×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/197/2008

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ιδιωτικά Γραφεία Συμβούλων Εργασίας – Άδεια λειτουργίας – Αλλοδαπός διαχειριστής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν δύναται να χορηγηθεί άδεια λειτουργίας Ιδιωτικού Γραφείου Συμβούλων Εργασίας (Ι.Γ.Σ.Ε.) σε ομόρρυθμη εταιρία της οποίας η αλλοδαπή διαχειρίστρια δεν είναι υπήκοος κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ούτε κράτους-μέλους του ενιαίου Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, ανεξαρτήτως του ότι η εν λόγω αλλοδαπή, για να συμμετάσχει ως ομόρρυθμος εταίρος στην ως άνω εταιρία, δέον να είναι κάτοχος άδειας διαμονής στην Ελλάδα για άσκηση ανεξάρτητης οικονομικής δραστηριότητας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/406/2001

Αυτοκίνητα επιβατηγά ΔΧ. Αδεια κυκλοφορίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Αδεια θέσης σε κυκλοφορία ΕΔΧ αυτοκινήτου - Προϋπόθεση ύπαρξης ελληνικής υπηκοότητας στο πρόσωπο του αγοραστή του ΕΔΧ αυτοκινήτου - Κοινοτικές διατάξεις, απαγόρευση διακρίσεων λόγω υπηκοότητας - Υπήκοος κράτους-μέλους της ΕΕ, αγοραστής ΕΔΧ αυτοκινήτου, δεν απαιτείται να έχει την ελληνική υπηκοότητα προκειμένου να τύχει της κρατικής άδειας θέσης σε κυκλοφορία αυτού.


ΝΣΚ/278/2005

Σύσταση Ιδιωτικού Γραφείου Συμβούλων Εργασίας από εταιρία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε περίπτωση κατά την οποία η αίτηση για τη χορήγηση αδείας σύστασης Ι.Γ.Σ.Ε. υποβάλλεται από εταιρία, η προϋπόθεση που τίθεται με τη διάταξη του άρθρου 2 παρ.5 περ.Α’ του Π.Δ/τος 160/1999 πληρούται εφόσον η εταιρία αυτή έχει συσταθεί σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία και έχει την καταστατική της έδρα, την κεντρική της διοίκηση ή την κύρια εγκατάστασή της στην Ελλάδα ή έχει συσταθεί σύμφωνα με τη νομοθεσία ενός κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου και έχει την καταστατική της έδρα, την κεντρική της διοίκηση ή την κύρια εγκατάστασή της εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου ανεξάρτητα από την υπηκοότητα των εταίρων ή των εκπροσώπων της.


ΝΣΚ/225/2011

Χορήγηση ή μη άδειας ίδρυσης φροντιστηρίων σε υπήκοο τρίτης χώρας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από το συνδυασμό των διατάξεων του άρθρου 68 παρ.1 του ΑΝ 2545/1940, όπως αντικαταστάθηκε με τη διάταξη του άρθρου 45 του Ν 3907/2011, του άρθρου 4 παρ.4 του Συντάγματος και του άρθρου 4 του Υ.Κ., προκύπτει απαγόρευση χορήγησης άδειας ίδρυσης Φροντιστηρίων και Κέντρων Ξένων Γλωσσών σε φυσικό πρόσωπο που δεν είναι υπήκοος κράτους – μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. (ομοφ.)


ΝΣΚ/14/2004

Επώνυμο. Μεταβολή τούτου στο διαβατήριο αλλοδαπής μετά την τέλεση γάμου της με Έλληνα υπήκοο, και υποκατάσταση τούτου από εκείνο του συζύγου της. Συνέπειες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για το επώνυμο των συζύγων εκ των οποίων ο ένας είναι Έλληνας και ο έτερος αλλοδαπός, εφαρμόζεται η περίπτωση 2 του άρθρου 14 ΑΚ, ήτοι το δίκαιο της τελευταίας κατά τη διάρκεια του γάμου κοινής συνήθους διαμονής. Υπό το δεδομένο, ότι η διάταξη του άρθρου 1388 ΑΚ είναι δημόσιας τάξης, το χορηγηθέν, από τη χώρα της υπηκοότητας, διαβατήριο στην αλλοδαπή σύζυγο με το επώνυμο του Έλληνα συζύγου της δεν παράγει έννομες συνέπειες, από πλευράς εφαρμοστέου εσωτερικού δικαίου προς μεταβολή της εγγραφής της στα δημοτολόγια, καθώς και του επωνύμου της στη χορηγηθείσα άδεια διαμονής. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/140/2005

