ΝΣΚ/88/2009
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού– Υπαγωγή στις διατάξεις των άρθρων 6 του Ν 1447/1984 και 29 περ.α του Ν 2439/1996 – Προαγωγή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Δεν ήταν νόμιμη η υπαγωγή αξιωματικού στις διατάξεις των άρθρων 6 του Ν 1447/1984 και 29 περ.α του Ν 2439/1996. (ομοφ.) β) Ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της διοικήσεως η ανάκληση ή μη, μετά στάθμιση των συγκεκριμένων περιστατικών. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/177/2002
Ενοπλες Δυνάμεις. Αξιωματικοί. Ενέργειες Διοικήσεως επί αιτήσεων θεραπείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατή η υπαγωγή του συγκεκριμένου αξιωματικού στις ευεργετικές διατάξεις των άρθρων 29-30 του Ν 2439/1996 σε συνδυασμό προς τις διατάξεις των άρθρων 8, 9 του Ν 1447/1984, γιατί δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής αυτών, η δε Διοίκηση πρέπει ν αχθεί σε απόρριψη των αιτήσεων (παραπόνων, θεραπείας) που έχουν υποβληθεί από αυτόν. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/451/2002
Αξιωματικοί Ενόπλων Δυνάμεων. Διοικητική αποκατάσταση. Συμπληρωματικό εφάπαξ βοήθημα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αξιωματικός ΕΔ, ο οποίος διώχθηκε από το καθεστώς της δικτατορίας, στη συνέχεια αποκαταστάθηκε διοικητικά και προάχθηκε σε Αντιστράτηγο με βάση το άρθρο 29 Ν 2439/1996, δεν δικαιούται να λάβει από το ΤΑΣ συμπληρωματικό εφάπαξ βοήθημα, ούτε κατ εφαρμογή του Ν 2703/1999. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/26/2002
Αποκατάσταση διωχθέντων από τη δικτατορία Αξιωματικών των ΕΔ. Εφαρμογή άρθρου 29 Ν 2439/1996.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 29 παρ.α και β του Ν 2439/96 προϋποθέτει και προαπαιτεί την υποβολή σχετικής αιτήσεως εντός εικοσαήμερης προθεσμίας από την δημοσίευση του ως άνω Νόμου συμφώνως προς την διάταξη του άρθρου 29 παρ.γ αυτού. Αν η αίτηση υποβληθεί εκπροθέσμως, τότε το αίτημα περί υπαγωγής κάποιου στρατιωτικού στις παρ.α και β του άρθρου 29 του Ν 2439/96 απορρίπτεται ως απαράδεκτο. Στην προκειμένη περίπτωση οι αιτήσεις των τριών συγκεκριμένων Αξιωματικών έχουν υποβληθεί εκπροθέσμως και ως εκ τούτου δεν επάγονται έννομες συνέπειες.
ΝΣΚ/480/2003
Δυνατότητα της Διοικήσεως να προβεί σε ανάκληση Π. Δ/τος περί διαγραφής, αιτούντος ιδιώτη, από την κατηγορία των Εφέδρων Αξιωματικών. Αποκατάσταση. Πάροδος προθεσμίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 8 παρ.3 του Ν 1447/1984, 21 του Ν 1848/1989 και 30 του Ν 2439/1996, με τις οποίες ρυθμίστηκε η διαδικασία για την πιστοποίηση συνδρομής των προϋποθέσεων της αποκαταστάσεως διαγραφέντων εφέδρων αξιωματικών, με την συγκρότηση και σύγκληση επιτροπών, η Διοίκηση είχε υποχρέωση να αποκαταστήσει έφεδρο αξιωματικό, που διαγράφηκε από τα στελέχη της εφεδρείας, αν και εφόσον υποβαλλόταν σχετική προς τούτο αίτηση από τον ενδιαφερόμενο μέσα στις νόμιμες προθεσμίες και περαιτέρω αποδεικνυόταν ότι συνέτρεχαν οι προς αποκατάσταση αυτού προϋποθέσεις, εκτός εάν η πράξη περί διαγραφής του πρώην εφέδρου, εξεταζομένη κατά τον χρόνο της εκδόσεώς της, πάσχει τυπικής παρανομίας, οπότε η Διοίκηση θα προχωρήσει σε ανάκληση της παρανόμου πράξεως. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/497/2002
Ένοπλες Δυνάμεις. Αξιωματικοί μακράς ανακατατάξεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι προαγωγές οι οποίες προβλέπονται από τις παραγράφους 18, 19, 20 και 21 του άρθρου 20 του Ν 2439/1996 αποτελούν ειδικές περιπτώσεις προαγωγών μονίμων αξιωματικών και η κατ επέκταση αναλογική εφαρμογή αυτών και σε άλλες κατηγορίες αξιωματικών, όπως των αξιωματικών μακράς ανακατατάξεως, του άρθρου 2 του Ν 1680/1987, χωρίς ρητή περί τούτου νομοθετική πρόβλεψη, δεν είναι δυνατή.
