ΝΣΚ/21/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εκμετάλλευση περιπτέρου από διαζευγμένη θυγατέρα αναπήρου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στις προϋποθέσεις για την αποκατάσταση με άδεια εκμετάλλευσης περιπτέρου – κυλικείου των διαζευγμένων θυγατέρων αναπήρων δεν περιλαμβάνεται και η μεταβίβαση σ’ αυτές της πολεμικής σύνταξης του πατέρα τους.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/357/2007
Διαζευγμένες θυγατέρες αναπήρων και θυμάτων πολέμου ως δικαιούχοι παραχώρησης σχολάζοντος περιπτέρου. Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι διαζευγμένες θυγατέρες αναπήρων και θυμάτων πολέμου, οι οποίες έχουν απωλέσει το δικαίωμα μεταβίβασης, επειδή πριν την ισχύ των διατάξεων του Ν 2913/2001 είχε παραχωρηθεί σε άλλο δικαιούχο ή γενικά δεν είχαν ασκήσει το δικαίωμα αυτό, δύνανται να τύχουν παραχώρησης άλλου σχολάζοντος περιπτέρου σε αντικατάσταση του απωλεσθέντος δικαιώματος και μάλιστα κατά προτεραιότητα, χωρίς να τίθεται ως προϋπόθεση η λήψη απ’ αυτές πολεμικής σύνταξης.
ΝΣΚ/414/2012
Δυνατότητα ταυτόχρονης συνταξιοδότησης, λόγω γήρατος, με ευνοϊκές προϋποθέσεις διαζευγμένων γονέων δύο αναπήρων τέκνων, που έκαστος έχει την επιμέλεια ενός αναπήρου τέκνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή η θεμελίωση αυτοτελούς συνταξιοδοτικού δικαιώματος λόγω γήρατος, στο πρόσωπο ενός εκάστου των διαζευγμένων γονέων δύο αναπήρων τέκνων, όταν ο καθένας από αυτούς έχει κρατήσει, την επιμέλεια ενός αναπήρου τέκνου. Συνεπώς, μόνο ο ένας από τους δύο αυτούς γονείς μπορεί να κάνει χρήση των ευεργετικών διατάξεων της παρ. 1 του άρθρ. 37 του Ν. 3996/2011, που αντικατέστησε το άρθρο 5 παρ. 4 του ν.3232/2004, το δικαίωμα συνταξιοδότησης του οποίου, τελεί υπό την προϋπόθεση ότι ο έτερος γονέας θα παραιτηθεί από την άσκηση του δικού του δικαιώματος, που του παρέχει η διάταξη αυτή.
Α.1058/2021
Διαδικασία και προϋποθέσεις καταβολής ποσού ίσου με το ήμισυ της μείωσης του ανταλλάγματος που λαμβάνουν οι δικαιούχοι για την εκμίσθωση/ παραχώρηση της χρήσης του δικαιώματος εκμετάλλευσης περιπτέρου ή κυλικείου μηνός Νοεμβρίου και εφεξής, κατ΄ επιταγή του νόμου στο πλαίσιο αντιμετώπισης των επιπτώσεων του κορωνοϊού COVID-19.
ΝΣΚ/355/2003
Αποζημίωση υπέρ αναπήρου πολέμου, δικαιούχου αδείας λειτουργίας περιπτέρου. Υπόχρεο προς καταβολή το Ελλ. Δημόσιο (Περιφερειακή Διοίκηση).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η επιδικασθείσα αμετακλήτως αποζημίωση υπέρ ιδιώτου και σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου λόγω μη έγκαιρης εκτέλεσης απόφασης του Νομάρχη Αθηνών με την οποία παραχωρείται άδεια εκμετάλλευσης περιπτέρου σε ανάπηρο πολέμου θα καταβληθεί στο δικαιούχο από το Ελλ. Δημόσιο και ειδικώτερα από την Περιφερειακή Διοίκηση Αττικής, εφόσον η σχετική αρμοδιότητα, υπαγομένη ανέκαθεν στο ΥΠΕΘΑ παρέμεινε στην κρατική διοίκηση, μη μεταβιβασθείσα στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, ασκείται δε πλέον από το Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας.
