×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/278/2005

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Σύσταση Ιδιωτικού Γραφείου Συμβούλων Εργασίας από εταιρία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε περίπτωση κατά την οποία η αίτηση για τη χορήγηση αδείας σύστασης Ι.Γ.Σ.Ε. υποβάλλεται από εταιρία, η προϋπόθεση που τίθεται με τη διάταξη του άρθρου 2 παρ.5 περ.Α’ του Π.Δ/τος 160/1999 πληρούται εφόσον η εταιρία αυτή έχει συσταθεί σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία και έχει την καταστατική της έδρα, την κεντρική της διοίκηση ή την κύρια εγκατάστασή της στην Ελλάδα ή έχει συσταθεί σύμφωνα με τη νομοθεσία ενός κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου και έχει την καταστατική της έδρα, την κεντρική της διοίκηση ή την κύρια εγκατάστασή της εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου ανεξάρτητα από την υπηκοότητα των εταίρων ή των εκπροσώπων της.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/67/2017

Εξαγορά μετοχών εταιρείας που διαθέτει μεταλλευτικά δικαιώματα από αλλοδαπή - Έλεγχος της Διοίκησης - Τεκμήριο αλλοδαπότητας ημεδαπών εταιρειών που τελούν υπό εξάρτηση (νομική ή οικονομική) ή επιρροή αλλοδαπών - Εφαρμογή του τεκμηρίου σε εταιρείες που έχουν συσταθεί κατά τη νομοθεσία κράτους μέλους και έχουν την καταστατική έδρα, την κεντρική διοίκηση και την κύρια εγκατάστασή τους εντός Ε.Ε.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προκειμένου να ελεγχθούν αλλοδαπές εταιρείες, ερευνητέο είναι εάν έχει λάβει χώρα νομίμως σύστασή τους κατά τη νομοθεσία κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εάν η καταστατική τους έδρα και κύρια εγκατάστασή τους βρίσκονται σε Κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όταν συντρέχουν οι ανωτέρω προϋποθέσεις, δεν επιτρέπεται περαιτέρω έλεγχος, καθ’ όσον δεν ισχύει το υπό του άρθρου 11 Μ.Κ. θεσπισθέν τεκμήριο αλλοδαπότητας για τις εταιρείες αυτές και, συνεπώς, δεν ερευνάται η δραστηριότητά τους. (Α΄ ΓΝΩΜΗ). Οι εταιρείες που έχουν την καταστατική έδρα, την κεντρική διοίκηση και την κύρια εγκατάστασή τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση εξομοιώνονται προς τις ημεδαπές ελληνικές εταιρείες και ως αλλοδαπό νομικό πρόσωπο θεωρείται όχι μόνο εκείνο που δεν έχει την έδρα, τη διοίκηση και εγκατάστασή του στην Ελλάδα ή την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και εκείνο το οποίο, αν και έχει όλα αυτά, τελεί υπό εξάρτηση, νομική ή οικονομική, μη ενωσιακού φυσικού ή νομικού προσώπου. Η εξάρτηση κρίνεται από τη Διοίκηση, η οποία, μετά τη διεξαγωγή του σχετικού ελέγχου, διαπιστώνει αιτιολογημένα ποιο είναι το πρόσωπο εκείνο που ασκεί εν τοις πράγμασι τη διοίκηση και τη δραστηριότητα του ελεγχομένου νομικού προσώπου, λαμβάνοντας υπόψη διάφορα, κατά την ανέλεγκτη τεχνική εκτίμησή της, κριτήρια, μεταξύ των οποίων και η εθνικότητα των κεφαλαίων και των μετόχων. (Β΄ ΓΝΩΜΗ). Παραπομπή στην Ολομέλεια, λόγω ισοψηφίας των δύο αντιθέτων απόψεων. Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 236/2018 γνωμ. της Α΄Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.


