×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/169/2017

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2273/1994, 966/1979

Υπολογισμός της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης υπαλλήλου του Δημοσίου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου .Για τον νόμιμο υπολογισμό του ύψους της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, που δικαιούται να λάβει υπάλληλος με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ο οποίος υπηρέτησε αρχικά στο Εθνικό Θέατρο και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, εφαρμόζονται οι ειδικές διατάξεις του άρθρου 1 του Ν. 966/1979 (ΦΕΚ 210/Α/6- 9-1979), στις οποίες παραπέμπει το άρθρο 4 του Ν. 2273/1994 (ΦΕΚ 233/Α/27- 12-1994), εφαρμοζομένου όμως και εν προκειμένω του ανωτάτου ορίου του ποσού της αποζημιώσεως, το οποίο προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 2 παράγραφος 2 του ν. 173/1967.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/411/2008

Καταβολή αποζημίωσης στο με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, καλλιτεχνικό και τεχνικό προσωπικό της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, σε περίπτωση συνταξιοδότησης ή καταγγελίας της σύμβασης εργασίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στους καλλιτέχνες και τεχνικούς της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ΠΔ 164/2004, μετατράπηκαν σε συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, και αποχωρούν από την υπηρεσία λόγω συνταξιοδότησης ή καταγγελίας της σύμβασης από τον εργοδότη, δεν καταβάλλεται η προβλεπόμενη από το άρθρο 1 του Ν 966/1979 αποζημίωση, αλλά τους καταβάλλεται η αποζημίωση που προβλέπεται από το Ν 2112/1920 μέχρι του ανώτατου ορίου που καθορίζεται από τις διατάξεις των άρθρων 2 παρ.2 του ΑΝ 173/1967 και 1 του ΝΔ 618/1970.


ΝΣΚ/364/2007

Καθορισμός της προβλεπόμενης από το Ν 966/1979 αποζημίωσης που πρόκειται να καταβληθεί σε μουσικό που αποχωρεί από την Υπηρεσία (Ορχήστρα Λυρικής Σκηνής), λόγω συνταξιοδότησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για τον υπολογισμό της αποζημίωσης του Ν 966/1979 που θα λάβει ο μουσικός Η. Κ. μετά την αποχώρησή του λόγω συνταξιοδότησης από την Ορχήστρα Λυρικής Σκηνής, θα ληφθεί υπόψη και η προϋπηρεσία του για το χρονικό διάστημα που είχε συνεχείς ανανεούμενες συμβάσεις εργασίας με την Εθνική Λυρική Σκηνή.


ΝΣΚ/227/2002

Εθνική Λυρική Σκηνή. Μουσικοί. Αποζημίωση του άρθρου 1 του Ν 966/1979.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Μουσικοί που απεχώρησαν οικειοθελώς από το ΝΠΙΔ με την επωνυμία Εθνική Λυρική Σκηνή πριν από την λήξη των ορισμένου χρόνου συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου, που τους συνέδεαν με το ανωτέρω ΝΠΙΔ, κατήγγειλαν δηλαδή οι ίδιοι τις πιο πάνω συμβάσεις, δεν δικαιούνται της αποζημιώσεως του άρθρου 1 του Ν 966/1979.


ΕλΣυν.Κλ.1/15/2015

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ.Λόγω συνταξιοδότησης:Μη νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης απόλυσης λόγω συνταξιοδότησης σε υπάλληλο Δήμου, με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ., διότι, συνυπολογίστηκε για τον καθορισμό του ποσού της αποζημίωσης αυτής, η προγενέστερη, της κατάταξής του σε θέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, κατ' εφαρμογή του άρθρου 32 του ν. 2508/1997, προϋπηρεσία του στο Δήμο, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, καθόσον αφενός μεν, η αναγνώριση αυτής της προυπηρεσίας δεν προβλέπεται ρητά από καμία διάταξη, έστω και αν αυτή λήφθηκε υπόψη για την εκπλήρωση των προϋποθέσεων διορισμού και κατάταξης του ως άνω πρώην υπαλλήλου σε θέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του Δήμου, αφετέρου δε, ο υπολογισμός της επίμαχης αποζημίωσης βάσει του άρθρου 204 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ., προβλέπει την καταβολή της επίμαχης αποζημίωσης στους υπαλλήλους των δήμων με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ή στους μόνιμους υπαλλήλους αυτών που επέλεξαν ως κύριο ασφαλιστικό φορέα το Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., μόνο βάσει του χρόνου υπηρεσίας τους με την ίδια σχέση (ι.δ.α.χ ή δημοσίου δικαίου, αντίστοιχα) και όχι και με σχέση ι.δ.ο.χ. στον οικείο Δήμο


