ΝΣΚ/213/2017
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Διαγραφή ΜΚΟ από Ειδικό Μητρώο ΜΚΟ της ΥΜΣ/ΥΠΕΞ - Προϋποθέσεις και συνέπειες αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ως αδράνεια υπερβαίνουσα την τριετία νοείται, κατά την έννοια του άρθρου 18 παρ. 2δ' του ν 2731/1999, την πάροδο τριών ετών χωρίς η ΜΚΟ να υποβάλει προς έγκριση, στην ΥΔΑΣ ή σε άλλο Υπουργείο ή φορέα, προγράμματα ή σχέδια δράσεων, σχετικά με την παροχή ανθρωπιστικής και αναπτυξιακής βοήθειας. Δεν αποκλείεται η διαγραφή, για το μέλλον, κατόπιν αιτήσεως μιας ΜΚΟ από την παρ. 2δ' του άρθρου 18 του ν. 2731/1999, που προβλέπει, ως κύρωση, τη διαγραφή ΜΚΟ από το Ειδικό Μητρώο. Για την εκ μέρους οποιουδήποτε φορέα του Δημοσίου επιχορήγηση των ΜΚΟ, όπως και γενικότερα των σωματείων, αστικών μη κερδοσκοπικών εταιρειών, ΝΠΙΔ και φυσικών προσώπων, ανεξαρτήτως είδους και ποσού, πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά οι προϋποθέσεις της παρ. 3 του άρθρου 12 του ν. 2731/1999, όπως ισχύει (από 23-1-2013) μετά την προσθήκη της ως άνω παραγράφου με το άρθρο 27 του Ν 4110/2013. Η υποχρέωση υποβολής δήλωσης περιουσιακής κατάστασης για τον πρόεδρο και τους διαχειριστές ΜΚΟ, η οποία επιχορηγείται από το Κράτος, διατηρείται για ένα έτος μετά την απώλεια ή τη λήξη της ιδιότητας αυτής.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Δ14/οικ.48802/625/2020
Ειδική Έγκριση του άρθρου 12 του ν. 2731/1999 για την επιχορήγηση Ν.Π.Ι.Δ. από τις πιστώσεις του Ειδικού Κρατικού Λαχείου οικονομικού έτους 2020. ΑΔΑ: ΨΗΗΞ46ΜΤΛΚ-ΦΨΚ
Ν.2731/1999
Ρύθμιση θεμάτων Διμερούς Κρατικής Αναπτυξιακής Συνεργασίας και Βοήθειας, ρύθμιση θεμάτων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και άλλες διατάξεις.
Ν 4781/2021- ΦΕΚ: 31/Α/28.2.2021 άρθρο 479: Από την έναρξη της ισχύος του παρόντος καταργούνται: η) ο ν. 2731/1999 «Ρύθμιση θεμάτων Διμερούς Κρατικής Αναπτυξιακής Συνεργασίας και Βοήθειας, ρύθμιση θεμάτων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και άλλες διατάξεις» (Α’ 138).,
Ν.4837/2021- ΦΕΚ: 178/Α/1.10.2021 άρθρο 49 παρ.2: 2. Αποφάσεις επί αιτήσεων επιχορήγησης που υποβλήθηκαν μετά από τη θέση σε ισχύ της περ. η΄ του άρθρου 479 του ν. 4781/2021 (Α΄ 31), με την οποία καταργήθηκε ο ν. 2731/1999 (Α΄ 138), θεωρείται ότι νομίμως επέχουν θέση ειδικής έγκρισης, εφόσον οι αιτήσεις πληρούσαν τις προϋποθέσεις της παρ. 3 του άρθρου 12 του ν. 2731/1999. Εκκρεμείς αιτήσεις, που υποβλήθηκαν σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο και η διεκπεραίωσή τους εκκρεμεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος, θεωρείται ότι νομίμως υποβλήθηκαν και αξιολογούνται με κριτήριο την πλήρωση των προϋποθέσεων της παρ. 3 του άρθρου 12 του ν. 2731/1999, ανεξαρτήτως της κατά τα ανωτέρω κατάργησής της.»
ΝΣΚ/51/2003
Επιλογή εργασιακής σχέσεως και ασφαλιστικού φορέα από τους μετατασσομένους υπαλλήλους, δυνάμει του άρθρου 31 του Ν. 2731/1999.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η δυνατότητα επιλογής της εργασιακής σχέσεως των μετατασσομένων στο Δημόσιο δυνάμει του άρθρου 31 του Ν. 2731/1999 υπαλλήλων των δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών των λοιπών εταιριών του ευρύτερου δημοσίου τομέα που εποπτεύονται από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, η οποία καθιερώνεται από τη διάταξη της παρ.4 του άρθρου 3 της υπ’ αριθμ. 471/13/ 2546/Σ.499/26-10-1999 κ.υ.α. των Υπουργών Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Εθνικής Άμυνας και Δημόσιας Τάξης, δεν είναι νόμιμη. (ομοφ.) β) Η δυνατότητα επιλογής του ασφαλιστικού φορέα των ανωτέρω μετατασσομένων υπαλλήλων (Δημοσίου ή άλλων), η οποία προβλέπεται από την παρ.4 του άρθρου 31 του προαναφερομένου νόμου είναι συνταγματικώς επιτρεπτή, καθόσον η διάταξη αυτή δεν είναι συνταξιοδοτικού χαρακτήρα. (πλειοψ.)
