ΝΣΚ/74/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αθλητισμός. Μη χορήγηση άδειας λειτουργίας σκοπευτηρίου σε σκοπευτικό σύλλογο. Προσφυγή. Καθ ύλην αρμοδιότητα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εφόσον το ρυθμιστέο με την οικεία πράξη αντικείμενο της υπόθεσης είναι θέμα αθλητικό, αρμόδιος καθ ύλην Υπουργός για να εξετάσει την, κατ άρθρο 70 του π.δ.30/1996 προσφυγή κατά της αποφάσεως του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Θεσσαλίας είναι ο Υφυπουργός Πολιτισμού επί του Αθλητισμού.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/7/2006
Καθορισμός της κατά συνεδρίαση αποζημίωσης των μελών των Διοικουσών Επιτροπών των Κεφαλαίων Αποζημιώσεως Φορτοεκφορτωτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κατά την έννοια της διάταξης της παρ.2 εδ.β’ του άρθρου 17 του Ν 3205/2003, αρμόδιος καθ’ ύλην Υπουργός για τον καθορισμό της κατά συνεδρίαση αποζημίωσης των μελών των Διοικουσών Επιτροπών των Κεφαλαίων Αποζημιώσεως Φορτοεκφορτωτών, είναι ο Υπουργός Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας.
ΝΣΚ/409/2000
Αθλητισμός. Κανονισμός σχέσεων σωματείων και αθλητών και Ειδικός Κανονισμός των άρθρων 87 και 88 αντίστοιχα του ν.2725/99.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Ελληνική Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης (Ε.Ο.Κ.) σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Αμειβομένων Καλαθοσφαιριστών (Π.Σ.Α.Κ.) δεν μπορούν (οι δυό τους) να καταρτίσουν τους κανονισμούς των άρθρων 87 και 88 του ν.2725/1999. Επίσης, η Ε.Ο.Κ. δεν μπορεί να συγκροτήσει την επιτροπή της παρ.5 του άρθρου 88 του ν.2725/99. Ο αρμόδιος για τον αθλητισμό Υπουργός μπορεί κατ εφαρμογήν των διατάξεων των άρθρων 87 παρ.5 και 88 παρ.3 του νόμου τούτου να καταρτίσει τους άνω κανονισμούς.
ΝΣΚ/435/2007
Εξουσία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών να υπογράφει «με εντολή Υπουργού» και «με εντολή Υφυπουργού» αντίστοιχα, την εντολή κατανομής και το πρωτότυπο εκτελεστέο της εντολής κατανομής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Από το περιεχόμενο των διατάξεων του άρθρου 13 του Ν 3470/2006, με το οποίο προβλέφθηκε η σύσταση στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών Γενικής Γραμματείας Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων καθώς και θέσης Γενικού Γραμματέα, ο οποίος προΐσταται αυτής, καταργουμένης της αντίστοιχης θέσης του Γενικού Γραμματέα του ιδίου Υπουργείου (Τομέας Οικονομικών), ουδόλως προκύπτει ότι στον Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων μεταβιβάσθηκαν αυτοδικαίως όλες οι αρμοδιότητες που είχαν ανατεθεί στον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, μέχρι την δια νόμου κατάργηση της θέσης, και ιδίως εκείνες που είχαν μεταβιβασθεί από τον Υφυπουργό Οικονομίας και Οικονομικών. Επομένως, ενόψει των διατάξεων των άρθρων 50, 51 και 54 του Π.Δ/τος 63/2005 (Κωδικοποίηση νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα), εφόσον δεν έχει μεταβιβασθεί στον Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων με κανονιστική απόφαση του καθ’ ύλην αρμόδιου Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών ή με τροποποίηση της ισχύουσας υπ’ αριθμ. 1064129/801/Α0006/2004 αποφάσεώς του, η εξουσία υπογραφής των πράξεων, αποφάσεων, εντολών κ.λπ. που αφορούν στην έγκριση δαπανών ή την υπογραφή συμβάσεων, τις οποίες υπέγραφε ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών σε περίπτωση ελλείψεως, κωλύματος ή απουσίας του Γενικού Δ/ντή του Γ.Χ.Κ., ελλείπει εν προκειμένω το νομικό έρεισμα για την υπογραφή από τον ως άνω Γενικό Γραμματέα των επίμαχων πράξεων, τις οποίες όμως δύναται σε κάθε περίπτωση, να υπογράψει ο καθ’ ύλην αρμόδιος Υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών στον οποίο υπάγεται η Γενική Δ/νση του Γενικού Χημείου του Κράτους.
