ΕΑΔΗΣΥ/448/2023
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά: α) να ακυρωθούν η Διακήρυξη της αναθέτουσας αρχής με αριθμό …/2022 και η προκήρυξη με αριθμό πρωτ. …/30-12-2022 για τη διενέργεια διαγωνισμού ανάδειξης αναδόχου συμφωνίας - πλαίσιο με αντικείμενο την προμήθεια … (CPV …), κατά το σκέλος τους που περιλαμβάνουν στην προμήθεια τη δραστική ουσία ESMOLOL HYDROCHLORIDE υπό μορφή φιαλιδίου 50ml με λυοφιλοποιημένη κόνι, και β) να τροποποιηθούν οι προσβαλλόμενες πράξεις της αναθέτουσας αρχής ως προς τις ποσότητες της δραστικής ουσίας ESMOLOL HYDROCHLORIDE με μείωση από 87.627 τεμάχια/έτος σε 23.471 τεμάχια/ανά έτος.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/206/2012
Προστασία πρόσθετων μελετών για την δραστική ουσία φυτοπροστατευτικού προϊόντος και επιστημονικών δεδομένων για το σκεύασμα βάσει της Οδηγίας 91/414/ΕΟΚ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ως προς την προστασία έναντι τρίτων των πρόσθετων μελετών για τη δραστική ουσία, αυτές θα πρέπει να προστατεύονται για ορισμένη περίοδο και εφόσον περιλαμβάνουν νέα, ουσιώδη στοιχεία ικανά να επηρεάσουν την καταχώριση της δραστικής ουσίας στο Παράρτημα Ι της Οδηγίας 91/414/ΕΟΚ, ούτως ώστε να μην τίθενται εμπόδια στο εμπόριο και την εγκαθίδρυση και λειτουργία της εσωτερικής αγοράς. Εφόσον, εξάλλου, οι εν λόγω μελέτες συνιστούν απλώς επικύρωση των μεθόδων προσδιορισμού υπολειμμάτων της δραστικής ουσίας σε καλλιεργούμενα φυτά, ζωικούς ιστούς και ζωικά προϊόντα, δεν τυγχάνουν νέας περιόδου προστασίας. Ως προς την προστασία επιστημονικών δεδομένων για το σκεύασμα, αυτά απολαμβάνουν δεκαετούς προστασίας από την ημερομηνία της πρώτης έγκρισης του φυτοπροστατευτικού προϊόντος από το κράτος μέλος, αν η εν λόγω έγκριση χορηγήθηκε μετά την καταχώριση της δραστικής ουσίας στο Παράρτημα Ι της Οδηγίας. Ωστόσο δεν εμποδίζεται η χρήση δεδομένων που είχαν υποβληθεί για τη χορήγηση εγκρίσεων σύμφωνα με τις προϊσχύσασες εθνικές διατάξεις και για τα οποία έχει ήδη παρέλθει η δεκαετία, ως ανώτατη περίοδος προστασίας. (ομοφ.)
ΝΣΚ/309/2004
Χορήγηση έγκρισης κυκλοφορίας φυτοπροστατευτικού προϊόντος. Μεταγενέστερη αρνητική απόφαση της Επιτροπής για την αξιολόγηση της δραστικής ουσίας που περιέχει. Αρχή της καλής πίστης και συνεργασίας κρατών μελών και Κοινότητας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν εμπίπτει στην κατ’ άρθρο 10 της Συνθ. Ε.Κ. υποχρέωση των κρατών μελών να απέχουν από τη θέσπιση διατάξεων ικανών να διακυβεύσουν σοβαρά την επίτευξη αποτελέσματος που επιδιώκεται με κοινοτική πράξη, ως εν προκειμένω της απόφασης της Επιτροπής για τη μη καταχώριση της ουσίας fenthion στις εγκεκριμένες δραστικές ουσίες φυτοπροστατευτικών προϊόντων του παραρτήματος Ι της οδηγίας 91/414/ΕΟΚ, η έκδοση Υπουργικής απόφασης για την έγκριση κυκλοφορίας φυτοπροστατευτικού, περιέχοντος την εν λόγω δραστική ουσία, προϊόντος, η οποία εκδόθηκε πριν από τη θέση σε ισχύ της κοινοτικής απόφασης, ανεξάρτητα αν η Διοίκηση τελούσε εν γνώσει ότι η προηγηθείσα κοινοτική διαδικασία ήταν αρνητική της έγκρισης της εν λόγω δραστικής ουσίας. Η Υπουργική αυτή απόφαση δεν μπορεί όμως να ισχύσει πέραν της 11-8-2004 και μέχρι τότε θα πρέπει να ανακληθεί κατ’ άρθρο 2 παρ.1 της απόφασης της Επιτροπής, με την επιφύλαξη της δυνατότητας διατήρησής της σύμφωνα με το άρθρο 2 παρ.3 της ίδιας απόφασης, δηλ. για τις αναφερόμενες περιορισμένες χρήσεις μέχρι 30-6-2007 και με όποιες άλλες προϋποθέσεις θέτει η ίδια διάταξη. (πλειοψ.)