ΕΣ/Τ4/120/2007
Χρηματοδότηση δράσεων που εκτελούνται από μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (Μ.Κ.Ο.) και που αποβλέπουν σε αναπτυξιακούς σκοπούς.Μη τήρηση προβλεπόμενης απο της διατάξεις του.ν.2731/1999 διαδικασίας.Συγγνωστή πλάνη
ΝΣΚ/20/2018
Διαγραφή κηδεμόνα σχολάζουσας κληρονομιάς από το μητρώο του άρθρου 16 του ν. 4182/2013.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διαγραφή κηδεμόνα σχολάζουσας κληρονομιάς από το Μητρώο του άρθρου 16 του ν. 4182/2013, επιβάλλεται σε περίπτωση ρητής ή και τεκμαιρόμενης άρνησης, η οποία συνάγεται από την άπρακτη πάροδο της προθεσμίας των 15 ημερών η οποία ορίζεται στο νόμο για την αποδοχή του διορισμού του, η οποία προθεσμία αρχίζει από την κοινοποίηση προς αυτόν της πράξης διορισμού (σύμφωνα με το άρθρο 17 παρ. 1 εδάφ. β' του ίδιου νόμου).
ΝΣΚ/215/2006
Μητρώο Επιχειρήσεων Ερευνών Ραδιοτηλεόρασης. Διαδικασία διαγραφής από το Μητρώο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Τα αναφερόμενα σε σειρά δημοσιευμάτων σχετικά με την νομιμότητα της εγγραφής της AGB HELLAS A.E. στο Μητρώο του άρθρου 11 του Ν 2328/1995, αποτελούν μόνο λόγο και αφορμή για την διενέργεια του αναγκαίου στο πλαίσιο της αρχής της νομιμότητας διοικητικού ελέγχου, προς επαλήθευση της νομιμότητας ή μη της εγγραφής της AGB HELLAS A.E. στο Μητρώο αυτό και διενέργεια των νομίμων προς διαγραφή της ή μη.
ΝΣΚ/114/2010
Εγγυητικές επιστολές για αναπτυξιακά και ανθρωπιστικά Προγράμματα – Δυνατότητα έκδοσης Κοινής Υπουργικής Απόφασης, σύμφωνα με το άρθρο 13 παρ.5 του Ν 2731/1999, για τη διαδικασία χρηματοδότησης Μ.Κ.Ο. από κονδύλια των Υπουργείων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι επιτρεπτός, με βάση την παρεχόμενη εξουσιοδότηση από τη διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 13 του Ν 2731/1999, ο καθορισμός, με κοινή απόφαση του αρμόδιου Υπουργού και του Υπουργού Οικονομικών, της διαδικασίας χρηματοδότησης Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων από κονδύλια των Υπουργείων, για τις περιπτώσεις που προβλέπονται στη διάταξη αυτή, και μόνο για αυτές, με τη θέσπιση, μεταξύ άλλων, εξαίρεσης από την υποχρέωση κατάθεσης εγγυητικής επιστολής, για τις χορηγούμενες προκαταβολές, μέχρι του ποσού των 45.000 ευρώ, κατά παρέκκλιση από τα οριζόμενα στο άρθρο 84 του Ν 2362/1995 περί δημοσίου λογιστικού.
Α 30869/1586/2020
Οριστική διαγραφή ολοσχερώς καταστραμμένων ή αχρηστεμένων οχημάτων τέλους κύκλους ζωής (ΟΤΚΖ) από το Μητρώο αδειών κυκλοφορίας οχημάτων του Υπουργείου, κατά παρέκκλιση του π.δ. 116/2004 (Α’ 81). ΑΔΑ:62ΡΣ465ΧΘΞ-ΘΑΟ
ΝΣΚ/300/2002
Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων. Διαγραφή επιχείρησης. Ανάκληση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μπορεί η Διοίκηση να ανακαλέσει την διοικητική πράξη της διαγραφής επιχείρησης από το Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων, ως παράνομη, επί τω λόγω ότι δεν προηγήθηκε της διαγραφής η καθοριζόμενη από τις οικείες διατάξεις διαδικασία της έκτακτης αναθεώρησης με πρωτοβουλία της υπηρεσίας, κατά την οποία θα διαπιστώνονταν η συνδρομή ή όχι των λόγων διαγραφής.
ΝΣΚ/341/2016
Εάν είναι νομικά αναγκαία η ανάκληση της διαγραφής ανωνύμου εταιρείας από το Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών, για την ταμειακή βεβαίωση, σε βάρος της, οφειλών προς το Δημόσιο, οι οποίες ανάγονται σε χρόνο κατά τον οποίο η εταιρεία υφίστατο νομίμως, αλλά διαπιστώθηκαν μετά τη λύση, εκκαθάριση και διαγραφή της από το Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών.(...)Ενδείκνυται κατ’ αρχήν να επιδιώξει το Δημόσιο την ανάκληση της διαγραφής ανωνύμου εταιρείας, η οποία έχει λυθεί και εκκαθαρισθεί, από το Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών, προκειμένου να προβεί στην εις βάρος της ταμειακή βεβαίωση οφειλών αυτής προς το Δημόσιο, οι οποίες ανάγονται σε χρόνο κατά τον οποίο η εταιρεία υφίστατο νομίμως, αλλά διαπιστώθηκαν μετά τη λύση, εκκαθάριση και διαγραφή της από το Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών. Ανεξαρτήτως πάντως αν ανακληθεί ή όχι η πράξη της διαγραφής, λαμβάνει χώρα αυτοδικαίως αναβίωση του σταδίου της εκκαθάρισης και του νομικού προσώπου της εταιρείας για τις ανάγκες της εκκαθάρισης (ομόφ.)