ΝΣΚ/177/2016

Αποζημίωση απόλυσης σε υπάλληλο με σχέση Ιδιωτικού Δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ) του Πεδίου Βολής Κρήτης, λόγω λύσης της εργασιακής του σχέσης.(...) Μετά την έκδοση της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) με αριθμό 6/2012, η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (Σ.Σ.Ε) του προσωπικού με σύμβαση Ιδιωτικού Δικαίου, που υπηρετούσε στο Πεδίο Βολής Κρήτης, μετά τις 14-2-2013 δεν ισχύει και επομένως η προβλεπόμενη στην Σ.Σ.Ε. αποζημίωση λόγω συνταξιοδότησης δεν καταβάλλεται. Συνεπώς οι εργαζόμενοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, μετά την 14-2-2013 δικαιούνται μόνο την αποζημίωση του άρθρου 55 του ΠΔ 410/1988 ανεξάρτητα από την ειδικότητά τους.


ΕλΣυν.Κλ.1/280/2015

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ.Λόγω συνταξιοδότησης:Νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης ποσού 1.786 ευρώ, σε εργαζομένη Δήμου με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, καθόσον ορθά ο χρόνος απασχόλησής της στο Δημόσιο, πριν από τη μεταφορά της στον Δήμο, συνυπολογίστηκε στον συνολικό χρόνο υπηρεσίας της, δεδομένου ότι η μεταφορά στο Δήμο, έγινε με την ίδια σχέση εργασίας και με διατήρηση του ασφαλιστικού και συνταξιοδοτικού καθεστώτος που είχε στο Δημόσιο, περιλαμβανομένης στο καθεστώς αυτό της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης. Ακόμα, ορθά ως προϋπηρεσία, στο χρόνο απασχόλησης στο Δημόσιο συνυπολογίστηκε και το χρονικό διάστημα των 24 μηνών το οποίο ελήφθη υπόψη στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 11 του π.δ. 164/2004 προκειμένου η απασχόληση της στην καθαριότητα σχολικών κτιρίων με διαδοχικές συμβάσεις μίσθωσης έργου, να αξιολογηθεί και υπαχθεί σε ενιαία σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδρυόμενη από σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.


ΕΣ/Τμ1(ΚΠΕ)48/2015

Μη νόμιμη η καταβολή ποσού σε πρώην μόνιμο υπάλληλο Δήμου με σχέση δημοσίου δικαίου, ως αποζημίωση λόγω συνταξιοδότησης, καθόσον μη νομίμως συνυπολογίσθηκε για τον υπολογισμό της αποζημίωσης, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 32 του ν. 2508/1997, προγενέστερη της κατάταξης του ανωτέρω υπαλλήλου σε θέση με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Δήμο, προϋπηρεσία του με σχέση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου στον ίδιο Δήμο (άρθρα 204, 207, 209 και 225 του ν. 3584/2007, ΦΕΚ Α΄ 143/2007).(Όμοιες οι 51 και 78/2015 Πράξεις του ιδίου ως άνω Κλιμακίου)


ΝΣΚ/498/2005

Κατάταξη εργαζομένων Δήμου σε προσωποπαγείς θέσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι δυνατή κατ’ άρθρο 32 παρ.1, 2 και 3 του Ν 2508/1997 η κατάταξη σε προσωποπαγείς θέσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, εργαζομένων σε υπηρεσίες καθαριότητας Δήμου οι οποίοι προσλήφθηκαν με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου στις 3-8-1994 και 14-9-1994 έως 31-12-1994 και των οποίων οι συμβάσεις παρατάθηκαν έως 31-12-1997 με αποφάσεις του Δημάρχου.


