×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/399/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αίτηση για τη χορήγηση άδειας παράλληλης εισαγωγής φυτοπροστατευτικών προϊόντων από φυσικό ή νομικό πρόσωπο που εδρεύει σε άλλη χώρα της Ε.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 9 παρ.2 της Οδηγίας 91/414/ΕΟΚ ο αιτών την έγκριση φυτοπροστατευτικού προϊόντος πρέπει να έχει μόνιμη έδρα στην Κοινότητα. Συνεπώς, δεν μπορεί από το εθνικό δίκαιο να τεθεί περιορισμός κατά τον οποίο να απαιτείται οι αιτούντες να εδρεύουν στην Ελλάδα, πολύ δε περισσότερο όταν πρόκειται για παράλληλη εισαγωγή φυτοπροστατευτικού προϊόντος που ήδη έχει εγκριθεί. Το ερώτημα για τον τρόπο εφαρμογής σε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης των κυρώσεων και ποινών σε περίπτωση παραβάσεως εκ μέρους του αιτούντος είναι πολύ γενικά και αόριστα διατυπωμένο και δεν περιλαμβάνει τα προβλεπόμενα από την διάταξη του άρθρου 6 παρ.6 του Ν. 3086/2002 (Οργανισμός του Ν.Σ.Κ.) στοιχεία. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/309/2004

Χορήγηση έγκρισης κυκλοφορίας φυτοπροστατευτικού προϊόντος. Μεταγενέστερη αρνητική απόφαση της Επιτροπής για την αξιολόγηση της δραστικής ουσίας που περιέχει. Αρχή της καλής πίστης και συνεργασίας κρατών μελών και Κοινότητας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν εμπίπτει στην κατ’ άρθρο 10 της Συνθ. Ε.Κ. υποχρέωση των κρατών μελών να απέχουν από τη θέσπιση διατάξεων ικανών να διακυβεύσουν σοβαρά την επίτευξη αποτελέσματος που επιδιώκεται με κοινοτική πράξη, ως εν προκειμένω της απόφασης της Επιτροπής για τη μη καταχώριση της ουσίας fenthion στις εγκεκριμένες δραστικές ουσίες φυτοπροστατευτικών προϊόντων του παραρτήματος Ι της οδηγίας 91/414/ΕΟΚ, η έκδοση Υπουργικής απόφασης για την έγκριση κυκλοφορίας φυτοπροστατευτικού, περιέχοντος την εν λόγω δραστική ουσία, προϊόντος, η οποία εκδόθηκε πριν από τη θέση σε ισχύ της κοινοτικής απόφασης, ανεξάρτητα αν η Διοίκηση τελούσε εν γνώσει ότι η προηγηθείσα κοινοτική διαδικασία ήταν αρνητική της έγκρισης της εν λόγω δραστικής ουσίας. Η Υπουργική αυτή απόφαση δεν μπορεί όμως να ισχύσει πέραν της 11-8-2004 και μέχρι τότε θα πρέπει να ανακληθεί κατ’ άρθρο 2 παρ.1 της απόφασης της Επιτροπής, με την επιφύλαξη της δυνατότητας διατήρησής της σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ.3 της ίδιας απόφασης, δηλ. για τις αναφερόμενες περιορισμένες χρήσεις μέχρι 30-6-2007 και με όποιες άλλες προϋποθέσεις θέτει η ίδια διάταξη. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/61/2002

Έγκριση εισαγωγής φυτοπροστατευτικών προϊόντων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Δεν είναι κατά νόμο επιτρεπτή η χορήγηση εγκρίσεως εισαγωγής αλλοδαπής προελεύσεως φυτοπροστατευτικού προϊόντος, για το οποίο έχει χορηγηθεί έγκριση κυκλοφορίας και η αίτηση του ενδιαφερομένου εισαγωγέα συνοδεύεται με προτιμολόγιο πωλήσεως, που δεν έχει εκδοθεί από τον αλλοδαπό παρασκευαστή, αλλά από τον ίδιο. 2) Δεν είναι κατά νόμο επιτρεπτή η χορήγηση εγκρίσεως εισαγωγής σε εταιρεία για φυτοπροστατευτικά προϊόντα, τα οποία φέρεται ότι παρασκευάζει η ίδια και την τυποποίησή τους έχει αναθέσει σε οίκους του εξωτερικού, προσκομίζει δε τιμολόγια ή προτιμολόγια, που εκδίδει ο αλλοδαπός τυποποιητής, από το περιεχόμενο των οποίων, όμως, προκύπτει ότι ο εμφανιζόμενος ως παρασκευαστής στην πραγματικότητα αγοράζει τα προϊόντα αυτά, από τον αλλοδαπό οίκο, στον οποίο φέρεται ότι έχει αναθέσει απλώς την τυποποίηση.


