×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/227/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Εθνική Λυρική Σκηνή. Μουσικοί. Αποζημίωση του άρθρου 1 του Ν 966/1979.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Μουσικοί που απεχώρησαν οικειοθελώς από το ΝΠΙΔ με την επωνυμία Εθνική Λυρική Σκηνή πριν από την λήξη των ορισμένου χρόνου συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου, που τους συνέδεαν με το ανωτέρω ΝΠΙΔ, κατήγγειλαν δηλαδή οι ίδιοι τις πιο πάνω συμβάσεις, δεν δικαιούνται της αποζημιώσεως του άρθρου 1 του Ν 966/1979.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/364/2007

Καθορισμός της προβλεπόμενης από το Ν 966/1979 αποζημίωσης που πρόκειται να καταβληθεί σε μουσικό που αποχωρεί από την Υπηρεσία (Ορχήστρα Λυρικής Σκηνής), λόγω συνταξιοδότησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για τον υπολογισμό της αποζημίωσης του Ν 966/1979 που θα λάβει ο μουσικός Η. Κ. μετά την αποχώρησή του λόγω συνταξιοδότησης από την Ορχήστρα Λυρικής Σκηνής, θα ληφθεί υπόψη και η προϋπηρεσία του για το χρονικό διάστημα που είχε συνεχείς ανανεούμενες συμβάσεις εργασίας με την Εθνική Λυρική Σκηνή.


ΝΣΚ/169/2017

Υπολογισμός της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης υπαλλήλου του Δημοσίου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου .Για τον νόμιμο υπολογισμό του ύψους της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, που δικαιούται να λάβει υπάλληλος με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ο οποίος υπηρέτησε αρχικά στο Εθνικό Θέατρο και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, εφαρμόζονται οι ειδικές διατάξεις του άρθρου 1 του Ν. 966/1979 (ΦΕΚ 210/Α/6- 9-1979), στις οποίες παραπέμπει το άρθρο 4 του Ν. 2273/1994 (ΦΕΚ 233/Α/27- 12-1994), εφαρμοζομένου όμως και εν προκειμένω του ανωτάτου ορίου του ποσού της αποζημιώσεως, το οποίο προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 2 παράγραφος 2 του ν. 173/1967.


