×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/2/2017

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2266/1994

Διορισμός τέκνου θανόντος δημοσίου υπαλλήλου.(..)Συνδρομή ή μη των προϋποθέσεων διορισμού τέκνου θανόντος δημοσίου υπαλλήλου κατά τις διατάξεις του άρθρου 14 § 20 του ν. 2266/1994, όπως ισχύει, σε συγκεκριμένη περίπτωση και με βάση πορισματική έκθεση διενεργηθείσας προς τούτο ένορκης διοικητικής εξέτασης (ΕΔΕ).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/44/2009

Διορισμός στο Δημόσιο τέκνου στρατιωτικού δικαστή, που απεβίωσε από καρκίνο του παγκρέατος.(...)α) Οι στρατιωτικοί δικαστές εμπίπτουν στην έννοια των εργαζομένων στο Δημόσιο, προκειμένου, σε περίπτωση θανάτου των, να τύχουν εφαρμογής οι διατάξεις περί διορισμού συγγενών τους στο Δημόσιο κατ άρθρο 14 παρ.20 του Ν 2266/1994, ενώ οι τελευταίοι έχουν δικαίωμα επιλογής για το διορισμό τους ως τέκνα αξιωματικών, δυνάμει του άρθρου 19 του Ν 1911/1990. β) Το πόρισμα της ένορκης διοικητικής εξέτασης (Ε.Δ.Ε.) δεν αποτελεί δεσμευτικό στοιχείο για τη Διοίκηση για το διορισμό συγγενούς θανόντος υπαλλήλου, εάν η αιτιολογία της ως προς τη συνδρομή της αιτιώδους συνάφειας μεταξύ της ασθένειας του θανόντος και της εκτέλεσης της υπηρεσίας του είναι ανεπαρκής ή ενδοιαστική.


ΝΣΚ/293/2016

Συνδρομή προϋποθέσεων εφαρμογής του άρθρου 14 παρ. 20 του ν. 2266/1994 για τον διορισμό στο Δημόσιο τέκνου θανόντος υπαλλήλου και ιδίως της προϋπόθεσης της επέλευσης του θανάτου κατά και εξαιτίας εκτελέσεως του υπηρεσιακού του καθήκοντος.(...)Δεν μπορεί να διορισθεί στο Δημόσιο τέκνο θανόντος υπαλλήλου όταν δεν αποδεικνύεται, από την εκτίμηση του συνόλου των πραγματικών περιστατικών της υποθέσεως, η συνδρομή, μεταξύ άλλων, και της προϋπόθεσης της επέλευσης του θανάτου κατά και εξαιτίας της εκτέλεσης του υπηρεσιακού του καθήκοντος, σχετικά με την οποία το πόρισμα της διεξαχθείσας ΕΔΕ. δεν αιτιολογεί επαρκώς την ύπαρξη αιτιώδους συνάφειας μεταξύ του θανάτου του υπαλλήλου και της εκτελέσεως του υπηρεσιακού του καθήκοντος, κατά σχέση αιτίου - αιτιατού (ομοφ.)


ΝΣΚ/301/2009

Διορισμός στο Δημόσιο συγγενούς δημοσίου υπαλλήλου θανόντος κατά την εκτέλεση του υπηρεσιακού του καθήκοντος και εξαιτίας αυτού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο διεξάγων την Ένορκη Διοικητική Εξέταση για τη διαπίστωση των συνθηκών και αιτιών θανάτου υπαλλήλου του Δημοσίου, προκειμένου να διορισθεί στο Δημόσιο συγγενής του θανόντος, κατ’ εφαρμογή της ευεργετικής διατάξεως της παρ. 20 του άρθρου 14 του Ν 2266/1994, επιβάλλεται να αναζητήσει κάθε μαρτυρία, κάθε απόδειξη και στοιχείο, ώστε να προκύψει αναμφιβόλως η σχέση μεταξύ της εκτελέσεως των καθηκόντων του υπαλλήλου και αιτίας του θανάτου αυτού, ή η ανυπαρξία τέτοιας σχέσεως, διότι διαφορετικά η αποδοχή ή η απόρριψη της αιτήσεως διορισμού συγγενούς του θανόντος υπαλλήλου δεν είναι νόμιμη. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/224/2007

Διορισμός στο Δημόσιο συγγενούς δημοσίου υπαλλήλου θανόντος κατά την εκτέλεση του υπηρεσιακού του καθήκοντος και εξαιτίας αυτού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο διεξάγων την Ένορκη Διοικητική Εξέταση για τη διαπίστωση των συνθηκών και αιτίων θανάτου υπαλλήλου του Δημοσίου, προκειμένου να διορισθεί στο Δημόσιο συγγενής του θανόντος, κατ’ εφαρμογή της ευεργετικής διατάξεως της παρ.20 του άρθρου 14 του Ν 2266/1994, επιβάλλεται να αναζητήσει κάθε μαρτυρία, κάθε απόδειξη και στοιχείο, ώστε να προκύψει αναμφιβόλως η σχέση μεταξύ της εκτελέσεως των καθηκόντων του υπαλλήλου και αιτίας του θανάτου αυτού, ή η ανυπαρξία τέτοιας σχέσεως, διότι διαφορετικά η αποδοχή ή η απόρριψη της αιτήσεως διορισμού συγγενούς του θανόντος υπαλλήλου δεν είναι νόμιμη. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/227/2017

Δικαίωμα προς διορισμό σε ΟΤΑ δυνάμει των ευεργετικών διατάξεων του άρθρου 14 παρ. 20 του ν. 2266/1994. Κατάσταση : Αποδεκτή.Η μητέρα υπαλλήλου, η οποία απεβίωσε κατά την άσκηση του υπηρεσιακού της καθήκοντος και εξ αιτίας αυτού, προηγείται, ως προς την αξίωση διορισμού, στο Δήμο «Ε-Α», κατ’ άρθρο 14 παρ. 20 του ν. 2266/1994, έναντι της ετεροθαλούς αδελφής της θανούσης, χωρίς να απαιτείται αμετάκλητη δήλωση παραίτησης της δεύτερης.