ΝΣΚ/242/2011

Πτυχιούχοι Νομικής με δικαίωμα δικηγορίας ως ειδικό επιστημονικό προσωπικό του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Πτυχιούχος Νομικής με δικαίωμα ασκήσεως δικηγορίας, ο οποίος υπό την ισχύ των άρθρων 80 παρ.1 έως 4 του Ν 1892/1990 και 25 παρ.4 του Ν 1943/1991 προσλήφθηκε στο Υπουργείο Εσωτερικών ως ειδικό επιστημονικό προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και υπήχθη στη συνέχεια στη ρύθμιση του άρθρου 33 παρ.1 του Ν 2190/1994, συνδέεται με το Δημόσιο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου με δικαίωμα παραλλήλου ασκήσεως εκ μέρους του δικηγορίας και όχι με σχέση έμμισθης εντολής. (ομοφ.)


ΣΤΕ 1373/2016

Παύση θητείας καλλιχνικού διευθυντή θεάτρου: Ο λόγος ακυρώσεως πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος, διότι η διάταξη του άρθρου 3 παρ. 16 εδάφιο δεύτερο του ν. 2273/1994 έχει την έννοια ότι το τασσόμενο με αυτή όριο των δύο (2) συμβάσεων ετησίως δεν αφορά μόνο τις συμβάσεις με αμοιβή κατά το άρθρο 681 ΑΚ, αλλά κάθε σύμβαση με αντικείμενο την παροχή πρόσθετων – σε σχέση με την κύρια ιδιότητα – υπηρεσιών του καλλιτεχνικού διευθυντή στο ..., περιλαμβανομένων και των συμβάσεων χωρίς αμοιβή του. Και τούτο διότι σκοπός της διάταξης δεν είναι μόνο η απαγόρευση παροχής στον καλλιτεχνικό διευθυντή πρόσθετου οικονομικού οφέλους από το ..., με τη σύναψη περισσότερων των δύο (2) συμβάσεων ετησίως, αλλά και η διαφύλαξη της δυνατότητας των λοιπών καλλιτεχνών να συμμετέχουν στις δραστηριότητες του .... Υπό την αντίθετη νομική εκδοχή, θα επιτρεπόταν η σύναψη απεριόριστου αριθμού συμβάσεων για την χωρίς αμοιβή παροχή πρόσθετων υπηρεσιών (ως σκηνοθέτη, ηθοποιού, ενδυματολόγου κ.ο.κ.) του καλλιτεχνικού διευθυντή στο ..., δηλαδή θα επιτρεπόταν η υπό διττή ιδιότητα δράση του στο ... χωρίς σαφώς καθορισμένο όριο, που βεβαίως δεν δύναται να θεωρηθεί ότι είναι σύμφωνη με τη βούληση του νομοθέτη... κατόπιν των ανωτέρω γενομένων δεκτών, η πρόωρη λήξη της θητείας των αιτούντων, ως μελών του Δ.Σ. του ..., αιτιολογείται νομίμως στην προσβαλλόμενη πράξη με αναφορά σε σοβαρή παράβαση της νομοθεσίας εκ μέρους τους. Συνεπώς, αβασίμως προβάλλουν οι αιτούντες ότι η «ανάκληση» του διορισμού τους έγινε άνευ συνδρομής σοβαρού λόγου, χωρίς νόμιμη αιτιολογία και κατά παράβαση της αρχής της αναλογικότητας. Κατόπιν δε αυτού, αλυσιτελώς πλήσσονται τα λοιπά αιτιολογικά ερείσματα της προσβαλλόμενης πράξης.... η κρινόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί, ως αβάσιμη.