×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/203/2015

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Αμοιβαία μετάθεση υπαλλήλων διορισμένων σε παραμεθόριο περιοχή, κάνοντας χρήση ευεργετικών διατάξεων του άρθρου 10 παρ.14 του ν. 3051/2002.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι δυνατή η αιτούμενη αμοιβαία μετάθεση των ενδιαφερομένων υπαλλήλων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, οι οποίοι διορίσθηκαν στις παραμεθόριες περιοχές με την υποχρέωση να παραμείνουν για 10 χρόνια στα επιλεγέντα υποκαταστήματα, προ της παρόδου 10ετίας από τον διορισμό τους. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/181/2015

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Αμοιβαία μετάθεση διορισθέντων ομογενών υπαλλήλων του Ιδρύματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν οφείλει να προβή στην μετάθεση των εν λόγω υπαλλήλων, διότι αφ’ ενός μεν η μετάθεσις της Ζ.Χ. έχει ήδη πραγματοποιηθή και το σχετικόν αίτημά της στερείται πλέον αντικειμένου, αφ’ ετέρου δε ο Δ.Μ. διωρίσθη «κάνοντας χρήση της ιδιότητός του ως ομογενούς» και ως εκ τούτου εδεσμεύθη -και υποχρεούται- να παραμείνη εις την περιοχήν της προκηρυχθείσης θέσεως μέχρι και 10-10-2024.


ΝΣΚ/345/2012

ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Χορήγηση ή μη αντιγράφων πρακτικών-αποφάσεων του Α΄ Υπηρεσιακού Συμβουλίου του σε υπάλληλό του, τα οποία αφορούν στη μετάθεση άλλων υπαλλήλων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το ΙΚΑ ΕΤΑΜ υποχρεούται, αφού προηγουμένως ενημερώσει τους υπαλλήλους του ΙΚΑ ΕΤΑΜ α) Ε.Λ., β) Ι.Β. και γ) Θ.Π. κατ’ άρθρο 11 παρ. 3 Ν. 2472/1997, 1 και 5 της υπ’ αριθμ. 1/1999 κανονιστικής πράξεως της Α.Π.Δ.Π.Χ., να χορηγήσει στον αιτούντα Χ.Ζ. αντίγραφα των πρακτικών-αποφάσεων του Α΄ Υπηρεσιακού Συμβουλίου του ΙΚΑ ΕΤΑΜ, που αφορούν στη μετάθεση των προαναφερθέντων υπαλλήλων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από το υποκατάστημα Ασπροπύργου σε άλλες μονάδες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. (ομοφ.)


ΝΣΚ/168/2015

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Χορήγηση ή μη αντιγράφων των αποφάσεων μετάθεσης των νέων υπαλλήλων στην ΕΥΠΕΑ για την κάλυψη των αναγκών που δημιουργήθηκαν, μετά την μετάθεση των αιτούντων από την ανωτέρω υπηρεσία, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 19 του Ν. 3846/2010.Η Υπηρεσία, Τμήμα Κατάστασης Προσωπικού ΙΚΑ-ΕΤΑΜ οφείλει να χορηγήσει αντίγραφα των αποφάσεων μετάθεσης νέων υπαλλήλων της ΕΥΠΕΑ στους αιτούντες.


ΝΣΚ/255/2016

Διορισμός υπαλλήλου σε παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή (νήσο Λέρο), με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας, σύμφωνα με τις ευεργετικές διατάξεις του άρθρου 10 της παρ. 14 του ν. 3051/2002. Δυνατότητα μετάταξης ή απόσπασης λόγω προβλημάτων υγείας, τα οποία δεν αντιμετωπίζονται στη νήσο Λέρο.(...)Υπάλληλος που διορίζεται, μετατάσσεται ή μεταφέρεται σε παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας, κάνοντας χρήση των ευεργετικών διατάξεων του άρθρου 10 παρ. 14 του ν. 3051/2002, υποχρεούται να παραμείνει στη θέση που διορίστηκε μέχρι να συμπληρωθεί η προβλεπόμενη δεκαετία. Κατ’ εξαίρεση, μπορεί να αποσπαστεί, μετατεθεί ή μεταταχθεί, προ της παρόδου της δεκαετίας, όταν συντρέχει στο πρόσωπό του κάποια από τις ρητά προσδιοριζόμενες στο νόμο εξαιρέσεις, αλλά και εξαιρετικά σοβαρός λόγος υγείας, όπως δυσίατο νόσημα (εκ των αναφερομένων στην απόφαση Υ1/Γ.Π./οικ.16884/2001 του Υπουργού Υγείας Πρόνοιας), το οποίο παρουσιάστηκε ή διαπιστώθηκε για πρώτη φορά μετά τον διορισμό του υπαλλήλου και δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί στην περιοχή που υπηρετεί ο υπάλληλος, ούτε και με χρήση των προβλεπόμενων στον Υπαλληλικό Κώδικα αναρρωτικών αδειών. Η ικανοποίηση του αιτήματος μετάθεσης, μετάταξης ή απόσπασης για εξαιρετικά σοβαρούς λόγους υγείας, δεν αναιρεί την υποχρέωση του υπαλλήλου να συμπληρώσει τη δεκαετία, εάν και όταν αρθούν οι λόγοι αυτοί. (ομόφωνα)


