ΝΣΚ/204/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
ΤΑΧΔΙΚ. Ανάληψη της δαπάνης αποζημιώσεως που προβλέπεται για τα μέλη και τον γραμματέα του συνιστώμενου δια του άρθρου 6 παρ.2 του Ν 3090/2002 Τριμελούς Συμβουλίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η χρηματοδότηση της δαπάνης για την αποζημίωση των μελών και του γραμματέα του προβλεπομένου υπό του άρθρου 6 παρ.2 του Ν 3090/2002 τριμελούς γνωμοδοτικού συμβουλίου, που λειτουργεί στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Δικαιοσύνης δεν βαρύνει, υπό το υφιστάμενο καθεστώς, τον προϋπολογισμό του ΤΑΧΔΙΚ, διότι δεν εντάσσεται στους σκοπούς του.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/7/2003
Αναδρομική εφαρμογή άρθρου 9 παρ.3 Ν 3090/2002. Διακήρυξη διαγωνισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αναδρομική εφαρμογή του άρθρου 9 παρ.3 του Ν 3090/2002 δεν καταλαμβάνει πράξεις που εκδόθηκαν σε εφαρμογή των καταργουμένων διατάξεων, τέτοια δε πράξη είναι και η Διακήρυξη δημόσιου διαγωνισμού.
ΝΣΚ/55/2003
Συμπλήρωση δικαιολογητικών σε διαγωνισμό προμήθειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μπορεί να συμπληρωθούν ελλείποντα δικαιολογητικά σε διαγωνισμό μέχρι το στάδιο της αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών, όταν η προκήρυξη έχει εκδοθεί υπό την ισχύ του Ν 3060/2002 και πριν τη δημοσίευση του Ν. 3090/2002.
Αριθμ. ΔΙΔΚ/Φ.38/2/οικ.17106/2018
Σύσταση - συγκρότηση τριμελούς γνωμοδοτικού οργάνου στο Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης με αντικείμενο τη διενέργεια δημόσιων διαγωνισμών (ανοικτών, κλειστών, πρόχειρων) για τις προμήθειες εξοπλισμού και συστημάτων πληροφορικής (hardware-software) και τις προμήθειες, υπηρεσίες και έργα πληροφορικής, ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και εξυπηρέτησης του πολίτη.
ΝΣΚ/408/2000
Συλλογικά όργανα. "Γνωμοδοτικό Συμβούλιο Δημοσίων Κτημάτων και Ανταλλάξιμης Περιουσίας". Σύνθεση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Περί του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου Δημοσίων Κτημάτων και Ανταλλάξιμης Περιουσίας του άρθρου 90 του π.δ.284/1988 (ΦΕΚ Α 128 και 165/1988). Σύνθεση (συγκρότηση), αρμοδιότητες, τρόπος λειτουργίας και καθορισμός της αμοιβής (αποζημιώσεως) των μελών. Έννοια των σχετικών διατάξεων και ανακύψαντα εκ της εφαρμογής των ζητήματα.
ΝΣΚ/180/2006
Υπαγωγή της δαπάνης για την αποζημίωση του Προέδρου και των μελών της Κεντρικής Επιτροπής Παρακολούθησης και Παραλαβής του έργου «Εγκατάσταση Ολοκληρωμένων Πληροφοριακών Συστημάτων και Εκσυγχρονισμός του Ε.Σ.» στους σκοπούς του ΤΑΧΔΙΚ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η χρηματοδότηση της δαπάνης για την αποζημίωση του Προέδρου, των μελών και των γραμματέων της ανωτέρω Επιτροπής, αντικείμενο της οποίας είναι ο έλεγχος και η παρακολούθηση εκτέλεσης του ως άνω έργου και η προσωρινή και οριστική παραλαβή αυτού, δεν βαρύνει τον προϋπολογισμό του ΤΑΧΔΙΚ, διότι δεν εντάσσεται στους σκοπούς του.
ΝΣΚ/99/2002
Περί υποχρεώσεως ή μη του Δημοσίου για καταβολή και της νόμιμης αμοιβής και δικαστικής δαπάνης του πληρεξουσίου δικηγόρου του δικαιούχου αποζημιώσεως λόγω πολεοδομικής απαλλοτρίωσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Υφίσταται υποχρέωση του Δημοσίου για καταβολή και της νόμιμης αμοιβής και δικαστικής δαπάνης του πληρεξουσίου δικηγόρου δικαιούχου αποζημιώσεως λόγω πολεοδομικής απαλλοτρίωσης, κατά τα παραπάνω, εφόσον: α) αυτό εκδηλώνει πρόθεση επισπεύσεως της απαλλοτρίωσης, με την παρακατάθεση του ποσού της οριστικής τιμής μονάδας αποζημίωσης, που προσδιορίστηκε δικαστικά με την απόφαση που επιδίκασε τη νόμιμη αμοιβή, β) η επιδικαστέα αμοιβή του πληρεξουσίου δικηγόρου κινείται εντός των νομίμων πλαισίων των άρθρων 100 επ. του Κώδικα Δικηγόρων (ΝΔ 3026/1954), και γ) ο υπόχρεος οικείος Δήμος δεν έχει ερημοδικαστεί στη συγκεκριμένη δίκη καθορισμού τιμής μονάδας αποζημίωσης. Παραπομπή του θέματος λόγω σπουδαιότητας στο αρμόδιο Τμήμα του ΝΣΚ, κατ άρθρο 5 παρ.1 περ.β του ΠΔ 282/1996.
