ΝΣΚ/206/2012
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Προστασία πρόσθετων μελετών για την δραστική ουσία φυτοπροστατευτικού προϊόντος και επιστημονικών δεδομένων για το σκεύασμα βάσει της Οδηγίας 91/414/ΕΟΚ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ως προς την προστασία έναντι τρίτων των πρόσθετων μελετών για τη δραστική ουσία, αυτές θα πρέπει να προστατεύονται για ορισμένη περίοδο και εφόσον περιλαμβάνουν νέα, ουσιώδη στοιχεία ικανά να επηρεάσουν την καταχώριση της δραστικής ουσίας στο Παράρτημα Ι της Οδηγίας 91/414/ΕΟΚ, ούτως ώστε να μην τίθενται εμπόδια στο εμπόριο και την εγκαθίδρυση και λειτουργία της εσωτερικής αγοράς. Εφόσον, εξάλλου, οι εν λόγω μελέτες συνιστούν απλώς επικύρωση των μεθόδων προσδιορισμού υπολειμμάτων της δραστικής ουσίας σε καλλιεργούμενα φυτά, ζωικούς ιστούς και ζωικά προϊόντα, δεν τυγχάνουν νέας περιόδου προστασίας. Ως προς την προστασία επιστημονικών δεδομένων για το σκεύασμα, αυτά απολαμβάνουν δεκαετούς προστασίας από την ημερομηνία της πρώτης έγκρισης του φυτοπροστατευτικού προϊόντος από το κράτος μέλος, αν η εν λόγω έγκριση χορηγήθηκε μετά την καταχώριση της δραστικής ουσίας στο Παράρτημα Ι της Οδηγίας. Ωστόσο δεν εμποδίζεται η χρήση δεδομένων που είχαν υποβληθεί για τη χορήγηση εγκρίσεων σύμφωνα με τις προϊσχύσασες εθνικές διατάξεις και για τα οποία έχει ήδη παρέλθει η δεκαετία, ως ανώτατη περίοδος προστασίας. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/309/2004
Χορήγηση έγκρισης κυκλοφορίας φυτοπροστατευτικού προϊόντος. Μεταγενέστερη αρνητική απόφαση της Επιτροπής για την αξιολόγηση της δραστικής ουσίας που περιέχει. Αρχή της καλής πίστης και συνεργασίας κρατών μελών και Κοινότητας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν εμπίπτει στην κατ’ άρθρο 10 της Συνθ. Ε.Κ. υποχρέωση των κρατών μελών να απέχουν από τη θέσπιση διατάξεων ικανών να διακυβεύσουν σοβαρά την επίτευξη αποτελέσματος που επιδιώκεται με κοινοτική πράξη, ως εν προκειμένω της απόφασης της Επιτροπής για τη μη καταχώριση της ουσίας fenthion στις εγκεκριμένες δραστικές ουσίες φυτοπροστατευτικών προϊόντων του παραρτήματος Ι της οδηγίας 91/414/ΕΟΚ, η έκδοση Υπουργικής απόφασης για την έγκριση κυκλοφορίας φυτοπροστατευτικού, περιέχοντος την εν λόγω δραστική ουσία, προϊόντος, η οποία εκδόθηκε πριν από τη θέση σε ισχύ της κοινοτικής απόφασης, ανεξάρτητα αν η Διοίκηση τελούσε εν γνώσει ότι η προηγηθείσα κοινοτική διαδικασία ήταν αρνητική της έγκρισης της εν λόγω δραστικής ουσίας. Η Υπουργική αυτή απόφαση δεν μπορεί όμως να ισχύσει πέραν της 11-8-2004 και μέχρι τότε θα πρέπει να ανακληθεί κατ’ άρθρο 2 παρ.1 της απόφασης της Επιτροπής, με την επιφύλαξη της δυνατότητας διατήρησής της σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ.3 της ίδιας απόφασης, δηλ. για τις αναφερόμενες περιορισμένες χρήσεις μέχρι 30-6-2007 και με όποιες άλλες προϋποθέσεις θέτει η ίδια διάταξη. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/24/2002
Φυτοπροστατευτικά προϊόντα. Έγκριση κυκλοφορίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι κατά νόμο δυνατή η χορήγηση εγκρίσεων κυκλοφορίας φυτοπροστατευτικών προϊόντων με βάση την ισχύουσα εθνική νομοθεσία (Ν 721/1977) κατά το χρονικό διάστημα, που μεσολαβεί από την δημοσίευση μιας οδηγίας καταχωρήσεως στο Παράρτημα Ι του ΠΔ 115/1997 (συμμόρφωση προς Οδηγία 91/414/ΕΟΚ) παλαιάς δραστικής ουσίας και μέχρι την θέση σε ισχύ αυτής (συνήθως ένα έτος).