ΝΣΚ/201/2011

IKA ETAM – Παραίτηση και αντικατάσταση μελών ΣΚΕΙΟΠΙΚΑ-ΕΤΑΜ, κατά τη διάρκεια των εργασιών του – Δημοσίευση ή μη της συγκρότησης των επιτροπών που δεν εξαιρέθηκαν αρμοδίως ώστε να λειτουργούν ως αμειβόμενες, μετά την δημοσίευση του Ν 3833/2010.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Στις θεμελιώδεις υποχρεώσεις των ιατρών, οι οποίοι καθίστανται μέλη του ΣΚΕΙΟΠΙΚΑ ΕΤΑΜ και οι οποίοι συνδέονται με υπηρεσιακή σχέση με το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, στο οποίο ανήκει το ΣΚΕΙΟΠΙΚΑ ΕΤΑΜ, αλλά και για τα λοιπά μέλη που συμμετέχουν στο ΣΚΕΙΟΠΙΚΑ ΕΤΑΜ ως εκ του λειτουργήματός τους (καθηγητές ή αναπληρωτές καθηγητές ιατρικών και οδοντιατρικών σχολών και διευθυντές τμημάτων ή μονάδων του ΕΣΥ) περιλαμβάνεται και το καθήκον τους να προσέρχονται στις συνεδριάσεις του ΣΚΕΙΟΠΙΚΑ ΕΤΑΜ, να παρίστανται σ’ όλη τη διάρκειά τους και να λαμβάνουν μέρος στη σχετική ψηφοφορία. Από τις ανωτέρω διατάξεις που διέπουν την συγκρότηση και λειτουργία του ΣΚΕΙΟΠΙΚΑ ΕΤΑΜ δεν συνάγεται δικαίωμά τους να υποβάλουν παραίτηση και δια της υποβολής της παραιτήσεως να επιφέρουν την λήξη της ιδιότητός τους ως μελών του ανωτέρω Συμβουλίου. Τούτο, όμως, δεν κωλύει την Διοίκηση αυτεπάγγελτα ή κατόπιν ενημέρωσής της από τα μέλη αυτά να λαμβάνει υπ’ όψη της μετά από αιτιολογημένη κρίση θεμελιούμενη στα στοιχεία του οικείου φακέλου του μέλους ή υποβαλλόμενα από αυτά, διάφορα κωλύματα, αντικειμενικά ή και προσωπικά (π.χ. μετάθεση, ασθένεια, απόσπαση εκτός έδρας, φόρτος εργασίας κ.λπ.) και να προβαίνει στην αντικατάστασή τους ακόμη και κατά την διάρκεια των εργασιών του ΣΚΕΙΟΠΙΚΑ ΕΤΑΜ. Διαφορετική όμως, λύση πρέπει να δοθεί στην περίπτωση των μελών του Συμβουλίου, που μετέχουν σ’ αυτό ως «ιδιώτες», δηλ. των μελών που υποδεικνύονται από τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο ή την Πανελλήνια Οδοντιατρική Ομοσπονδία και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Επιστημονικού Υγειονομικού Προσωπικού ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, για τα οποία πρέπει να γίνει δεκτή η δυνατότητα να τερματίζουν τη συμμετοχή τους στο ως άνω Συμβούλιο με την υποβολή στη Διοίκηση (στο συγκροτήσαν αυτό όργανο) της παραίτησής τους απ’ αυτό. β) Μετά την δημοσίευση και ισχύ του Ν 3833/2010 οι πράξεις συγκροτήσεως συλλογικών οργάνων των οποίων τα μέλη δεν λαμβάνουν καμμία πρόσθετη αμοιβή ή αποζημίωση δεν δημοσιεύονται στην Ε.τ.Κ. με την επιφύλαξη πρόβλεψης, σε ειδική διάταξη, περί δημοσιεύσεως στην Ε.τ.Κ. της πράξης συγκρότησης του συλλογικού οργάνου, οπότε η πράξη αυτή δημοσιεύεται στην Ε.τ.Κ. Εάν όμως κατ’ εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου 17 του Ν 3205/2003, εκδοθεί η προβλεπόμενη σε εξαιρετικές περιπτώσεις Κ.Υ.Α. του Υπουργού Οικονομικών και του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργού και καθορισθεί αποζημίωση για μέλη του συλλογικού οργάνου και η οποία Κ.Υ.Α. δημοσιεύεται στην Ε.τ.Κ. κατ’ άρθρον 5 παρ. 1 περ. ιβ του Ν 3469/2006, τότε καθίσταται δημοσιευτέα εντός ευλόγου χρόνου στην Ε.τ.Κ. και η πράξη συγκρότησης του συλλογικού οργάνου για το οποίο εκδόθηκε εξαιρετικώς η ως άνω Κ.Υ.Α., μέχρι την έκδοση της οποίας δεν προβλεπόταν αμοιβή για τα μέλη αυτού του συλλογικού οργάνου. (ομοφ.)