ΝΣΚ/379/2007
Επιστροφή φόρου μεταβιβάσεως κ.λπ., καθώς και της αποζημιώσεως αυθαιρέτου χρήσεως σε περίπτωση μερικής εκνικήσεως μεταβιβασθέντος ανταλλαξίμου δημοσίου κτήματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε περίπτωση μερικής εκνικήσεως μεταβιβασθέντος υπό του Δημοσίου ανταλλαξίμου κτήματος, δεν μπορεί να επιστραφεί ο καταβληθείς φόρος μεταβιβάσεως ακινήτων. Ούτε υπάρχει δυνατότητα επιστροφής της καταβληθείσης αποζημιώσεως αυθαιρέτου χρήσεως ή άλλης δαπάνης αγοραστού. (ομοφ.)
ΝΣΚ/311/2002
Σύμβαση έργου. Παροχή βεβαίωσης άρθρου 6 Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Τα έργα που αναφέρονται στην από 7-3-2002 αναλυτική έκθεση – βεβαίωση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο σύμβασης μίσθωσης έργου, χωρίς να υποκρύπτεται εξαρτημένη εργασία.
ΝΣΚ/57/2007
Χρηματοδότηση της δαπάνης για την αποζημίωση των μελών της Επιτροπής Διαγωνισμού για την πλήρωση θέσεων υπαλλήλων του Ελεγκτικού Συνεδρίου, καθώς και των μελών των Ομάδων Εργασίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Η χρηματοδότηση της δαπάνης για την αποζημίωση των μελών της Επιτροπής Διαγωνισμού για την πλήρωση θέσεων υπαλλήλων του Ελεγκτικού Συνεδρίου βαρύνει τον προϋπολογισμό του ΤΑΧΔΙΚ, καθόσον, κατά τον κρίσιμο χρόνο, αυτή ενέπιπτε στους σκοπούς του. 2. Τα μέλη των Ομάδων Εργασίας διοικητικής υποστήριξης της ανωτέρω Επιτροπής δικαιούνται αποζημίωσης, καθόσον νομίμως ορίστηκαν με αποφάσεις του Προέδρου της Επιτροπής Διαγωνισμού, οι οποίες (αποφάσεις) ορθώς δεν δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η σχετική δε δαπάνη μπορεί να καλυφθεί από τον προϋπολογισμό του ΤΑΧΔΙΚ, εφόσον και ο ορισμός των μελών των Ομάδων αυτών πρέπει να θεωρηθεί ότι έγινε εμμέσως από τον Υπουργό Δικαιοσύνης και το έργο τους συναρτάται, στενώς και αναποσπάστως, προς το έργο της Επιτροπής Διαγωνισμού.
ΝΣΚ/191/2001
Αρχαιότητες. Ανεύρεση αρχαίων σε ακίνητο. Αποζημίωση του ιδιοκτήτη για τη στέρηση χρήσεως του ακινήτου του. Αρση των δεσμεύσεων του ακινήτου. Φοροαπαλλαγή της δαπάνης της σωστικής ανασκαφής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) 1. Ο ιδιοκτήτης ακινήτου στο οποίο βρέθηκαν αρχαία, μετά την παρέλευση διμήνου από της δηλώσεως περί της ανευρέσεως αρχαίων, δικαιούται αποζημιώσεως, για την θετική και μόνο ζημιά την οποία υπέστη εκ της στερήσεως της χρήσεως του ακινήτου του. 2. Οι διατάξεις των άρθρων 9 και 51 του αρχαιολογικού νόμου, κατά το σημείο που τάσσουν ορισμένη προθεσμία, η παρέλευση της οποίας αποδεσμεύει τα αρχαία ή ακίνητα, δεν τυγχάνουν εφαρμογής, διότι αντίκεινται στη συνταγματική υποχρέωση (άρθρο 24) της διαρκούς προστασίας των αρχαίων από το Κράτος. 3. Η ενδεχόμενη φοροαπαλλαγή της δαπάνης της σωστικής ανασκαφής, που αναλαμβάνουν ιδιώτες, προκειμένου το ακίνητό τους να εξαιρεθεί από την τηρουμένη σειρά προτεραιότητας των προς ανασκαφή οικοπέδων, μόνο με συγκεκριμένη νομοθετική διάταξη μπορεί να ρυθμισθεί (τυπικός νόμος).