×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/210/2013

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δυνατότητα ή μη χορήγησης από τη Διοίκηση σε ιδιώτη, αντιγράφου αρχιτεκτονικής μελέτης αποκατάστασης και στερέωσης του Ιερού Ναού Εισοδίων της Θεοτόκου Αιγίου Αχαΐας ως και άλλων εγγράφων, πριν από την εξέταση της υπόθεσης στο αρμόδιο γνωμοδοτικό όργανο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση έχει τη δυνατότητα να χορηγήσει στον αιτούντα αντίγραφο της ως είρηται μελέτης από τούδε, χωρίς να απαιτείται η ολοκλήρωση της οικείας διοικητικής διαδικασίας. Περαιτέρω, έχει την υποχρέωση να θέσει υπ’ όψιν του ιδίου τα σχετικά στοιχεία του διοικητικού φακέλου, έτσι ώστε να του παρασχεθεί η δυνατότητα επιλογής εκείνων που τον ενδιαφέρουν να λάβει γνώση, υπό την προϋπόθεση ότι νομιμοποιείται προς τούτο, γεγονός το οποίο θα εξεταστεί, κατά περίπτωση, από την έχουσα στη διάθεσή της τα σχετικά έγγραφα Υπηρεσία. Η άσκηση του δικαιώματος του ενδιαφερομένου τελεί υπό την αυτονόητη προϋπόθεση ότι ο συντάκτης του εγγράφου της μελέτης δεν προβάλλει και αποδεικνύει ότι έχει νόμιμο δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας επί του περιεχομένου αυτής. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/135/2010

Δεδομένου ότι εκ μέρους της εταιρείας «…ΑΕ» προβάλλεται εντελώς αορίστως ότι αυτή έχει δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας, και μάλιστα χωρίς καθόλου να εξειδικεύεται σε τι ακριβώς συνίσταται το δικαίωμα αυτό, η διοίκηση οφείλει να επιτρέψει στην εταιρεία «…ΕΠΕ» την πρόσβαση στα αιτηθέντα έγγραφα και την χορήγηση αντιγράφου των αιτηθησών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, εκτός εάν η εταιρεία «…ΑΕ» προβάλλει με ορισμένο και προσήκοντα τρόπο και αποδείξει στη Διοίκηση ότι στην προκειμένη περίπτωση παραβλάπτεται απόρρητο, το οποίο προβλέπεται από συγκεκριμένες διατάξεις, οπότε, οφείλει με απόφασή της, ειδικώς αιτιολογημένη, να αρνηθεί τη χορήγηση αντιγράφων των αιτηθεισών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και ειδικότερα του τμήματος εκείνου των ως άνω μελετών στο οποίο ο συντάκτης τους προβάλλει και αποδεικνύει ότι έχει νόμιμα κατοχυρωμένα δικαιώματα και συνεπώς ότι παραβλάπτεται το απόρρητο που προβλέπεται από ειδικές διατάξεις.

ΝΣΚ/303/2008

Οφειλόμενη κρίση ανωτάτων αξιωματικών μετά από διαγραφή δυσμενών στοιχείων από τα ατομικά τους έγγραφα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση δεν δύναται να αποστείλει στο ΚΥΣΕΑ συμπληρωματικό πίνακα με τους υποψηφίους για επιλογή Αρχηγού ΓΕΑ, όπου θα συμπεριλαμβάνονται και οι ευμενώς κριθέντες αξιωματικοί, εφόσον αυτοί κριθούν από το ΣΑΓΕ ως «προακτέοι κατ’ εκλογή» στο βαθμό του Αντιπτεράρχου, για να κριθούν αναδρομικά και αυτοί κατά την επιλογή νεοτέρου τους ως Αρχηγού, ενώ βρίσκονταν στην κατάσταση της αποστρατείας, διότι το ΚΥΣΕΑ δεν έχει αρμοδιότητα να κυρώσει κατά πλάσμα δικαίου αναδρομικά συμπληρωματικό πίνακα των ως είρηται αξιωματικών, προκειμένου να θεωρηθούν αυτοί «ευδοκίμως τερματίσαντες τη σταδιοδρομία τους» λόγω επιλογής νεοτέρου τους ως Αρχηγού.


ΝΣΚ/243/2015

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Δυνατότητα ή μη αποδοχής από την Διοίκηση αιτήσεως παραιτήσεως υπαλλήλου του Ιδρύματος, εις βάρος του οποίου έχει ασκηθεί ποινική δίωξη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) δύναται να εξετάσει την περίπτωση αποδοχής της αιτήσεως παραιτήσεως του υπαλλήλου Α.Μ., χωρίς να αναμείνει την αμετάκλητη περαίωση της εναντίον του ασκηθείσης ποινικής διώξεως. ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/66/2017