ΝΣΚ/29/2025

Νομιμότητα αναπλήρωσης τακτικού μέλους συσταθείσας τριμελούς Επιτροπής Αξιολόγησης της παρ. 4 του άρθρου 173 του ν. 4957/2022, κατά την επιλογή εντεταλμένων διδασκόντων, το οποίο δήλωσε ως λόγο αυτοεξαίρεσης, κατά το άρθρο 7 παρ. 3 του ΚΔΔιαδ (ν. 2690/1999 - Α΄ 45), πιθανή συνδρομή στο πρόσωπό του μεροληψίας έναντι υποψήφιας με την ιδιότητα του επιβλέποντα καθηγητή στην διδακτορική της διατριβή και συμπράττοντα μαζί της σε ερευνητικές και ακαδημαϊκές δράσεις και, ακολούθως, νομιμότητα της σύνθεσης της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, που επέλεξε τον εντεταλμένο διδάσκοντα, εκ της συμμετοχής σ’ αυτήν του πιο πάνω μέλους ΔΕΠ που είχε δηλώσει τον λόγο αυτοεξαίρεσης και τυχόν πλημμέλειας της σχετικής διαδικασίας επιλογής από την μη τήρηση της προθεσμίας γνωστοποίησης στα μέλη της Συνέλευσης του Τμήματος της εισήγησης της τριμελούς Επιτροπής Αξιολόγησης και των στοιχείων που κατέθεσαν οι υποψήφιοι για να κριθεί η επιλογή τους. Ορθή επανάληψη της διοικητικής διαδικασίας για την περίπτωση τυχόν πλημμέλειας εκ των πιο πάνω λόγων.(...)Η αναπλήρωση του δεύτερου τακτικού μέλους της τριμελούς Επιτροπής Αξιολόγησης της παραγράφου 4 του άρθρου 173 του ν. 4957/2022 από τον πρώτο αναπληρωματικό μέλος, με αιτιολογικό έρεισμα, κατά το ιστορικό του ερωτήματος, ότι η αναπλήρωση έγινε προς διαφύλαξη της διαδικασίας από την τυχόν έγερση επιφυλάξεων εκ της συμμετοχής του εν λόγω μέλους στην Επιτροπή Αξιολόγησης, παρά το ότι οι λόγοι που γνωστοποίησε το μέλος αυτό δεν θεμελίωναν τεκμήριο μεροληψίας στο πρόσωπό του, δεν καθιστά πλημμελή τη σύνθεση της τριμελούς Επιτροπής Αξιολόγησης, παρότι η αναπλήρωση, στην περίπτωση αυτή, έλαβε χώρα παρά την έλλειψη τυπικού κωλύματος στο πρόσωπο του εν λόγω τακτικού μέλους της Επιτροπής. Απόφανση της Συνέλευσης του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ εάν τα γεγονότα που παράθεσε το δεύτερο τακτικό μέλος της Επιτροπής Αξιολόγησης σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς την Πρόεδρο του Τμήματος, ήτοι το ότι υπήρξε ο επιβλέπων καθηγητής της εκπόνησης της διδακτορικής διατριβής της μιας εκ των δύο υποψήφιων, καθώς και το εύρος και η ποιότητα της στενής συνεργασίας μαζί της σε ακαδημαϊκές και ερευνητικές δράσεις, θεμελίωναν τεκμήριο μεροληψίας στο πρόσωπό του έναντι της εν λόγω υποψήφιας. Σε καταφατική απόφανση μη νόμιμη η σύνθεση της Συνέλευσης του Τμήματος με τη συμμετοχή του εν λόγω μέλους ΔΕΠ για την επιλογή εντεταλμένου διδάσκοντα. Η μη νομότυπη γνωστοποίηση στα απόντα μέλη, μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή με άλλο πρόσφορο ηλεκτρονικό μέσο, της εισηγήσεως της τριμελούς Επιτροπής Αξιολόγησης των υποψηφίων και των λοιπών κρίσιμων για την επιλογή στοιχείων, ώστε να έχουν πρόσβαση στα στοιχεία αυτά της κρίσεως στην οριζόμενη προθεσμία των 48 ωρών πριν την ημέρα της συνεδρίασης, καθιστά την σύνθεση της Συνέλευσης του Τμήματος μη νόμιμη. Η μη έγκαιρη γνωστοποίηση των πιο πάνω στοιχείων στα παρόντα μέλη δεν θεμελιώνει κακή σύνθεση της Συνέλευσης, εφόσον συμμετείχαν στη συνεδρίαση και αποφάνθηκαν επί της επιλογής των υποψήφιων εντεταλμένων διδασκόντων, χωρίς να εκφράσουν αντιρρήσεις ή επιφυλάξεις εκ της μη έγκαιρης γνωστοποίησης προς αυτούς των πιο πάνω στοιχείων. Στην περίπτωση που η Συνέλευση του Τμήματος, κατά την εξέταση των πιο πάνω αιτιάσεων, αποφανθεί ότι συντρέχει κακή σύνθεσή της, για τους λόγους που εκτέθηκαν πιο πάνω, ανακαλώντας την απόφαση που έλαβε κατά την εν λόγω συνεδρίασή της για τον λόγο αυτό, θα επαναλάβει την συνεδρίαση με θέμα την επιλογή ενός εκ των δύο υποψηφίων για την προκηρυχθείσα θέση εντεταλμένου διδάσκοντα του ερωτήματος, χωρίς τη νομική πλημμέλεια που προκάλεσε την μη νόμιμη σύνθεσή της

ΝΣΚ/154/2002

ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικό. Αδεια ιδρύσεως και λειτουργίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Ανεξάρτητα από τη νομική μορφή υπό την οποία λειτουργούσε μέχρι τώρα το ιδρυματικού χαρακτήρα, μη κερδοσκοπικό, ΝΠΙΔ με την επωνυμία Νοσοκομείον Αιγίνης ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ και από το αν λειτουργούσε αυτό νόμιμα, βάσει κάποιων διατάξεων νόμου ή χωρίς την προβλεπόμενη από κάποια διάταξη νόμου άδεια της Διοικήσεως, γεγονός που φαίνεται πιο πιθανό από το πραγματικό του ερωτήματος, αυτό δύναται να υπαχθεί στις διατάξεις του άρθρου 52 του Ν 2071/1992 και να του χορηγηθεί άδεια ιδρύσεως και λειτουργίας νοσηλευτικού ιδρύματος, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, από τον Υπουργό Υγείας και Πρόνοιας, εάν συντρέχουν όλες οι προϋποθέσεις χορηγήσεως άδειας ιδρύσεως και λειτουργίας ιδιωτικών κλινικών, βάσει των διατάξεων των ΠΔ 247/1991 και 517/1991, που εφαρμόζονται ανάλογα και στην προκειμένη περίπτωση.