ΝΣΚ/16/2009
Απαλλαγή από φόρο εισοδήματος αναπήρων αμάχου πληθυσμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στα ευεργετήματα που απολαμβάνουν οι ανάπηροι αμάχου πληθυσμού του Ν 1863/1989, από την 1-1-2008, περιλαμβάνεται και η απαλλαγή από τον φόρο εισοδήματος από εμπορικές επιχειρήσεις των κερδών από την εκμετάλλευση περιπτέρων, εάν τους έχει χορηγηθεί η σχετική άδεια, κατά την νόμιμη διαδικασία, εφ όσον η εκμετάλλευση αυτών ενεργείται από τους ίδιους, όπως επίσης απαλλάσσεται από τον ίδιο φόρο το δικαίωμα που παίρνουν τα πρόσωπα αυτά από την παραχώρηση της εκμεταλλεύσεως περιπτέρου, υπό την προϋπόθεση ότι λαμβάνουν πολεμική ή στρατιωτική σύνταξη και το ίδιο ισχύει και για τον υποβαλόντα το ως άνω σχετικό αίτημα προς την Υπηρεσία, εφ όσον συγκεντρώνει τις ανωτέρω νόμιμες προϋποθέσεις, τόσο των διατάξεων της περιπτ.β της παρ.4 του άρθρου 6 του Κ.Φ.Ε. (Ν 2238/1994), όσο και των διατάξεων της παρ.1 του άρθρου 4 του Ν 3670/2008.
ΝΣΚ/38/2002
Τραυματίες πολέμου και πολεμικών γεγονότων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι τραυματίες πολέμου και πολεμικών γεγονότων καθώς και τα τέκνα των όπως αναφέρονται στην περίπτωση δ της παρ.1 του άρθρου 1 Ν 2643/98 δεν αποτελούν αυτοτελή κατηγορία προστατευομένων προσώπων του Ν 2643/98, αλλά ταυτίζονται με την κατηγορία των αναπήρων πολέμου ή πολεμικών γεγονότων και η ιδιότητα αυτών ως αναπήρων αποδεικνύεται είτε με βεβαίωση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους είτε με υπεύθυνη δήλωση του ΝΔ 105/69 συνοδευόμενη με απόκομμα επιταγής πληρωμής πολεμικής σύνταξης.
ΝΣΚ/2/2015
α) Δικαίωμα ή μη χορήγησης, του κατωτάτου ορίου σύνταξης λόγω θανάτου από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από 27-12-1984 σε συνταξιούχο, η οποία κατέστη εκ μεταβιβάσεως συνταξιούχος από το Γ.Λ.Κ. β) Εφαρμογή ή μη των διατάξεων της παρ.3 του άρθρου 13 του ν.997/1979, καθώς και της παρ.6 του άρθρου 5 του ν. 3232/2004, και στα μέλη της οικογενείας συνταξιούχων του Γ.Λ.Κ., τα οποία λαμβάνουν στρατιωτική ή πολεμική σύνταξη εκ μεταβιβάσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η συνταξιούχος Μ.Μ., η οποία κατέστη εκ μεταβιβάσεως συνταξιούχος λόγω θανάτου του συζύγου της από 27-12-1984, ο οποίος λάμβανε αναπηρική και στρατιωτική σύνταξη που του χορηγήθηκε εξ’ αιτίας της υπηρεσίας του, υπηρετών ως χωροφύλακας, και όχι πολεμική σύνταξη κατά την εκτέλεση της στρατιωτικής του υπηρεσίας, δεν δικαιούται να λαμβάνει το κατώτατο όριο σύνταξης από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, διότι ο σύζυγός της και η ιδία δεν υπήγοντο στην περίπτωση της παρ.6 του άρθρου 5 του ν. 3232/2004. β) Η παρ.3 του άρθρου 13 του ν.997/1979 (όπως ίσχυε), καθώς και η παρ.6 του άρθρου 5 του ν. 3232/2004 έχουν προσωποπαγή χαρακτήρα, αφού τα δικαιώματα που προστατεύουν περιορίζονται μόνο στους έχοντες την ιδιότητα του αναπήρου ή θύματος πολέμου κατά την εκτέλεση της στρατιωτικής τους υπηρεσίας και δεν καταλαμβάνουν και τα μέλη τα οποία λαμβάνουν στρατιωτική ή πολεμική σύνταξη εκ μεταβιβάσεως, διότι η εξίσωση όλων των αναπήρων και θυμάτων πολέμου και των εξ αυτών ελκόντων δικαιώματα, που έγινε με το άρθρο 4 του ν. 3670/2008, εξαιρεί τα δικαιώματα και ευεργετήματα που έχουν θεσπιστεί με συνταξιοδοτικές διατάξεις. (ομοφ.)