Δ3γ/οικ.53447/2024
Υπαγωγή δραστικής ουσίας στις διατάξεις του Κώδικα Νόμων για τα Ναρκωτικά (Κ.Ν.Ν.) (ν. 3459/2006, Α' 103), όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4139/2013 περί εξαρτησιογόνων ουσιών και άλλων διατάξεων.
ΑΕΠΠ/60/2021
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό πρωτ. 936/16, η οποία έκανε δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας στον διαγωνισμό για την προμήθεια εξοπλισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει φορητές μονάδες εποπτείας φάσματος (12 τεμάχια), σετ κατευθυντικών κεραιών (12 τεμάχια), συστήματα αυτόματης ραδιογωνιομέτρησης (4 τεμάχια), λογισμικό και υπολογιστές για τη λειτουργία τους, καθώς και υπηρεσίες εκπαίδευσης και συντήρησης. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 1.100.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, με δικαίωμα προαίρεσης 528.000 ευρώ. Ο διαγωνισμός διενεργήθηκε ως ηλεκτρονικός ανοικτός διεθνής διαγωνισμός και το κριτήριο ανάθεσης ήταν η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά.
ΝΣΚ/24/2002
Φυτοπροστατευτικά προϊόντα. Έγκριση κυκλοφορίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι κατά νόμο δυνατή η χορήγηση εγκρίσεων κυκλοφορίας φυτοπροστατευτικών προϊόντων με βάση την ισχύουσα εθνική νομοθεσία (Ν 721/1977) κατά το χρονικό διάστημα, που μεσολαβεί από την δημοσίευση μιας οδηγίας καταχωρήσεως στο Παράρτημα Ι του ΠΔ 115/1997 (συμμόρφωση προς Οδηγία 91/414/ΕΟΚ) παλαιάς δραστικής ουσίας και μέχρι την θέση σε ισχύ αυτής (συνήθως ένα έτος).
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/177/2015
Προμήθεια φαρμακευτικών σκευασμάτων:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες νομικές σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι στη διαδικασία ανάθεσης της επίμαχης προμήθειας υπάρχουν οι ακόλουθες ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες:I) Η ελεγχόμενη διαδικασία πρόσκλησης ενδιαφέροντος συνιστά διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης, σύμφωνα με το άρθρο 25 παρ. 1 περ. γ΄ του π.δ. 60/2007. Πλην όμως, στην προκείμενη περίπτωση δεν πληρούνται οι σωρευτικά απαιτούμενες προϋποθέσεις του άρθρου αυτού, καθόσον: 1) δεν συντρέχει περίπτωση απρόβλεπτου γεγονότος, τα αναφερόμενα δε στο 15063/6.8.2015 έγγραφο του Νοσοκομείου προς το Κλιμάκιο, ότι η Ε.Π.Υ. προκήρυξε τους 1ΑΦ/2013 – 4Φ/2013 διαγωνισμούς προμήθειας φαρμάκων βάσει δραστικής ουσίας, τους οποίους στη συνέχεια ματαίωσε (βλ. 2888/24.7.2015 έγγραφο της Ε.Π.Υ.) δεν ασκούν έννομη επιρροή. (...)Αναρμοδίως διενεργήθηκε η επίμαχη διαδικασία για την προμήθεια φαρμάκων βάσει δραστικής ουσίας από το Νοσοκομείο, αντί της 6η Υ.Π.Ε., σύμφωνα με τα οριζόμενα στην 68/24.1.2013 απόφαση του Διοικητή της 6ης Υ.Π.Ε. Η αρμοδιότητα δε του Νοσοκομείου δεν βρίσκει έρεισμα ούτε στην μεταγενέστερη 1133/13.8.2014 απόφαση του Διοικητή της 6ης Υ.Π.Ε., προεχόντως διότι αυτή εκδόθηκε μετά την ημερομηνία διενέργειας της διαδικασίας ανάθεσης και δεν έχει αναδρομική ισχύ.X. Ενόψει των ανωτέρω νομικών πλημμελειών, το Κλιμάκιο κρίνει ότι κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων προς έλεγχο σχεδίων συμβάσεων.