ΝΣΚ/22/2002

Χορήγηση έγκρισης κυκλοφορίας σε φυτοπροστατευτικό προϊόν.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι νόμιμη η έγκριση κυκλοφορίας φυτοπροστατευτικού προϊόντος εκ μέρους του Υπουργού Γεωργίας σε εταιρεία για την κυκλοφορία σκευάσματος, το οποίο ήδη κυκλοφορεί υπό διάφορο εμπορική ονομασία, υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι πληρούνται και οι λοιπές υπό του νόμου προϋποθέσεις, ο δε Υπουργός Γεωργίας δεν δύναται να ανακαλέσει χορηγηθείσες μέχρι τώρα εγκρίσεις κυκλοφορίας σε ανάλογες περιπτώσεις.


ΝΣΚ/206/2012

Προστασία πρόσθετων μελετών για την δραστική ουσία φυτοπροστατευτικού προϊόντος και επιστημονικών δεδομένων για το σκεύασμα βάσει της Οδηγίας 91/414/ΕΟΚ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ως προς την προστασία έναντι τρίτων των πρόσθετων μελετών για τη δραστική ουσία, αυτές θα πρέπει να προστατεύονται για ορισμένη περίοδο και εφόσον περιλαμβάνουν νέα, ουσιώδη στοιχεία ικανά να επηρεάσουν την καταχώριση της δραστικής ουσίας στο Παράρτημα Ι της Οδηγίας 91/414/ΕΟΚ, ούτως ώστε να μην τίθενται εμπόδια στο εμπόριο και την εγκαθίδρυση και λειτουργία της εσωτερικής αγοράς. Εφόσον, εξάλλου, οι εν λόγω μελέτες συνιστούν απλώς επικύρωση των μεθόδων προσδιορισμού υπολειμμάτων της δραστικής ουσίας σε καλλιεργούμενα φυτά, ζωικούς ιστούς και ζωικά προϊόντα, δεν τυγχάνουν νέας περιόδου προστασίας. Ως προς την προστασία επιστημονικών δεδομένων για το σκεύασμα, αυτά απολαμβάνουν δεκαετούς προστασίας από την ημερομηνία της πρώτης έγκρισης του φυτοπροστατευτικού προϊόντος από το κράτος μέλος, αν η εν λόγω έγκριση χορηγήθηκε μετά την καταχώριση της δραστικής ουσίας στο Παράρτημα Ι της Οδηγίας. Ωστόσο δεν εμποδίζεται η χρήση δεδομένων που είχαν υποβληθεί για τη χορήγηση εγκρίσεων σύμφωνα με τις προϊσχύσασες εθνικές διατάξεις και για τα οποία έχει ήδη παρέλθει η δεκαετία, ως ανώτατη περίοδος προστασίας. (ομοφ.)


ΝΣΚ/317/2002

Κοινοτικό Δίκαιο. Ανωτέρα βία. Παράταση πιστοποιητικού εισαγωγής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Ο έλεγχος του, πέραν των επιτρεπομένων ορίων, ευρεθέντος ποσοστού αφλατοξινών του εισαγομένου από τρίτη χώρα προϊόντος, και η ενδεχόμενη βάσει του Καν. 339/93 διοικητική απαγόρευση εισαγωγής, δεν μπορεί να θεωρηθούν, ενόψει της έλλειψης συστηματικών ελέγχων του προϊόντος στη χώρα παραγωγής ή/και καταγωγής, ως ασυνήθη και απρόβλεπτα για τους εμπορευόμενους γεγονότα. Επομένως το ενδεχόμενο της απαγόρευσης εισαγωγής του προϊόντος εμπίπτει στον επιχειρηματικό κίνδυνο του εισαγωγέα ο οποίος επιλέγει τους εμπόρους με τους οποίους συναλλάσσεται και οφείλει να λαμβάνει τα ανάλογα μέτρα (ρήτρες κλπ) κατά την υπογραφή των συμφωνιών που συνάπτει.


