ΝΣΚ/293/2002
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Λατομεία. Χρόνος ενάρξεως της προβλεπομένης από το άρθρο 20 παρ.5 του Ν 2115/1993 διετίας, καθώς και της τριετούς παρατάσεως αυτής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η προβλεπόμενη στην παράγραφο 5 του άρθρου 20 του Ν 2115/1993 διετία αρχίζει από την έγκριση της ειδικής μελέτης αποκαταστάσεως του περιβάλλοντος από τους αρμόδιους υπουργούς, η δε τριετής παράταση από την συνδρομή και της τελευταίας προϋποθέσεως που θέτει η παράγραφος 8 του ίδιου άρθρου, δηλ. από την έκδοση της σχετικής απόφασης του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας. Περίπτωση λατομείου της εταιρείας «ΛΑΤΟΜΕΙΑ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΑΕΒΕ».
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/192/2016
Παράταση λειτουργίας λατομείου αδρανών υλικών, βάσει των διατάξεων των παρ. 5 και 8 του άρθρ. 20 του Ν. 2115/1993 - Μελέτη αποκατάστασης – Σχετικές αρμοδιότητες Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας και Αποκεντρωμένης Διοίκησης.Ενόψει του δοθέντος ιστορικού, δεν είναι κατά το νόμο επιτρεπτή η υπαγωγή του συγκεκριμένου λατομείου αδρανών υλικών στις διατάξεις των παρ. 5 και 8 του άρθρου 20 του Ν. 2115/1993. Παρέλκει η απάντηση στα λοιπά (υπο)ερωτήματα.
ΝΣΚ/467/2001
Λατομεία. Χαρακτηρισμός λατομείου. Αρμοδιότητα διαχείρισης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ορθώς το Υπουργείο Ανάπτυξης θεώρησε ως κοινοτικό και όχι ως δημόσιο το αναφερόμενο στο έγγραφο του ερωτήματος λατομείο αδρανών υλικών, για την ένταξη του λατομείου αυτού στις διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 20 του Ν 2115/1993 και για τον καθορισμό της αρμοδιότητας διαχειρίσεώς του, δεδομένου ότι κατά την έννοια των οικείων διατάξεων του Ν 1428/1984 ο χαρακτήρας ενός λατομείου αδρανών υλικών ως δημόσιου ή κοινοτικού εξαρτάται από το ιδιοκτησιακό καθεστώς της εκτάσεως στην οποία λειτουργεί το λατομείο, στην προκειμένη δε περίπτωση με τελεσίδικη απόφαση είχε κριθεί με δύναμη δεδικασμένου, που δέσμευε τη Διοίκηση, ότι η έκταση του λατομείου ανήκε κατά κυριότητα σε κοινότητα και όχι στο Δημόσιο.
ΝΣΚ/452/2004
Υπαγωγή επιχείρησης εκμετάλλευσης Λατομείου αδρανών υλικών στις διατάξεις της παρ.5 και του β’ εδαφίου της παρ.8 του άρθρου 20 του Ν 2115/1993.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η επιχείρηση εκμετάλλευσης Λατομείου αδρανών υλικών «.... ΕΠΕ» υπάγεται στις ρυθμίσεις των διατάξεων της παρ.5 και του β εδαφίου της παρ.8 του άρθρου 20 του Ν 2115/1993 και δεν κωλύεται η υποβολή σήμερα της ειδικής περιβαλλοντικής μελέτης διευθέτησης και αποκατάστασης του περιβάλλοντος στο χώρο εγκατάστασής της.
ΝΣΚ/189/2000
Λατομεία. Εφαρμογή της παρ.10 του άρθρου 20 του ν.2115/93, μετά την κρίση περί αντισυνταγματικότητας των διατάξεων των παρ.2,3 και 4 του ίδιου άρθρου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη της παρ.10 του άρθρου 20 του ν.2115/1993 δεν έχει έννοια εφαρμογής μετά την κρίση περί αντισυνταγματικότητας των διατάξεων των παρ.2,3 και 4 του ίδιου άρθρου.
ΝΣΚ/120/2004
Λατομεία αδρανών υλικών. Εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 7 παρ.2 περ.α’ του Ν 2837/2000 και στα δημοτικά και κοινοτικά λατομεία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η πρόβλεψη του άρθρου 7 παρ.2 α του Ν 2837/2000, για την αυτοδίκαιη παράταση των συμβάσεων μίσθωσης λατομείων αδρανών υλικών, που υφίσταντο κατά την έναρξη ισχύος του Ν 2115/1993, σε εικοσαετείς, με δυνατότητα δύο ακόμη πενταετών παρατάσεων, εφόσον τα εν λόγω λατομεία έχουν ενταχθεί ή θα ενταχθούν σε λατομικές περιοχές, μετά την ισχύ του ανωτέρω νόμου (2115/1993), περιλαμβάνει και τα δημοτικά και κοινοτικά λατομεία.
