ΝΣΚ/479/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Νομιμότητα ή μη ανάκλησης παραίτησης δημοσίου υπαλλήλου σε περίπτωση πρόωρης υποβολής της δεύτερης αίτησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η εκ μέρους του δημοσίου υπαλλήλου υποβολή δεύτερης αίτησης παραίτησης προ της παρόδου των δεκαπέντε ημερών από την υποβολή της αρχικής δεν επιφέρει αυτοδίκαιη λύση της υπαλληλικής του σχέσης με το Δημόσιο και δεν τον αποστερεί του δικαιώματος να προβεί σε ανάκληση της υποβληθείσης παραίτησής του, η οποία όμως πρέπει να λάβει χώρα εντός της αποκλειστικής προθεσμίας ενός (1) μηνός από την επομένη της υποβολής της αρχικής αίτησης παραίτησής του. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/182/2013
Εκπαιδευτικοί υπάλληλοι – Εκπαιδευτική άδεια – Αθέτηση της υποχρέωσης υπηρέτησης εκπαιδευτικού για χρονικό διάστημα ίσο με το τριπλάσιο του χρόνου διάρκειας της αδείας της – Ανάκληση ή μη της υποβληθείσης πριν από τη λήξη του ως άνω χρόνου παραίτησής της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η υποχρέωση του εκπαιδευτικού υπαλλήλου να παραμείνει στην υπηρεσία, μετά το τέλος της εκπαιδευτικής άδειας, επί χρονικό διάστημα ίσο με το τριπλάσιο του χρόνου διάρκειας της αδείας, δεν αποτελεί αυτή καθ’ εαυτή νόμιμο λόγο ανάκλησης της διοικητικής πράξεως, με την οποία διαπιστώθηκε η επελθούσα από το νόμο αυτοδίκαια αποδοχή της παραιτήσεως, συνεπεία υποβολής δεύτερης αιτήσεως παραίτησης, κατ’ άρθρο 148 παρ.5 του Υ.Κ. (ομοφ.)
ΝΣΚ/440/2012
Παραίτηση υπαλλήλου ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Εκκρεμής πειθαρχική δίωξη που ασκήθηκε μετά την υποβολή της αίτησης παραίτησης – Πάροδος εξαμήνου από την άσκηση της πειθαρχικής δίωξης χωρίς να εκδικασθεί – Συνέπειες – Υποβολή νέας αίτησης παραίτησης – Προϋποθέσεις αποδοχής της.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από την ερμηνεία των σχετικών διατάξεων και το δεδομένο ιστορικό του ερωτήματος προκύπτει ότι, η πειθαρχική δίωξη κατά του ανωτέρω υπαλλήλου ασκήθηκε την 29-8-2011, μετά την υποβολή την 16-8-2011 της αίτησης παραίτησής του και ότι παρήλθε εξάμηνο από την άσκηση της πειθαρχικής δίωξης χωρίς να εκδικασθεί η πειθαρχική υπόθεσή του σε πρώτο βαθμό. Επομένως η αίτηση παραίτησης που υπέβαλε ο ανωτέρω υπάλληλος μετά την λήξη του ανωτέρω εξαμήνου, κατά την παρ.2 εδ.2 του άρθρου 148 Υ.Κ. πρέπει να γίνει αποδεκτή, αλλά κατά τους όρους του άρθρου αυτού, δηλ. η νέα αυτή αίτηση παραίτησης να μην περιέχει αίρεση, όρο ή προθεσμία, να μην εκκρεμεί ποινική δίωξη κατά την παρ.2 εδ.1 του άρθρου 148 Υ.Κ., ο υπάλληλος να μην έχει τις υποχρεώσεις του άρθρου 58 του Υ.Κ. και υπό τους λοιπούς όρους του ανωτέρω άρθρου, ενώ η απαγόρευση αποδοχής της παραίτησης λόγω της εκκρεμούσης πειθαρχικής δίωξης, λόγω παρόδου του ανωτέρω εξαμήνου δεν ισχύει πλέον.
ΝΣΚ/122/2019
Δυνατότητα παραίτησης από την Υπηρεσία μονίμου υπαλλήλου-Μουσικού της Ορχήστρας Λυρικής Σκηνής. (...) α) Η Υπηρεσία υποχρεούται να κάνει αποδεκτή την παραίτηση υπαλλήλου, μετά την υποβολή της δεύτερης αίτησης παραίτησής του, ακόμα και στην περίπτωση που αυτός δεν έχει πραγματοποιήσει την υποχρέωσή του να υπηρετήσει στο Δημόσιο για χρονικό διάστημα ίσο με το τριπλάσιο του χρόνου της άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης που έλαβε, β) ο υπάλληλος αυτός υποχρεούται να επιστρέψει τις αποδοχές που έλαβε κατά το χρόνο της άδειας αυτής ως αχρεωστήτως καταβληθείσες μετά την έκδοση της Διαπιστωτικής Πράξης αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης του με την Υπηρεσία και γ) ο χρόνος της άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης δύο (2) ετών που του χορηγήθηκε, λόγω της αθέτησης της υποχρέωσής του, δεν υπολογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας (ομόφ.).