ΕλΣυν.Τμ.6/2443/2012

ΜΕΛΕΤΕΣ:Αίτηση ανάκλησης της 230/2012 Πράξεως του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας αποφάσεως, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι : Α) Η αλλαγή του κτιριολογικού προγράμματος, η οποία δεν οφείλεται σε εξωτερικούς απρόβλεπτους παράγοντες, οι οποίοι επιβάλλουν την τοιαύτη μεταβολή, αλλά στη βούληση των οργάνων Διοίκησης του Ιδρύματος αναφορικά με τη χρήση του κτιρίου, δεν συνιστά απρόβλεπτο γεγονός, δυνάμενο να δικαιολογήσει την κατάρτιση συμπληρωματικής συμβάσεως, ενώ περαιτέρω, ως ήδη εξετέθη, συντρεχουσών των απρόβλεπτων περιστάσεων, είναι δυνατή η κατάρτιση συμπληρωματικής συμβάσεως εφόσον ο ανάδοχος δεν έχει εκπληρώσει την παροχή του και η σύμβαση εξακολουθεί να είναι ως προς τις απορρέουσες από αυτή υποχρεώσεις, ενεργός. (…)Β) Η δυνατότητα διαχωρισμού των σχετικών μελετών από τις αρχικές τοιαύτες σημαίνει ότι αυτές μπορούν να δημοπρατηθούν ανεξαρτήτως και αυτοτελώς ως προς τις αρχικές μελέτες χωρίς τούτο να επηρεάζει την λειτουργικότητά τους. Η πρόβλεψη, με την 212/30η/15.9.2011 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, ότι οι μελέτες που απαιτούνται για την αλλαγή του κτιριολογικού προγράμματος και τη μετατροπή του κτιρίου σε «κτίριο Διοίκησης» μπορεί να εκπονηθούν από τη Διεύθυνση Τεχνικής και Στέγασης του Ιδρύματος, αποδεικνύει ότι αυτές θα μπορούσαν να εκτελεσθούν από κάποιον άλλο πλην της αρχικής αναδόχου συμπράξεως, ανεξαρτήτως αν αυτός θα ήταν η ως άνω Διεύθυνση ή άλλος τρίτος ιδιώτης. Ως εκ τούτου, οι προβαλλόμενοι ισχυρισμοί περί υποστελέχωσης της υπηρεσίας λόγω συνταξιοδοτήσεων και περί αδυναμίας του εναπομείναντος προσωπικού να εκπονήσει το σύνολο των μελετών μέχρι τη λήξη της οικοδομικής αδείας, ενόψει, μεταξύ άλλων, και της απασχολήσεως αυτού με πληθώρα αντικειμένων, και αληθείς υποτιθέμενοι, δεν ασκούν επιρροή εν προκειμένω, καθόσον δεν παρέχουν ερείσματα για την αυτοτέλεια ή τη συμπληρωματικότητα των μελετών, αλλά μόνο για την εκτέλεσή τους ή μη από την αρμόδια υπηρεσία του Ιδρύματος. Γ) Περαιτέρω, σχετικά με την εκπόνηση μελέτης κατ’ εφαρμογή του ΚΕΝΑΚ, πέραν των όσων εξετέθησαν ανωτέρω, επισημαίνεται ότι η μεταφορά των δεδομένων που προκύπτουν από άλλες μελέτες (θέρμανσης, κλιματισμού, θερμομόνωσης κ.λπ.) και η χρήση αυτών κατά την σύνταξη της μελέτης ΚΕΝΑΚ δεν αποδεικνύεται ότι γίνεται μόνον από το πρόγραμμα που έχει εκπονήσει ο αρχικός μελετητής, εν πάση δε περιπτώσει και εάν ακόμη αυτό ήταν αληθές, τούτο δεν αιτιολογεί το ότι δεν μπορούν να διαχωριστούν από αυτές της αρχικής, αλλά ενδεχομένως δικαιολογεί την απευθείας ανάθεση των οικείων μελετών βάσει των διατάξεων του άρθρου 10 παρ.2 περ.