ΝΣΚ/51/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Επιλογή εργασιακής σχέσεως και ασφαλιστικού φορέα από τους μετατασσομένους υπαλλήλους, δυνάμει του άρθρου 31 του Ν. 2731/1999.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η δυνατότητα επιλογής της εργασιακής σχέσεως των μετατασσομένων στο Δημόσιο δυνάμει του άρθρου 31 του Ν. 2731/1999 υπαλλήλων των δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών των λοιπών εταιριών του ευρύτερου δημοσίου τομέα που εποπτεύονται από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, η οποία καθιερώνεται από τη διάταξη της παρ.4 του άρθρου 3 της υπ’ αριθμ. 471/13/ 2546/Σ.499/26-10-1999 κ.υ.α. των Υπουργών Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Εθνικής Άμυνας και Δημόσιας Τάξης, δεν είναι νόμιμη. (ομοφ.) β) Η δυνατότητα επιλογής του ασφαλιστικού φορέα των ανωτέρω μετατασσομένων υπαλλήλων (Δημοσίου ή άλλων), η οποία προβλέπεται από την παρ.4 του άρθρου 31 του προαναφερομένου νόμου είναι συνταγματικώς επιτρεπτή, καθόσον η διάταξη αυτή δεν είναι συνταξιοδοτικού χαρακτήρα. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Ν.2731/1999
Ρύθμιση θεμάτων Διμερούς Κρατικής Αναπτυξιακής Συνεργασίας και Βοήθειας, ρύθμιση θεμάτων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και άλλες διατάξεις.
Ν 4781/2021- ΦΕΚ: 31/Α/28.2.2021 άρθρο 479: Από την έναρξη της ισχύος του παρόντος καταργούνται: η) ο ν. 2731/1999 «Ρύθμιση θεμάτων Διμερούς Κρατικής Αναπτυξιακής Συνεργασίας και Βοήθειας, ρύθμιση θεμάτων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και άλλες διατάξεις» (Α’ 138).,
Ν.4837/2021- ΦΕΚ: 178/Α/1.10.2021 άρθρο 49 παρ.2: 2. Αποφάσεις επί αιτήσεων επιχορήγησης που υποβλήθηκαν μετά από τη θέση σε ισχύ της περ. η΄ του άρθρου 479 του ν. 4781/2021 (Α΄ 31), με την οποία καταργήθηκε ο ν. 2731/1999 (Α΄ 138), θεωρείται ότι νομίμως επέχουν θέση ειδικής έγκρισης, εφόσον οι αιτήσεις πληρούσαν τις προϋποθέσεις της παρ. 3 του άρθρου 12 του ν. 2731/1999. Εκκρεμείς αιτήσεις, που υποβλήθηκαν σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο και η διεκπεραίωσή τους εκκρεμεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος, θεωρείται ότι νομίμως υποβλήθηκαν και αξιολογούνται με κριτήριο την πλήρωση των προϋποθέσεων της παρ. 3 του άρθρου 12 του ν. 2731/1999, ανεξαρτήτως της κατά τα ανωτέρω κατάργησής της.»
Δ14/οικ.48802/625/2020
Ειδική Έγκριση του άρθρου 12 του ν. 2731/1999 για την επιχορήγηση Ν.Π.Ι.Δ. από τις πιστώσεις του Ειδικού Κρατικού Λαχείου οικονομικού έτους 2020. ΑΔΑ: ΨΗΗΞ46ΜΤΛΚ-ΦΨΚ
ΝΣΚ/132/2004
Δυνατότητα ανάκλησης ή μη, λόγω πλάνης, αίτησης - δήλωσης υπαλλήλου προς τη Διοίκηση περί επιλογής συγκεκριμένου ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού καθεστώτος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αρμόδια υπηρεσία δεν μπορεί να δεχθεί ανάκληση δήλωσης της παρ.3 του άρθρου 7 του Ν 2703/1999 περί υπαγωγής ασφαλισμένου στις διατάξεις της παρ.4 του ίδιου άρθρου.
ΝΣΚ/73/2001
Υπάλληλοι ΝΠΔΔ. Υπολογισμός εφάπαξ βοηθήματος μετατασσομένων υπαλλήλων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο εν λόγω υπάλληλος υπάγεται στις διατάξεις του άρθρου 30 του Ν 2592/98 και το σχετικό δικαίωμά του κρίνεται αυτοτελώς, σύμφωνα με το ισχύον κατά τον χρόνο της οριστικής εξόδου του καθεστώς και με τις αποδοχές του χρόνου εξόδου του από το νομικό πρόσωπο (έτους 1988), όπως οι τελευταίες έχουν διαμορφωθεί σήμερα, κατά την επέλευση του ασφαλιστικού κινδύνου.
ΝΣΚ/383/2004
Προσωπικό Ιδρυμάτων Βρεφονηπιακών Σταθμών που καταργούνται με τον Ν. 3106/2003 άρθρο 8 παρ.10.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η προθεσμία του άρθρου 8 παρ.10 του Ν. 3106/2003 για τη δήλωση επιλογής εργασιακής σχέσης ορίσθηκε στον νόμο ως αποκλειστική. Η προθεσμία του Ν. 3234/2004 άρθρο 1 παρ.7, αφορά μόνο εκείνους που έχουν επιλέξει την ένταξή τους σε μόνιμη θέση δημόσιου δικαίου, εντός της ανωτέρω προθεσμίας οι οποίοι και μόνο μπορούν να επιλέξουν την διατήρηση του προηγούμενου της ένταξης αυτής ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού φορέα.
