×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/187/2017

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4174/2013, 2690/1999

Δυνατότητα χορήγησης σε υποψήφιο υποτροφίας μεταπτυχιακών σπουδών του Ιδρύματος Χρ.Β., δημοσίων εγγράφων, στα οποία εμπεριέχονται λεπτομερή φορολογικά στοιχεία συνυποψηφίων του.
Κατάσταση : Αποδεκτή.Η διοίκηση δεν μπορεί να χορηγήσει σε υποψήφιο υποτροφίας μεταπτυχιακών σπουδών του Ιδρύματος Χρ.Β. αντίγραφα δημοσίων εγγράφων στα οποία εμπεριέχονται λεπτομερή φορολογικά στοιχεία συνυποψηφίων του, καθόσον το φορολογικό απόρρητο ισχύει και σε περιπτώσεις που το περιεχόμενο φορολογικών στοιχείων ενσωματώθηκε σε άλλο διοικητικό έγγραφο, το οποίο ως εκ τούτου δεν μπορεί να χορηγηθεί.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/78/2008

Εκλογή σε θέση καθηγήτριας Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Τ.Ε.Ι.) κατόχου τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας (Ε.Σ.Δ.Υ.).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η κάτοχος τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας (Ε.Σ.Δ.Υ.) δύναται να καταλάβει θέση καθηγήτριας Εφαρμογών σε Τ.Ε.Ι. χωρίς να απαιτείται προς τούτο η κατοχή πανεπιστημιακού μεταπτυχιακού τίτλου.


ΝΣΚ/126/2021

Ποιοί από τους διδάσκοντες σε Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΑΕΙ μπορούν να ορίζονται μέλη της εξεταστικής επιτροπής διπλωματικών εργασιών.(...)Μέλη της τριμελούς εξεταστικής επιτροπής διπλωματικών εργασιών, συμπεριλαμβανομένου του επιβλέποντος, δύνανται να ορίζονται όλοι οι διδάσκοντες στους οποίους μπορεί να ανατίθεται εκπαιδευτικό/διδακτικό έργο στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ), υπό τις ειδικότερες προϋποθέσεις του άρθρου 36 του ν. 4485/2017.


ΝΣΚ/312/2006

Διαγωνισμός για την πρόσληψη ιδιωτών ως Αξιωματικών Ειδικών Καθηκόντων. Έννοια Νοσηλευτικού Ιδρύματος και κλινικής πείρας. Τίτλοι σπουδών. Εργαστηριακή πείρα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ως Νοσηλευτικά Ιδρύματα νοούνται τα παντός είδους Δημόσια ή Ιδιωτικά Θεραπευτήρια. Για την κατά νόμο απόκτηση κλινικής πείρας απαιτείται διετής τουλάχιστον συνεχής υπό την καθοδήγηση και εποπτεία υπευθύνου ιατρού απασχόληση σε Θεραπευτήριο, ασχέτως της υποκειμένης σχέσης μεταξύ του ενδιαφερομένου και του Ιδρύματος. Νομίμως αξιολογούνται οι σχετικοί τίτλοι σπουδών στους οποίους δεν αναγράφεται επίδοση, με τις ελάχιστες προβλεπόμενες από τις διατάξεις μονάδες μοριοδότησης. Απαιτείται προσκόμιση βεβαίωσης από τον υποψήφιο προς απόδειξη της προβλεπόμενης διετούς ευδόκιμης εργαστηριακής πείρας. Νομίμως αξιολογούνται από την Επιτροπή διαγωνισμού μόνο οι ομώνυμοι τίτλοι.


