ΝΣΚ/40/2015
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Επιχειρησιακά Προγράμματα – Ένταξη επενδυτικού σχεδίου στο Μέτρο 2.1 «Επενδύσεις στην Μεταποίηση και Εμπορία Γεωργικών Προϊόντων» του ΕΠΑΑ & ΑΥ 2000-2006 – Εκμίσθωση πάγιων ενισχυθέντων περιουσιακών στοιχείων σε τρίτο – Αθέτηση μακροχρόνιας υποχρέωσης – Ανάκτηση της καταβληθείσας ενίσχυσης – Διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης.
Η, χωρίς την τήρηση της διάταξης του άρθρου 22 παρ.7 εδ. γ’ της ΚΥΑ 450/2001 και με καθυστερημένη ενημέρωση της αρμόδιας Υπηρεσίας, εκμίσθωση πάγιων ενισχυθέντων περιουσιακών στοιχείων σε τρίτο, από φορέα που έχει ενισχυθεί εντός της κρίσιμης πενταετίας από την ολοκλήρωση της επένδυσης, αποτελεί αθέτηση μακροχρόνιας υποχρέωσης που επισύρει την ποινή της επιστροφής του συνόλου ή μέρους της ληφθείσας ενίσχυσης, κατά τη διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΠΟΛ.1023/2018
«Διευκρινίσεις σχετικά με τις φορολογικές αποσβέσεις των πάγιων περιουσιακών στοιχείων επιχείρησης που έχουν αποκτηθεί συνεπεία μεταβίβασης αυτής στο πλαίσιο εξυγίανσής της».(ΑΔΑ:6ΝΖΤ46ΜΠ3Ζ-ΣΡ3 )
Υπόθεση C-240/03
Απόφαση του Δικαστηρίου (τρίτο τμήμα) της 19ης Ιανουαρίου 2006.
Comunità montana della Valnerina κατά Επιτροπής των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
Αίτηση αναιρέσεως - ΕΓΠΤΕ - Κατάργηση χρηματοδοτικής συνδρομής - Άρθρο 24 του κανονισμού (ΕΟΚ) 4253/88 - Αρχή της αναλογικότητας - Αιτιολογία - Δικαιώματα άμυνας - Αντίθετη αίτηση αναιρέσεως - Ορισμός δύο υπευθύνων για την εκτέλεση σχεδίου - Αίτημα επιστροφής του συνόλου της συνδρομής που απευθύνεται κατά του ενός μόνον εκ των υπευθύνων - Διακριτική ευχέρεια της Επιτροπής - Αντικειμενικά όρια της διαφοράς ενώπιον του Πρωτοδικείου.
ΝΣΚ/355/2011
Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Έγγραφο Προγραμματισμού Αγροτικής Ανάπτυξης (ΕΠΑΑ) της περιόδου 2000-2006 Άξονας 1. Μέτρο 1. Πρόγραμμα Πρόωρης Συνταξιοδότησης Αγροτών. Νομιμότητα 16 αποφάσεων Νομαρχών που διαγράφουν διαδόχους γεωργούς χωρίς ποινή κ.λπ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι 12 πρώτες αποφάσεις είναι πλημμελείς, διότι έπρεπε να επιβληθεί η προβλεπόμενη κύρωση, αφού υπάρχει αθέτηση των υποχρεώσεων του διαδόχου γεωργού. Η αρμοδιότητα του Νομάρχη είναι δεσμία και δεν διαθέτει διακριτική ευχέρεια στην επιβολή ή μη της κύρωσης. Η παράλειψη αυτή, καθιστά τις αποφάσεις αυτές πλημμελείς, και απόκειται πλέον στη διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης να προβεί ή όχι σε ανάκληση ή συμπλήρωση των πλημμελών αυτών πράξεων. Ομοίως η 14η είναι μη νόμιμη διότι επέβαλε ποινή μη ισχύουσα. Οι λοιπές αποφάσεις είναι νόμιμες και έγκυρες, αφού στη 13η η γνώμη του φορέα εφαρμογής του προγράμματος είναι απλή γνώμη, στη 15η απόφαση ο λόγος διαγραφής από το ΠΠΣΑ είναι νόμιμος και συνοδεύεται από τις προβλεπόμενες κυρώσεις της παρ.γ’ του άρθρου 6 της ΚΥΑ 408583/6914/29-11-2000, ενώ στην 16η απόφαση η διαγραφή του δικαιούχου (αποχωρήσαντος γεωργού) από το Πρόγραμμα είναι νόμιμη, αφού ο διάδοχος γεωργός παραιτήθηκε από τη γεωργική εκμετάλλευση που του είχε παραχωρηθεί και δεν βρέθηκε αντικαταστάτης γεωργός στις οριζόμενες προθεσμίες του άρθρου 5 εδ.δ’ της ΥΑ 410544/7192/11-12-2000. (ομοφ.)
