ΝΣΚ/114/2010
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εγγυητικές επιστολές για αναπτυξιακά και ανθρωπιστικά Προγράμματα – Δυνατότητα έκδοσης Κοινής Υπουργικής Απόφασης, σύμφωνα με το άρθρο 13 παρ.5 του Ν 2731/1999, για τη διαδικασία χρηματοδότησης Μ.Κ.Ο. από κονδύλια των Υπουργείων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι επιτρεπτός, με βάση την παρεχόμενη εξουσιοδότηση από τη διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 13 του Ν 2731/1999, ο καθορισμός, με κοινή απόφαση του αρμόδιου Υπουργού και του Υπουργού Οικονομικών, της διαδικασίας χρηματοδότησης Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων από κονδύλια των Υπουργείων, για τις περιπτώσεις που προβλέπονται στη διάταξη αυτή, και μόνο για αυτές, με τη θέσπιση, μεταξύ άλλων, εξαίρεσης από την υποχρέωση κατάθεσης εγγυητικής επιστολής, για τις χορηγούμενες προκαταβολές, μέχρι του ποσού των 45.000 ευρώ, κατά παρέκκλιση από τα οριζόμενα στο άρθρο 84 του Ν 2362/1995 περί δημοσίου λογιστικού.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/Τ4/120/2007
Χρηματοδότηση δράσεων που εκτελούνται από μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (Μ.Κ.Ο.) και που αποβλέπουν σε αναπτυξιακούς σκοπούς.Μη τήρηση προβλεπόμενης απο της διατάξεις του.ν.2731/1999 διαδικασίας.Συγγνωστή πλάνη
ΝΣΚ/670/1995
Δημόσια έργα. Συμβάσεις. Επιτόκιο προκαταβολών. Προεδρεύων: Μ.Βεκρής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Ρεντζεπέρης, Νομικός Σύμβουλος Το, δια της υπ αριθμ.248/3-7-95 ΠΥΣ, καθοριζόμενο επιτόκιο, με το οποίο επιβαρύνονται οι χορηγούμενες από το Δημόσιο προκαταβολές, στους εργολήπτες δημοσίων έργων, εφαρμόζεται και στις εργολαβίες που βρισκόντουσαν σε εξέλιξη, κατά τη δημοσίευση της ΠΥΣ στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ανεξαρτήτως του χρόνου δημοπρατήσεως ή αναθέσεώς τους και καλύπτει, το, μη αποσβεσθέν, τμήμα της προκαταβολής. Το επιτόκιο, με το οποίο επιβαρύνονται, οι χορηγούμενες από το Δημόσιο προκαταβολές, σε εργολήπτες δημοσίων έργων, δεν είναι σταθερό, αλλά ακολουθεί τη διακύμανση του επιτοκίου των εντόκων γραμματίων του Δημοσίου δωδεκάμηνης διάρκειας, ως προς όλες τις συνέπειες διότι, άλλως, θα έπρεπε να αναφέρεται στην ΠΥΣ, ότι ισχύει το ανωτέρω επιτόκιο, όπως είχε διαμορφωθεί, κατά την ημέρα δημοσιεύσεως της ΠΥΣ στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ή σε άλλη συγκεκριμένη ημερομηνία.
