Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/169/2017

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2273/1994, 966/1979

Υπολογισμός της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης υπαλλήλου του Δημοσίου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου .Για τον νόμιμο υπολογισμό του ύψους της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, που δικαιούται να λάβει υπάλληλος με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ο οποίος υπηρέτησε αρχικά στο Εθνικό Θέατρο και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, εφαρμόζονται οι ειδικές διατάξεις του άρθρου 1 του Ν. 966/1979 (ΦΕΚ 210/Α/6- 9-1979), στις οποίες παραπέμπει το άρθρο 4 του Ν. 2273/1994 (ΦΕΚ 233/Α/27- 12-1994), εφαρμοζομένου όμως και εν προκειμένω του ανωτάτου ορίου του ποσού της αποζημιώσεως, το οποίο προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 2 παράγραφος 2 του ν. 173/1967.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Κλ.1/15/2015

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ.Λόγω συνταξιοδότησης:Μη νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης απόλυσης λόγω συνταξιοδότησης σε υπάλληλο Δήμου, με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ., διότι, συνυπολογίστηκε για τον καθορισμό του ποσού της αποζημίωσης αυτής, η προγενέστερη, της κατάταξής του σε θέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, κατ' εφαρμογή του άρθρου 32 του ν. 2508/1997, προϋπηρεσία του στο Δήμο, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, καθόσον αφενός μεν, η αναγνώριση αυτής της προυπηρεσίας δεν προβλέπεται ρητά από καμία διάταξη, έστω και αν αυτή λήφθηκε υπόψη για την εκπλήρωση των προϋποθέσεων διορισμού και κατάταξης του ως άνω πρώην υπαλλήλου σε θέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του Δήμου, αφετέρου δε, ο υπολογισμός της επίμαχης αποζημίωσης βάσει του άρθρου 204 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ., προβλέπει την καταβολή της επίμαχης αποζημίωσης στους υπαλλήλους των δήμων με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ή στους μόνιμους υπαλλήλους αυτών που επέλεξαν ως κύριο ασφαλιστικό φορέα το Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., μόνο βάσει του χρόνου υπηρεσίας τους με την ίδια σχέση (ι.δ.α.χ ή δημοσίου δικαίου, αντίστοιχα) και όχι και με σχέση ι.δ.ο.χ. στον οικείο Δήμο


ΝΣΚ/177/2016

Αποζημίωση απόλυσης σε υπάλληλο με σχέση Ιδιωτικού Δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ) του Πεδίου Βολής Κρήτης, λόγω λύσης της εργασιακής του σχέσης.(...) Μετά την έκδοση της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) με αριθμό 6/2012, η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (Σ.Σ.Ε) του προσωπικού με σύμβαση Ιδιωτικού Δικαίου, που υπηρετούσε στο Πεδίο Βολής Κρήτης, μετά τις 14-2-2013 δεν ισχύει και επομένως η προβλεπόμενη στην Σ.Σ.Ε. αποζημίωση λόγω συνταξιοδότησης δεν καταβάλλεται. Συνεπώς οι εργαζόμενοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, μετά την 14-2-2013 δικαιούνται μόνο την αποζημίωση του άρθρου 55 του ΠΔ 410/1988 ανεξάρτητα από την ειδικότητά τους.


ΕλΣυν.Κλ.1/280/2015

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ.Λόγω συνταξιοδότησης:Νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης ποσού 1.786 ευρώ, σε εργαζομένη Δήμου με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, καθόσον ορθά ο χρόνος απασχόλησής της στο Δημόσιο, πριν από τη μεταφορά της στον Δήμο, συνυπολογίστηκε στον συνολικό χρόνο υπηρεσίας της, δεδομένου ότι η μεταφορά στο Δήμο, έγινε με την ίδια σχέση εργασίας και με διατήρηση του ασφαλιστικού και συνταξιοδοτικού καθεστώτος που είχε στο Δημόσιο, περιλαμβανομένης στο καθεστώς αυτό της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης. Ακόμα, ορθά ως προϋπηρεσία, στο χρόνο απασχόλησης στο Δημόσιο συνυπολογίστηκε και το χρονικό διάστημα των 24 μηνών το οποίο ελήφθη υπόψη στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 11 του π.δ. 164/2004 προκειμένου η απασχόληση της στην καθαριότητα σχολικών κτιρίων με διαδοχικές συμβάσεις μίσθωσης έργου, να αξιολογηθεί και υπαχθεί σε ενιαία σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδρυόμενη από σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.