ΕλΣυν/Ε κλιμ/44/2010
Σύμβαση παραχώρησης δημοσίου έργου (μελέτη- κατασκευή χρηματοδότηση και εκμετάλλευση υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων σε δημοτική πλατεία). Μη νόμιμη η διαδικασία ανάθεσης της σύμβασης αυτής, καθόσον: α) η απόφαση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ περί εγκρίσεως εφαρμογής του εξαιρετικού συστήματος μελέτη- κατασκευή παρίσταται ανεπαρκώς αιτιολογημένη, β) μη νομίμως η διακήρυξη δεν έχει συνταχθεί με βάση το ισχύον πρότυπο τεύχος τύπου Α, ενώ έχουν προστεθεί σε αυτή όροι, οι οποίοι δεν απαντώνται στο πρότυπο τεύχος και για τους οποίους δεν τηρήθηκε η ειδική διαδικασία προηγούμενης έγκρισης προσθήκης όρων από τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, γ) πλημμελώς ορίστηκε στη διακήρυξη ως προϊσταμένη αρχή το δημοτικό συμβούλιο, δ) κατά παράβαση των διατάξεων του ν.3669/2008 αναγνωρίζεται με τη διακήρυξη δικαίωμα αποζημίωσης του αναδόχου για την εκτέλεση πρόσθετων εργασιών αορίστως και χωρίς καμία ειδικότερη προϋπόθεση και ε) η ανάδοχος δεν διέθετε την ελάχιστη απαιτούμενη από τη διακήρυξη συνολική καθαρή θέση και επομένως αυτή έπρεπε να αποκλειστεί από το διαγωνισμό. Περαιτέρω, αναφορικά με το ελεγχόμενο σχέδιο σύμβασης έκρινε ότι έχουν εμφιλοχωρήσει οι ακόλουθες νομικές πλημμέλειες: 1) ως προς τη σειρά προτεραιότητας των εγγράφων που διέπουν τη σύμβαση παραχώρησης δεν προκύπτει από τη διακήρυξη ότι οι οδηγίες σύνταξης μελετών κατατάσσονται πριν από το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του έργου, 2) μη νομίμως αναγράφεται ότι ο κύριος του έργου αναγνωρίζει ότι ο ανάδοχος για την εξασφάλιση του ανα¬γκαίου δανεισμού, μπορεί να εκχωρήσει σε χρηματοδοτούσα τράπεζα κάθε δικαίωμά του από τη σύμβαση παραχώρησης, καθόσον τέτοια εκχώρηση προϋποθέτει προηγούμενη άδεια του κυρίου του έργου, σύμφωνα με το άρθρο 34 της ΈΣΥ, 3) ο συμβατικός όρος, κατά τον οποίο η έναρξη των προθεσμιών κατασκευής του έργου, υπό την προϋπόθεση ότι η επένδυση έχει υπαχθεί στον αναπτυξιακό νόμο, ξεκινά από την ημερομηνία που ο κύριος του έργου θα παραδώσει στον ανάδοχο παραχώρησης το χώρο κατασκευής ελεύθερο από κάθε δικαίωμα τρίτου και άδειο και θα υπογραφεί σχετικό πρωτόκολλο παράδοσης και παραλαβής, έχει τεθεί κατά παράβαση όρου της διακήρυξης, σύμφωνα με τον οποίο η συνολική προθεσμία περάτωσης της κατασκευής του έργου ορίζεται σε 26 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης, ενώ σε περίπτωση καθυστέρησης πέραν των 10 μηνών η έκδοση των απαιτουμένων αδειών και εγκρίσεων (συμπεριλαμβανομένης και της ένταξης στον αναπτυξιακό νόμο) η ως άνω προθεσμία