ΝΣΚ/226/2007
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα τροποποίησης σύμβασης προμήθειας αναλώσιμου υγειονομικού υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων, για την υπεισέλευση άλλου προμηθευτή, ο οποίος είναι πλέον αποκλειστικός αντιπρόσωπος και διανομέας στην Ελλάδα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Είναι δυνατή η υπογραφή σύμβασης με την εταιρεία NIVACO-ΙΑΤΡΙΚΑ ΕΠΕ, που έχει το ίδιο ιδιοκτησιακό καθεστώς με την εταιρεία NIVACO-ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΟΕ, στην οποία έχει κατακυρωθεί η προμήθεια αναλώσιμου υγειονομικού υλικού. β) Είναι δυνατή η τροποποίηση υπογραφείσης σύμβασης, ώστε να παρέχεται στην εταιρεία ΠΝ ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΣ, η δυνατότητα παράδοσης των κατακυρωθέντων υλικών της εταιρείας NOVARTIS, καθόσον είναι πλέον αποκλειστικός αντιπρόσωπος και διανομέας των συγκεκριμένων ειδών. γ) Είναι δυνατή η τροποποίηση υπογραφείσης σύμβασης, ώστε να παρέχεται στην εταιρεία ΕΝΟΡΑΣΙΣ, η δυνατότητα παράδοσης των κατακυρωθέντων υλικών της εταιρείας ABBOTT, καθόσον είναι πλέον αποκλειστικός αντιπρόσωπος και διανομέας των συγκεκριμένων ειδών.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/97/2014
1) Εφαρμογή ή μη των διατάξεων του άρθρου 22 του Π.Δ. 422/1981 περί κρατήσεως 3% υπέρ Μ.Τ.Π.Υ. στις δαπάνες του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., για προμήθεια φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων και υγειονομικού υλικού. 2) Εφαρμογή ή μη των διατάξεων του άρθρου 23 παρ.2 του Π.Δ. 422/1981, επί των δαπανών φαρμακευτικής περιθάλψεως του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.1) Στις δαπάνες του «Εθνικού Οργανισμού Παροχών Υπηρεσιών Υγείας» (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.), από της ενάρξεως της λειτουργίας του και εντεύθεν, για προμήθεια φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων και υγειονομικού υλικού πρέπει να γίνεται κράτηση 3% υπέρ του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (Μ.Τ.Π.Υ)., όταν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 22 παρ. Α’ του Π.Δ. 422/1981. (πλειοψ.) 2) Από της εντάξεως των κλάδων υγείας του Ιδρύματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων (Ι.Κ.Α.) και του Οργανισμού Γεωργικών Ασφαλίσεων (Ο.Γ.Α.) ως υπηρεσιών, αρμοδιοτήτων και προσωπικού στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και την κατάργησή τους ως κλάδων υγείας Ι.Κ.Α και Ο.Γ.Α, υφισταμένου πλέον μόνο ενός κλάδου υγείας, αυτού του Ε.Ο.Π.Υ.Υ, στον οποίο είναι ασφαλισμένοι πρώην ασφαλισμένοι Ι.Κ.Α., Ο.Γ.Α., Ο.Π.Α.Δ., Ο.Α.Ε.Ε., κ.α., δεν υφίστανται πλέον δαπάνες των κλάδων υγείας του Ι.Κ.Α και του Ο.Γ.Α. για προμήθειες, εκτελούμενα έργα κ.λπ., αλλά μόνο δαπάνες του Εθνικού Οργανισμού Παροχών Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.), οι οποίες υπάγονται στην κράτηση 3% υπέρ Μ.Τ.Π.Υ., όταν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 22 παρ.Α’ του Π.Δ. 422/1981. Η εξαίρεση του άρθρου 23 παρ.2 περ.θ’ του Π.Δ. 422/1981 αφορά στην φαρμακευτική περίθαλψη η οποία υπάρχει προκειμένης παροχής φαρμάκων και αναλώσιμου υγειονομικού υλικού στους ασφαλισμένους, είτε από τα ιδιωτικά φαρμακεία είτε από τα φαρμακεία του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και όχι επί προμήθειας από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. φαρμάκων και αναλώσιμου υγειονομικού υλικού από τις φαρμακευτικές εταιρείες. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/28/2021
Δυνατότητα εφαρμογής της ειδικής διάταξης του άρθρου 8 του ν. 692/1977 για την απόσπαση υγειονομικού προσωπικού από οποιοδήποτε Κατάστημα Κράτησης στο Ειδικό Κέντρο Υγείας Κρατουμένων Κορυδαλλού (Ε.Κ.Υ.Κ.Κ.).(...)Δεν είναι δυνατή η εφαρμογή της ειδικής διάταξης του άρθρου 8 του ν. 692/1977 για την απόσπαση υγειονομικού προσωπικού από οποιοδήποτε Κατάστημα Κράτησης στο Ειδικό Κέντρο Υγείας Κρατουμένων Κορυδαλλού (Ε.Κ.Υ.Κ.Κ.), διότι με αυτή προβλέπεται η διενεργούμενη με απόφαση μόνο του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη απόσπαση προσωπικού σε περιπτώσεις εξαιρετικών υπηρεσιακών αναγκών, σχετικών με τη διατήρηση όρων τάξης και ασφάλειας στα καταστήματα αυτά και όχι με την παροχή υγειονομικών υπηρεσιών (ομόφωνα).