ΕΑΔΗΣΥ/1531/2023
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της Διακήρυξης της Αναθέτουσας Αρχής με αριθμό πρωτοκόλλου ***/8.8.2023 (ΑΔΑΜ ***** /8.8.2023) και ειδικά να ακυρωθούν, άλλως να τροποποιηθούν οι όροι των τεχνικών προδιαγραφών του «ΚΛΙΒΑΝΟΥ ΠΛΑΣΜΑΤΟΣ» με α/α 1.3,1.6,1.9,1.17,1.21b, 1.22, 1.26 και 4.1.
ΑΕΠΠ/384/2018
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή ζητάει την ακύρωση της διακήρυξης με αριθμό 4124/2018 για την προμήθεια διατάξεων νεφρικής υποστήριξης για τις Νοσηλευτικές Μονάδες Αγρινίου και Μεσολογγίου. Ειδικότερα, ζητεί την ακύρωση των προδιαγραφών που περιλαμβάνουν αναφορές σε συγκεκριμένη χημική σύσταση και εμπορικά σήματα, καθώς και πρόσθετα κριτήρια επιλογής που αλλοιώνουν το κριτήριο της χαμηλότερης τιμής. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια 37 ειδών διατάξεων νεφρικής υποστήριξης (φίλτρα) για ένα έτος με δυνατότητα ετήσιας παράτασης, με συνολικό προϋπολογισμό 557.379,20€ χωρίς ΦΠΑ.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/177/2019
Προμήθεια δραστικών ουσιών...Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν ανωτέρω (βλ. σκέψη 4.Γ), το Κλιμάκιο κρίνει ότι η .... απόφαση του Διοικητικού ΔΣ της ΕΚΑΠΥ, κατά το μέρος που απέρριψε την υποβληθείσα, στο πλαίσιο του διενεργηθέντος ηλεκτρονικού πλειστηριασμού μεταξύ των οικονομικών φορέων «... Ανώνυμος Εταιρεία» και «...Ανώνυμη Εταιρεία» για το είδος της διακήρυξης με με Α/Α 53 «PROPOFOL INJ.EM.IN. 1% (W/V) 20ML», προσφορά του πρώτου («... Ανώνυμος Εταιρεία»), λόγω επιγενόμενης υπέρβασης της νοσοκομειακής τιμής της δραστικής ουσίας και κατακύρωσε το ως άνω είδος, σε ποσοστό 100%, στον οικονομικό φορέα «...Ανώνυμη Εταιρεία» είναι μη νόμιμη. Τούτο διότι, όπως προκύπτει από το άρθρο 17.2 της διακήρυξης, όπως τροποποιήθηκε, οικονομική προσφορά απορρίπτεται μόνον όταν κατά την ημέρα υποβολής της υπερβαίνει τη νοσοκομειακή τιμή της δραστικής ουσίας, όπως προκύπτει από το ισχύον, κατά το χρονικό σημείο εκείνο, Δελτίο Τιμών Φαρμάκων Ανθρώπινης Χρήσης. Αντίθετα, δεν συνιστά λόγο απόρριψης οικονομικής προσφοράς η επιγενόμενη υπέρβαση της νοσοκομειακής τιμής της δραστικής ουσίας, στην οποία αφορούσε η προσφορά. Επομένως, η Αναθέτουσα Αρχή όφειλε να κατακυρώσει το ως άνω είδος στον οικονομικό φορέα «...Ανώνυμη Εταιρεία», σε ποσοστό 70%, και στον οικονομικό φορέα «... Ανώνυμος Εταιρεία», σε ποσοστό 30%, όπως δηλαδή είχε προκύψει στο πλαίσιο του διενεργηθέντος πλειστηριασμού, και, ακολούθως, να αναπροσαρμόσει, σύμφωνα με το άρθρο 21.3 της διακήρυξης, την προσφορά του δεύτερου («... Ανώνυμος Εταιρεία), κατά το χρόνο υπογραφής της συμφωνίας - πλαίσιο, προκειμένου να μην υπερβαίνει, κατά το χρόνο υπογραφής, τη νοσοκομειακή τιμή του Δελτίου Τιμών Φαρμάκων Ανθρώπινης Χρήσης (Ελ.