Συμβατότητα διατάξεων περί Ναυτικών Οχυρών προς το Κοινοτικό Δίκαιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με την από 13-7-2000 (C-423/98) απόφαση του Δ.Ε.Κ. κρίθηκε ότι απαγορεύεται εθνική νομοθεσία κράτους-μέλους, για λόγους οι οποίοι ανάγονται στις επιταγές άμυνας της εθνικής επικρατείας, να απαλλάσσει τους υπηκόους του, και μόνον αυτούς, από την υποχρέωση να ζητήσουν διοικητική άδεια για την κτήση κυριότητας επί ακινήτου κειμένου σε ζώνη της εθνικής επικρατείας, η οποία έχει κηρυχθεί ως στρατιωτικής σημασίας, υφίσταται, όμως, ευρεία διακριτική ευχέρεια του κράτους-μέλους, με βάση την αρχή της αναλογικότητας, να λαμβάνει τα αναγκαία και κατάλληλα μέτρα προκειμένου να διαφυλαχθεί η απαραίτητη για λόγους εθνικής ασφαλείας μυστικότητα των στρατιωτικών του εγκαταστάσεων, τα δε δικαστήρια είναι αρμόδια να κρίνουν επί της ουσίας κατά πόσον η διάκριση μεταξύ των πολιτών του κράτους-μέλους και των λοιπών κοινοτικών είναι, κατά τα ανωτέρω, δικαιολογημένη.


Υπόθεση C-283/2000

Απόφαση του Δικαστηρίου (έκτο τμήμα) της 16ης Οκτωβρίου 2003. Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων κατά Βασιλείου της Ισπανίας. Παράβαση κράτους μέλους - Συμβάσεις δημοσίων έργων - Οδηγία 93/37/ΕΚ - Διαδικασία συνάψεως συμβάσεων δημοσίων έργων - Κρατική εμπορική εταιρία διεπόμενη από το ιδιωτικό δίκαιο - Κοινωνικός σκοπός συνιστώμενος στην εκτέλεση σχεδίου χρηματοδοτήσεως και δημιουργίας σωφρονιστικών καταστημάτων - Έννοια της αναθέτουσας αρχής..Υπόθεση C-283/00.


ΝΣΚ/236/2018

Έλεγχος που διενεργείται εκ μέρους της Διοικήσεως κατά την εξαγορά μετοχών εταιρείας που διαθέτει μεταλλευτικά δικαιώματα από αλλοδαπή. Τεκμήριο αλλοδαπότητας ημεδαπών εταιρειών που τελούν υπό νομική ή οικονομική εξάρτηση ή επιρροή αλλοδαπών και εφαρμογή του σε εταιρείες που έχουν συσταθεί κατά τη νομοθεσία Κράτους μέλους και έχουν την καταστατική έδρα, την κεντρική διοίκηση και την κύρια εγκατάστασή τους εντός Ε.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προκειμένου να ελεγχθούν αλλοδαπές εταιρείες, ερευνητέο είναι εάν έχει λάβει χώρα νομίμως σύστασή τους κατά τη νομοθεσία Κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εάν η καταστατική τους έδρα και κύρια εγκατάστασή τους βρίσκονται σε Κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όταν συντρέχουν οι ανωτέρω προϋποθέσεις, δεν επιτρέπεται περαιτέρω έλεγχος, καθ’ όσον δεν ισχύει το, υπό του άρθρου 11 του Μεταλλευτικού Κώδικα, θεσπισθέν τεκμήριο αλλοδαπότητας για τις εταιρείες αυτές και, συνεπώς, δεν ερευνάται η δραστηριότητά τους. (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε στην Α΄ Τακτική Ολομέλεια ΝΣΚ, κατόπιν της υπ’ αριθ. 67/2017 γνωμ. του Β΄ Τμήματος ΝΣΚ.