ΝΣΚ/33/2024
Δυνατότητα παράτασης του χρόνου παράδοσης του συμβατικού αντικειμένου και του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης σύμβασης προμήθειας, μετά την άπρακτη πάροδο του προβλεπόμενου στη σύμβαση χρόνου παράδοσης. Προσδιορισμός των οργάνων που έχουν γνωμοδοτική και αποφασιστική αρμοδιότητα επί ζητημάτων τροποποίησης της σύμβασης, κήρυξης της προμηθεύτριας ως έκπτωτης και παράτασης του συμβατικού χρόνου παράδοσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η γνωμοδοτική αρμοδιότητα για τα ζητήματα εφαρμογής των άρθρων 132, 203 και 206 του ν. 4412/2016 ανήκει στην Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής του άρθρου 221 παρ. 1 ζ΄ και 11 β΄ και ζ΄ του ιδίου νόμου. Η ως άνω Επιτροπή είναι, περαιτέρω, αρμόδια να γνωμοδοτήσει για το ζήτημα της δυνατότητας υλοποίησης του συμβατικού αντικειμένου, το οποίο προϋποθέτει ουσιαστική εκτίμηση των υφιστάμενων πραγματικών περιστατικών και, ως εκ τούτου, δεν ανήκει στην αρμοδιότητα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. β) Λόγω της λήξης του συμβατικού χρόνου παράδοσης της προμήθειας, η αναθέτουσα αρχή οφείλει να διερευνήσει την συνδρομή των προϋποθέσεων για την έκπτωση της προμηθεύτριας εταιρείας, δεδομένου ότι η κύρωση αυτή επιβάλλεται από τη Διοίκηση κατά δέσμια αρμοδιότητα. Εφόσον κριθεί ότι δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για την κήρυξη της προμηθεύτριας έκπτωτης, παρέχεται η δυνατότητα παράτασης του συμβατικού χρόνου παράδοσης και εν γένει του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης της σύμβασης, για ένα εύλογο χρονικό διάστημα, κατ΄ εφαρμογή των άρθρων 200, 288, 341 και 342 του Α.Κ. γ) Σε κάθε περίπτωση είναι δυνατόν να επιδιωχθεί η λύση της σύμβασης προμήθειας, με την έκδοση μονομερούς εκτελεστής πράξης της Αναθέτουσας Αρχής, εάν μετά την επανεκτίμηση του αντικειμένου της σύμβασης διαπιστωθεί ότι, υπό τις διαμορφωθείσες πλέον πραγματικές συνθήκες, η ικανοποίηση του επιδιωκόμενου με την κατάρτισή της δημόσιου σκοπού, καθίσταται πλέον ατελέσφορη και αντίθετη προς το δημόσιο συμφέρον (ομόφωνα).
ΝΣΚ/51/2014
Δυνατότητα ή μη χορήγησης παράτασης για χρονικό διάστημα μικρότερο της τριετίας, για αντικατάσταση συμβατικού πλοίου με άλλο ανώτερης κατηγορίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Βάσει της διάταξης του άρθρου 221 του ν. 4072/2012 είναι δυνατή και για χρονικό διάστημα μικρότερο της τριετίας, η χορήγηση παράτασης του χρόνου για την εκπλήρωση της συμβατικής της υποχρεώσεως, καθώς και της χρονικής διάρκειας της σύμβασης και, επομένως, είναι δυνατή η χορήγηση παράτασης στην αιτούσα ανάδοχο εταιρεία για ένα μόνον έτος. (ομοφ.)