ΝΣΚ/141/2012

Α.Ε.Ι. – Κατάργηση εξουσιοδοτικής διάταξης – Ισχύς Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Ε.Μ.Π. – Τύπος τίτλων σπουδών – Γλώσσα χορηγούμενων τίτλων. Η κατάργηση των εξουσιοδοτικών διατάξεων ισχύει για το μέλλον, υπό την έννοια ότι δεν μπορεί κατ’ επίκληση καταργημένης εξουσιοδοτικής διάταξης να εκδοθεί πλέον διοικητική πράξη, πλην όμως οι κανονιστικές διοικητικές πράξεις που έχουν εκδοθεί κατά την διάρκεια της ισχύος της εξουσιοδοτικής διάταξης διατηρούνται σε ισχύ, εφόσον από τις νεότερες διατάξεις δεν απαγγέλλεται ρητά η κατάργησή τους και οι ρυθμίσεις τους είναι συμβατές και δεν συγκρούονται με το νέο νομοθετικό καθεστώς. Μέχρις ότου εκδοθούν οι νέες κανονιστικές διοικητικές πράξεις με έρεισμα τη νέα εξουσιοδοτική διάταξη, εξακολουθούν να εφαρμόζονται οι παλαιές και δεν υφίσταται νομοθετικό κενό ως προς το ρυθμιστέο ζήτημα. Ο υπό την ισχύ του Ν.1268/1982 εκδοθείς Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας (Ε.Κ.Λ.) του Ε.Μ.Π. ρυθμίζει και τα ζητήματα του τύπου των τίτλων σπουδών των απόφοιτων του Ιδρύματος. Στο ρυθμιστικό αυτό πλαίσιο του τύπου εντάσσεται και η γλώσσα στην οποία εκδίδεται ο τίτλος σπουδών και ορίζεται ειδικότερα ότι ο τίτλος εκδίδεται στην Ελληνική γλώσσα. Η Γραμματεία της Σχολής Χημικών Μηχανικών θα εκδώσει τον τίτλο σπουδών (δίπλωμα) του Π.Ντ., σύμφωνα με τον τύπο και στη γλώσσα που θα καθορίσει η απόφαση των αρμοδίων προς τούτο οργάνων του Ε.Μ.Π. και σε περίπτωση μη συγκρότησής τους μέχρι την έκδοση του ανωτέρω διπλώματος, με τον τύπο και στη γλώσσα που θα καθορίσει η απόφαση του Πρύτανη Ε.Μ.Π.


