηση υποχρεούται να συμμορφωθεί με την εκδοθείσα επικυρωτική απόφαση και να χορηγήσει την προβλεπόμενη βεβαίωση οφειλής για τις συμφωνηθείσες μεταβιβάσεις ακινήτων, σύμφωνα με τους όρους που ορίζονται στην απόφαση και με το προβλεπόμενο στην επικυρωθείσα συμφωνία ποσοστό παρακράτησης. Τυχόν άρση των κατασχέσεων που έχουν επιβληθεί ή εξάλειψη των υποθηκών που έχουν εγγραφεί σε ακίνητα της εταιρίας, για βεβαιωμένες οφειλές αυτής, διέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις. (ομοφ.) ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΑΠΟΔΕΚΤΗ - ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΑ Β1, Α1, Α2α, Α2γ, Α3, Α5, Α6, Β2 Παραπέμπονται στην Ολομέλεια του ΝΣΚ τα Α2β και Α4.


ΝΣΚ/304/1998

Πτώχευση. Αποδεικτικό Φορολογικής Ενημερότητας.Η ΔΟΥ υποχρεούται να χορηγήσει ΑΦΕ σε φορολογούμενο που έχει εξοφλήσει ή νόμιμα τακτοποιήσει τα χρέη του προς το Δημόσιο, Ο.Τ.Α. και Ν.Α. χωρίς να δικαιούται να εξετάζει τη νομιμότητα από άποψη αστικού ή εμπορικού δικαίου των δικαιοπραξιών για την κατάρτιση των οποίων ζήτησε ο φορολογούμενος το ΑΦΕ, διότι οι περί ΑΦΕ διατάξεις αποσκοπούν αποκλειστικά στον πειθαναγκασμό των οφειλετών του Δημοσίου, Ο.Τ.Α. και Ν.Α. να εξοφλήσουν ή τακτοποιήσουν τις προς αυτά οφειλές τους. Επομένως η ΔΟΥ δεν μπορεί να αρνηθεί τη χορήγηση ΑΦΕ σε ενήμερο φορολογούμενο που είχε πτωχεύσει, μετά την παύση των εργασιών της πτωχεύσεως, επειδή έχει υπόνοιες ότι το εν λόγω ΑΦΕ θα χρησιμοποιηθεί απ' αυτόν για δικαιοπραξίες αναφορικά με περιουσιακά στοιχεία που περιλαμβάνονταν στην πτωχευτική περιουσία.


ΔΕΔ/Θεσ/1044/2025

Η απόφαση 1044/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξης προσδιορισμού φόρου κληρονομιάς ύψους 46.870,91€, που εκδόθηκε από την ΔΟΥ Πρέβεζας. Ο προσφεύγων αμφισβήτησε την πράξη επικαλούμενος παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου και ισχυριζόμενος ότι τα ακίνητα που προστέθηκαν στην κληρονομική του μερίδα (ως εξ αδιαθέτου κληρονόμος μετά την αποποίηση του πατέρα του) δεν ανήκαν στην κληρονομιαία περιουσία του παππού του, αλλά είχαν κτηθεί από τον πατέρα του με έκτακτη χρησικτησία. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό της παραγραφής εφαρμόζοντας τις δεκαετείς/δεκαπενταετείς προθεσμίες του Ν.2961/2001. Επίσης, απέρριψε τον ισχυρισμό περί κυριότητας, καθώς ο προσφεύγων δεν προσκόμισε πιστοποιητικό μεταγραφής της απόφασης χρησικτησίας, όπως απαιτεί ο Αστικός Κώδικας, και τα ακίνητα περιλαμβάνονταν στη δήλωση Ε9 του αποβιώσαντος. Συνεπώς, επικυρώθηκε η οριστική πράξη προσδιορισμού φόρου.