δύναται να παραταθεί μετά από αίτηση του αναδόχου και έγκριση της προϊσταμένης αρχής και 4) δεν επιμερίζεται η εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης και σε εγγύηση τήρησης των όρων της σύμβασης παραχώρησης. Το VI Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την 702/2010 απόφασή του ανακάλεσε την προμνησθείσα Πράξη του Κλιμακίου και έκρινε ότι: α) Από την υπουργική απόφαση, όπως αυτή συμπληρώνεται από τα στοιχεία του φακέλου, προκύπτει ότι η επιλογή του συστήματος δημοπράτησης επιβάλλεται από το γεγονός ότι ο υπόγειος σταθμός αυτοκινήτων πρόκειται να κατασκευασθεί στα όρια της παλιάς πόλης, που έχει χαρακτηρισθεί ως μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς και εντός της ζώνης προστασίας του μνημείου, ενώ η χωροθέτησή του σε συνδυασμό με το μέγεθός του συντείνουν στο ότι αποτελεί έργο με ιδιομορφίες και απαιτείται η αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων. β) Δεν υπάρχει πρότυπο τεύχος διακήρυξης για το σύστημα μελέτη- κα-τασκευή και συνεπώς η μη τήρηση του πρότυπου τεύχους Α για την ελεγχόμενη διακήρυξη δεν αποτελεί πλημμέλεια (μειοψηφία), γ)Νομίμως ορίστηκε ως προϊσταμένη αρχή το δημοτικό συμ-βούλιο (άρθρα 3 παρ. 5 Π.Δ. 171/1987, 103 παρ. 2, 4 και 5 ν.3463/2006), δ) δεν αναγνωρίζεται στον ανάδοχο αόριστο και άνευ συνδρομής των νομίμων προϋποθέσεων δικαίωμα αποζημίωσης παρά το νόμο, αλλά σύμφωνα με αυτόν και κατά τους όρους εφαρμογής του, ε) από τα προσκο¬μιζόμενα ενώπιον του Τμήματος στοιχεία προκύπτει ότι η συνολική καθαρή θέση της αναδόχου δεν υπολείπεται του ορίου που θέτει η διακήρυξη. Ως προς τις νομικές πλημμέλειες του σχεδίου σύμβασης το Τμήμα έκρινε ότι: 1) Οι οδηγίες σύνταξης μελετών αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα των οριστικών μελετών της τεχνικής προσφοράς και των μελετών εφαρμογής του αναδόχου παραχώρησης και προτάσσονται του χρονοδιαγράμματος κατασκευής του έργου. 2) Πρέπει να γίνει ρητή μνεία στο σχέδιο σύμβασης για την ειδικότερη προϋπόθεση έγγραφης άδειας από τον κύριο του έργου για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης του σταθμού αυτοκινήτων. 3) Ορθή η κρίση του Κλιμακίου. 4) Ένόψει των οριζομένων σχετικά στη διακήρυξη η δεύτερη εγγυητική επιστολή αφορά στο στάδιο της διοικητικής παραλαβής του έργου και επομένως νομίμως στο σχέδιο σύμβασης δεν επιμερίζεται η προβλεπόμενη εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης και σε εγγύηση τήρησης των όρων της σύμβασης παραχώρησης. Θα πρέπει όμως, να προστεθεί στο σχέδιο σύμβασης όρος με περιεχόμενο τη σχετική (μελλοντική) υποχρέωση του αναδόχου.