ΝΣΚ/51/2003
Επιλογή εργασιακής σχέσεως και ασφαλιστικού φορέα από τους μετατασσομένους υπαλλήλους, δυνάμει του άρθρου 31 του Ν. 2731/1999.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η δυνατότητα επιλογής της εργασιακής σχέσεως των μετατασσομένων στο Δημόσιο δυνάμει του άρθρου 31 του Ν. 2731/1999 υπαλλήλων των δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών των λοιπών εταιριών του ευρύτερου δημοσίου τομέα που εποπτεύονται από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, η οποία καθιερώνεται από τη διάταξη της παρ.4 του άρθρου 3 της υπ’ αριθμ. 471/13/ 2546/Σ.499/26-10-1999 κ.υ.α. των Υπουργών Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Εθνικής Άμυνας και Δημόσιας Τάξης, δεν είναι νόμιμη. (ομοφ.) β) Η δυνατότητα επιλογής του ασφαλιστικού φορέα των ανωτέρω μετατασσομένων υπαλλήλων (Δημοσίου ή άλλων), η οποία προβλέπεται από την παρ.4 του άρθρου 31 του προαναφερομένου νόμου είναι συνταγματικώς επιτρεπτή, καθόσον η διάταξη αυτή δεν είναι συνταξιοδοτικού χαρακτήρα. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/137/2006
Το ύψος του επιτοκίου για τις χορηγούμενες στους αναδόχους κατασκευής δημοσίων έργων προκαταβολές, εξακολουθεί να ρυθμίζεται με την 248/3-7-95 Π.Υ.Σ. και ακολουθεί τη διακύμανση του επιτοκίου των εντόκων γραμματίων του Δημοσίου δωδεκάμηνης διάρκειας και μετά την έκδοση της 2/51557/0026/1Ο-9-01 απόφασης του Υφυπουργού Οικονομικών.
Δ14/οικ.48802/625/2020
Ειδική Έγκριση του άρθρου 12 του ν. 2731/1999 για την επιχορήγηση Ν.Π.Ι.Δ. από τις πιστώσεις του Ειδικού Κρατικού Λαχείου οικονομικού έτους 2020. ΑΔΑ: ΨΗΗΞ46ΜΤΛΚ-ΦΨΚ
Ν.2731/1999
Ρύθμιση θεμάτων Διμερούς Κρατικής Αναπτυξιακής Συνεργασίας και Βοήθειας, ρύθμιση θεμάτων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και άλλες διατάξεις.
Ν 4781/2021- ΦΕΚ: 31/Α/28.2.2021 άρθρο 479: Από την έναρξη της ισχύος του παρόντος καταργούνται: η) ο ν. 2731/1999 «Ρύθμιση θεμάτων Διμερούς Κρατικής Αναπτυξιακής Συνεργασίας και Βοήθειας, ρύθμιση θεμάτων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και άλλες διατάξεις» (Α’ 138).,
Ν.4837/2021- ΦΕΚ: 178/Α/1.10.2021 άρθρο 49 παρ.2: 2. Αποφάσεις επί αιτήσεων επιχορήγησης που υποβλήθηκαν μετά από τη θέση σε ισχύ της περ. η΄ του άρθρου 479 του ν. 4781/2021 (Α΄ 31), με την οποία καταργήθηκε ο ν. 2731/1999 (Α΄ 138), θεωρείται ότι νομίμως επέχουν θέση ειδικής έγκρισης, εφόσον οι αιτήσεις πληρούσαν τις προϋποθέσεις της παρ. 3 του άρθρου 12 του ν. 2731/1999. Εκκρεμείς αιτήσεις, που υποβλήθηκαν σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο και η διεκπεραίωσή τους εκκρεμεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος, θεωρείται ότι νομίμως υποβλήθηκαν και αξιολογούνται με κριτήριο την πλήρωση των προϋποθέσεων της παρ. 3 του άρθρου 12 του ν. 2731/1999, ανεξαρτήτως της κατά τα ανωτέρω κατάργησής της.»