ΝΣΚ/42/2023

Ερωτάται εάν κατά τη σύνταξη του τελικού πίνακα παρακατάθεσης της αποζημίωσης λόγω απαλλοτρίωσης, η Υπηρεσία θα προχωρήσει σε συμψηφισμό του ποσού της οριστικής αποζημίωσης, που ορίστηκε με τις αποφάσεις του Τριμελούς Εφετείου Θεσσαλονίκης με αριθμούς 952/2017 και 909/2017, με το ποσό του προσωρινού προσδιορισμού αποζημίωσης, που είχε οριστεί από το Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, όπως είναι η μέχρι σήμερα πάγια τακτική ή θα προχωρήσει στην αυτοτελή εκτέλεση των πιο πάνω αποφάσεων του Τριμελούς Εφετείου Θεσσαλονίκης, θεωρώντας παραγεγραμμένη την απαίτηση από την καταβολή προς τους καθ’ ων η απαλλοτρίωση, της αποζημίωσης, με βάση την προσωρινή τιμή μονάδας, που είχε καθοριστεί από το Μονομελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης.(...)Η Υπηρεσία, κατά τη σύνταξη του τελικού πίνακα παρακατάθεσης της αποζημίωσης λόγω απαλλοτρίωσης, μπορεί να προχωρήσει σε συμψηφισμό του ποσού της οριστικής αποζημίωσης, που ορίστηκε με τις με αριθμούς 952/2017 και 909/2017 αποφάσεις του Τριμελούς Εφετείου Θεσσαλονίκης με το αρχικά καταβληθέν ποσό του προσωρινού προσδιορισμού αποζημίωσης (ομόφωνα).


ΝΣΚ/321/2006

Εγκυρότητα ή μη διαδικασίας διορισμού Βοηθών Ορκωτών Εκτιμητών στο Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών κατά την περίπτωση που δεν υποβλήθηκε το κατά την περ.α’ της παρ.1 του άρθρου 9 του ΠΔ 279/1979 σχετικό ερώτημα του Υπ. Οικονομίας και Οικονομικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η απόφαση του Εποπτικού Συμβουλίου του Σώματος Ορκωτών Εκτιμητών περί διορισμού Βοηθών Ορκωτών Εκτιμητών, που ελήφθη χωρίς να προηγηθεί το, κατά την περ.α’ της παρ.1 του άρθρου 9 του ΠΔ 279/1979, σχετικό ερώτημα του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών για την πλήρωση των σ’ αυτό οριζομένων θέσεων, είναι μη νόμιμη, δεδομένου ότι το ερώτημα του Υπουργού αποτελεί ουσιώδη εξωτερικό τύπο για την έκδοση της αποφάσεως του Ε.Σ. περί διορισμού και ακολούθως η τοιαύτη έλλειψη νομιμότητας της αποφάσεως του Ε.Σ., οδηγεί σε ακυρότητα την όλη σύνθετη διοικητική ενέργεια του διορισμού των επιλεγέντων προς τούτο με την πιο πάνω απόφαση Βοηθών Ορκωτών Εκτιμητών, με αποτέλεσμα να μην δύναται να γίνει νομίμως ο διορισμός αυτών με την έκδοση σχετικού Π.Δ., κατόπιν προτάσεως του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών.