ΣτΕ/122/2008

Προμήθεια "αντιδραστηρίων ανοσολογικών εξετάσεων".(...)Επειδή, εξάλλου, το ν.δ. 3026/1954 ("Περί του Κώδικος των Δικηγόρων", Α΄ 235), ορίζει στο άρθρο 52 ότι "1. Ο Δικηγόρος έχει το δικαίωμα να εκδίδη επικυρωμένα υπ'αυτού αντίγραφα των παρ' αυτώ υπαρχόντων παντός είδους εγγράφων, ως υπεύθυνος περί της ακριβείας αυτών. 2. Τα τοιαύτα αντίγραφα έχουσι πλήρη ισχύν αντιπεφωνημένου αντιγράφου. 3. Δημόσιος υπάλληλος... αρνούμενος να δεχθή και σεβασθή τοιούτον αντίγραφον τιμωρείται α) επί παραβάσει καθήκοντος αυτεπαγγέλτως ή τη εγκλήσει του οικείου Δικηγορικού Συλλόγου και β) πειθαρχικώς τουλάχιστον δια προσωρινής παύσεως". Περαιτέρω, ο κυρωθείς με το άρθρο πρώτο του ν. 2690/1999 Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας (ΚΔΔ, Α΄ 45) όριζε στο άρθρο 11 ότι "1...2. Την επικύρωση αντιγράφου από το πρωτότυπο, ή από το ακριβές αντίγραφο της αρχής που εξέδωσε το πρωτότυπο, μπορεί να ζητήσει ο ενδιαφερόμενος από οποιαδήποτε διοικητική αρχή, δικηγόρο ή συμβολαιογράφο...3. Οι διοικητικές αρχές οφείλουν να δέχονται επικυρωμένα αντίγραφα πιστοποιητικών, βεβαιώσεων ή άλλων δικαιολογητικών στοιχείων...", σύμφωνα δε με το άρθρο 33 αυτού "1. Από την έναρξη ισχύος του Κώδικα, αν σε αυτόν ορίζεται διαφορετικά, καταργείται κάθε γενική διάταξη, η οποία αναφέρεται σε θέμα ρυθμιζόμενο από αυτόν. 2...". Οι ως άνω, όμως, διατάξεις του άρθρου 11 του ΚΔΔ τροποποιήθηκαν με το άρθρο 16 του ν. 3345/2005 (Α΄ 138), που διέπει, ως εκ του χρόνου ισχύος του, τον επίδικο διαγωνισμό ως εξής: "1...2. Την επικύρωση αντιγράφου από το πρωτότυπο ή από το ακριβές αντίγραφο της διοικητικής αρχής που το εξέδωσε μπορεί να ζητήσει κάθε ενδιαφερόμενος από όλες τις διοικητικές αρχές και τα ΚΕΠ. Αντίγραφα των ανωτέρω επικυρώνονται και από δικηγόρους...σύμφωνα με τις διατάξεις που διέπουν την άσκηση των λειτουργημάτων τους...3. Τα επικυρωμένα κατά τα ανωτέρω αντίγραφα εγγράφων που εξέδωσε διοικητική αρχή... γίνονται υποχρεωτικά αποδεκτά από τη Διοίκηση, όπως τα πρωτότυπα". Επομένως, η ανωτέρω γενική διάταξη του άρθρου 52 του Κώδικα περί Δικηγόρων, η οποία αναφέρεται σε δυνατότητα επικυρώσεως από δικηγόρο αντιγράφου εγγράφου "παντός είδους" και συνέχισε να ισχύει υπό την αρχική μορφή του ΚΔΔ, πρέπει να θεωρηθεί ότι καταργήθηκε, ειδικώς ως προς τα μη προερχόμενα από "διοικητική αρχή" έγγραφα, από τη μεταγενέστερη και ειδικότερη από την εξεταζομένη άποψη, διάταξη του άρθρου 16 του ν. 3345/2005, με συνέπεια το ανεπίτρεπτο, υπό το καθεστώς της τελευταίας αυτής διατάξεως, της επικυρώσεως από δικηγόρο αντιγράφων εγγράφων μη προερχομένων από διοικητική αρχή.7. Επειδή, η προσφορά της αιτούσας, με την οποία αυτή προσκόμισε επικυρωμένα από δικηγόρο αντίγραφα των απαιτουμένων από τη διακήρυξη βεβαιώσεων του Γραμματέα του Πρωτοδικείου Αθηνών περί μη πτωχεύσεως, εκκαθαρίσεως ή συνδρομής άλλης ανάλογης καταστάσεως, ήτοι εγγράφων μη προερχομένων από "διοικητική αρχή" κατά την έννοια της προαναφερθείσας διατάξεως του ν. 3345/2005, ήταν, κατά τα εκτεθέντα στην προηγουμένη σκέψη, απαράδεκτη. Επομένως, η εν λόγω προσφορά ορθώς απερρίφθη με την ως άνω αιτιολογία, οι δε περί του αντιθέτου λόγοι δεν πιθανολογούνται σοβαρώς ως βάσιμοι.