ΝΣΚ/399/2011
Αίτηση για τη χορήγηση άδειας παράλληλης εισαγωγής φυτοπροστατευτικών προϊόντων από φυσικό ή νομικό πρόσωπο που εδρεύει σε άλλη χώρα της Ε.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 9 παρ.2 της Οδηγίας 91/414/ΕΟΚ ο αιτών την έγκριση φυτοπροστατευτικού προϊόντος πρέπει να έχει μόνιμη έδρα στην Κοινότητα. Συνεπώς, δεν μπορεί από το εθνικό δίκαιο να τεθεί περιορισμός κατά τον οποίο να απαιτείται οι αιτούντες να εδρεύουν στην Ελλάδα, πολύ δε περισσότερο όταν πρόκειται για παράλληλη εισαγωγή φυτοπροστατευτικού προϊόντος που ήδη έχει εγκριθεί. Το ερώτημα για τον τρόπο εφαρμογής σε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης των κυρώσεων και ποινών σε περίπτωση παραβάσεως εκ μέρους του αιτούντος είναι πολύ γενικά και αόριστα διατυπωμένο και δεν περιλαμβάνει τα προβλεπόμενα από την διάταξη του άρθρου 6 παρ.6 του Ν. 3086/2002 (Οργανισμός του Ν.Σ.Κ.) στοιχεία. (ομοφ.)
ΕΑΔΗΣΥ/448/2023
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά: α) να ακυρωθούν η Διακήρυξη της αναθέτουσας αρχής με αριθμό …/2022 και η προκήρυξη με αριθμό πρωτ. …/30-12-2022 για τη διενέργεια διαγωνισμού ανάδειξης αναδόχου συμφωνίας - πλαίσιο με αντικείμενο την προμήθεια … (CPV …), κατά το σκέλος τους που περιλαμβάνουν στην προμήθεια τη δραστική ουσία ESMOLOL HYDROCHLORIDE υπό μορφή φιαλιδίου 50ml με λυοφιλοποιημένη κόνι, και β) να τροποποιηθούν οι προσβαλλόμενες πράξεις της αναθέτουσας αρχής ως προς τις ποσότητες της δραστικής ουσίας ESMOLOL HYDROCHLORIDE με μείωση από 87.627 τεμάχια/έτος σε 23.471 τεμάχια/ανά έτος.
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΕ) 2016/679
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΕ) 2016/679 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων)
Ν.4624/2019
Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις.
ΝΣΚ/214/2010
Διενέργεια ελέγχου σε ΑΕ σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 3296/2004 και του ΚανΕΕ 2185/1996, από την Ευρ. Επιτροπή OLAF. Παράδοση ή μη ηλεκτρονικών δεδομένων προς επεξεργασία. Προστασία ευαίσθητων δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα φυσικών προσώπων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κατά την διενέργεια ελέγχου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 30 του Ν 3296/2004 και του Καν.Ε.Ε. 2185/1996, εφόσον συντρέχει περίπτωση επεξεργασίας ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων φυσικών προσώπων, απαιτείται να προηγηθεί γραπτή άδεια της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, η οποία, όταν υπάρχει, καθιστά νόμιμο και επιτρεπτό κάθε έλεγχο και συμβατό με το Σύνταγμα, την ΕΣΔΑ και τις διατάξεις του Ν 2472/1997, της Οδηγίας 95/46 ΕΚ και της κυρωθείσας με το Ν 2068/1992 Ευρωπαϊκής Σύμβασης για την προστασία του ατόμου από την αυτοματοποιημένη επεξεργασία πληροφοριών προσωπικού χαρακτήρα.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/195/2017
Παροχή υπηρεσιών υποστήριξης του λογισμικού συστήματος.(..) Υπό τις προαναφερθείσες περιστάσεις, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, η επίκληση του επιτρεπτού της απευθείας ανάθεσης των επίμαχων υπηρεσιών υποστήριξης, για λόγους τεχνικής εξάρτησης αυτών από τον πηγαίο κώδικα, που αποτελεί αντικείμενο των δικαιωμάτων αποκλειστικότητας της αναδόχου, δεν συνοδεύεται από σαφή διαχωρισμό αυτών: α) από τις μη προστατευόμενες από το δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας πτυχές προσαρμογής του λογισμικού προϊόντος ..., ή των σημείων διαλειτουργικής σύνδεσης αυτού. Τούτο επιβάλλεται πολλώ μάλλον λόγω του ότι η συγκεκριμένη εταιρία, όπως διευκρινίζεται με το 7721/21.09. 