Αμοιβή μελέτης. Εκτέλεση δικαστικής απόφασης καθορισμού του ποσοστού εκπτώσεως, υπέρ του δημοσίου, επί της συμβατικής αμοιβής και δυνατότητα επέκτασης του δεδικασμένου της σε μεταγενέστερες πράξεις του κυρίου του έργου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Αλυσιτελώς υποβάλλεται στο ΝΣΚ το ερώτημα, αφού ολοκληρώθηκε η διοικητική διαδικασία επίλυσης της σχετικής διαφοράς και δεν παρέχεται, κατ’ ακολουθίαν, στη Διοίκηση η δυνατότητα κάποιας ενέργειας, δεδομένου μάλιστα ότι η διαφορά έχει μάλιστα αχθεί προς επίλυση ενώπιον του αρμοδίου δικαστηρίου. Δεν μπορεί να επεκταθεί σε μεταγενέστερες πράξεις του κυρίου του έργου το δεδικασμένο της υπ’ αριθ. 97/2009 απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, η οποία εφαρμόστηκε ήδη από τη Διοίκηση, με την έκδοση της υπ’ αριθμ. Δ8/Γ/41024/7674/ 15.12.2011 απόφασης του Διοικητή της ΥΠΑ, περί καθορισμού συγκεκριμένης συμβατικής τιμής και την εκκαθάριση της αμοιβής του αναδόχου, σύμφωνα με το διατακτικό της απόφασης (ομοφ.).


ΝΣΚ/93/2019

Εάν μουσειολογική-μουσειογραφική μελέτη, που εκπονείται από τον Διευθυντή ν.π.ι.δ., ιδρυθέντος κατά τις διατάξεις του άρθρου 2 του ν. 2557/1997, στο πλαίσιο των καθηκόντων του, εμπίπτει στις διατάξεις του ν. 2121/1993 περί προστασίας πνευματικών δικαιωμάτων - Έννομες συνέπειες ως προς τη δυνατότητα χρήσης της μελέτης από τον φορέα.(..)Η εκπόνηση της ανωτέρω μελέτης εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 8 του ν.2121/1993 υπό την προϋπόθεση της γενικής ρήτρας του άρθρου 2 παρ. 1 του ν.2121/1993, δηλαδή ότι η μελέτη αυτή είναι έργο πρωτότυπο, κρίση η οποία είναι τεχνικής φύσης και ανήκει στη Διοίκηση. Δεδομένου ότι η αρχική δικαιούχος της πνευματικής ιδιοκτησίας της μελέτης, εκπόνησε αυτή στο πλαίσιο του καθοριζόμενου στο νόμο υπηρεσιακού καθήκοντός της στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Ε.Μ.Σ.Τ.), το οποίο είναι ν.π.ι.δ., έχει μεταβιβασθεί αυτοδικαίως το δικαίωμα εκμετάλλευσης της μελέτης για την εκπλήρωση του σκοπού για τον οποίο αυτή εκπονήθηκε. Η εκμετάλλευση της μελέτης πέραν των εξουσιών, που είναι αναγκαίες για την εκπλήρωση του ανωτέρω σκοπού, συνιστά προσβολή της πνευματικής ιδιοκτησίας. Λόγω της ενσωμάτωσης της μελέτης σε συγκεκριμένους χώρους του κτιρίου, που στεγάζεται το Ε.Μ.Σ.Τ., εφόσον κριθεί αναγκαίο για την πραγμάτωση του ανωτέρω σκοπού, είναι επιτρεπτή η προσαρμογή ή άλλη μετατροπή τεχνικής φύσης της μελέτης (ομόφ.).


ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ/ΕΠΤΑΜ.ΣΥΝΘ/1212/2020

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Με την ένδικη αίτηση ζητείται η αναθεώρηση της 123/2020 απόφασης του VI Τμήματος. Με την απόφαση αυτή απορρίφθηκε, ως εκπροθέσμως ασκηθείσα, αίτηση ανάκλησης κατά της  39/2019 πράξης του αναπληρωτή Επιτρόπου στον Νομό Κοζάνης, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της αιτούσας, του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και του Ενοριακού Ιερού Ναού Κοιμήσεως Θεοτόκου Διλόφου Βοΐου Κοζάνης για την υλοποίηση του έργου «Αποκατάσταση Ιερού Ναού Κοιμήσεως Θεοτόκου Διλόφου», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 450.000 ευρώ, με ΦΠΑ.(....)Με δεδομένα αυτά, τόσο το Υπουργείο Πολιτισμού όσο και το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο του Ιερού Ναού Κοιμήσεως Θεοτόκου Διλόφου έχουν εγκρίνει το σχέδιο της προγραμματικής σύμβασης. Περαιτέρω, δοθέντος ότι το εκκλησιαστικό νομικό πρόσωπο, που έχει την κυριότητα και νομή του προς αποκατάσταση ναού, δεν διαθέτει οικονομικοτεχνικά μέσα ούτε καν διοικητικό προσωπικό, ευλόγως η συμμετοχή του περιορίζεται στον ορισμό εκπροσώπου στην επιτροπή παρακολούθησης του έργου, χωρίς η περιορισμένη αυτή σύμπραξη να προσδίδει, εξ αυτού και μόνο του λόγου, ακυρότητα στην υπό κατάρτιση προγραμματική σύμβαση. Τέλος, εφόσον με τις προγραμματικές συμβάσεις επιδιώκεται ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός για την υλοποίηση ενός έργου, υπηρεσίας ή μελέτης και όχι η υλοποίηση καθεαυτή, δεν απαιτείται ούτε άλλωστε προβλέπεται στο ελάχιστο περιεχόμενό τους (βλ. άρθρο 100 του ως άνω ν. 3852/2010) η προηγούμενη έκδοση οικοδομικής αδείας για το προς εκτέλεση έργο. Αναθεωρεί την 123/2029 απόφαση του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Ανακαλεί την 39/2019 πράξη του αναπληρωτή Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στον Νομό Κοζάνης.Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και του Ενοριακού Ιερού Ναού Κοιμήσεως Θεοτόκου Διλόφου Βοΐου Κοζάνης.