ΝΣΚ/95/2012

Υποχρέωση ή μη χορήγησης σε ενδιαφερόμενο αντιγράφου γραπτού δοκιμίου του με αιτιολόγηση της αρνητικής κρίσης του βαθμολογούντος Καθηγητή, αντιγράφων των τηρούμενων στο φάκελό του εγγράφων και ιδίως των τυχόν αξιολογήσεων διδασκόντων για το πρόσωπό του και δυνατότητα ή μη αναβαθμολόγησης γραπτού δοκιμίου του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Ο ενδιαφερόμενος έχει δικαίωμα να λάβει αντίγραφο του γραπτού του δοκιμίου σε μάθημα στο οποίο εξετάσθηκε και όλων των τηρούμενων στο φάκελό του εγγράφων και τυχόν αξιολογήσεων αυτού, καθώς και των αποφάσεων περί ορισμού διδασκόντων στο Π.Μ.Σ., δεν είναι όμως νόμιμο το αίτημά του για αιτιολόγηση της βαθμολογίας του βαθμολογούντος Καθηγητή στο εξετασθέν μάθημα. β) Από τις κείμενες περί μεταπτυχιακών σπουδών διατάξεις του Ν. 3685/2008 και τον κανονισμό του Π.Μ.Σ. του Τμήματος Β.Σ.Α.Σ., δεν προβλέπεται η δυνατότητα αναβαθμολόγησης γραπτού δοκιμίου μεταπτυχιακού φοιτητή και συνεπώς το σχετικό αίτημα του ενδιαφερόμενου παρίσταται μη νόμιμο, εκτός εάν προβάλλεται και αποδεικνύεται ότι η βαθμολόγηση αποτελεί προϊόν πλάνης περί τα πράγματα ή αν προκύπτει ότι έγινε από τον βαθμολογητή κατά παράβαση του υπηρεσιακού του καθήκοντος της αμερόληπτης βαθμολόγησης και της εξασφάλισης ίσης μεταχείρισης για όλους τους συμμετέχοντες στην εξεταστική διαδικασία.