ΝΣΚ/213/2017
Διαγραφή ΜΚΟ από Ειδικό Μητρώο ΜΚΟ της ΥΜΣ/ΥΠΕΞ - Προϋποθέσεις και συνέπειες αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ως αδράνεια υπερβαίνουσα την τριετία νοείται, κατά την έννοια του άρθρου 18 παρ. 2δ' του ν 2731/1999, την πάροδο τριών ετών χωρίς η ΜΚΟ να υποβάλει προς έγκριση, στην ΥΔΑΣ ή σε άλλο Υπουργείο ή φορέα, προγράμματα ή σχέδια δράσεων, σχετικά με την παροχή ανθρωπιστικής και αναπτυξιακής βοήθειας. Δεν αποκλείεται η διαγραφή, για το μέλλον, κατόπιν αιτήσεως μιας ΜΚΟ από την παρ. 2δ' του άρθρου 18 του ν. 2731/1999, που προβλέπει, ως κύρωση, τη διαγραφή ΜΚΟ από το Ειδικό Μητρώο. Για την εκ μέρους οποιουδήποτε φορέα του Δημοσίου επιχορήγηση των ΜΚΟ, όπως και γενικότερα των σωματείων, αστικών μη κερδοσκοπικών εταιρειών, ΝΠΙΔ και φυσικών προσώπων, ανεξαρτήτως είδους και ποσού, πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά οι προϋποθέσεις της παρ. 3 του άρθρου 12 του ν. 2731/1999, όπως ισχύει (από 23-1-2013) μετά την προσθήκη της ως άνω παραγράφου με το άρθρο 27 του Ν 4110/2013. Η υποχρέωση υποβολής δήλωσης περιουσιακής κατάστασης για τον πρόεδρο και τους διαχειριστές ΜΚΟ, η οποία επιχορηγείται από το Κράτος, διατηρείται για ένα έτος μετά την απώλεια ή τη λήξη της ιδιότητας αυτής.
ΝΣΚ/114/2010
Εγγυητικές επιστολές για αναπτυξιακά και ανθρωπιστικά Προγράμματα – Δυνατότητα έκδοσης Κοινής Υπουργικής Απόφασης, σύμφωνα με το άρθρο 13 παρ.5 του Ν 2731/1999, για τη διαδικασία χρηματοδότησης Μ.Κ.Ο. από κονδύλια των Υπουργείων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι επιτρεπτός, με βάση την παρεχόμενη εξουσιοδότηση από τη διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 13 του Ν 2731/1999, ο καθορισμός, με κοινή απόφαση του αρμόδιου Υπουργού και του Υπουργού Οικονομικών, της διαδικασίας χρηματοδότησης Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων από κονδύλια των Υπουργείων, για τις περιπτώσεις που προβλέπονται στη διάταξη αυτή, και μόνο για αυτές, με τη θέσπιση, μεταξύ άλλων, εξαίρεσης από την υποχρέωση κατάθεσης εγγυητικής επιστολής, για τις χορηγούμενες προκαταβολές, μέχρι του ποσού των 45.000 ευρώ, κατά παρέκκλιση από τα οριζόμενα στο άρθρο 84 του Ν 2362/1995 περί δημοσίου λογιστικού.
ΝΣΚ/383/2010
Βαθμολογική τακτοποίηση μετατασσομένων δημοσίων διοικητικών υπαλλήλων σε θέσεις δικαστικών υπαλλήλων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η αντιμετώπιση των ζητημάτων σχετίζονται με τη βαθμολογική τακτοποίηση μετατασσομένων δημοσίων διοικητικών υπαλλήλων σε θέσεις δικαστικών υπαλλήλων ανήκει στην αρμοδιότητα του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου του άρθρου 23 του Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων.
ΝΣΚ/471/2006
Συμπλοιοκτησία – Συμμετοχή υπαλλήλου ως συμπλοιοκτήτης- Απαγόρευση άρθρου 31 παρ.3 Ν 2683/1999.(...) Η συμμετοχή υπαλλήλου σε συμπλοιοκτησία (ως συμπλοιοκτήτης) εμπίπτει στην απαγόρευση της παρ.3 του άρθρου 31 του Ν 2683/1999.
ΝΣΚ/186/2007
Κριτήρια επιλογής αθλητών κατά την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κατά την εφαρμογή του υπό στοιχ.γ’ της παρ.15 του άρθρου 34 του Ν 2725/1999 κριτηρίου διαμόρφωσης της προτεραιότητας για την εισαγωγή στη τριτοβάθμια εκπαίδευση, πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η σειρά προτεραιότητας της διακρίσεως, σύμφωνα με την παρ.3 του ίδιου άρθρου του ως άνω νόμου, όπως εξειδικεύεται από την ΥΑ οικ.30952/31-12-1999 του Υφυπουργού Πολιτισμού, που εκδίδεται κατ’ εξουσιοδότηση της διατάξεως αυτής, προηγουμένου του αθλητή που έχει επιτύχει την μεγαλύτερη αγωνιστική διάκριση.