2017 έγγραφο του Διοικητή του Νοσοκομείου, παρέχει στο Νοσοκομείο υπηρεσίες συντήρησης και υποστήριξης του εν λόγω προγράμματος από το έτος 2005. β) από την καταχώριση δεδομένων, η οποία υπάγεται στην ευθύνη των υπηρεσιών του αναθέτοντος Νοσοκομείου. ...Λόγω των ανωτέρω πλημμελειών της αιτιολογίας που της στερούν συνοχή, το Κλιμάκιο, κατ΄αποδοχήν του οικείου λόγου διαφωνίας του Επιτρόπου, δέχεται ότι η εντελλόμενη με το 126/2017, χρηματικό ένταλμα πληρωμής, δαπάνη ποσού 3.382,50 του Νοσοκομείου ... είναι μη νόμιμη. Θεωρεί όμως ότι πρέπει να αναγνωριστεί εν προκειμένω συγγνωστή πλάνη των οργάνων του Νοσοκομείου...Ακολούθως, όσον αφορά στο 128/2017 χρηματικό ένταλμα πληρωμής, ποσού 7.380 ευρώ για ηλεκτρονική υποβολή δαπανών συνεδριών αιμοκάθαρσης στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ για το έτος 2014, το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη αφενός την οικονομική προσφορά της εταιρίας .... και αφετέρου τα παραδοτέα της σχετικής σύμβασης, εκτιμά ότι δεν παρασχέθηκαν υπηρεσίες καταχώρισης δεδομένων όπως αβασίμως υποστηρίζει ο Επίτροπος, αλλά υπηρεσίες που είχαν ως αντικείμενο τη δημιουργία ηλεκτρονικού μηνύματος hl7, τη διαμόρφωση δεδομένων συνεδριών προς εκκαθάριση και νέα έκδοση εφαρμογής μονάδας τεχνητού νεφρού, ως μία σταθερή και μόνιμη διαδικασία, με μήνα αναφοράς εκκίνησης τον Ιανουάριο του 2014, σύμφωνα με το 29825/31.07.2015 έγγραφο του ΕΟΠΥΥ. Συνεπώς, η δαπάνη αυτή, η οποία δεν υπερβαίνει το αναγκαίο μέτρο, νομίμως εντέλλεται, και το 128/2017 χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί...
ΝΣΚ/454/2011
Αρμόδιες Αρχές εφαρμογής του κανονισμού 1107/2009 «σχετικά με τη διάθεση φυτοπροστατευτικών προϊόντων στην αγορά…».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από τις γενικές αρχές του κοινοτικού δικαίου και την φύση του κανονισμού, προκύπτει ότι στην περίπτωση που οι εφαρμοστικές εθνικές διατάξεις (π.χ. νόμος, ΠΔ, ΥΑ ή ΚΥΑ) ενσωμάτωσης της κοινοτικής Οδηγίας 91/414/ΕΟΚ δεν είναι αντίθετες με τις ρυθμίσεις του κανονισμού 1107/2009 που αντικαθιστά την Οδηγία αυτή, οι εθνικές αυτές εφαρμοστικές διατάξεις, μπορούν να εξακολουθούν να ισχύουν και να παράγουν τα έννομα αποτελέσματά τους (ΔΕΚ 18-11-75 C-30/75 Spa Unit-It) πολύ περισσότερο που η κατάργηση μιας Οδηγίας, δεν συνεπάγεται την αυτόματη και πλήρη κατάργηση των εθνικών ρυθμίσεων με τις οποίες η Οδηγία αυτή ενσωματώθηκε στο εθνικό μας δίκαιο. Συνεπώς, το κράτος μέλος, δεν παραβιάζει καμία διάταξη, αν συνεχίσει να διατηρεί τις ήδη ορισθείσες με το ΠΔ 115/1997 αρμόδιες αρχές, εφόσον αυτές οι αρχές πληρούν τις προϋποθέσεις του κανονισμού, δεν βρίσκεται σε αντίθεση με τις νέες κοινοτικές ρυθμίσεις και ασκούν τις ίδιες αρμοδιότητες. Άρα από την 14η -6-2011 που ισχύει και εφαρμόζεται πλήρως ο κανονισμός 1107/2009, δεν είναι απαραίτητο να αναμένει η Υπηρεσία να επανακαθοριστεί η αρμόδια αρχή με νέα εθνική διάταξη και στο διάστημα που μεσολαβεί μέχρι την έκδοση της όποιας νέας ρύθμισης, να μην υπάρχει αρμόδια αρχή και να μην λειτουργεί το σύστημα χορήγησης, τροποποίησης και ανάκλησης των εγκρίσεων διάθεσης στην αγορά φυτοπροστατευτικών προϊόντων, σύστημα που αφορά πρωτίστως την υγεία των ανθρώπων, των ζώων και την προστασία του περιβάλλοντος.