ΝΣΚ/501/2002
Αξιωματικοί. Ανάκληση αξιωματικού στην ενεργό υπηρεσία. Συνυπολογισμός του χρόνου υπηρεσίας αυτού ως μετακλητού υπαλλήλου στον ελάχιστο χρόνο παραμονής στο βαθμό για προαγωγή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο διανυθείς σε δημοσία υπηρεσία χρόνος εν αποστρατεία αξιωματικού με ιδιότητα μετακλητού υπαλλήλου, ο οποίος λογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για όλες τις περιπτώσεις, σύμφωνα με το άρθρο 33 Ν 1558/1985, δεν μπορεί να αναγνωρισθεί ως ελάχιστος χρόνος παραμονής στο βαθμό, κατ άρθρο 5 παρ.1 Ν 2439/1996, για τη θεμελίωση δικαιώματος προαγωγής αξιωματικού ανακληθέντος στην ενεργό υπηρεσία, κατά την ειδική διάταξη του άρθρου 23 παρ.7 Ν 2439/96, παρά μόνο αν έχει διανυθεί μετά την ανάκληση στην ενέργεια, (συνυπολογιζομένου και του τυχόν διανυθέντος προ της αποστρατείας του χρόνου στον κατεχόμενο βαθμό).
Ν.Δ.178/1969
Περί Ιεραρχίας, Προαγωγών και Τοποθετήσεων των Μονίμων Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων.
ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡ. α ΤΗΣ ΠΑΡ. 19 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 25 ΤΟΥ Ν. 2439/1996, ΦΕΚ-219/Α/1996
Φ.412.1/1/256993 Σ. 8673/2023
Τακτικές Κρίσεις Μονίμων Αξιωματικών Κοινών Σωμάτων των Ε.Δ. 2024-2025 (Ν.2439/1996) ΑΔΑ:ΡΒΦ16-ΜΘΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 58/2023
ΝΣΚ/85/2004
Χαρακτηρισμός της προθεσμίας της παρ.25 περ. α’ του άρθρου 14 του Ν 2439/1996 για την άσκηση αρμοδιότητας του Σ.Α.Γ.Ε., ως αποκλειστικής ή ενδεικτικής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η προθεσμία της παρ.25 περ. α’ του άρθρου 14 του Ν 2439/1996 είναι ενδεικτική και έχει την έννοια της έντονης υπόδειξης προς τη Διοίκηση για ταχεία ενέργεια. Το αρμόδιο, δηλαδή, διοικητικό όργανο (Σ.Α.Γ.Ε.) νομίμως προβαίνει στην άσκηση της αρμοδιότητάς του και μετά την πάροδο της προθεσμίας αυτής, και, πάντως, εντός ευλόγου χρόνου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/53/2005
Ειδικότητα της διάταξης του άρθρου 13 παρ.7 εδ. γ’ του Ν 2439/1996 σε σχέση με την διάταξη του άρθρου 15 παρ.5 του άρθρου πρώτου του Ν 2690/1999.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η διάταξη του άρθρου 13 παρ.7 του Ν 2439/1996 δεν είναι ειδική, οπότε καταργήθηκε από τις διατάξεις του άρθρου 15 παρ.5 Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας. Και αν ακόμη ήθελε θεωρηθεί ειδική, η διάταξη του άρθρου 15 παρ.5 του άρθρου πρώτου του Ν 2690/1999 κατισχύει αυτής, διότι η βούληση του νομοθέτη είναι να ισχύσει ο Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας στο Δημόσιο μετά την 9-3-1999.