Σ. ΣΤ΄ Κλ. 454/2018, 66/2019).Κατ’ ακολουθίαν αυτών και δοθέντος ότι, πέραν της ανωτέρω αναφερόμενης, δεν διαπιστώθηκαν άλλες ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες της ελεγχόμενης διαγωνιστικής διαδικασίας, το Κλιμάκιο αποφαίνεται ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου συμφωνίας - πλαίσιο μόνο κατά το μέρος που αφορά στο είδος με Α/Α 53 [«PROPOFOL INJ.EM.IN. 1% (W/V) 20ML»] της ... διακήρυξης της ΕΠΥ, ενώ δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου αυτού για τα λοιπά είδη.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/770/2024
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΥΛΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΔΡΕΥΣΗΣ – ΦΡΕΑΤΙΑ ΥΔΡΟΛΗΨΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΑ ΦΡΕΑΤΙΩΝ, ΜΟΥΦΕΣ ΦΡΕΑΤΙΩΝ, ΣΩΛΗΝΕΣ PVC, ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ ΚΡΟΥΝΟΥ :ζητεί την ανάκληση της 110/2024 Πράξης του ΣΤ′ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 4 της παρούσας, και εν όψει των προσκομισθέντων, τόσο ενώπιον του Κλιμακίου όσο και με την ένδικη προσφυγή, στοιχείων, το Δικαστήριο διαπιστώνει ότι η προσφεύγουσα εταιρεία ανάπτυξε μια γνωστή από προηγούμενες όμοιες συμβάσεις μεθοδολογία κατάρτισης του προϋπολογισμού της ένδικης προμήθειας με ποσοτικό προσδιορισμό της προϋπολογισθείσας δαπάνης επί τη βάσει ορισμένης τιμής μονάδας και εν όψει της ανέλεγκτης από το Δικαστήριο εκτίμησης των αναγκών της. Ειδικότερα, δε, αναφορικά με τις προς προμήθεια ποσότητες, λαμβάνοντας υπόψη ότι: α) όπως προκύπτει από την 20974/2022 απόφαση του Δ.Σ. της προσφεύγουσας, τις προηγηθείσες της απόφασης αυτής εισηγήσεις, καθώς και το από 1.2.2024 έγγραφο του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δικτύου Ύδρευσης και αναπτύσσεται με την ένδικη προσφυγή, αυτές καθορίστηκαν με βάση τις ανάγκες ζήτησης του Δικτύου Ύδρευσης για χρονικό διάστημα τριών (3), και όχι δύο (2), ετών, όπως εσφαλμένως υπέλαβε το Κλιμάκιο, προκειμένου, όχι μόνο να καλυφθούν οι τρέχουσες ανάγκες σε επισκευές και έργα συντήρησης του Δικτύου Ύδρευσης, καθώς και εκείνες από εν εξελίξει ή επικείμενες εργολαβίες, αλλά και με σκοπό τη δημιουργία επαρκούς αποθέματος, για την κάλυψη τυχόν έκτακτων λειτουργικών και διαχειριστικών αναγκών της προσφεύγουσας και την εξασφάλισης συνεχούς και αδιάλειπτης λειτουργίας του Δικτύου Ύδρευσης, β) το υφιστάμενο, στις 30.11.2021, απόθεμα, αποσκοπεί, κατά κανόνα, στην κάλυψη των αναγκών του Δικτύου Ύδρευσης κατά το ενδιάμεσο διάστημα, από τη λήξη των προηγούμενων συναφών συμβάσεων μέχρι τη συμβασιοποίηση της ένδικης διαγωνιστικής διαδικασίας, και