ΝΣΚ/236/2018
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Έλεγχος που διενεργείται εκ μέρους της Διοικήσεως κατά την εξαγορά μετοχών εταιρείας που διαθέτει μεταλλευτικά δικαιώματα από αλλοδαπή. Τεκμήριο αλλοδαπότητας ημεδαπών εταιρειών που τελούν υπό νομική ή οικονομική εξάρτηση ή επιρροή αλλοδαπών και εφαρμογή του σε εταιρείες που έχουν συσταθεί κατά τη νομοθεσία Κράτους μέλους και έχουν την καταστατική έδρα, την κεντρική διοίκηση και την κύρια εγκατάστασή τους εντός Ε.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προκειμένου να ελεγχθούν αλλοδαπές εταιρείες, ερευνητέο είναι εάν έχει λάβει χώρα νομίμως σύστασή τους κατά τη νομοθεσία Κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εάν η καταστατική τους έδρα και κύρια εγκατάστασή τους βρίσκονται σε Κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όταν συντρέχουν οι ανωτέρω προϋποθέσεις, δεν επιτρέπεται περαιτέρω έλεγχος, καθ’ όσον δεν ισχύει το, υπό του άρθρου 11 του Μεταλλευτικού Κώδικα, θεσπισθέν τεκμήριο αλλοδαπότητας για τις εταιρείες αυτές και, συνεπώς, δεν ερευνάται η δραστηριότητά τους. (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε στην Α΄ Τακτική Ολομέλεια ΝΣΚ, κατόπιν της υπ’ αριθ. 67/2017 γνωμ. του Β΄ Τμήματος ΝΣΚ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/67/2017
Εξαγορά μετοχών εταιρείας που διαθέτει μεταλλευτικά δικαιώματα από αλλοδαπή - Έλεγχος της Διοίκησης - Τεκμήριο αλλοδαπότητας ημεδαπών εταιρειών που τελούν υπό εξάρτηση (νομική ή οικονομική) ή επιρροή αλλοδαπών - Εφαρμογή του τεκμηρίου σε εταιρείες που έχουν συσταθεί κατά τη νομοθεσία κράτους μέλους και έχουν την καταστατική έδρα, την κεντρική διοίκηση και την κύρια εγκατάστασή τους εντός Ε.Ε.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προκειμένου να ελεγχθούν αλλοδαπές εταιρείες, ερευνητέο είναι εάν έχει λάβει χώρα νομίμως σύστασή τους κατά τη νομοθεσία κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εάν η καταστατική τους έδρα και κύρια εγκατάστασή τους βρίσκονται σε Κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όταν συντρέχουν οι ανωτέρω προϋποθέσεις, δεν επιτρέπεται περαιτέρω έλεγχος, καθ’ όσον δεν ισχύει το υπό του άρθρου 11 Μ.Κ. θεσπισθέν τεκμήριο αλλοδαπότητας για τις εταιρείες αυτές και, συνεπώς, δεν ερευνάται η δραστηριότητά τους. (Α΄ ΓΝΩΜΗ). Οι εταιρείες που έχουν την καταστατική έδρα, την κεντρική διοίκηση και την κύρια εγκατάστασή τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση εξομοιώνονται προς τις ημεδαπές ελληνικές εταιρείες και ως αλλοδαπό νομικό πρόσωπο θεωρείται όχι μόνο εκείνο που δεν έχει την έδρα, τη διοίκηση και εγκατάστασή του στην Ελλάδα ή την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και εκείνο το οποίο, αν και έχει όλα αυτά, τελεί υπό εξάρτηση, νομική ή οικονομική, μη ενωσιακού φυσικού ή νομικού προσώπου. Η εξάρτηση κρίνεται από τη Διοίκηση, η οποία, μετά τη διεξαγωγή του σχετικού ελέγχου, διαπιστώνει αιτιολογημένα ποιο είναι το πρόσωπο εκείνο που ασκεί εν τοις πράγμασι τη διοίκηση και τη δραστηριότητα του ελεγχομένου νομικού προσώπου, λαμβάνοντας υπόψη διάφορα, κατά την ανέλεγκτη τεχνική εκτίμησή της, κριτήρια, μεταξύ των οποίων και η εθνικότητα των κεφαλαίων και των μετόχων. (Β΄ ΓΝΩΜΗ). Παραπομπή στην Ολομέλεια, λόγω ισοψηφίας των δύο αντιθέτων απόψεων. Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 236/2018 γνωμ. της Α΄Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.
ΝΣΚ/278/2005
Σύσταση Ιδιωτικού Γραφείου Συμβούλων Εργασίας από εταιρία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε περίπτωση κατά την οποία η αίτηση για τη χορήγηση αδείας σύστασης Ι.Γ.Σ.Ε. υποβάλλεται από εταιρία, η προϋπόθεση που τίθεται με τη διάταξη του άρθρου 2 παρ.5 περ.Α’ του Π.Δ/τος 160/1999 πληρούται εφόσον η εταιρία αυτή έχει συσταθεί σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία και έχει την καταστατική της έδρα, την κεντρική της διοίκηση ή την κύρια εγκατάστασή της στην Ελλάδα ή έχει συσταθεί σύμφωνα με τη νομοθεσία ενός κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου και έχει την καταστατική της έδρα, την κεντρική της διοίκηση ή την κύρια εγκατάστασή της εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου ανεξάρτητα από την υπηκοότητα των εταίρων ή των εκπροσώπων της.