ΝΣΚ/337/2012
Συνέπειες από την τυχόν εκμίσθωση ή περαιτέρω παραχώρηση σε τρίτο δημοσίου ακινήτου, παραχωρηθέντος κατά κυριότητα στον συνεταιρισμό Π.Ε. «Κ………», έναντι τιμήματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η τυχόν εκμίσθωση ή η περαιτέρω παραχώρηση σε τρίτο του παραχωρηθέντος σε συνεταιρισμό, βάσει της διάταξης της παρ.8 του άρθρου 35 του Ν. 1473/1984, δημοσίου ακινήτου θα συνιστά παράβαση όρου της σχετικής απόφασης παραχώρησης και θα συνεπάγεται την αυτοδίκαιη ανάκληση της παραχώρησης και την επάνοδο της κυριότητας του ακινήτου στο Δημόσιο, χωρίς υποχρέωση του Δημοσίου να επιστρέψει στον συνεταιρισμό το καταβληθέν από αυτόν τίμημα. (ομοφ.)
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/93/2022
Προσυμβατικός Έλεγχος:Να ελέγξει τη νομιμότητα φάσης της διαδικασίας του …. Α.Ε. (στο εξής …) για την εκμίσθωση περιουσιακών στοιχείων του Ελληνικού Δημοσίου που επί του παρόντος είναι μισθωμένα στη «…. (στο εξής …)»(....)Κατά συνέπεια, σύμφωνα και με όσα έγιναν παραπάνω δεκτά (σκέψη 2), το Κλιμάκιο στερείται αρμοδιότητας να αποφανθεί για τη νομιμότητα της υποβληθείσας για έλεγχο φάσης της διαδικασίας, δεδομένου ότι αυτή δεν είναι ώριμη προς έλεγχο. Απαραδέκτως εισάγεται για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας η επιμέρους φάσης της διαγωνιστικής διαδικασίας του … για την εκμίσθωση περιουσιακών στοιχείων του Ελληνικού Δημοσίου που επί του παρόντος είναι μισθωμένα στη …, κατά τα αναφερόμενα στο σκεπτικό.
ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/731/2022
ΝΣΚ/149/2007
Συμμόρφωση Διοίκησης σε (ακυρωτική) απόφαση ΣτΕ. Υποχρεωτική η εφαρμογή της στους δικαιωθέντες αιτούντες. Διακριτική ευχέρεια εφαρμογής της σε λοιπούς υπαλλήλους υπό προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Στρατιωτική Υπηρεσία, συμμορφούμενη προς την 940/2006 απόφαση του ΣτΕ (με την οποία ακυρώθηκαν οι παρ.1α και 3 της υπ’ αριθ. 2/41890/0022/30-7-2002 κ.υ.α. των Υφυπουργών Άμυνας και Οικονομικών) υποχρεούται να καταβάλει στους δικαιωθέντες υπαλλήλους το επίμαχο επίδομα που θα είχαν λάβει, για όσο χρόνο ίσχυσε η ως άνω κοινή υπουργική απόφαση. Διακριτική ευχέρεια για την Διοίκηση καταβολής του ανωτέρω επιδόματος και σε υπαλλήλους που τους αφορούσε η ανωτέρω κ.υ.α υπό προϋποθέσεις.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/442/2022
ΕΚΜΙΣΘΩΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ:σύναψη επτά (7) συμβάσεων με αντικείμενο την απευθείας εκμίσθωση τμημάτων των ακινήτων με ΑΚ 4880 Π.Ε. Ημαθίας και με ΑΚ 4883, ΑΚ 4884, ΑΚ 4885, ΑΚ 4889 (δύο συμβάσεις), ΑΚ 16291 Π.Ε. Κοζάνης, για την κατασκευή αιολικού πάρκου.(...)Αντιθέτως, το μίσθωμα που αντιστοιχεί στο ποσοστό συγκυριότητας του Ελληνικού Δημοσίου ανέρχεται, για τη συνολική διάρκεια της μίσθωσης, ως προς την εκμίσθωση του τμήματος του ακινήτου με ΑΚ 4884 σε 372.000,00 ευρώ, ως προς την εκμίσθωση του τμήματος του ακινήτου με ΑΚ 4885 σε 446.000,00 ευρώ και, ως προς την εκμίσθωση του τμήματος του ακινήτου με ΑΚ 16291 σε 214.100,00 ευρώ. Κατά συνέπεια, ως προς τις συμβάσεις αυτές τα έσοδα από την αξιοποίηση των συγκεκριμένων περιουσιακών στοιχείων δεν ξεπερνούν το όριο των 500.000,00 ευρώ, εκ τούτου δε παρέπεται ότι απαραδέκτως εισάγονται για έλεγχο ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου τα αντίστοιχα σχέδια συμβάσεων(...)Απαραδέκτως εισάγονται για έλεγχο τα τρία (3) σχέδια συμβάσεων για την εκμίσθωση των ακινήτων με ΑΚ 4884, ΑΚ 4885 και ΑΚ 16291.Δεν κωλύεται η υπογραφή των τεσσάρων (4) σχεδίων συμβάσεων για την εκμίσθωση τμημάτων των ακινήτων με ΑΚ 4880, ΑΚ 4883 και ΑΚ 4889, μεταξύ της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «… ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και της εταιρείας με την επωνυμία «… ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ».
ΕΣ/Τ4/98/1999
Προμηθευτική εργασία καθαρισμού χώρων. Ανάθεση χωρίς τήρηση της διαδικασίας του διαγωνισμού, συγχωρείται για εργασίες. Η αποσφράγιση και αξιολόγηση της μοναδικής προσφοράς ανάγεται στη διακριτική ευχέρεια του αρμοδίου οργάνου και δεν επηρεάζει τη νομιμότητα της ανάθεσης. Ανάκληση της 61/1999 πράξεως.
ΝΣΚ/423/2004
Ανάκληση παράνομης κατάταξης Αστυφυλάκων της ΕΛ.ΑΣ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση δύναται νομίμως να χωρήσει στην ανάκληση παράνομης κατάταξης αστυνομικών υπαλλήλων, κατά διακριτική ευχέρεια ενεργούσα, αφού συνεκτιμήσει και σταθμίσει τα στοιχεία της υποθέσεως και αιτιολογήσει πλήρως, επαρκώς και ειδικώς την απόφασή της.
ΝΣΚ/102/2006
Μίσθωση ιδανικής μερίδας κοινωνού προς τρίτον. Δυνατότητα μισθώσεως ακινήτου από κοινωνία άλλου δικαιώματος, στην οποία θα υπαχθεί και το δικαίωμα χρήσεως του μισθίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή η εκμίσθωση ιδανικού μεριδίου κοινωνού, ή μεριδίων πλειόνων κοινωνών, προς τρίτον, ενώ είναι δυνατή η εκμίσθωση αυτής προς συγκοινωνό. Δεν αποκλείεται όμως ανώνυμη σύμβαση με την οποία παρέχεται στον τρίτο δικαίωμα στο κοινό που δεν είναι ασυμβίβαστο με τις εξουσίες που παρέχει στον κοινωνό η ιδανική μερίδα του (π.χ. δικαίωμα σύγχρησης του κοινού στο μέτρο που ο κοινωνός έχει τέτοιο δικαίωμα δυνάμει του άρθρου 787 του Α.Κ.). Περαιτέρω, η εκμίσθωση ετέρου ακινήτου από κοινωνούς άλλου δικαιώματος δημιουργεί και άλλη (νέα) κοινωνία, αυτοτελή και ανεξάρτητη της προηγουμένης.