ΝΣΚ/220/2012
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Διορισμός ή μη διακριθέντος αθλητή μετά από την πειθαρχική του καταδίκη για παράβαση ντόπινγκ και την αθώωσή του από ποινικό δικαστήριο για την ίδια πράξη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Διακριθείς αθλητής, ο οποίος τιμωρήθηκε από την οικεία αθλητική ομοσπονδία με την πειθαρχική ποινή του διετούς αποκλεισμού από κάθε αγωνιστική δραστηριότητα, λόγω χρήσης απαγορευμένης ουσίας και στη συνέχεια αθωώθηκε από την παραπάνω πράξη με απόφαση του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Αθηνών, δεν δικαιούται να διορισθεί στο Δημόσιο σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 34 του Ν. 2725/1999, όπως ισχύει. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/435/2004
Διορισμός αθλητή με εξαιρετική αγωνιστική διάκριση, ως δικηγόρου επί παγία αντιμισθία, σε φορείς του δημοσίου τομέα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αθλητής με εξαιρετική αγωνιστική διάκριση, έχει το δικαίωμα να ζητήσει τον διορισμό του μόνο σε κενή θέση τακτικού προσωπικού μονίμου ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου φορέων του δημοσίου τομέα. Δεν δικαιούται όμως βάσει του προνομίου του αυτού, να ζητήσει την πρόσληψή του στους ίδιους φορείς ως δικηγόρου με πάγια αντιμισθία ή με αποκλειστική ή συστηματική ανάθεση σ’ αυτόν υποθέσεων με πάγια αμοιβή.
ΝΣΚ/354/2011
Κατοχή άδειας πρακτορείου προγνωστικών αγώνων ποδοσφαίρου από διακριθέντα αθλητή, ο οποίος διορίσθηκε σε θέση δημοσίου υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αθλητής που έχει σημειώσει εξαιρετική αγωνιστική διάκριση σε ατομικό ή ομαδικό άθλημα και εκ του λόγου αυτού διορίσθηκε σε κενή θέση φορέα του δημόσιου τομέα κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 34 του Ν. 2725/1999, όπως αυτό ίσχυε πριν από την αντικατάστασή του με το άρθρο 18 παρ. 8 του Ν. 3708/2008, δε δύναται να κατέχει, παράλληλα με την παραπάνω θέση, άδεια πρακτορείου προγνωστικών αγώνων ποδοσφαίρου, η οποία του χορηγήθηκε κατ’ εφαρμογή των αυτών διατάξεων. (πλειοψ.)
Ν.4809/2021
Αναμόρφωση θεσμικού πλαισίου της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού, διατάξεις εναρμόνισης με ολιστική μελέτη FIFA-UEFA για το ποδόσφαιρο και την Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία, αναδιάρθρωση επαγγελματικών κατηγοριών ποδοσφαίρου, λειτουργική ενίσχυση Εθνικού Οργανισμού Καταπολέμησης Ντόπινγκ, αναμόρφωση θεσμικού πλαισίου προπονητών αθλημάτων και λοιπές τροποποιήσεις της αθλητικής νομοθεσίας.
ΝΣΚ/121/2020
α) Σε ποιες ενέργειες πρέπει να προβεί η Διοίκηση για το διορισμό αθλητή, ο οποίος κατέλαβε την πρώτη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ανδρών στο αγώνισμα Ντάο Σου, που διεξήχθη στην Κίνα από 14 έως 19-10-2006 και εγγράφηκε στον ειδικό πίνακα αθλητών με εξαιρετικές διακρίσεις του άρθρου 34 του ν. 2725/1999 με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού, και β) αν μπορεί να διορισθεί στο Δημόσιο αναδρομικά σύμφωνα με την από 23-04-2007 αρχική αίτησή του με την τότε ισχύουσα νομοθεσία.(...)α) Συντρέχει υποχρέωση της Διοίκησης για μεταρρύθμιση της ανωτέρω απόφασης του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού, ούτως ώστε η διαταχθείσα εγγραφή του ανωτέρω αθλητή στον ειδικό πίνακα του άρθρου 34 παρ. 3 του ν. 2725/1999 να αναδράμει σε χρόνο προγενέστερο της 23-04-2007, ημερομηνία υποβολής της αίτησης διορισμού του και πάντως, μεταγενέστερο κατά τριάντα (30) ημέρες της ημερομηνίας τελικής έγκρισης της αγωνιστικής διάκρισης, η οποία έλαβε χώρα στις 16-10-2006, από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Γουσού, και β) εφόσον ήθελε κριθεί ότι η υπόψη αίτηση διορισμού είναι βάσιμη κατά νόμο και ουσία, ο διορισμός του ανωτέρω αθλητή θα έδει να αναδράμει στην ημερομηνία διορισμού των αθλητών οι οποίοι είχαν υποβάλει παρόμοιες αιτήσεις τον Απρίλιο του 2007 (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/491/2008
Ειδική αθλητική αναγνώριση Συνδέσμου Διαιτητών Αντισφαίρισης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το σωματείο «ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΔΙΑΙΤΗΤΩΝ ΑΝΤΙΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ», ως σύνδεσμος πανελλήνιας εμβέλειας και ο μοναδικός που δραστηριοποιείται στο χώρο της διαιτησίας για το άθλημα της αντισφαίρισης, συγκεντρώνει όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις για την κατ’ αρχήν, αθλητική αναγνώρισή του ως συνδέσμου, προκειμένου εν συνεχεία, να αναγνωρισθεί και ως Ομοσπονδία.