ΕΣ/Τμ1(ΚΠΕ)48/2015

Μη νόμιμη η καταβολή ποσού σε πρώην μόνιμο υπάλληλο Δήμου με σχέση δημοσίου δικαίου, ως αποζημίωση λόγω συνταξιοδότησης, καθόσον μη νομίμως συνυπολογίσθηκε για τον υπολογισμό της αποζημίωσης, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 32 του ν. 2508/1997, προγενέστερη της κατάταξης του ανωτέρω υπαλλήλου σε θέση με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο Δήμο, προϋπηρεσία του με σχέση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου στον ίδιο Δήμο (άρθρα 204, 207, 209 και 225 του ν. 3584/2007, ΦΕΚ Α΄ 143/2007).(Όμοιες οι 51 και 78/2015 Πράξεις του ιδίου ως άνω Κλιμακίου)


ΣΤΕ 1373/2016

Παύση θητείας καλλιχνικού διευθυντή θεάτρου: Ο λόγος ακυρώσεως πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος, διότι η διάταξη του άρθρου 3 παρ. 16 εδάφιο δεύτερο του ν. 2273/1994 έχει την έννοια ότι το τασσόμενο με αυτή όριο των δύο (2) συμβάσεων ετησίως δεν αφορά μόνο τις συμβάσεις με αμοιβή κατά το άρθρο 681 ΑΚ, αλλά κάθε σύμβαση με αντικείμενο την παροχή πρόσθετων – σε σχέση με την κύρια ιδιότητα – υπηρεσιών του καλλιτεχνικού διευθυντή στο ..., περιλαμβανομένων και των συμβάσεων χωρίς αμοιβή του. Και τούτο διότι σκοπός της διάταξης δεν είναι μόνο η απαγόρευση παροχής στον καλλιτεχνικό διευθυντή πρόσθετου οικονομικού οφέλους από το ..., με τη σύναψη περισσότερων των δύο (2) συμβάσεων ετησίως, αλλά και η διαφύλαξη της δυνατότητας των λοιπών καλλιτεχνών να συμμετέχουν στις δραστηριότητες του .... Υπό την αντίθετη νομική εκδοχή, θα επιτρεπόταν η σύναψη απεριόριστου αριθμού συμβάσεων για την χωρίς αμοιβή παροχή πρόσθετων υπηρεσιών (ως σκηνοθέτη, ηθοποιού, ενδυματολόγου κ.ο.κ.) του καλλιτεχνικού διευθυντή στο ..., δηλαδή θα επιτρεπόταν η υπό διττή ιδιότητα δράση του στο ... χωρίς σαφώς καθορισμένο όριο, που βεβαίως δεν δύναται να θεωρηθεί ότι είναι σύμφωνη με τη βούληση του νομοθέτη... κατόπιν των ανωτέρω γενομένων δεκτών, η πρόωρη λήξη της θητείας των αιτούντων, ως μελών του Δ.Σ. του ..., αιτιολογείται νομίμως στην προσβαλλόμενη πράξη με αναφορά σε σοβαρή παράβαση της νομοθεσίας εκ μέρους τους. Συνεπώς, αβασίμως προβάλλουν οι αιτούντες ότι η «ανάκληση» του διορισμού τους έγινε άνευ συνδρομής σοβαρού λόγου, χωρίς νόμιμη αιτιολογία και κατά παράβαση της αρχής της αναλογικότητας. Κατόπιν δε αυτού, αλυσιτελώς πλήσσονται τα λοιπά αιτιολογικά ερείσματα της προσβαλλόμενης πράξης.... η κρινόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί, ως αβάσιμη. 


ΔΙΠΙΔΔ/Β10 Ε.Ε/103/οικ.6852/2012

ΘΕΜΑ: Δημοσίευση Πράξεων Πρόσληψης και Λύσης σύμβασης εργασίας του Προσωπικού με Σχέση Εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου- Εργασιακή Εφεδρεία

ΔΙΠΙΔΔ/58/οικ10863/2005

Αποχώρηση λόγω συνταξιοδότησης του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου που κατέχει οργανικές θέσεις στη δημόσιο , Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α α' και β' βαθμού.


ΝΣΚ/238/2016

Σε ποιο πειθαρχικό καθεστώς υπάγεται υπάλληλος με σχέση stage, τις υπηρεσίες του οποίου αποδέχεται το Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ., δυνάμει δικαστικής αποφάσεως, που κηρύχθηκε προσωρινώς εκτελεστή.(...)Υπάλληλος που προσλήφθηκε από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ στα πλαίσια προγράμματος stage του ΟΑΕΔ και εν συνεχεία, με δικαστική απόφαση που κηρύχθηκε προσωρινά εκτελεστή, κρίθηκε ως συνδεόμενος με το ΙΚΑ –ΕΤΑΜ με σχέση εξαρτημένης σύμβασης εργασίας αορίστου χρόνου, διέπεται από το πειθαρχικό δίκαιο του π.δ. 410/1988, εφαρμοζομένου κατά τα λοιπά του πειθαρχικού δικαίου του ν. 3528/2007, ως ισχύει (ομοφ).


ΔΙΠΙΔΔ/13715/2008

Διευκρινήσεις για τη χορήγηση της άδειας σύμφωνα με το αρ.53 του Υ.Κ. στο προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μερικής απασχόλησης .


ΝΣΚ/322/2014

Παραίτηση υπαλλήλου του ΟΓΑ με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου – Συνταξιοδότηση από το ΙΚΑ – Δικαίωμα λήψης από τον ΟΓΑ αποζημίωσης, κατ’ άρθρο 55 του Π.Δ. 410/1988.