ΕλΣυν/Τμ.7(ΚΠΕ)/118/2013

"Τροποποιήσεις σχεδίου και σύνταξη πράξεων τακτοποίησης και αναλογισμού αποζημιώσεως προκειμένου να αξιοποιηθούν εγκεκριμένοι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι της πόλεως" (...)η ανάθεση, από δήμο, της σύνταξης μίας μελέτης σε ιδιώτες μελετητές και ιδιωτικά γραφεία μελετών επιτρέπεται, κατ' αρχάς, μόνο στην περίπτωση που στον οικείο δήμο δεν υπάρχει τεχνική υπηρεσία ή η υπάρχουσα αδυνατεί να συντάξει την υπό ανάθεση μελέτη. Οι ανωτέρω δε διατάξεις, ως εισάγουσες παρέκκλιση από τον, σύμφωνο και με την αρχή της οικονομικότητας, η οποία διέπει τη διαχείριση των δημόσιων οικονομικών και επιβάλλει την εκπλήρωση των σκοπών των δήμων με την κατά το δυνατόν ελάχιστη επιβάρυνση του προϋπολογισμού τους (βλ. και άρθρο 1 του ν.3871/2010 Δημοσιονομική Διαχείριση και Ευθύνη, ΦΕΚ 141 Α΄), κανόνα της σύνταξης της μελέτης από τους υπηρετούντες, στην αρμόδια υπηρεσία του δήμου, υπαλλήλους, πρέπει να ερμηνεύονται συσταλτικά, ο δε δήμος, που προτίθεται να κάνει χρήση της πιο πάνω δυνατότητας φέρει το βάρος απόδειξης ότι συντρέχει πράγματι περίπτωση που δικαιολογεί την προσφυγή στην ως άνω ανάθεση (βλ. Ελ.Συν., Τμ. VII πράξεις 106, 79, 55/2012, 137/2011, 437/2010, 294/2007, βλ. 29/2013, 55, 18/2012 πράξεις του Κλιμακίου τούτου).  (Ανακλήθηκε λόγω συγγνωστής πλάνης- Πράξη Ελ. Συν. 47/2013)

ΝΣΚ/105/2024

Νομιμότητα προκηρύξεων για την πλήρωση δύο θέσεων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, με γνωστικό αντικείμενο «Ζωγραφική», στις οποίες προβλέπεται ως τυπικό προσόν πρόσληψης, διαζευκτικά, είτε διδακτορικό δίπλωμα συναφές προς το γνωστικό αντικείμενο της προς πλήρωση θέσης, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο εδάφιο α΄ της παραγράφου 5 του άρθρου 163 του ν. 4957/2022, είτε αναγνωρισμένο έργο που είναι συναφές με το γνωστικό αντικείμενο της θέσης, συμμετοχή σε διεθνείς ή εθνικές εκθέσεις, εθνική ή διεθνή αναγνώριση καλλιτεχνικού έργου, αυτοδύναμη διδασκαλία σε μαθήματα που εμπίπτουν στο γνωστικό αντικείμενο της προς πλήρωση θέσης. Σε αποφατική δε περίπτωση, εάν ιδρύεται δέσμια αρμοδιότητα του Πρύτανη να ανακαλέσει τις πιο πάνω προκηρύξεις για λόγους νομιμότητας.


Κατάσταση : Αποδεκτή


Μη σύννομα στις σχετικές αποφάσεις, με τις οποίες προκηρύχθηκε η πλήρωση δύο (2) θέσεων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, με γνωστικό αντικείμενο «Ζωγραφική», ορίζεται ως τυπικό προσόν για την πλήρωση των θέσεων, εναλλακτικά με το συναφές προς το γνωστικό αντικείμενο της προς πλήρωση θέσης διδακτορικό δίπλωμα, αναγνωρισμένο έργο που είναι συναφές με το γνωστικό αντικείμενο της θέσης, συμμετοχή σε διεθνείς ή εθνικές εκθέσεις, εθνική ή διεθνή αναγνώριση καλλιτεχνικού έργου, αυτοδύναμη διδασκαλία σε μαθήματα που εμπίπτουν στο γνωστικό αντικείμενο της προς πλήρωση θέσης. Ο Πρύτανης του Α.Π.Θ. οφείλει να ανακαλέσει τις προκηρύξεις με σχετικές ανακλητικές αποφάσεις που θα δημοσιευτούν στη Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και στις οποίες θα αιτιολογείται ως λόγος ανακλήσεως η προαναφερθείσα πλημμέλεια.