β) του Ν. 3316/2005, δηλαδή σε περίπτωση που υφίστανται αποκλειστικά δικαιώματα η σύμβαση μπορεί να ανατεθεί σε συγκεκριμένο υποψήφιο και όχι μέσω καταρτίσεως συμπληρωματικής συμβάσεως και Δ) Λόγοι δημοσίου συμφέροντος, οι οποίοι δικαιολογούν τη σύναψη της συμπληρωματικής συμβάσεως δεν μπορούν να γίνουν δεκτοί εν προκειμένω καθόσον α) ο αρχικός σχεδιασμός του κτιρίου ως κτίριο Διοικήσεως και οι διαδοχικές αλλαγές της χρήσεως αυτού το έτος 2005 σε Περιφερειακό Υποκατάστημα – Υγειονομική Μονάδα Αθηνών του Ιδρύματος και το έτος 2011 σε κτίριο Διοικήσεως, οφείλονται σε υπαιτιότητα της αναθέτουσας αρχής («αλλαγή σχεδιασμού και πολιτικής από την νέα Διοίκηση ενός Ν.Π.Δ.Δ.», όπως αναφέρεται στη σελ.2 του υπομνήματος) και δεν δικαιολογούνται από οιαδήποτε απρόβλεπτη περίσταση, β) οι διαδοχικές αλλαγές της χρήσεως του κτιρίου έχουν αυξήσει το κόστος αυτού σχεδόν στο διπλάσιο, καθώς ο προϋπολογισμός της αρχικής συμβάσεως ανερχόταν στο ποσό των 925.000,00 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. και ήδη, με την ελεγχόμενη συμπληρωματική σύμβαση εγγίζει το ποσό του 1.769.605,11 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α., γ) η αναθέτουσα αρχή δεν επικαλείται τη συνδρομή οιασδήποτε μορφής νομικής πλάνης στο πρόσωπο των αρμοδίων οργάνων της προκειμένου να καταστήσει ανεκτή την τοιαύτη υπέρβαση της προϋπολογισθείσας δαπάνης, αλλά και το γεγονός ότι η ολοκλήρωση του συνόλου των μελετών, η έκδοση της οικοδομικής αδείας και των σχετικών τευχών δημοπρατήσεων, οι οποίες έλαβαν χώρα για τη χρήση του κτιρίου ως Περιφερειακού Υποκαταστήματος του Ιδρύματος, τελικά θα παραμείνουν αχρησιμοποίητες κατά παράβαση κάθε έννοιας χρηστής δημοσιονομικής διαχειρίσεως, η οποία επιβάλλει τον εξορθολογισμό της χρήσης του δημοσίου χρήματος και επομένως την εκταμίευση αυτού μόνον για την αντιμετώπιση των πράγματι επιβεβλημένων αναγκών που εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον, δ) το υψηλό κόστος των μισθωμάτων που καταβάλλει η Διοίκηση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για τη μίσθωση των χώρων λειτουργίας της (περίπου 109.729,36 ευρώ μηνιαίως) και αληθές υποτιθέμενο, δεν άγει στην παραδοχή της αιτήσεως ανακλήσεως, πρωτίστως διότι, για τη μεταστέγαση των οικείων υπηρεσιών, απαιτείται κατ΄ αρχάς, η εκτέλεση των σχετικών εργασιών (δηλαδή του έργου), το οποίο απαιτεί επιπλέον χρήματα και χρόνο, ε) η ένταξη του έργου σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα χρηματοδοτήσεως προϋποθέτει τη νομιμότητα ως προς την επιλογή της χρήσεως του κτιρίου και στ) η αναβάθμιση της περιοχής λόγω της αναπλάσεως του κτιρίου, δεν ανάγεται στους σκοπούς του ασφαλιστικού οργανισμού ώστε να προτάσσεται παραδεκτώς ως λόγος ανακλήσεως της προσβαλλομένης πράξεως ή να δύναται βασίμως να στοιχειοθετήσει την ανάκληση αυτής (..) Απορρίπτει την από 31.5.2012 αίτηση ανακλήσεως του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «΄Ιδρυμα Κοινωνικών Ασφαλίσεων – Ενιαίο Ταμείο Ασφάλισης Μισθωτών».​