ΝΣΚ/454/2011

Αρμόδιες Αρχές εφαρμογής του κανονισμού 1107/2009 «σχετικά με τη διάθεση φυτοπροστατευτικών προϊόντων στην αγορά…».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Από τις γενικές αρχές του κοινοτικού δικαίου και την φύση του κανονισμού, προκύπτει ότι στην περίπτωση που οι εφαρμοστικές εθνικές διατάξεις (π.χ. νόμος, ΠΔ, ΥΑ ή ΚΥΑ) ενσωμάτωσης της κοινοτικής Οδηγίας 91/414/ΕΟΚ δεν είναι αντίθετες με τις ρυθμίσεις του κανονισμού 1107/2009 που αντικαθιστά την Οδηγία αυτή, οι εθνικές αυτές εφαρμοστικές διατάξεις, μπορούν να εξακολουθούν να ισχύουν και να παράγουν τα έννομα αποτελέσματά τους (ΔΕΚ 18-11-75 C-30/75 Spa Unit-It) πολύ περισσότερο που η κατάργηση μιας Οδηγίας, δεν συνεπάγεται την αυτόματη και πλήρη κατάργηση των εθνικών ρυθμίσεων με τις οποίες η Οδηγία αυτή ενσωματώθηκε στο εθνικό μας δίκαιο. Συνεπώς, το κράτος μέλος, δεν παραβιάζει καμία διάταξη, αν συνεχίσει να διατηρεί τις ήδη ορισθείσες με το ΠΔ 115/1997 αρμόδιες αρχές, εφόσον αυτές οι αρχές πληρούν τις προϋποθέσεις του κανονισμού, δεν βρίσκεται σε αντίθεση με τις νέες κοινοτικές ρυθμίσεις και ασκούν τις ίδιες αρμοδιότητες. Άρα από την 14η -6-2011 που ισχύει και εφαρμόζεται πλήρως ο κανονισμός 1107/2009, δεν είναι απαραίτητο να αναμένει η Υπηρεσία να επανακαθοριστεί η αρμόδια αρχή με νέα εθνική διάταξη και στο διάστημα που μεσολαβεί μέχρι την έκδοση της όποιας νέας ρύθμισης, να μην υπάρχει αρμόδια αρχή και να μην λειτουργεί το σύστημα χορήγησης, τροποποίησης και ανάκλησης των εγκρίσεων διάθεσης στην αγορά φυτοπροστατευτικών προϊόντων, σύστημα που αφορά πρωτίστως την υγεία των ανθρώπων, των ζώων και την προστασία του περιβάλλοντος.


ΝΣΚ/121/2023

Ερωτάται, εάν μέλος Δ.Ε.Π., το οποίο έχει λάβει διοικητική άδεια παράλληλης απασχόλησης σε Πανεπιστήμιο της αλλοδαπής, σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 158 παρ. 3 εδ. β΄ ν. 4957/2022, έχει την δυνατότητα να αναλαμβάνει αμειβόμενες υποχρεώσεις στο Πανεπιστήμιο της αλλοδαπής κατά την διάρκεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου, κατά το οποίο ασκεί καθήκοντα στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (Ε.Μ.Π.).(...)Το μέλος Δ.Ε.Π., το οποίο έχει λάβει διοικητική άδεια παράλληλης απασχόλησης σε Πανεπιστήμιο της αλλοδαπής, σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 158 παρ. 3 εδ. β΄ ν. 4957/2022, δεν έχει την δυνατότητα, κατά την διάρκεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου, κατά το οποίο ασκεί καθήκοντα στο Ε.Μ.Π. να αναλαμβάνει σχετικές αμειβόμενες υποχρεώσεις από το αλλοδαπό Πανεπιστημιακό Ίδρυμα, στο οποίο απασχολείται ή υπηρετεί, στο πλαίσιο σταθερής εργασιακής-υπηρεσιακής σχέσης, που έχει δημιουργήσει με αυτό.