C-116/2016

Συνεκδικασθείσες υποθέσεις C-116/16 και C-117/16: Απόφαση του Δικαστηρίου (τμήμα μείζονος συνθέσεως) της 26ης Φεβρουαρίου 2019 [αίτηση του Østre Landsret (Δανία) για την έκδοση προδικαστικής αποφάσεως] — Skatteministeriet κατά T Danmark (C-116/16), Y Denmark Aps (C-117/16) (Προδικαστική παραπομπή — Προσέγγιση των νομοθεσιών — Κοινό φορολογικό καθεστώς το οποίο ισχύει για τις μητρικές και τις θυγατρικές εταιρίες διαφορετικών κρατών μελών — Οδηγία 90/435/ΕΟΚ — Απαλλαγή των κερδών που διανέμονται από εταιρίες ενός κράτους μέλους σε εταιρίες άλλων κρατών μελών — Δικαιούχος των διανεμομένων κερδών — Κατάχρηση δικαιώματος — Εταιρία εγκατεστημένη σε ένα κράτος μέλος καταβάλλουσα σε συνδεδεμένη εταιρία εγκατεστημένη σε άλλο κράτος μέλος μερίσματα τα οποία μεταφέρονται στη συνέχεια, στο σύνολό τους ή σχεδόν στο σύνολό τους, εκτός του εδάφους της Ευρωπαϊκής Ένωσης — Θυγατρική εταιρία υπέχουσα την υποχρέωση να παρακρατεί στην πηγή τον φόρο επί των κερδών)


ΝΣΚ/62/2001

Ιατροί. ΕΟΚ - ελεύθερη εγκατάσταση. ΕΣΥ. Διορισμός. Υπηρεσία υπαίθρου.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Προεδρεύων: Α. Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Χ. Αυγερινού, Πάρεδρος Και οι ιατροί, υπήκοοι των άλλων κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, υποχρεούνται στην προηγούμενη εκπλήρωση της υπηρεσίας υπαίθρου του ΝΔ 67/1968, προκειμένου να υποβάλλουν υποψηφιότητα για θέση κλάδου ιατρών ΕΣΥ σε νοσοκομείο, όπως και οι Ελληνες ιατροί, εκτός εάν έχουν νόμιμα απαλλαγεί ή είναι υποψήφιοι σε Νομαρχιακά Γενικά Νοσοκομεία-Κέντρα Υγείας, Κέντρα Υγείας και Πολυδύναμα Ιατρεία (παρ.11 άρθρου 21 του Ν 2737/1999). Η ανωτέρω προϋπόθεση δεν απαιτείται αν, σύμφωνα με τη νομοθεσία της χώρας του κράτους-μέλους της ΕΕ, της οποίας είναι υπήκοος ο υποψήφιος για θέση στο ΕΣΥ (ή όπου ασκούσε το επάγγελμά του), υπάρχει αντίστοιχη υποχρέωση με αυτή της υπηρεσίας υπαίθρου, προκειμένου να διορισθεί ιατρός σε νοσοκομείο δημοσίου χαρακτήρα και αυτός αποδείξει ότι την εξεπλήρωσε. (πλειοψ.)


ΔΕΚ/C-357/2006

Το άρθρο 26, παράγραφοι 1 και 2, της οδηγίας 92/50 για τον συντονισμό των διαδικασιών συνάψεως δημόσιων συμβάσεων υπηρεσιών, όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 2001/78, δεν επιτρέπει την εφαρμογή εθνικών διατάξεων οι οποίες εμποδίζουν υποψηφίους ή υποβαλόντες προσφορά που βάσει της νομοθεσίας του σχετικού κράτους μέλους έχουν δικαίωμα παροχής της σχετικής υπηρεσίας, περιλαμβανομένων όσων αποτελούν κοινοπραξίες παρεχόντων υπηρεσίες, να υποβάλουν προσφορές σε διαδικασία συνάψεως δημόσιας συμβάσεως υπηρεσιών της οποίας η αξία υπερβαίνει το κατώτατο όριο εφαρμογής της οδηγίας 92/50, απλώς και μόνο για τον λόγο ότι οι εν λόγω υποψήφιοι ή υποβαλόντες προσφορά δεν έχουν τη νομική μορφή που αντιστοιχεί σε συγκεκριμένη κατηγορία νομικών προσώπων, δηλαδή δεν είναι κεφαλαιουχική εταιρία.