ΝΣΚ/73/2023
Ερωτάται: α) Εάν αρμόδιος να προτείνει την έκδοση προεδρικού διατάγματος σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 31 παρ.1 του ν. 4067/2012 (Α΄79) για την τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, σε έκταση που βρίσκεται εντός των ορίων της χωρικής αρμοδιότητας του Υπουργείου Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας –Θράκης) και συγκεκριμένα στα οικοδομικά τετράγωνα (ΟΤ) 1094 και 1094α στην περιοχή Νέας Κρήνης του Δήμου Καλαμαριάς νομού Θεσσαλονίκης, η οποία εμπίπτει σε ζώνη 500 μέτρων από την ακτή και εντός της οποίας υπάρχει διατηρητέο κτίσμα, είναι ο Υφυπουργός Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας και Θράκης) ή ο ...(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Αρμόδιος για την πρόταση έκδοσης προεδρικού διατάγματος για την τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου στα οικοδομικά τετράγωνα (ΟΤ) 1094 και 1094α του Δήμου Καλαμαριάς νομού Θεσσαλονίκης, που περικλείονται από τις οδούς Χρ. Σμύρνης, Μιαούλη Π, Ιωακείμ Γ. και Παπαναστασίου είναι ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Υ.Π.ΕΝ) (ομόφωνα). β) Η τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου στη συγκεκριμένη περίπτωση, παρότι πρόκειται για εντοπισμένη τροποποίηση, διενεργείται με προεδρικό διάταγμα, διότι τα ως άνω οικοδομικά τετράγωνα (ΟΤ) εμπίπτουν σε ευαίσθητη από την άποψη προστασίας του περιβάλλοντος περιοχή, δεδομένου ότι βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη των 500 μέτρων από την ακτή (ομόφωνα).
ΝΣΚ/65/2015
Αυτοδίκαιη άρση μη συντελεσθείσας απαλλοτρίωσης – Διατήρηση ή μη απαλλοτρίωσης μετά από αίτημα ενδιαφερόμενου ιδιοκτήτη – Κήρυξη νέας απαλλοτρίωσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μη συντελεσθείσα αναγκαστική απαλλοτρίωση, που κηρύχθηκε με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Αττικής για την κατασκευή του σιδηροδρομικού διαδρόμου, καθ’ ο μέρος αφορά μία μόνο ιδιοκτησία του κτηματολογικού πίνακα που τη συνοδεύει, έχει αρθεί αυτοδικαίως, αρμόδιος για την έκδοση της σχετικής διαπιστωτικής πράξης είναι ο Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και συνεπώς αυτός μπορεί να προβεί στην έκδοσή της. Σύννομη η κήρυξη νέας απαλλοτρίωσης του ιδίου ακινήτου για τον ίδιο σκοπό. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/74/2018
Αρμόδιο όργανο ελέγχου προσφυγών που ασκούνται κατά αποφάσεων συλλογικών οργάνων των Ο.Τ.Α. β΄ βαθμού, μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α. Το αρμόδιο όργανο για τον έλεγχο των προσφυγών που ασκούνται κατά αποφάσεων συλλογικών οργάνων των Ο.Τ.Α. β΄ βαθμού, μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Αυτοτελούς Υπηρεσίας Εποπτείας Ο.Τ.Α., είναι η Επιτροπή Ελέγχου των Πράξεων του άρθρου 68 του Κώδικα Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (κωδικοποιητικού π.δ. 30/1996), κατά των αποφάσεων της οποίας δεν προβλέπεται πλέον η άσκηση της, κατ’ άρθρο 8 του ν. 3200/1955, προσφυγής νομιμότητας ενώπιον του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργού, αλλά οι αποφάσεις της δύνανται να προσβληθούν μόνον ενώπιον των αρμόδιων Δικαστηρίων. (ομόφ.)
ΝΣΚ/143/2014
Ερμηνεία και εφαρμογή του άρθρου 53 παρ.2 του Α.Ν. 1846/1951, όταν ασφαλισμένος ή συνταξιούχος ποιήται αυτός ή μέλος της οικογενείας του κατάχρηση των παροχών των κλάδων ανεργίας και ασθενείας εις χρήμα και εις είδος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η παρ’ οιουδήποτε καταχρηστική άσκηση παροχών, άγει σε στέρηση των επ’ αυτών δικαιωμάτων του, αφού στην έννοια της διάταξης του άρθρου 281 Α.Κ. ανάγεται και ο όλος θεσμός της κοινωνικής ασφάλισης, την κατάχρηση δε αυτήν δύναται να διαπιστώσει, συντάσσοντας άμεσα σχετικό έγγραφο, ο αρμόδιος καθ’ ύλην και κατά τόπον υπάλληλος ή το όργανο του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ανεξάρτητα από την έκδοση δικαστικής αποφάσεως, αφού λάβει υπόψη του τα ειδικά δεδομένα της κάθε περίπτωσης, δεδομένου ότι ο καθορισμός του ορίου στερήσεως παροχών απόκειται εκάστοτε εις την κρίσιν του αποφασίζοντος την στέρηση οργάνου, αναλόγως των ειδικών δεδομένων εκάστης περιπτώσεως.