ΝΣΚ/351/2009

Δυνατότητα Διοίκησης περί εκδόσεως διοικητικής πράξης με αναδρομική ισχύ για τον ορισμό αναπληρωτή προϊσταμένου Δ/νσεως στο Υποθηκοφυλακείο Αθηνών ως προς το παρελθόν χρονικό διάστημα της συντελεσθείσας αναπλήρωσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση δεν έχει νομική δυνατότητα να εκδώσει διοικητική πράξη αναδρομικής ισχύος για τον ορισμό του Δ.Χ. ως προϊσταμένου στη Δ/νση Παλαιών Τίτλων στο Υποθηκοφυλακείο Αθηνών, για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο ο ως άνω έχει ήδη ασκήσει εκ του νόμου καθήκοντα προϊσταμένου για ένα εξάμηνο και εξακολουθούσε να τα ασκεί και πέραν του εξαμήνου χωρίς να έχει εκδοθεί η προβλεπόμενη εκ του νόμου απόφαση του οικείου δικαστικού (υπηρεσιακού) συμβουλίου.


ΝΣΚ/3/2016

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Δυνατότητα ή μη αποδοχής από την Διοίκηση αιτήσεως παραιτήσεως υπαλλήλου του Ιδρύματος, εις βάρος της οποίας έχει ασκηθεί ποινική δίωξη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν κωλύεται από τη διάταξη του άρθρου 148 παρ.2 του Υ.Κ. να εξετάσει την περίπτωση αποδοχής της αίτησης παραίτησης της υπαλλήλου Τ.Δ., χωρίς να αναμένει την αμετάκλητη περαίωση της ποινικής δίωξης, που έχει ασκηθεί εναντίον της. ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/220/2001

Ενέργειες της Διοικήσεως, που έχει εκτελέσει ακυρωτικές αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου, μετά τις κατ έφεση αποφάσεις του ΣτΕ, με τις οποίες απερρίφθησαν οι αιτήσεις ακυρώσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση έχει τη δυνατότητα και δεν κωλύεται προς τούτο από το δεδικασμένο των αποφάσεων (183, 184/1997) του ΣτΕ, να μην ανακαλέσει την πράξη της περί εθελουσίας εξόδου από την υπηρεσία των ανωτέρω βοηθών εργαστηρίων ΑΕΙ και να μην επαναφέρει αυτούς στην υπηρεσία.


ΝΣΚ/1/2019

Δυνατότητα ή μη του αρμόδιου οργάνου του Υπουργείου Πολιτισμού να γνωμοδοτήσει επί Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, που αφορά στη λειτουργία φοιτητικής κατασκήνωσης εγκατεστημένης εντός ζώνης Α΄ αρχαιολογικού χώρου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Πολιτισμού μπορεί να γνωμοδοτήσει, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1, 2 και 3 του ν. 4014/2011, 4 παρ.1 α’ και 52 παρ.10 και 11 του ν. 4280/2014, επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων φοιτητικής κατασκήνωσης, η οποία έχει εγκατασταθεί εντός ζώνης Α΄ αρχαιολογικού χώρου, λειτουργούσε χωρίς άδεια και τα αυθαίρετα κτίσματα εντός αυτής έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του ν. 4178/2013, υπό την προϋπόθεση ότι δεν αποδεικνύεται μεταγενέστερος του προβλεπόμενου στο άρθρο 7 παρ. 1 του ν. 4178/2013 χρόνος κατασκευής των κτισμάτων της και ότι το σύνολο των κατασκευών της, συνάδει με τα αναφερόμενα στο άρθρο 50 παρ.2 του ν. 998/1979. (ομόφ.) β) Ο έλεγχος της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της εν λόγω κατασκήνωσης πραγματοποιείται στο πλαίσιο των διατάξεων του άρθρου 10 του ν.3028/2002, κατά τα οριζόμενα στην παρ.15 του άρθρου 45 του ν.998/1979. (ομόφ.)