ΝΣΚ/462/2001

Κοινοτικό Δίκαιο - Γεωργία. Γαλακτοκομικά προϊόντα. Παραβίαση του άρθρου 13 του Καν.(ΕΟΚ) 2081/92.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Η προστασία που θεσπίζει το άρθρο 13 του Καν. 2081/92 υπέρ των προστατευομένων αγροτικών προϊόντων, αφορά και την εξωτερική εμφάνιση και παρουσίαση του προϊόντος εφόσον αυτή είναι συστατικό και διακριτό χαρακτηριστικό στοιχείο, όπως συμβαίνει εν προκειμένω με την ΠΟΠ Φορμαέλα Αράχωβας Παρνασσού, της οποίας, η μορφή, το σχήμα, το χρώμα και το βάρος αποτελούν εντόνως διακριτά στοιχεία της ιδιαιτερότητας και της ταυτότητάς της. Περαιτέρω όμως, εκ των διαβιβασθέντων, χωρίς τεκμηρίωση και χωρίς αποδεικτικά, στοιχείων (π.χ. φωτογραφίες των τυριών, φωτοτυπίες ετικέτας, έρευνες, δημοσκοπήσεις κλπ) είναι αδύνατον να εκφέρει γνώμη η Τριμελής Επιτροπή ΝΣΚ για το εάν τα στοιχεία αυτά αποτελούν απομίμηση ή υπαινιγμό ή οποιαδήποτε άλλη πρακτική ικανή να παραπλανήσει το κοινό όσον αφορά στην πραγματική καταγωγή του προϊόντος με την ονομασία ΣΑΓΑΝΟΤΥΡΙ, πολύ δε περισσότερο εφόσον δεν είναι δυνατόν να κριθεί -ελλείψει των στοιχείων- εάν το τυρί αυτό παρουσιάζεται στο εμπόριο όπως απαιτεί η οδηγία 79/112/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 18ης -12-1978 περί προσεγγίσεως των νομοθεσιών των κρατών μελών σχετικά με την επισήμανση και παρουσίαση των τροφίμων που προορίζονται για τον τελικό καταναλωτή καθώς επίσης και η διαφήμισή τους.


ΕΑΔΗΣΥ/1541/2023

Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα επιχείρηση αιτείται την ακύρωση της απόφασης με την οποία ανακηρύχθηκε ως οριστικός ανάδοχος για την σύμβαση η εταιρεία «…». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «…» με συνολική εκτιμώμενη αξία €119.354,83 (χωρίς ΦΠΑ). Ως λόγους ακύρωσης προσβάλλει την τεχνική προσφορά της αναδόχου, υποστηρίζοντας ότι: (1) είχε καταθέσει ληγμένο πιστοποιητικό έγκρισης εργοστασίου, (2) το πιστοποιητικό που κατέθεσε ήταν υπό την αίρεση συμπερίληψης του προϊόντος σε διαδικτυακή λίστα, χωρίς να διαπιστώνεται η εν λόγω συμπερίληψη, και (3) δεν κατέθεσε υπεύθυνη δήλωση για τη χώρα παραγωγής και την επιχειρηματική μονάδα παραγωγής του προϊόντος, όπως απαιτούσε η διακήρυξη.


ΝΣΚ/9/2012

Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας – Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων (Τ.Ε.Α.Α.) – Βεβαίωση και είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών αεροπορικών εταιρειών που εδρεύουν στην Ε.Ε. και δεν διαθέτουν Α.Φ.Μ. στην Ελλάδα – Δυνατότητα κράτησης και συντηρητικής κατάσχεσης αεροσκάφους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αποστολή από την Υ.Π.Α. χρηματικού καταλόγου στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. προς ταμειακή βεβαίωση και είσπραξη, για καταλογισθείσες και οριστικοποιηθείσες οφειλές από Τ.Ε.Α.Α. είναι αναγκαία, και στην περίπτωση που η υπόχρεη εταιρεία έχει έδρα στην αλλοδαπή και δεν διαθέτει Α.Φ.Μ. στη χώρα μας. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει Α.Φ.Μ. της οφειλέτιδας αεροπορικής εταιρείας, η Υ.Π.Α. οφείλει να εκδώσει αιτιολογημένη και αναλυτική καταλογιστική πράξη με την ένδειξη «δεν υπάρχει Α.Φ.Μ.» και μετά την οριστικοποίηση του εν ευρεία εννοία τίτλου να την αποστείλει, στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. Δυνατή η λήψη μέτρων κράτησης αεροσκάφους και συντηρητικής κατάσχεσης αυτού πριν τη συγκρότηση εκτελεστού τίτλου. (ομοφ.)