ΝΣΚ/236/2018

Έλεγχος που διενεργείται εκ μέρους της Διοικήσεως κατά την εξαγορά μετοχών εταιρείας που διαθέτει μεταλλευτικά δικαιώματα από αλλοδαπή. Τεκμήριο αλλοδαπότητας ημεδαπών εταιρειών που τελούν υπό νομική ή οικονομική εξάρτηση ή επιρροή αλλοδαπών και εφαρμογή του σε εταιρείες που έχουν συσταθεί κατά τη νομοθεσία Κράτους μέλους και έχουν την καταστατική έδρα, την κεντρική διοίκηση και την κύρια εγκατάστασή τους εντός Ε.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προκειμένου να ελεγχθούν αλλοδαπές εταιρείες, ερευνητέο είναι εάν έχει λάβει χώρα νομίμως σύστασή τους κατά τη νομοθεσία Κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εάν η καταστατική τους έδρα και κύρια εγκατάστασή τους βρίσκονται σε Κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όταν συντρέχουν οι ανωτέρω προϋποθέσεις, δεν επιτρέπεται περαιτέρω έλεγχος, καθ’ όσον δεν ισχύει το, υπό του άρθρου 11 του Μεταλλευτικού Κώδικα, θεσπισθέν τεκμήριο αλλοδαπότητας για τις εταιρείες αυτές και, συνεπώς, δεν ερευνάται η δραστηριότητά τους. (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε στην Α΄ Τακτική Ολομέλεια ΝΣΚ, κατόπιν της υπ’ αριθ. 67/2017 γνωμ. του Β΄ Τμήματος ΝΣΚ.


C-305/2008

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ (τέταρτο τμήμα)της 23ης Δεκεμβρίου 2009 .«Δημόσιες συμβάσεις υπηρεσιών – Οδηγία 2004/18 – Έννοιες των όρων “εργολήπτης”, “προμηθευτής” και “πάροχος υπηρεσιών” – Έννοια του όρου “οικονομικός φορέας” – Πανεπιστημιακά ιδρύματα και ερευνητικά ινστιτούτα – Κοινοπραξία (“consorzio”) που έχει συσταθεί από πανεπιστημιακά ιδρύματα και φορείς του Δημοσίου – Κύρια καταστατική δραστηριότητα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα – Συμμετοχή σε διαδικασία διαγωνισμού για τη σύναψη δημόσιας συμβάσεως»Επιβάλλεται, συνεπώς, στο δεύτερο ερώτημα να δοθεί η απάντηση ότι η οδηγία 2004/18 έχει την έννοια ότι αποκλείει ερμηνεία εθνικής ρυθμίσεως, όπως η εφαρμοζόμενη στην υπόθεση της κύριας δίκης, συνεπεία της οποίας απαγορεύεται σε φορείς, όπως τα πανεπιστημιακά ιδρύματα και τα ερευνητικά ινστιτούτα, οι οποίοι δεν ασκούν δραστηριότητα με κατά κύριο λόγο κερδοσκοπικό χαρακτήρα, να συμμετέχουν σε διαδικασία διαγωνισμού για τη σύναψη δημόσιας συμβάσεως, μολονότι το εθνικό δίκαιο παρέχει στους ως άνω φορείς το δικαίωμα να παρέχουν τις υπηρεσίες που αποτελούν αντικείμενο της εν λόγω συμβάσεως.


Α.1150/2022

Παράταση των προθεσμιών εκπλήρωσης των δηλωτικών φορολογικών υποχρεώσεων, απόδοσης και εξόφλησης παρακρατούμενων φόρων, Φ.Π.Α., φόρων μεταβίβασης κεφαλαίου, λοιπών εμμέσων φόρων, εισφορών και τελών των φυσικών προσώπων και των νομικών προσώπων και οντοτήτων που έχουν κύρια κατοικία ή κύρια εγκατάσταση (έδρα) στον Δήμο Σητείας της ΠΕ Λασιθίου, λόγω της θεομηνίας της 15ης Οκτωβρίου 2022.


Α.1012/2022

Παράταση προθεσμίας υποβολής ενδικοφανούς προσφυγής και αιτήματος αναστολής του άρθρου 63 του ν. 4174/2013 (Α΄ 170), των φυσικών προσώπων και των νομικών προσώπων και οντοτήτων ή πληρεξουσίων και εκπροσώπων αυτών, που έχουν την κύρια κατοικία ή κύρια εγκατάσταση (έδρα) στις Περιφέρειες Αττικής, Κρήτης και Νοτίου Αιγαίου, στις Περιφερειακές Ενότητες Βοιωτίας και Εύβοιας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, στην Περιφερειακή Ενότητα Σποράδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας και στο Δήμο Λοκρών της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.