ΣΤΕ/4109/1999

Δημοσίευση κανονιστικών διοικητικών πράξεων:..Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, η ένδικη υπ' αριθμ. 2065240/6951/0022/19-10-1990 κανονιστική απόφαση του Υπουργού Οικονομικών δεν δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Εξ άλλου, η Διοίκηση βεβαιώνει μεν ότι η απόφαση αυτή ανακοινώθηκε σε όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες με την υπ' αριθμ. 2069864/6391/0022/6-11-1990 εγκύκλιο του Υπουργού Οικονομικών, δεν βεβαιώνει όμως ότι έγινε και τοιχοκόλληση της αποφάσεως αυτής και δη στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών (βλ. το υπ' αριθμ. 2079441/11649/0022/27-11-1996 έγγραφο του προέδρου της Επιτροπής Παρακολούθησης του Λογαριασμού "..." προς το Συμβούλιο της Επικρατείας). Υπό τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα προεκτεθέντα η κανονιστική αυτή υπουργική απόφαση δεν έλαβε νόμιμη υπόσταση και επομένως δεν μπορούσε να αποτελέσει τη νόμιμη βάση για την ικανοποίηση του αιτήματος των εκκαλουσών να τύχουν αποζημιώσεως εκ του λογαριασμού "...".10.Επειδή, μετά την επίλυση κατά τ' ανωτέρω του παραπεμφθέντος ζητήματος που προαναφέρθηκε και δεδομένου ότι η υπόθεση είναι εκκαθαρισμένη κατά τα λοιπά, πρέπει, διακρατουμένης της υποθέσεως, να απορριφθεί ως αβάσιμη η υπό κρίση έφεση, εφόσον ορθώς, έστω και με άλλη αιτιολογία, κρίθηκε από το δικάσαν Διοικητικό Εφετείο νόμιμη η άρνηση της Διοικήσεως να ικανοποιήσει το πιο πάνω αίτημα των ήδη εκκαλουσών.11. Επειδή, το Δικαστήριο, εκτιμώντας τις περιστάσεις, κρίνει ότι οι εκκαλούσες πρέπει να απαλλαγούν από τη δικαστική δαπάνη. 


ΝΣΚ/240/2006

Υποχρέωση των τελικών δικαιούχων των πράξεων, που εντάσσονται σε επιχειρησιακό πρόγραμμα του Γ΄ ΚΠΣ, να τηρούν κατά την υλοποίηση των πράξεων αυτών, όχι μόνον την κοινοτική αλλά και την εθνική νομοθεσία που ρυθμίζει τις δημόσιες συμβάσεις.Κατά την υλοποίηση των πράξεων που εντάσσονται σε επιχειρησιακό πρόγραμμα του Γ΄ ΚΠΣ κατά τις διατάξεις του Ν 2860/2000 (ΦΕΚ Α΄ 251), που χρηματοδοτούνται από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, οι τελικοί δικαιούχοι των πράξεων αυτών, είτε εμπίπτουν, είτε δεν εμπίπτουν στα νομικά πρόσωπα του δημόσιου τομέα, ως προς τα οποία εφαρμόζονται οι διατάξεις της εθνικής νομοθεσίας που ρυθμίζουν τα δημόσια έργα και τις προμήθειες κατά την ανάθεση και σύναψη των αντίστοιχων συμβάσεων υπ’ αυτών, είτε εμπίπτουν ή δεν εμπίπτουν στην έννοια του όρου «δημόσιες υπηρεσίες ή οργανισμοί» του α’ εδαφίου της παρ.7 του άρθρου 19 του ΠΔ 774/1980, υποχρεούνται να τηρούν για τα έργα που εκτελούν και τις συμβάσεις προμηθειών που υπογράφουν, εκτός από την κοινοτική νομοθεσία, συμπληρωματικώς και επικουρικώς και τις διατάξεις της εθνικής νομοθεσίας για τα δημόσια έργα και τις προμήθειες (Ν 1418/1984, 2286/1985, 2362/1995, όπως ισχύουν και των σε εκτέλεση αυτών εκδοθεισών κανονιστικών πράξεων) και υπάγονται για τις πιο πάνω συμβάσεις δημοσίων έργων και προμηθειών στον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατά τις διατάξεις της παρ.7 του άρθρου 19 του ΠΔ 774/1980, όπως ισχύει.