ΝΣΚ/162/2020
α) Σε ποιες ενέργειες πρέπει να προβεί η Διοίκηση για το διορισμό αθλητή, ο οποίος κατέλαβε την πρώτη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ανδρών στο αγώνισμα Ντάο Σου του αθλήματος Γου Σου Κουνγκ Φου, που διεξήχθη στην Κίνα από 14 έως 19-10-2006 και εγγράφηκε στον ειδικό πίνακα αθλητών με εξαιρετικές διακρίσεις του άρθρου 34 του ν. 2725/1999 με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού, και β) αν μπορεί να διορισθεί στο Δημόσιο αναδρομικά σύμφωνα με την από 23-04-2007 αρχική αίτησή του, με την τότε ισχύουσα νομοθεσία(...)α) Συντρέχει υποχρέωση της Διοίκησης για μεταρρύθμιση της ανωτέρω απόφασης του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού, ώστε η διαταχθείσα εγγραφή του ανωτέρω αθλητή στον ειδικό πίνακα του άρθρου 34 παρ. 3 του ν. 2725/1999 να ανατρέξει σε χρόνο προγενέστερο της 23ης -04-2007, ημερομηνία υποβολής της αίτησης διορισμού του και πάντως, μεταγενέστερο κατά τριάντα (30) ημέρες της ημερομηνίας τελικής έγκρισης της αγωνιστικής διάκρισης, η οποία έλαβε χώρα στις 16-10-2006, από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Γου Σου, και β) εφόσον ήθελε κριθεί ότι η παραπάνω αίτηση διορισμού είναι βάσιμη κατά νόμο και ουσία, ο διορισμός του ανωτέρω αθλητή θα πρέπει να ανατρέξει στην ημερομηνία διορισμού των αθλητών οι οποίοι είχαν υποβάλει παρόμοιες αιτήσεις τον Απρίλιο του 2007 (κατά πλειοψηφία). Παραπέμφθηκε στην Πλήρη Ολομέλεια του ΝΣΚ, κατόπιν της υπ’ αριθ. 155/2020 γνωμοδότησης της Β΄ Τακτικής Ολομέλειας.
ΝΣΚ/155/2020
α) Σε ποιες ενέργειες πρέπει να προβεί η Διοίκηση για το διορισμό αθλητή, ο οποίος κατέλαβε την πρώτη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ανδρών στο αγώνισμα Ντάο Σου του αθλήματος Γου Σου Κουνγκ Φου, που διεξήχθη στην Κίνα από 14 έως 19-10-2006 και εγγράφηκε στον ειδικό πίνακα αθλητών με εξαιρετικές διακρίσεις του άρθρου 34 του ν. 2725/1999 με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού, και β) αν μπορεί να διορισθεί στο Δημόσιο αναδρομικά σύμφωνα με την από 23-04-2007 αρχική αίτησή του, με την τότε ισχύουσα νομοθεσία.(...)α) Συντρέχει υποχρέωση της Διοίκησης για μεταρρύθμιση της ανωτέρω απόφασης του Γενικού Γραμματέα Αθλητισμού, ώστε η διαταχθείσα εγγραφή του ανωτέρω αθλητή στον ειδικό πίνακα του άρθρου 34 παρ. 3 του ν. 2725/1999 να ανατρέξει σε χρόνο προγενέστερο της 23ης -04-2007, ημερομηνία υποβολής της αίτησης διορισμού του και πάντως, μεταγενέστερο κατά τριάντα (30) ημέρες της ημερομηνίας τελικής έγκρισης της αγωνιστικής διάκρισης, η οποία έλαβε χώρα στις 16-10-2006, από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Γου Σου, και β) εφόσον ήθελε κριθεί ότι η παραπάνω αίτηση διορισμού είναι βάσιμη κατά νόμο και ουσία, ο διορισμός του ανωτέρω αθλητή θα πρέπει να ανατρέξει στην ημερομηνία διορισμού των αθλητών οι οποίοι είχαν υποβάλει παρόμοιες αιτήσεις τον Απρίλιο του 2007 (κατά πλειοψηφία). Παραπέμφθηκε στην Β΄ Τακτική Ολομέλεια του ΝΣΚ, κατόπιν της υπ’ αριθ. 121/2020 γνωμοδότησης του Ε΄ Τμήματος. Εκδόθηκε η υπ’ αριθ. 162/2020 γνωμοδότηση της Πλήρους Ολομέλειας του ΝΣΚ.