ΝΣΚ/150/2000
Λατομεία αδρανών υλικών. Δυνατότητα λειτουργίας σύμφωνα με το άρθρο 20 παρ.8 εδ.β του ν.2115/1993.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Υπάρχει δυνατότητα λειτουργίας, σύμφωνα με το άρθρο 20 παρ.8 εδ.β του ν.2115/93, λατομείων αδρανών υλικών που εμπίπτουν στις διατάξεις των παρ.2 και 3 του ίδιου άρθρου, με αποκλειστικό, όμως, σκοπό την αποκατάσταση του περιβάλλοντος και τούτο ανεξάρτητα από το αν έχει διανυθεί ή όχι η διετία που προβλέπει το πρώτο εδάφιο της παρ.8, η ρύθμιση του οποίου έχει κριθεί αντισυνταγματική (πλειοψ.).
ΝΣΚ/337/2000
Λατομεία. Εισφορά μισθωτικών δικαιωμάτων δημοσίου λατομείου μαρμάρων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε περίπτωση εισφοράς του μισθωτικού δικαιώματος επί δημοσίου λατομείου μαρμάρων από τον αρχικό μισθωτή (ανώνυμη εταιρεία) σε εταιρεία, (Ε.Π.Ε.) και αποχώρησης του πρώτου από την τελευταία, φορέας του μισθωτικού δικαιώματος είναι ο αρχικός μισθωτής.
ΝΣΚ/459/2002
Λατομεία. Αποχώρηση εταίρου από εταιρεία στην οποία έχει εισφέρει το μισθωτικό του δικαίωμα εκμετάλλευσης λατομείου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε περίπτωση αποχώρησης από εταιρεία εταίρου, ο οποίος έχει εισφέρει σε αυτήν τα μισθωτικά του δικαιώματα εκμετάλλευσης λατομείου, αναλαμβάνονται από αυτόν τα δικαιώματά του αυτά και συνεχίζεται επ ονόματί του η αρχική μίσθωση μόνον όταν αυτό προβλέπεται από το εταιρικό δίκαιο και τις συμβατές με αυτό τυχόν συμφωνίες των εταίρων. (ομοφ.)
ΝΣΚ/85/2014
Εφαρμογή ή μη της διάταξης του άρθρου 7 παρ.2 περ.α’ του ν. 2837/2000 σε μίσθωση δημόσιου λατομικού χώρου αδρανών υλικών, η έγκριση αποτελέσματος δημοπρασίας του οποίου έλαβε χώρα πριν από τη θέση σε ισχύ του ν. 2115/1993, ενώ η σύνταξη και υπογραφή του μισθωτηρίου συμβολαιογραφικού εγγράφου έλαβε χώρα μετά τη θέση σε ισχύ του ν. 2115/1993.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σε μίσθωση δημόσιου λατομικού χώρου αδρανών υλικών, η έγκριση αποτελέσματος δημοπρασίας του οποίου έλαβε χώρα πριν από τη θέση σε ισχύ του ν. 2115/1993, ενώ η σύνταξη και υπογραφή του μισθωτηρίου συμβολαιογραφικού εγγράφου έλαβε χώρα μετά τη θέση σε ισχύ του ν. 2115/1993, έχει εφαρμογή η διάταξη του άρθρου 7 παρ.2 περ.α’ του ν. 2837/2000 και, επομένως, εφαρμοζομένων, σύμφωνα με αυτή, των άρθρων 6 και 9 του ν. 1428/1984, όπως αντικαταστάθηκαν με τις διατάξεις των άρθρων 6 και 9 του ν. 2115/1993, αντίστοιχα, η συμβατική διάρκεια της υπόψη μίσθωσης μετατράπηκε εκ του νόμου σε εικοσαετή, με αφετηρία τον χρόνο υπογραφής του μισθωτηρίου συμβολαίου. Με δεδομένο ότι η εν λόγω μετατροπή επέρχεται ευθέως εκ του νόμου, δεν υφίσταται υποχρέωση έκδοσης διαπιστωτικής περί τούτου πράξης του αρμόδιου Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, η οποία, όμως, μπορεί να εκδοθεί για λόγους ασφάλειας δικαίου και υπηρεσιακής ευταξίας. (ομοφ.)
ΝΣΚ/146/2013
Λατομεία – Χορήγηση άδειας εκμετάλλευσης σε δημόσια έκταση διεκδικούμενη από ιδιώτες – Προθεσμία άσκησης δικαιώματος παράτασης της άδειας – Συνέπειες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Α. Η δικαστική διένεξη μεταξύ ιδιωτών σχετικά με την κυριότητα δημόσιας χορτολιβαδικής – βραχώδους έκτασης χωρίς οποιαδήποτε εμπλοκή του Δημοσίου στη σχετική δίκη δεν συνιστά εμπόδιο για την αρμόδια Υπηρεσία να χορηγήσει άδεια λατομικής εκμετάλλευσης της έκτασης αυτής. (ομοφ.) Β. Η μη τήρηση της προθεσμίας του άρθρου 7 παρ. 6 του ν. 669/1977 για την υποβολή αίτησης παράτασης άδειας εκμετάλλευσης λατομείου επιφέρει έκπτωση του ενδιαφερομένου από το δικαίωμα παράτασης. (ομοφ.)