ΝΣΚ/449/2006

Ημεδαπές εταιρίες – Χορήγηση βεβαίωσης έναρξης εργασιών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Θεωρείται ημεδαπή Ε.Π.Ε. η οποία έχει την καταστατική και πραγματική έδρα στην Ελλάδα, ακόμη και αν μοναδικός εταίρος αυτής είναι αλλοδαπή Ε.Π.Ε. Σε ημεδαπή Ε.Π.Ε., η οποία κατά νόμον είναι άκυρη λόγω συμμετοχής σε αυτήν ως μοναδικού εταίρου μονοπρόσωπη ΕΠΕ, δεν μπορεί ο Προϊστάμενος Δ.Ο.Υ. να αρνηθεί τη χορήγηση βεβαίωσης έναρξης εργασιών πριν η ακυρότητα αυτή κηρυχθεί με δικαστική απόφαση.


ΝΣΚ/207/2017

Ειδικός φόρος επί των Ακινήτων - Εξαιρέσεις (απαλλαγές) - Ευρωπαϊκός Οικονομικός Χώρος (Ε.Ο.Χ.).Οι εξαιρέσεις (απαλλαγές) από τον ειδικό φόρο επί των ακινήτων, οι οποίες προβλέπονται στην παράγραφο 3 του άρθρου 15 του ν. 3091/2002, δεν έχουν εφαρμογή και σε νομικά πρόσωπα που έχουν την έδρα τους σε χώρα του Ε.Ο.Χ., διότι τελούν υπό διαφορετικό νομικό καθεστώς σε σχέση με τα νομικά πρόσωπα, που έχουν την καταστατική έδρα τους σε χώρα της Ε.Ε. (ομόφ.)


ΝΣΚ/402/2002

Δόμηση. Δουλεία διόδου. Σύσταση δουλείας διόδου σε ακίνητο. Προβολή εξώστη – δημιουργία στοάς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Αν έχει συσταθεί δουλεία διόδου σε ακίνητο είναι καταρχήν δυνατόν α) άνωθεν αυτής και σε τμήμα της να επιτραπεί η προβολή εξώστη και β) να επιτραπεί η περαιτέρω δόμηση επάνω από την δουλεία διόδου, με πλήρη κάλυψη του χώρου διάβασης και τη δημιουργία «στοάς».


ΔΕΔ/Θεσ/364/2025

Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά της σιωπηρής απόρριψης αιτήματος ανάκλησης τροποποιητικής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2018. Ο προσφεύγων ζητούσε την ανάκληση της δήλωσης, η οποία είχε υποβληθεί τον Φεβρουάριο 2024 μετά από ειδοποίηση της ΑΑΔΕ για ανακριβή δήλωση εισοδημάτων αλλοδαπής προέλευσης (Ρουμανίας), με αποτέλεσμα σημαντική αύξηση του φόρου. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι η τροποποιητική δήλωση υποβλήθηκε λόγω συγγνωστής πλάνης, καθώς θεωρούσε ότι ήταν ήδη κάτοικος Ρουμανίας από το 2016. Η ΔΕΔ απέρριψε την προσφυγή, κρίνοντας ότι ο προσφεύγων δεν απέδειξε τη μόνιμη και πραγματική εγκατάστασή του στη Ρουμανία για το φορολογικό έτος 2018. Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι διατηρούσε κύρια κατοικία και σημαντικούς οικονομικούς δεσμούς στην Ελλάδα, καθώς εργαζόταν με πλήρες ωράριο σε ελληνική εταιρία, επομένως ορθά φορολογήθηκε ως κάτοικος Ελλάδας για το παγκόσμιο εισόδημά του.


579/2018

Ορισμός της ΟΤΔ «Αναπτυξιακή Χαλκιδικής Α.Ε./Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρία ΟΤΑ» ως Ενδιάμεσου Φο­ρέα του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κεντρική Μακεδονία» 2014-2020. Ανάθεση Καθηκόντων / Αρ­μοδιοτήτων για την διαχείριση πράξεων.