Υ.Α.420/81/81980/Σ.302/2005
Καθορισμός του χρηματικού ποσού εξαγοράς του υπολοίπου της στρατεύσιμης στρατιωτικής υποχρέωσης όσων υπηρέτησαν σε τακτικές ένοπλες δυνάμεις συμμαχικού κράτους ή κράτους - μέλους της Ευρωπαϊκής Ενωσης».
ΔΙΠΑΑΔ/ΠΡΟΣ/393/4918/2022
Η αριθ. 66/2016 Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, αναφορικά με τίτλους σπουδών τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης, που απονέμονται από ιδρύματα τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετά από σπουδές πραγματοποιηθείσες, εν όλω ή εν μέρει, από παρόχους υπηρεσιών μη τυπικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης και κατάρτισης, των οποίων (τίτλων) έχει αναγνωρισθεί η επαγγελματική ισοδυναμία προς τίτλους τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης ημεδαπών ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων. ΑΔΑ: 63ΓΡ46ΜΤΛ6-8ΤΔ
ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΕΤΑΙ Η ΝΣΚ 66/2016
ΝΣΚ/447/2010
Υπολογισμός ή όχι προϋπηρεσίας ειδικευμένου ιατρού σε Κράτη- Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχει διανυθεί πριν την ένταξή του Κράτους- Μέλους στην Ευρωπαϊκή Ένωση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η προϋπηρεσία ειδικευμένου ιατρού σε νυν Κράτος- Μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν λαμβάνεται υπόψη για την εξέλιξή του στο Ε.Σ.Υ., στην περίπτωση που αυτή έχει χρονολογικά διανυθεί πριν την ένταξη του εν λόγω Κράτους- Μέλους στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
ΝΣΚ/112/2009
Καταχώρηση στο Ληξιαρχείο λύσεως γάμων, οι οποίοι τελέσθηκαν από το Μουφτή και λύθηκαν με απόφαση Δικαστηρίου κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ενώσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Νομίμως καταχωρείται στο Ληξιαρχείο η λύση γάμων μεταξύ προσώπων μουσουλμάνων το θρήσκευμα, οι οποίοι τελέσθηκαν από το Μουφτή και λύθηκαν με αμετάκλητη απόφαση Δικαστηρίου κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, στο οποίο ισχύει και εφαρμόζεται ο Κανονισμός 2201/2003 του Συμβουλίου. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/207/2017
Ειδικός φόρος επί των Ακινήτων - Εξαιρέσεις (απαλλαγές) - Ευρωπαϊκός Οικονομικός Χώρος (Ε.Ο.Χ.).Οι εξαιρέσεις (απαλλαγές) από τον ειδικό φόρο επί των ακινήτων, οι οποίες προβλέπονται στην παράγραφο 3 του άρθρου 15 του ν. 3091/2002, δεν έχουν εφαρμογή και σε νομικά πρόσωπα που έχουν την έδρα τους σε χώρα του Ε.Ο.Χ., διότι τελούν υπό διαφορετικό νομικό καθεστώς σε σχέση με τα νομικά πρόσωπα, που έχουν την καταστατική έδρα τους σε χώρα της Ε.Ε. (ομόφ.)
Yπόθεση C-414/1997
Απόφαση του Δικαστηρίου (έκτο τμήμα) της 16ης Σεπτεμßρίου 1999. Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων κατά Βασιλείου της Ισπανίας.Παράßαση κράτους μέλους - Εισαγωγές και αγορές στρατιωτικών εξοπλισμών - Έκτη οδηγία ΦΠΑ - Εθνική νομοθεσία μη σύμφωνη προς την οδηγία. Υπόθεση C-414/97.
ΔΕΚ/C-243/2001
«Δικαίωμα εγκαταστάσεως – Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών – Συγκέντρωση, σε κράτος μέλος, στοιχημάτων για αθλητικά γεγονότα και μετάδοση, μέσω του Διαδικτύου, σε άλλο κράτος μέλος – Απαγόρευση υπό την απειλή επιβολής ποινικών κυρώσεων – Νομοθεσία κράτους μέλους που επιφυλάσσει υπέρ ορισμένων οργανισμών το δικαίωμα συγκεντρώσεως στοιχημάτων»
ΝΣΚ/140/2005
Συμβατότητα διατάξεων περί Ναυτικών Οχυρών προς το Κοινοτικό Δίκαιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Με την από 13-7-2000 (C-423/98) απόφαση του Δ.Ε.Κ. κρίθηκε ότι απαγορεύεται εθνική νομοθεσία κράτους-μέλους, για λόγους οι οποίοι ανάγονται στις επιταγές άμυνας της εθνικής επικρατείας, να απαλλάσσει τους υπηκόους του, και μόνον αυτούς, από την υποχρέωση να ζητήσουν διοικητική άδεια για την κτήση κυριότητας επί ακινήτου κειμένου σε ζώνη της εθνικής επικρατείας, η οποία έχει κηρυχθεί ως στρατιωτικής σημασίας, υφίσταται, όμως, ευρεία διακριτική ευχέρεια του κράτους-μέλους, με βάση την αρχή της αναλογικότητας, να λαμβάνει τα αναγκαία και κατάλληλα μέτρα προκειμένου να διαφυλαχθεί η απαραίτητη για λόγους εθνικής ασφαλείας μυστικότητα των στρατιωτικών του εγκαταστάσεων, τα δε δικαστήρια είναι αρμόδια να κρίνουν επί της ουσίας κατά πόσον η διάκριση μεταξύ των πολιτών του κράτους-μέλους και των λοιπών κοινοτικών είναι, κατά τα ανωτέρω, δικαιολογημένη.