ΝΣΚ/32/2021

Σε ποιες ενέργειες οφείλει να προβεί το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Γ.Π.Α.) μετά τη γνωστοποίηση από το Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών (Πάντειο Πανεπιστήμιο) και τη με αριθμό 6/2020 έκθεση ελέγχου της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, ότι το από 6.7.1998 πιστοποιητικό παρακολούθησης του Μεταπτυχιακού Κύκλου Σπουδών του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων, Β΄ Ευρωπαϊκή Έδρα JeanMonnet, με τίτλο «Ευρωπαϊκή Ένωση και Αναπτυσσόμενες Χώρες», με το οποίο χορηγήθηκε στη Σ.Π., υπάλληλο του Γ.Π.Α., το επίδομα μεταπτυχιακών σπουδών και το οποίο έχει ληφθεί υπόψη για τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξή της, δεν αποτελεί Μεταπτυχιακό Δίπλωμα σε επίπεδο Masters(...)1. α) Η ανάκληση από το όργανο που την εξέδωσε, ως μη σύννομης, της με αριθμό 2/16.7.2009 απόφασης (πρακτικού) του υπηρεσιακού συμβουλίου του Γ.Π.Α., η οποία εκδόθηκε χωρίς να συντρέχουν οι νόμιμες προς τούτο προϋποθέσεις, είναι υποχρεωτική και δεν ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης. Συνακόλουθα, καθίστανται υποχρεωτικά ανακλητέες, από το όργανο που τις εξέδωσε, και όλες οι διοικητικές πράξεις, οι οποίες εκδόθηκαν στη συνέχεια και αφορούσαν τόσο στη χορήγηση του επιδόματος μεταπτυχιακών σπουδών όσο και στη βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη και εξέλιξη της Σ.Π., στο μέτρο που για την υπηρεσιακή αυτή μεταβολή λήφθηκε υπόψη η κατοχή από την υπάλληλο του Πιστοποιητικού Παρακολούθησης ως μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, καθόσον ελλείπει το νόμιμο έρεισμα αυτών, συντρεχούσης, δε, περιπτώσεως, πρέπει να ακολουθήσει τυχόν επανακατάταξη της υπαλλήλου στο σωστό μισθολογικό κλιμάκιο. Για τη νομική θεμελίωση της ανάκλησης, η οποία νομίμως ενεργείται πέραν της πενταετίας, απαιτείται ειδική αιτιολόγηση της Διοίκησης με επίκληση λόγων δημοσίου συμφέροντος ή δόλιας συμπεριφοράς της υπαλλήλου. β) Η ανάκληση, ως μη σύννομων, των ανωτέρω διοικητικών πράξεων, η οποία νομίμως διενεργείται χωρίς χρονικό περιορισμό για λόγους δημοσίου συμφέροντος, εξεταζομένου, επιπλέον, από τη Διοίκηση της ύπαρξης τυχόν δόλου εκ μέρους της υπαλλήλου, θα ανατρέξει στο χρόνο έκδοσής τους, οπότε θεωρείται νομικώς, ότι αυτές δεν εκδόθηκαν ποτέ και οι αχρεωστήτως καταβληθείσες παροχές αναζητούνται, σύμφωνα με τα άρθρα 24 παρ. 3 του ν. 4354/2015 και 96 του ν. 4270/2014 (κατά πλειοψηφία). 2. Κλήση της υπαλλήλου σε προηγούμενη ακρόαση δεν απαιτείται, καταρχάς, καθόσον η έκδοση των δυσμενών για την ίδια ανακλητικών πράξεων οφείλεται σε γεγονός αντικειμενικό, και τούτο διότι δεν συνέτρεχαν οι νόμιμες προϋποθέσεις ούτε για την έκδοση της πράξης χορήγησης επιδόματος μεταπτυχιακών σπουδών στη Σ.Π., ούτε για τη βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη και εξέλιξή της. Εφόσον, όμως, η Διοίκηση εξετάσει τη συνδρομή τυχόν λόγων δόλιας συμπεριφοράς εκ μέρους της υπαλλήλου, λόγων, δηλαδή, που συνδέονται προς υποκειμενική συμπεριφορά της, πρέπει να τηρηθεί η διαδικασία της προηγούμενης ακρόασης αυτής, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 20 παρ. 2 του Συντάγματος και του άρθρου 6 του ν. 2690/1999, καθόσον η προηγούμενη ακρόασή της συνιστά ουσιώδη τύπο της διαδικασίας έκδοσης των ανακλητικών πράξεων και επιπλέον μπορεί να επιδράσει στη διαμόρφωση της κρίσης της Διοίκησης (ομόφωνα).


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/163/2019

ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, για λόγο που ανάγεται στο νόμιμο έρεισμα της δαπάνης και αποτελεί νομικά προγενέστερο ζήτημα αναφορικά προς τον προβαλλόμενο λόγο άρνησης θεώρησης του χρηματικού εντάλματος και αυτεπαγγέλτως, ως εκ τούτου, εξεταζόμενο, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως η φερόμενη ως δικαιούχος του χρηματικού εντάλματος εξελίχθηκε μισθολογικά, καθόσον η απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών μπορεί να ασκήσει επίδραση στη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη μόνο των υπαλλήλων ΤΕ και ΠΕ που τον αποκτούν, και όχι των υπαλλήλων ΥΕ και ΔΕ, εφόσον βέβαια στην περίπτωση αυτή (κατηγορία ΠΕ και ΤΕ) κριθεί αιτιολογημένα η συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών με το αντικείμενο απασχόλησης του υπαλλήλου από το οικείο Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Δεδομένου δε ότι η υπάλληλος ανήκε στην κατηγορία ΔΕ κατά το χρόνο λήψης απόφασης από το οικείο Υπηρεσιακό Συμβούλιο, αυτή σε καμία περίπτωση δεν δικαιούτο προωθημένης μισθολογικής εξέλιξης βάσει μεταπτυχιακού τίτλου. Περαιτέρω, δεν ασκεί επιρροή το γεγονός ότι η υπάλληλος μετατάχθηκε τελικά, με την 63/6746/4.4.2018 απόφαση του Δημάρχου ...... (ΦΕΚ Γ΄ 523/10.5.2018), από τη θέση κλάδου ΔΕ Κλητήρων – Γενικών Καθηκόντων σε θέση κλάδου ΠΕ Διοικητικού – Οικονομικού, διότι, πέραν του γεγονότος ότι η απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου δεν περιέχει καμία αιτιολογία ως προς τη συνάφεια του τίτλου μεταπτυχιακών της σπουδών με το αντικείμενο απασχόλησής της, η απόφαση αυτή ελήφθη πριν συντελεσθεί η ως άνω μετάταξη και κατά συνέπεια υπό διαφορετικά δεδομένα, ήτοι με δεδομένο ότι η υπάλληλος ανήκε σε κατηγορία ΔΕ.