όχι στην κάλυψη των αναγκών αυτών για το χρονικό διάστημα ισχύος των νέων (υπό σύναψη) συμβάσεων, δεδομένου, άλλωστε, ότι, από τις 30.11.2021 μέχρι την έκδοση της εν προκειμένω κατακυρωτικής απόφασης (18.10.2023), έχουν παρέλθει περίπου δύο (2) έτη, γ) αναφορικά με το Τμήμα 4, η ζητούμενη ποσότητα των 140.000 τεμαχίων τεκμηριώνεται, με βάση τα επικαλούμενα στοιχεία σχετικά με τις αναλώσεις των προηγούμενων ετών [3.646,91 τεμάχια μέση μηνιαία κατανάλωση των προηγούμενων ετών Χ36 μήνες= 131.288,76 τεμάχια για τρία (3) έτη], δ) ως προς τα Τμήματα 7 και 8, οι ποσότητες των 50.000 και 150.000 τεμαχίων, αντίστοιχα, δικαιολογούνται από τα ίδια ως άνω προσκομιζόμενα στοιχεία [για τα έτη 2021-2022 μέση μηνιαία κατανάλωση - Τμήμα 7: 462,70 τεμάχια Χ 36 μήνες=16.657,20 τεμάχια για τρία (3) έτη, Τμήμα 8: 2.988,78 τεμάχια Χ36 μήνες=107.596,08 τεμάχια για τρία (3) έτη, και για τα έτη 2023-2024 μέση μηνιαία κατανάλωση - Τμήμα 7: 547,20 τεμάχια Χ 36 μήνες= 19.699,20 τεμάχια για τρία (3) έτη, Τμήμα 8: 1.883,93 τεμάχια Χ 36 μήνες= 67.821,48 τεμάχια για τρία (3) έτη], λαμβάνοντας, επιπλέον, υπόψη ότι τμήμα των ποσοτήτων αυτών θα καλύψουν μέρος των αναγκών της εργολαβίας Ε-903, με τίτλο «Έργα Υλοποίησης Τεχνικών Ενεργειών Διεύθυνσης Δικτύου Ύδρευσης», στο φυσικό αντικείμενο της οποίας περιλαμβάνεται, πλην άλλων, η αντικατάσταση 180.000 υδρομετρητών, με παράλληλη αντικατάσταση του διακόπτη σύνδεσης των υδρομετρητών με το δίκτυο της προσφεύγουσας ή του ορειχάλκινου ρακόρ ή και των δύο αυτών υλικών ταυτόχρονα, και δ) σε ό,τι αφορά τα Τμήματα 11 και 12, οι ζητούμενες ποσότητες των 300 και 1.500 τεμαχίων, αντίστοιχα, μαζί με το υφιστάμενο απόθεμα από τη σχετικώς συναφθείσα σύμβαση του διαγωνισμού Δ6840/2020 (περίπου 1.000 τεμάχια για το Τμήμα 11 και 2.500 τεμάχια για το Τμήμα 12) -το οποίο, εν όψει του ότι τα είδη των ως άνω Τμημάτων χρησιμοποιούνται πλέον μόνο σε έργα επενδυτικού ενδιαφέροντος, δεν έχει αναλωθεί στο σύνολό του- και λαμβάνοντας υπόψη και τα λοιπά προσκομιζόμενα στοιχεία σχετικά με τις αναλώσεις των ετών 2021-2022 και 2023-2024, από τα οποία προκύπτει σταδιακή μείωση της ροής ανάλωσης των αντίστοιχων υλικών (Τμήμα 11 - μέση μηνιαία κατανάλωση: 37,64 τεμάχια, για τα έτη 2021-2022, και 30,53 τεμάχια, για τα έτη 2023-2024, και Τμήμα 12 - μέση μηνιαία κατανάλωση: 100,36 τεμάχια, για τα έτη 2021-2022, και 74,00 τεμάχια, για τα έτη 2023-2024), οι προς προμήθεια ποσότητες παρίστανται εύλογες για την κάλυψη των αναγκών της προσφεύγουσας σε βάθος τριετίας (περίπου 1.355,04 τεμάχια για το Τμήμα 11 και 3.612,96 τεμάχια για το Τμήμα 12).
Ανακαλεί την 110/2024 Πράξη του ΣΤ′ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.