ΝΣΚ/407/2002

Δημόσιοι υπάλληλοι. Διορισμός του υιού θανόντος υπαλλήλου, κατ' εφαρμογή του άρθρου 5 παρ.1 του Ν 2839/2000.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εφόσον από διεξαχθείσα Ένορκη διοικητική Εξέταση προκύπτει, ότι ο θάνατος δημοσίου υπαλλήλου τελεί σε αιτιώδη συνάφεια προς την εκτέλεση του υπηρεσιακού του καθήκοντος, ως προελθών εξαιτίας τούτου, συντρέχει περίπτωση εφαρμογής του άρθρου 5 παρ.1 του Ν 2839/2000 προς αποδοχή αιτήματος διορισμού του υιού του θανόντος στο Δημόσιο.


ΝΣΚ/215/2007

Διορισμός γιατρού στο Ε.Σ.Υ. ως συγγενούς θανόντος εν υπηρεσία υπαλλήλου. Θητεία – μονιμότητα. Αρμόδιο όργανο για την πρόσληψη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για το διορισμό γιατρού στο Ε.Σ.Υ. ως συγγενούς θανόντος εν υπηρεσία υπαλλήλου, η αρμόδια διοικητική υπηρεσία ελέγχει τη συνδρομή των διαδικαστικών και ουσιαστικών προϋποθέσεων, που τάσσουν οι διατάξεις του Ν 3204/2003 άρθρο 6 παρ.9 και του Ν 2266/1994 άρθρο 14 παρ.20, όπως αντικαταστάθηκε με το Ν 2839/2000 άρθρο 5 παρ.1, ο δε διορισμός του γιατρού ως Επιμελητή γίνεται με πενταετή θητεία, και η θέση, μετά τη λήξη της θητείας, επαναπροκηρύσσεται.


ΝΣΚ/225/2006

Διορισμός τέκνου αποβιώσαντος κατά και εξαιτίας εκτελέσεως υπηρεσιακού καθήκοντος υπαλλήλου του Δημοσίου ή ευρύτερου δημοσίου τομέα σε κενή οργανική θέση του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημοσίου τομέα, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 5 του Ν 2839/2000 – Διαδικασία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Υποβολή αίτησης τέκνου αποβιώσαντος κατά και εξαιτίας εκτελέσεως υπηρεσιακού καθήκοντος υπαλλήλου του Δημοσίου ή ευρύτερου δημοσίου τομέα κατ’ εφαρμογή του άρθρου 5 του Ν 2839/2000. Πρέπει να συνοδεύεται από αμετάκλητη δήλωση των τυχόν λοιπών δικαιούχων παραιτήσεώς τους από το δικαίωμα διορισμού σε κενή οργανική θέση ή από υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος ότι δεν υπάρχουν άλλοι δικαιούχοι. Διενέργεια ΕΔΕ για τη διαπίστωση του ότι ο αποθανών αποβίωσε κατά και εξαιτίας της εκτελέσεως υπηρεσιακού καθήκοντος, υπό την έννοια ότι ο θάνατος τελεί σε αιτιώδη συνάφεια με την εκτέλεση του υπηρεσιακού καθήκοντος. Τήρηση της ίδιας διαδικασίας που τηρείται για το διορισμό οποιουδήποτε μόνιμου υπαλλήλου σε κενή οργανική θέση, ανάλογη των προσόντων που διαθέτει ο αιτών, εφαρμοζόμενης της ειδικής διάταξης του άρθρου 5 του Ν 2839/2000 μόνο ως προς τις προϋποθέσεις και τις συνέπειες διορισμού. Δεν ισχύει το ανώτατο προς διορισμό όριο ηλικίας, υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχει συμπληρωθεί και το ανώτατο για συνταξιοδότηση δημοσίου υπαλλήλου όριο ηλικίας. Ο διοριζόμενος και μόνο αυτός οφείλει να παραιτηθεί από συνταξιοδοτικές ή άλλες οικονομικής φύσης απαιτήσεις σε βάρος του φορέα απασχόλησης ή του φορέα ασφάλισης από την ημερομηνία διορισμού του και εφεξής. Λοιποί δικαιούχοι διατηρούν τα συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα.


ΔΙΠΠ/οικ1553/2008

Διορισμός συγγενούς θανόντος εξαιτίας των καταστρεπτικών πυρκαγιών του έτους 2007.


ΝΣΚ/123/2016

Διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης (ΕΔΕ) από Οικονομικούς Επιθεωρητές της Διευθύνσεως Εσωτερικών Υποθέσεων (ΔΕΣΥΠ) του Υπουργείου Οικονομικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διάταξη του τελευταίου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 126 του Ν 3528/2007, κατά την οποία αν ο υπάλληλος, στον οποίο αποδίδεται η διάπραξη πειθαρχικού παραπτώματος, είναι προϊστάμενος οργανικής μονάδας οποιουδήποτε επιπέδου, η εντολή για διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης (ΕΔΕ) ανατίθεται σε προϊστάμενο τουλάχιστον ίδιου επιπέδου οργανικής μονάδας, ισχύει και στην περίπτωση διενέργειας ΕΔΕ από το προσωπικό της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων του Υπουργείου Οικονομικών.