ΝΣΚ/357/2011

Ικανοποίηση ή μη αιτήματος πατέρα για γνωστοποίηση ονοματεπωνύμων μελών ΔΣ και εισηγητών που συνέπραξαν-αποφάσισαν-γνωμοδότησαν, προκειμένου να εκδοθούν πράξεις του ΔΟΑΤΑΠ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το αίτημα που υπεβλήθη εκ μέρους πατέρα για τη γνωστοποίηση του ονόματος του μέλους του ΔΣ του ΔΟΑΤΑΠ που συμμετείχε στην επιτροπή που έκρινε την αίτηση της επανεξέτασης του γιου του για την αναγνώριση τίτλου σπουδών αλλοδαπής, μπορεί να ικανοποιηθεί με δεδομένο ότι η αγωγή στρέφεται σε βάρος του ιδίου και μπορεί να θεωρηθεί ως αναγκαίο στοιχείο για την απόκρουσή της. Το αίτημα για καθολική γνωστοποίηση των ονοματεπωνύμων των μελών που συνέπραξαν στην έκδοση όλων των πράξεων που μνημονεύονται στην αίτησή του και δεν αφορούν το γιο του αλλά τρίτα πρόσωπα, δεν μπορεί να ικανοποιηθεί, δεδομένου ότι δεν προκύπτει ότι ο προβαλλόμενος σκοπός της υπερασπιστικής του τακτικής δεν μπορεί να επιτευχθεί με άλλα ηπιότερα μέσα, όπως είναι η ανακοίνωση των εγγράφων που αφορούν τους χορηγηθέντες τίτλους αναγνώρισης, χωρίς την αναγραφή των ονομάτων των δικαιούχων αυτών, έχει την ιδιότητα του τρίτου όσον αφορά το υποκείμενο των δεδομένων αυτών, αφού άμεσο υποκείμενο των δεδομένων αυτών είναι ο γιος του, ενήλικος, ο οποίος θα μπορούσε αυτοτελώς να ασκήσει το δικαίωμα αυτό οι πληροφορίες αυτές δεν αναφέρονται σε εξωτερικά γνωρίσματα των εγγράφων, αλλά προκύπτουν από το περιεχόμενο άλλων διοικητικών εγγράφων η μορφή αυτή επεξεργασίας ακόμα και αν θεωρείτο ότι μπορούσε να παρασχεθεί στα πλαίσια της πληροφόρησης, δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί χωρίς τη συγκατάθεση των υποκειμένων των δεδομένων αυτών. Έτσι, η αρμόδια αρχή δικαιούται να αρνηθεί την ικανοποίηση του εν λόγω αιτήματος, επικαλούμενη την απαγόρευση καταχρηστικής άσκησης δικαιώματος (άρθρο 25 παρ.3 Σ, άρθρο 4 παρ.3 ΚΔΔ, άρθρο 2 παρ.4 εδ.γ’ Ν 3094/2003 και άρθρο 281 ΑΚ), αλλά και γιατί δεν αποτελούν προσωπικά δεδομένα που τον αφορούν κατά την έννοια της διάταξης του άρθρου 12 παρ.2 εδ.α’ Ν 2472/1997, συνεπώς το δικαίωμα αυτό ασκείται καταχρηστικά. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/13/2022