ΝΣΚ/62/2017
Ακυρότητα δεύτερης πειθαρχικής απόφασης για το ίδιο παράπτωμα.Απόφαση του αρμόδιου πειθαρχικού συμβουλίου εκδοθείσα για παράπτωμα υπαλλήλου, το οποίο ήδη κρίθηκε αρμοδίως και τιμωρήθηκε πειθαρχικά, συνιστά απολύτως άκυρη διοικητική πράξη, η οποία δεν δεσμεύει τη Διοίκηση, που έχει υποχρέωση να εφαρμόσει την πρώτη πειθαρχική απόφαση (πλειοψ.)
ΔΕΚ/C-265/2003
Περίληψη της αποφάσεως 1. Διεθνείς συμφωνίες — Συμφωνίες της Κοινότητας — Άμεσο αποτέλεσμα — Άρθρο 23, παράγραφος 1, της συμφωνίας εταιρικής σχέσεως Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων-Ρωσίας (Συμφωνία εταιρικής σχέσεως Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων-Ρωσίας, άρθρο 23 § 1) 2. Διεθνείς συμφωνίες — Συμφωνία εταιρικής σχέσεως Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων-Ρωσίας — Εργαζόμενοι - Ίση μεταχείριση - Όροι εργασίας — Κανόνας θεσπισθείς από αθλητική ομοσπονδία κράτους μέλους ο οποίος περιορίζει τη συμμετοχή επαγγελματιών παικτών υπηκόων τρίτων χωρών σε εθνικές διοργανώσεις — Δεν επιτρέπεται (Συμφωνία εταιρικής σχέσεως Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων-Ρωσίας, άρθρο 23 § 1) 1. Το άρθρο 23, παράγραφος 1, της συμφωνίας εταιρικής σχέσεως και συνεργασίας για τη σύναψη εταιρικής σχέσεως μεταξύ των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και των κρατών μελών τους, αφενός, και της Ρωσικής Ομοσπονδίας, αφετέρου, καθόσον απαγορεύει με σαφείς, συγκεκριμένους και απαλλαγμένους αιρέσεων όρους, σε κάθε κράτος μέλος να υποβάλλει σε διαφορετική έναντι των υπηκόων του μεταχείριση τους Ρώσους εργαζομένους λόγω της ιθαγενείας τους, όσον αφορά τους όρους εργασίας, τις αποδοχές ή την απόλυση, έχει άμεσο αποτέλεσμα, οπότε οι ιδιώτες, επί των οποίων έχει εφαρμογή, μπορούν να το επικαλούνται ενώπιον των δικαστηρίων των κρατών μελών. (βλ. σκέψεις 22, 29) 2. Το άρθρο 23, παράγραφος 1, της συμφωνίας εταιρικής σχέσεως και συνεργασίας για τη σύναψη εταιρικής σχέσεως μεταξύ των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και των κρατών μελών τους, αφενός, και της Ρωσικής Ομοσπονδίας, αφετέρου, αποκλείει την εφαρμογή επί επαγγελματία αθλητή ρωσικής ιθαγένειας, ο οποίος απασχολείται νομίμως από σύλλογο εδρεύοντα σε κράτος μέλος, κανόνα θεσπισθέντος από αθλητική ομοσπονδία του ιδίου κράτους, δυνάμει του οποίου οι ομάδες μπορούν να χρησιμοποιούν, σε αγώνα πρωταθλήματος, περιορισμένο αριθμό παικτών προερχομένων από τρίτες χώρες οι οποίες δεν είναι μέρη της Συμφωνίας για τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο. (βλ. σκέψη 41 και διατακτ.)
ΝΣΚ/186/2007
Κριτήρια επιλογής αθλητών κατά την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κατά την εφαρμογή του υπό στοιχ.γ’ της παρ.15 του άρθρου 34 του Ν 2725/1999 κριτηρίου διαμόρφωσης της προτεραιότητας για την εισαγωγή στη τριτοβάθμια εκπαίδευση, πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η σειρά προτεραιότητας της διακρίσεως, σύμφωνα με την παρ.3 του ίδιου άρθρου του ως άνω νόμου, όπως εξειδικεύεται από την ΥΑ οικ.30952/31-12-1999 του Υφυπουργού Πολιτισμού, που εκδίδεται κατ’ εξουσιοδότηση της διατάξεως αυτής, προηγουμένου του αθλητή που έχει επιτύχει την μεγαλύτερη αγωνιστική διάκριση.