ΝΣΚ/297/2003

Χρόνος παραγραφής προστίμων Κ.Φ.Σ., Κ.Β.Σ. Άρση κατάσχεσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Υπό το καθεστώς του Ν. Δ/τος 321/1969 τα πρόστιμα Κ.Φ.Σ. ή Κ.Β.Σ. υπόκεινται σε πενταετή παραγραφή, υπό το καθεστώς δε του Ν 2362/1995 το πρόστιμο Κ.Β.Σ. υπόκειται σε εικοσαετή παραγραφή. β) Επειδή η παραγραφή του χρέους του οφειλέτη από πρόστιμα Κ.Φ.Σ. και Κ.Β.Σ. έχει συμπληρωθεί πριν την επιβολή κατάσχεσης από το Δημόσιο σε περιουσία του και αυτός δύναται να προβάλει νομίμως στο δικαστήριο, κατά οποιασδήποτε περαιτέρω πράξης της διοικητικής εκτέλεσης, την παραγραφή του χρέους ως αποσβεστικό λόγο της κατ’ αυτού απαιτήσεως του Δημοσίου, με αποτέλεσμα η για το λόγο αυτό ακύρωση αυτής της εκτελεστικής πράξης, να μην μπορεί να επιστηρίξει νόμιμη συνέχιση της κατ’ αυτού διοικητικής εκτέλεσης, ενδείκνυται η διαγραφή του χρέους του οφειλέτη από τις βεβαιωτικές καταστάσεις του Ταμείου και η άρση της επιβληθείσας στην περιουσία του κατάσχεσης.


ΔΕΔ/Αθ/747/2025

Η υπ' αριθμόν 747 απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει ως απαράδεκτη την ενδικοφανή προσφυγή ενός πολίτη κατά της απάντησης του Προϊσταμένου του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ. σχετικά με την άρση μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης. Τα μέτρα είχαν επιβληθεί λόγω αλληλέγγυας ευθύνης για οφειλές ασφαλιστικής εταιρείας, όπου ο προσφεύγων διετέλεσε στο παρελθόν. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι οι αμετάκλητες αθωωτικές αποφάσεις τον απαλλάσσουν από κάθε ευθύνη και ότι είχε διασφαλισμένα ποσά για την πληρωμή των φόρων. Ωστόσο, η ΔΕΔ έκρινε ότι οι διαφορές που αναφύονται κατά το στάδιο της διοικητικής εκτέλεσης, όπως η άρση κατασχέσεων, δεν μπορούν να προσβληθούν με ενδικοφανή προσφυγή, αλλά πρέπει να επιλύονται μέσω της διαδικασίας της ανακοπής στα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια.


ΑΕΠΠ/807/2020

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέρριψε την προσφορά της για την προμήθεια ηλεκτρονικών ανταλλακτικών, συσκευών πληροφορικής, δικτύωσης και ειδικών συστημάτων αεροναυτιλίας (συνολική αξία 314.138,71€ με ΦΠΑ). Επιπλέον, προσβάλλει την αποδοχή των προσφορών των παρεμβαινουσών, ισχυριζόμενη ότι παραβίασαν όρους της Διακήρυξης συγκεκριμένα ως προς την έλλειψη φορολογικών και ασφαλιστικών ενημερώσεων που καλύπτουν τον χρόνο υποβολής των προσφορών τους. Η προσφυγή επικεντρώνεται σε τρία ζητήματα: 1) την αδικαιολόγητη απόρριψη των δικών της δικαιολογητικών λόγω τεχνικής δυσλειτουργίας του ΕΣΗΔΗΣ, 2) την υποχρεωτική απόδειξη της ασφαλιστικής ενημερότητας των ανταγωνιστών κατά τη στιγμή υποβολής των προσφορών και 3) την ανεπάρκεια της βεβαίωσης του ΕΦΚΑ για παλαιότερες οφειλές έως 31/12/2016.