ΣτΕ/1662/2009
Πρόστιμο λόγω παραβάσεως όρων απόφασης Αρχής Προστασίας Δεδομένων στην Ελληνική Αστυνομία για την χρησιμοποίηση υπ αυτής συστήματος κλειστού κυκλώματος τηλεοράσεως, εγκατεστημένου στο οδικό δίκτυο του Νομού Αττικής, με σκοπό την διαχείριση της κυκλοφορίας των οχημάτων -. Καθ' ύλην αρμόδιος Υπουργός για την αμφισβήτηση της νομιμότητας διοικητικής κυρώσεως επιβληθείσης εις βάρος του Υπουργείου Δημοσίας Τάξεως είναι ο Υπουργός Δημοσίας Τάξεως. Μετά δε την έναρξη ισχύος του π.δ/τος 205/2007 (Α' 231/19.9.2007), με το οποίο προβλέφθηκε η συγχώνευση των Υπουργείων Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Δημοσίας Τάξεως στο Υπουργείο Εσωτερικών, στη σχετική δίκη παρίσταται αρμοδίως ο Υπουργός Εσωτερικών. Εξ άλλου, το, κατά το άρθρο 21 παρ. 2 του ν. 2472/1997 (Α' 50), πρόστιμο, κατά του οποίου δεν προβλέπεται η άσκηση προσφυγής ουσίας ενώπιον των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων, καταλείπει διοικητικής φύσεως συνέπειες και επομένως, η νομιμότητα επιβολής του ελέγχεται ακυρωτικά από το Συμβούλιο της Επικρατείας και υπό την εκδοχή ότι κατά της πράξεως αυτής θα μπορούσε το Δημόσιο να ασκήσει ανακοπή του άρθρου 217 του ν. 2717/1999 (Α' 97). Περαιτέρω, από τις διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 2472/1997 προκύπτει ότι η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα αποτελεί ανεξάρτητη διοικητική αρχή, τα μέλη της οποίας απολαύουν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους λειτουργικής και προσωπικής ανεξαρτησίας, έχει δε χαρακτήρα συλλογικού διοικητικού οργάνου, το οποίο δεν υπόκειται μεν σε οποιονδήποτε διοικητικό έλεγχο, αλλά υπάγεται κατά κλάδο στον Υπουργό Δικαιοσύνης. Οι αποφάσεις της Αρχής λαμβάνονται με πλειοψηφία τεσσάρων τουλάχιστον μελών της και με φανερή, κατ' αρχήν, ψηφοφορία, αποτελούν δε διοικητικές πράξεις. Τα σχετικά με τις συνεδριάσεις, τη λειτουργία, τις αποφάσεις της ως άνω Αρχής καθώς με το περιεχόμενο και τον τύπο των πράξεων αυτής ρυθμίζονται από τον ν. 2472/1997, τον κατ' εξουσιοδότηση αυτού εκδοθέντα υπ' αριθ 6/27.11.1997 Κανονισμό Λειτουργίας της Αρχής (Β' 1095) και ελλείψει ειδικών διατάξεων, από τον κυρωθέντα με το άρθρο πρώτο του ν. 2690/1999 (Α' 45) Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας. Κατά τον Ν. 2472/1997 η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα υποχρεούται να καταχωρεί στα πρακτικά της τις μειοψηφούσες γνώμες και επί φανερών ψηφοφοριών, τα ονόματα των μειοψηφούντων μελών της.
ΝΣΚ/157/2004
Τουριστικές επιχειρήσεις. Σφράγιση. Ενδικοφανής προσφυγή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η προβλεπόμενη στο άρθρο 2 παρ.3 του Ν 642/1977 ενδικοφανής προσφυγή αναστέλλει μεν την εκτέλεση της πράξης με την οποία επιβάλλεται κύρωση σε βάρος τουριστικής επιχείρησης μέχρι να εκδοθεί απόφαση επ’ αυτής, προϋπόθεση όμως για τη νόμιμη αυτή αναστολή είναι η άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής εντός προθεσμίας ενός μηνός από την κοινοποίηση της πράξης. Στην περίπτωση που εκκρεμεί αίτηση ακυρώσεως και αίτηση αναστολής εκτελέσεως, ο αρμόδιος Υπουργός μπορεί, σύμφωνα με το άρθρο 52 παρ.1 του ΠΔ 18/1989, να διατάξει την αναστολή εκτελέσεως της προσβαλλόμενης πράξης, ενώ η διοίκηση δεν υποχρεούται να μην εκτελέσει άμεσα την πράξη της, εφόσον έχει απορριφθεί από τον αρμόδιο δικαστή το αίτημα έκδοσης προσωρινής διαταγής αναστολής εκτελέσεως (ως προς τούτο αντίθετη μειοψηφία).
ΕΑΔΗΣΥ/795/2023
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση των υπ’ αρ. ../15-3-2023 και …1-02-2023 αποφάσεων του ΔΣ του ΓΕΝΙΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ «...», καθ’ ο μέρος έγιναν αποδεκτές α) για το είδος με Α/Α 64 η προσφορά της εταιρείας C & P … O.E. και β) για τα είδη Α/Α 69 και 70 η προσφορά της εταιρείας C…E.E., οι οποίες και αναδείχθηκαν ανάδοχοι για τα ως άνω είδη αντίστοιχα.