ΝΣΚ/158/2000
Ιχθυοτροφεία δημόσια. Εκμίσθωση. Δυνατότητα μετάθεσης ημερομηνίας έναρξης της σύμβασης μίσθωσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το άρθρο 41 παρ.1 του ΝΔ 420/1970 αναφέρεται στη δυνατότητα μετάθεσης της ημερομηνίας έναρξης της μίσθωσης στην περίπτωση κατά την οποία ενεργείται προσωρινή εκμετάλλευση για λογαριασμό του μέλλοντος μισθωτή και εφόσον από την προσωρινή εκμετάλλευση προέκυψε ενεργητικό, δεν αναφέρεται όμως αν υπάρχει τέτοια δυνατότητα μετά την ολοκλήρωση όλων των διαδικασιών μίσθωσης και την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Στην περίπτωση της προσωρινής εκμετάλλευσης ο νομοθέτης προβλέπει δυνατότητα μετάθεσης της ημερομηνίας έναρξης της μίσθωσης από μέρους της Διοίκησης, γιατί δεν υπάρχει μισθωτής, οπότε πρέπει να υπάρχει δυνατότητα μετάθεσης της ημερομηνίας έναρξης της μίσθωσης, η οποία ορίστηκε αρχικά με τη διακήρυξη. Μετά την υπογραφή όμως της σχετικής σύμβασης η εκμετάλλευση του ιχθυοτροφείου γίνεται οριστική, αφού υπάρχει πλέον σύμβαση, ο δε μισθωτής είναι συγκεκριμένος και όχι μέλλων. Επομένως δεν είναι δυνατή κατά το νόμο η μετάθεση της ημερομηνίας έναρξης της μίσθωσης, όπως θα ήταν δυνατή στην περίπτωση της προσωρινής εκμετάλλευσης, οπότε θα παρατεινόταν η μίσθωση έως την εξεύρεση πλειοδότη μισθωτή και εφόσον θα υπήρχε ενεργητικό. Στην προσωρινή εκμετάλλευση υπάρχει μόνο η διακήρυξη, ενώ στην προκείμενη περίπτωση υπάρχει καταρτισμένη σύμβαση μίσθωσης, σύμφωνα με την οποία η εκμετάλλευση πλέον γίνεται οριστική. Μετά τη σύναψη της σύμβασης μίσθωσης η μετάθεση της ημερομηνίας έναρξης αυτής αποτελεί τροποποίηση όρου της σύμβασης, η οποία δεν είναι δυνατή από μέρους του Ελληνικού Δημοσίου, καθόσον δεν προβλέπεται τέτοια δυνατότητα από το νόμο.
ΝΣΚ/472/2008
Δυνατότητα δωρεάν παραχώρησης χρήσης αθλητικών εγκαταστάσεων από ΟΤΑ Α΄ βαθμού, προς ποδοσφαιρική ανώνυμη εταιρεία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή η δωρεάν παραχώρηση προς ποδοσφαιρική ανώνυμη εταιρεία περιουσιακών στοιχείων των ΟΤΑ, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 185 του ισχύοντος Κώδικα περί Δήμων και Κοινοτήτων, καθόσον δεν μπορεί να θεωρηθεί η δραστηριότητά τους αποκλειστικά κοινωφελής ή κατευθυνόμενη στην προαγωγή των τοπικών συμφερόντων.
ΑΕΠΠ/340/2019
Η προσφεύγουσα επιχείρηση ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής (ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ …) με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά της για την προμήθεια «Αναλώσιμου Υγειονομικού Υλικού (Γάντια Χειρουργικά)», συγκεκριμένα για τα είδη με αριθμούς 1-8 και 13-16. Η προσφυγή επισημαίνει ότι τα είδη αυτά πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης και ότι ο αποκλεισμός τους είναι άδικος. Επίσης, αιτείται η αναστολή της διαδικασίας μέχρι την έκδοση της απόφασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια γαντιών χειρουργικών με προϋπολογισμό 79.766€ χωρίς ΦΠΑ.
ΝΣΚ/60/2017
Πρωτόκολλο κατεδάφισης σε αυθαίρετη κατασκευή που περιέχει κινητά πράγματα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Πρέπει να είναι κενή από κινητά πράγματα η αυθαίρετη κατασκευή που παραδίδεται οικειοθελώς στο Δημόσιο, σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 67 A του ν. 998/1979, όπως προστέθηκε με το άρθρο 40 του ν. 4280/2014, ώστε να είναι δυνατή η σύνταξη πρωτοκόλλου παράδοσης-παραλαβής της από το Δασάρχη (ομοφ).
ΝΣΚ/58/2000
Αρχαιότητες. Δυνατότητα επέκτασης της άδειας αρχαιοπωλείου στη Μύκονο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατή η επέκταση άδειας αρχαιοπωλείου για την Μύκονο.
ΝΣΚ/462/2012
Δυνατότητα ή μη μείωσης των ποσοτήτων προμήθειας πέραν του ανώτατου ορίου που θέτει ο νόμος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μείωση των ποσοτήτων της προμήθειας, με την κατακυρωτική απόφαση, είναι δυνατή μέχρι του ποσοστού που ορίζεται στην προκήρυξη. Περαιτέρω μείωση είναι δυνατή, μέχρι, όμως, του ποσοστού 30%, που ορίζεται στη διάταξη του άρθρου 56 παρ.12 περιπτ.ε’ στοιχ.1 του Ν. 3433/2006, με προηγούμενη αποδοχή του προμηθευτή. Υπέρβαση του οριζόμενου ποσοστού από τη διάταξη αυτή, που είναι δημόσιας τάξης, δεν είναι δυνατή, έστω και αν συναινεί ο προμηθευτής. (ομοφ.)