ΝΣΚ/122/2020

Ποιες οι έννομες συνέπειες της μετά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του άρθρου 64 του ν. 4646/2019 άρσης αναγκαστικών κατασχέσεων που είχαν επιβληθεί εις χείρας τραπεζών ως τρίτων πριν από την έναρξη ισχύος των διατάξεων αυτών, σε βάρος προέδρων και διευθυνόντων συμβούλων εταιρειών - οφειλετών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(...)1) Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος εταιρείας ευθυνόταν προσωπικά λόγω ιδιότητας και για τις οφειλές της εταιρείας, που ανάγονται στην περίοδο από τον ημερολογιακό μήνα 8ο/2012 έως και τον ημερολογιακό μήνα 10ο/2012 και οι επιβληθείσες για την είσπραξή τους κατασχέσεις ήταν νόμιμες. Με την επίδοση των κατασχετηρίων στις τράπεζες ως τρίτες α) συντελέσθηκε αυτοδίκαια η αναγκαστική εκχώρηση της κατασχεθείσας απαίτησης [από τις τράπεζες στον κατασχόντα πιστωτή (ΕΦΚΑ)] και β) η κατασχεθείσα απαίτηση κατέστη αυτοδίκαια δημόσιο έσοδο με δικαιούχο τον ΕΦΚΑ εξ ειδικής διαδοχής και το αποτέλεσμα αυτό δεν θίγεται, γιατί η γενόμενη μετά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του άρθρου 64 του ν. 4646/2019 άρση των κατασχέσεων, δεν ανατρέπει ex tunc τα έννομα αποτελέσματα που επήλθαν από την επιβολή των κατασχέσεων. Τα χρηματικά ποσά των οφειλών της εταιρείας που ανάγονται στην περίοδο από τον ημερολογιακό μήνα 8ο/2012 έως και τον ημερολογιακό μήνα 10ο/2012, τα οποία α) αναγκαστικά εκχωρήθηκαν στον ΕΦΚΑ με την επίδοση των κατασχετηρίων στις τράπεζες ως τρίτες και β) (ενώ παραμένουν δεσμευμένα) δεν έχουν αποδοθεί μέχρι τώρα στην κατασχούσα Υπηρεσία, δεν επιτρέπεται να αποδεσμευθούν, αλλά η τράπεζα υποχρεούται και μετά την έναρξη ισχύος του άρθρου 64 του ν. 4646/2019 να τα αποδώσει στην κατασχούσα Υπηρεσία ΚΕΑΟ (Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών). Μη νόμιμο και απορριπτέο είναι και το αίτημα «για επιστροφή χρηματικών ποσών τα οποία έχουν αποδοθεί στην (εισπραχθεί από την) κατασχούσα Υπηρεσία (ΚΕΑΟ), από επιβληθείσες κατασχέσεις εις χείρας τραπεζών κατά τις προϊσχύσασες διατάξεις, πριν την έναρξη ισχύος (δημοσίευση) του ν. 4646/2019», διότι τα χρηματικά αυτά ποσά έχουν εισπραχθεί νόμιμα από την Υπηρεσία (ΚΕΑΟ) ως δημόσια έσοδα, κατ’ ενάσκηση δέσμιας αρμοδιότητάς της. 2) Η μετά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του άρθρου 64 του ν. 4646/2019 άρση των κατασχέσεων εις χείρας των τραπεζών ως τρίτων, οι οποίες είχαν επιβληθεί σε βάρος του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου εταιρείας πριν την έναρξη ισχύος των διατάξεων αυτών για τις οφειλές της εταιρείας που ανάγονται στον ημερολογιακό μήνα 12ο/2009, δεν ανατρέπει ex tunc τα έννομα αποτελέσματα που επήλθαν από την επιβολή των κατασχέσεων και τα χρηματικά ποσά των οφειλών της εταιρείας που ανάγονται στον ημερολογιακό μήνα 12ο/2009, τα οποία α) αναγκαστικά εκχωρήθηκαν στον ΕΦΚΑ με την επίδοση των κατασχετηρίων στις τράπεζες ως τρίτες και β) δεν έχουν αποδοθεί μέχρι τώρα στην κατασχούσα Υπηρεσία, δεν επιτρέπεται να αποδεσμευθούν, αλλά η τράπεζα υποχρεούται και μετά την έναρξη ισχύος του άρθρου 64 του ν. 4646/2019 να τα αποδώσει στην κατασχούσα Υπηρεσία (ΚΕΑΟ). Μη νόμιμο και απορριπτέο είναι και το αίτημα «για επιστροφή χρηματικών ποσών τα οποία έχουν αποδοθεί στην (εισπραχθεί από την) κατασχούσα Υπηρεσία (ΚΕΑΟ) από επιβληθείσες κατασχέσεις εις χείρας τραπεζών κατά τις προϊσχύσασες διατάξεις, πριν την έναρξη ισχύος (δημοσίευση) του ν. 4646/2019», διότι τα χρηματικά αυτά ποσά έχουν εισπραχθεί νόμιμα από την Υπηρεσία (ΚΕΑΟ) ως δημόσια έσοδα, κατ’ ενάσκηση δέσμιας αρμοδιότητάς της.