Ερωτάται, αν μπορεί ο e-ΕΦΚΑ να προβεί σε υλοποίηση των προτάσεων που τίθενται με την με αριθμό 6/2020 έκθεση ελέγχου της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, σύμφωνα με την οποία διαπιστώνεται ότι ο e-ΕΦΚΑ αν και γνωρίζει από το 2016 ότι το από 30.10.2000 πιστοποιητικό παρακολούθησης του Μεταπτυχιακού Κύκλου Σπουδών του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων, Β΄ Ευρωπαϊκή Έδρα Jean Monnet, με τίτλο «Ευρωπαϊκή Ένωση και Αναπτυσσόμενες Χώρες» δεν αποτελεί Μεταπτυχιακό Δίπλωμα σε επίπεδο Masters, εν τούτοις δεν φέρεται να προέβη σε ενέργειες για άρση των συνεπειών αναγνώρισής του από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο και χρήσης αυτού από την υπάλληλο Μ.Μ., λαμβανομένου υπόψη ότι έχει ήδη εκδοθεί η με αριθμό 105/2018 Ατομική Γνωμοδότηση του ΝΣΚ η οποία έχει γίνει αποδεκτή από τον Διοικητή του ΕΦΚΑ, με την οποία έγινε μεταξύ άλλων δεκτό, ότι η Διοίκηση δεν έχει υποχρέωση αλλά διακριτική ευχέρεια να ανακαλέσει τις πράξεις της που εκδόθηκαν βάσει του εν λόγω πιστοποιητικού σπουδών.(...)α) Επιβάλλεται στη Διοίκηση να ανακαλέσει δια του αρμόδιου οργάνου της, τις αποφάσεις με αριθ. 223/32η συν./17.6.2004 και 138/18η συν./2.4.2004 του Α΄ Υπηρεσιακού Συμβουλίου υπαλλήλων ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ως μη σύννομες, για το λόγο ότι εκδόθηκαν χωρίς να συντρέχουν οι νόμιμες προς τούτο προϋποθέσεις. Ακολούθως καθίστανται ανακλητέες, από το όργανο που τις εξέδωσε, και όλες οι διοικητικές πράξεις, οι οποίες εκδόθηκαν στη συνέχεια και αφορούσαν τόσο στη χορήγηση του επιδόματος μεταπτυχιακών σπουδών όσο και στη βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη και εξέλιξη των υπαλλήλων, εφόσον δε, συντρέχει περίπτωση, πρέπει να ακολουθήσει τυχόν επανακατάταξή τους στο σωστό μισθολογικό κλιμάκιο. Για τη νομική θεμελίωση της ανάκλησης, η οποία ανάγεται σε χρόνο πέραν της πενταετίας, απαιτείται ειδική αιτιολόγηση με επίκληση λόγων δημοσίου συμφέροντος ή και δόλιας συμπεριφοράς των διοικουμένων εφόσον η τελευταία συντρέχει. Προηγούμενη ακρόαση των υπαλλήλων θα απαιτηθεί μόνο σε περίπτωση συνδρομής δόλου (πλειοψ.). β) Όσον αφορά την αναζήτηση των ως αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών μετά την ανωτέρω ανάκληση, τα οικονομικά αποτελέσματα επέρχονται για το μέλλον και μόνο σε περίπτωση συνδρομής δόλου στο πρόσωπο των διοικουμένων ανατρέχουν στο χρόνο έκδοσης των παράνομων διοικητικών πράξεων (ομόφωνα). Το ερώτημα παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια του ΝΣΚ λόγω της αντίθεσής του, ως προς το σκέλος της αναζήτησης ή μη των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών, προς την 32/2021 Γνωμοδότηση του Γ΄ Τμήματος του ΝΣΚ.