ΝΣΚ/66/2014
Σύμβαση χρηματοδότησης μεταξύ Υ.Δ.Α.Σ. και Μ.Κ.Ο. «Βόσπορος–Πολιτιστική Συνεργασία» – Αναστολή και λήξη αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Η από 6-10-2010 υπ’ αριθ. ΑΝΑΠ-1-2010 Σύμβαση χρηματοδότησης μεταξύ της Υπηρεσίας Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας (Υ.Δ.Α.Σ.) του Υπουργείου Εξωτερικών και της Μ.Κ.Ο. «Βόσπορος–Πολιτιστική Συνεργασία» μέχρι να τηρηθεί η διαδικασία του άρθρου 12.1 της Σύμβασης, εξακολουθεί να είναι ισχυρή και η υπ’ αριθ. ΑΠ35316/25-7-2011 απόφαση του Υφυπουργού Εξωτερικών μπορεί να θεωρηθεί ως λόγος για την αναστολή της σύμβασης αυτής, καθόσον δεν είναι πλέον δυνατή η χρηματοδότηση του εν λόγω έργου. 2) Τα συμβαλλόμενα μέρη δύνανται να συμφωνήσουν εγγράφως τη λήξη της σύμβασης χρηματοδότησης με την οριστική εκκαθάριση όλων των σχέσεων των συμβαλλόμενων μερών κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 16.1 της Σύμβασης, ενώ παρέλκει η απάντηση επί του τρίτου ερωτήματος. (ομοφ.)
Αριθμ. απόφ. ΣΤ4/Π/083.2/ΑΣ1521/2013
Συμπλήρωση των Κ.Α.Ε του Ειδικού Φορέα 09-120, από τους οποίους μπορούν να πληρώνονται δαπάνες από τις Πάγιες Προκαταβολές που έχουν συσταθεί στις Πρεσβείες και Μόνιμες Αντιπροσωπείες εξωτερικού.(Αριθμ. 2/81221/1999 (ΦΕΚ Β΄ 2304/31.12.1999)
Αριθμ. ΣΤ4/Π/083.2/ΑΣ9299/2011
Τροποποίηση και συμπλήρωση των Κ.Α.Ε του Ειδικού Φορέα 09-120, από τους οποίους μπορούν να πληρώνονται δαπάνες από τις Πάγιες Προκαταβολές που έχουν συσταθεί στις Πρεσβείες και Μόνιμες Αντιπροσωπείες εξωτερικού.(ΚΥΑ Αριθμ. 2/81221/1999 (ΦΕΚ Β΄ 2304/31.12.1999)
ΝΣΚ/213/2017
Διαγραφή ΜΚΟ από Ειδικό Μητρώο ΜΚΟ της ΥΜΣ/ΥΠΕΞ - Προϋποθέσεις και συνέπειες αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ως αδράνεια υπερβαίνουσα την τριετία νοείται, κατά την έννοια του άρθρου 18 παρ. 2δ' του ν 2731/1999, την πάροδο τριών ετών χωρίς η ΜΚΟ να υποβάλει προς έγκριση, στην ΥΔΑΣ ή σε άλλο Υπουργείο ή φορέα, προγράμματα ή σχέδια δράσεων, σχετικά με την παροχή ανθρωπιστικής και αναπτυξιακής βοήθειας. Δεν αποκλείεται η διαγραφή, για το μέλλον, κατόπιν αιτήσεως μιας ΜΚΟ από την παρ. 2δ' του άρθρου 18 του ν. 2731/1999, που προβλέπει, ως κύρωση, τη διαγραφή ΜΚΟ από το Ειδικό Μητρώο. Για την εκ μέρους οποιουδήποτε φορέα του Δημοσίου επιχορήγηση των ΜΚΟ, όπως και γενικότερα των σωματείων, αστικών μη κερδοσκοπικών εταιρειών, ΝΠΙΔ και φυσικών προσώπων, ανεξαρτήτως είδους και ποσού, πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά οι προϋποθέσεις της παρ. 3 του άρθρου 12 του ν. 2731/1999, όπως ισχύει (από 23-1-2013) μετά την προσθήκη της ως άνω παραγράφου με το άρθρο 27 του Ν 4110/2013. Η υποχρέωση υποβολής δήλωσης περιουσιακής κατάστασης για τον πρόεδρο και τους διαχειριστές ΜΚΟ, η οποία επιχορηγείται από το Κράτος, διατηρείται για ένα έτος μετά την απώλεια ή τη λήξη της ιδιότητας αυτής.