ΝΣΚ/178/2012
Ανάκληση παραίτησης υπαλλήλου – Θέση υπαλλήλου σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η γνωμοδότηση έκρινε με βάση συγκεκριμένο πραγματικό ότι είναι δυνατή η ανάκληση της παραίτησης υπαλλήλου, λόγω πλάνης αυτής σχετικά με την δυνατότητά της να υποβάλει αίτηση παραίτησης για συνταξιοδότηση κατά το χρονικό διάστημα που τυχόν θα ετίθετο σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα. Μετά την ανάκληση της παραίτησής της, αν υφίστανται στο πρόσωπό της οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 33 παρ.1γ’ του Ν.4024/2011, η Διοίκηση οφείλει να θέσει αυτήν σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/64/2013
Ιατροί ΕΣΥ – Αίτηση παραίτησης ειδικευμένου ιατρού με βαθμό Διευθυντή – Διενέργεια Ε.Δ.Ε. – Αναστολή άσκησης των καθηκόντων του – Αργία – Αποδοχή ή μη της παραίτησής του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αποδοχή της παραίτησης ειδικευμένου ιατρού του ΕΣΥ (ιατρού κλάδου ΕΣΥ) κωλύεται μόνο όταν συντρέχουν οι λόγοι, οι οποίοι περιοριστικά ορίζονται στη διάταξη της παρ.2 του άρθρου 148 του Ν. 3528/2007, και συγκεκριμένα αν, κατά την υποβολή της αίτησης παραίτησης, εκκρεμεί σε βάρος του ειδικευμένου ιατρού ΕΣΥ ποινική δίωξη για πλημμέλημα από τα αναφερόμενα στην περ.α’ της παρ.1 του άρθρου 8 του Ν. 3528/2007 ή για κακούργημα, ή έχει ασκηθεί πειθαρχική δίωξη σε βάρος του ενώπιον του πειθαρχικού συμβουλίου για παράπτωμα που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης ή, αν ασκήθηκε ποινική ή πειθαρχική δίωξη σε βάρος του μέσα σε δύο (2) μήνες από την υποβολή της αίτησης παραίτησης, λόγοι, οι οποίοι, με βάση το δοθέν ιστορικό από την υπηρεσία, δεν συντρέχουν στη συγκεκριμένη περίπτωση. (ομοφ.)
ΝΣΚ/179/2012
Ανάκληση παραίτησης υπαλλήλου – Θέση υπαλλήλου σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η γνωμοδότηση έκρινε με βάση συγκεκριμένο πραγματικό ότι είναι δυνατή η ανάκληση της παραίτησης του υπαλλήλου Γ.Κ., λόγω πλάνης αυτού σχετικά με τον υπολογισμό του συντάξιμου χρόνου υπηρεσίας του. Μετά την ανάκληση της παραίτησής του, αν υφίστανται στο πρόσωπό του οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 33 παρ.1γ’ του Ν.4024/2011, η Διοίκηση οφείλει να θέσει αυτόν σε προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/130/2014
α) Αρμόδια υπηρεσία για την έκδοση διαπιστωτικής πράξης λύσης της υπαλληλικής σχέσης, κατ’ άρθρο 148 παρ.5 του Υ.Κ. και συγκεκριμένα, μετά την υποβολή δεύτερης αίτησης παραίτησης της υπαλλήλου Π.Π. β) Δυνατότητα ή μη ανάκλησης διορισμού της ως άνω υπαλλήλου μετά την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης, κατ’ άρθρο 20 του Υ.Κ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η αρμόδια υπηρεσία υποχρεούται να εκδώσει άμεσα διαπιστωτική πράξη λύσης της υπαλληλικής σχέσης της υπαλλήλου Π.Π., καθ’ ότι αυτή έχει ήδη νομίμως υποβάλει δεύτερη αίτηση παραίτησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 148 παρ.5 του Ν. 3528/2007, ενώ δεν εκκρεμούσε σε βάρος της πειθαρχική ή ποινική δίωξη, και β) δύναται και μετά την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης να προβεί σε ανάκληση διορισμού της υπαλλήλου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 20 παρ.2 του Υπαλληλικού Κώδικα, εφόσον διαπιστώσει ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του ως άνω άρθρου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/201/2012
Δημόσιο – Λύση υπαλληλικής σχέσης μόνιμης υπαλλήλου – Αιτήσεις παραίτησης – Διαπιστωτική πράξη λύσης και ανάκληση αυτής λόγω εκκρεμούς ποινικής δίωξης – Αναστολή της ανακλητικής πράξης – Υποβολή ή μη νέας αίτησης παραίτησης μετά τη δημοσίευση τελεσίδικης αθωωτικής ποινικής απόφασης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση θα πρέπει να ανακαλέσει την αναστολή της υπ’ αριθμ. ΥΠΠΟΤ/ΔΙΟΙΚ/Α5/ΠΜΥ/10885/15-3-2011 πράξης της Προϊσταμένης της Δ/νσης Διοικητικού του ΥΠΠΟΤ, με την οποία ανακλήθηκε η μη νόμιμη υπ’ αριθμ. ΥΠΠΟΤ/ΔΙΟΙΚ/Α5/ΠΜΥ/120826/14-1-2011 διαπιστωτική πράξη της Προϊσταμένης της ίδιας Δ/νσης, ώστε η υπάλληλος να τελεί τυπικώς και ουσιαστικώς εν ενεργεία και εφ’ όσον το επιθυμεί να προβεί στην υποβολή νέας αίτησης παραίτησης, μετά την κατάσταση αμετακλήτου της υπ’ αριθμ. 20828/6-12-2011 απόφασης του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Θεσσαλονίκης. (ομοφ.)
ΝΣΚ/12/2020
α) Από ποιό χρονικό σημείο πρέπει η αρμόδια Υπηρεσία του ΕΦΚΑ να υπολογίσει τη μισθολογική εξέλιξη υπαλλήλου σε ανώτερα μισθολογικά κλιμάκια και συγκεκριμένα, από την υποβολή της αρχικής αίτησης αναγνώρισης της συνάφειας του μεταπτυχιακού της τίτλου σπουδών με το αντικείμενο της απασχόλησής της, ή από την υποβολή -μετά την απόρριψη αυτής και τη δικαστική της δικαίωση- αίτησης επανεξέτασης του αιτήματός της. β) Από ποιό χρονικό σημείο πρέπει η ίδια Υπηρεσία να υπολογίσει αντίστοιχη μισθολογική εξέλιξη άλλης υπαλλήλου, για την οποία δεν υπήρξε θετική γνωμοδότηση του αρμόδιου υπηρεσιακού συμβουλίου, αλλά της Ειδικής Επιτροπής Ενστάσεων του ΑΣΕΠ. γ) Aν οι αξιώσεις των υπαλλήλων αυτών έχουν υποπέσει σε παραγραφή.α) Η αρμόδια Υπηρεσία του ΕΦΚΑ οφείλει να αποκαταστήσει την πρώτη υπάλληλο, χορηγώντας της τη διαφορά από την παράλειψή του να την προαγάγει μισθολογικά, από την ημερομηνία της αρχικής της αίτησης (6-6-2014) (ομόφωνα). β) Η από 31-12-2008 αρχική αίτηση της δεύτερης υπαλλήλου, με την οποία αυτή ζήτησε να αναγνωριστεί η συνάφεια του τίτλου σπουδών της, είναι το χρονικό σημείο από το οποίο ο ΕΦΚΑ οφείλει να αποκαταστήσει τη δεύτερη αυτή υπάλληλο, χορηγώντας της τη διαφορά από την παράλειψή του να την προαγάγει μισθολογικά (κατά πλειοψηφία). γ) Δεν υφίσταται θέμα παραγραφής των αξιώσεων των δύο ως άνω υπαλλήλων (ομόφωνα).
ΝΣΚ/27/2011
Υπάλληλοι διπλωματικοί – Πειθαρχική δίωξη υπαλλήλου – Κλήση σε απολογία – Υποβολή δεύτερης παραίτησης – Συνέχιση ή μη της πειθαρχικής διαδικασίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ναι μεν ο υπάλληλος δικαιούται να υποβάλλει την παραίτησή του όχι μόνο στη Δ/νση Προσωπικού του οικείου Υπουργείου αλλά και σε άλλη δημόσια υπηρεσία, πλην ο εναρκτήριος χρόνος υποβολής της παραιτήσεως δεν υπολογίζεται από την υποβολή της παραιτήσεως στην περιφερειακή υπηρεσία αλλά από την περιέλευση αυτής στην αρμόδια Δ/νση Προσωπικού του οικείου Υπουργείου, τούτο δε διότι κατά την παρ. 5 του άρθρου 148 Y.K. «η αίτηση παραιτήσεως γίνεται αποδεκτή με πράξη που εκδίδεται από το αρμόδιο όργανο», πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει οπωσδήποτε η παραίτηση να περιέλθει στο αρμόδιο όργανο, ώστε εκ των ενεργειών αυτού και μόνον να επέλθουν τα περαιτέρω νόμιμα. Περαιτέρω ναι μεν ο Y.K. διαλαμβάνει ότι αν ο υπάλληλος μέσα σε δέκα πέντε ημέρες από την πάροδο δεκαπέντε ημερών από την υποβολή της αίτησης παραίτησης επανέλθει με δεύτερη αίτηση, εμμένοντας στην παραίτησή του αυτή γίνεται αυτοδικαίως αποδεκτή, πλην η άνω προθεσμία νοείται ως τοιαύτη πλήρων ημερών. Η αρξαμένη πειθαρχική δίωξη διπλωματικού υπαλλήλου του ΥΠΕΞ δια της κλήσεως αυτού σε απολογία από μονομελές πειθαρχικό όργανο συνεχίζεται και μετά την λύση της υπαλληλικής σχέσεως δεν μπορεί όμως να οδηγήσει σε άσκηση πειθαρχικής διώξεως ενώπιον του αρμοδίου υπηρεσιακού συμβουλίου αφού ο εγκαλούμενος δεν έχει πλέον την υπαλληλική ιδιότητα. (πλειοψ.)