×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/364/2007

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Καθορισμός της προβλεπόμενης από το Ν 966/1979 αποζημίωσης που πρόκειται να καταβληθεί σε μουσικό που αποχωρεί από την Υπηρεσία (Ορχήστρα Λυρικής Σκηνής), λόγω συνταξιοδότησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για τον υπολογισμό της αποζημίωσης του Ν 966/1979 που θα λάβει ο μουσικός Η. Κ. μετά την αποχώρησή του λόγω συνταξιοδότησης από την Ορχήστρα Λυρικής Σκηνής, θα ληφθεί υπόψη και η προϋπηρεσία του για το χρονικό διάστημα που είχε συνεχείς ανανεούμενες συμβάσεις εργασίας με την Εθνική Λυρική Σκηνή.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/411/2008

Καταβολή αποζημίωσης στο με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, καλλιτεχνικό και τεχνικό προσωπικό της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, σε περίπτωση συνταξιοδότησης ή καταγγελίας της σύμβασης εργασίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στους καλλιτέχνες και τεχνικούς της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ΠΔ 164/2004, μετατράπηκαν σε συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, και αποχωρούν από την υπηρεσία λόγω συνταξιοδότησης ή καταγγελίας της σύμβασης από τον εργοδότη, δεν καταβάλλεται η προβλεπόμενη από το άρθρο 1 του Ν 966/1979 αποζημίωση, αλλά τους καταβάλλεται η αποζημίωση που προβλέπεται από το Ν 2112/1920 μέχρι του ανώτατου ορίου που καθορίζεται από τις διατάξεις των άρθρων 2 παρ.2 του ΑΝ 173/1967 και 1 του ΝΔ 618/1970.


ΝΣΚ/423/2000

Κρατικές Ορχήστρες. Διαγωνισμός πλήρωσης θέσεων μουσικών της Ο.Λ.Σ. Διορισμός του καλλιτεχνικού διευθυντή της Ε.Λ.Σ. ως μέλους των εξεταστικών επιτροπών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι δυνατός ο διορισμός του καλλιτεχνικού διευθυντή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (Ε.Λ.Σ.), ως μέλους των εξεταστικών επιτροπών του διαγωνισμού πλήρωσης θέσεων μουσικών της Ορχήστρας Λυρικής Σκηνής (Ο.Λ.Σ.), δεδομένου ότι ο ανωτέρω αναφερόμενος δεν ανήκει οργανικά ή υπηρεσιακά στην Ορχήστρα.


ΝΣΚ/227/2002

Εθνική Λυρική Σκηνή. Μουσικοί. Αποζημίωση του άρθρου 1 του Ν 966/1979.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Μουσικοί που απεχώρησαν οικειοθελώς από το ΝΠΙΔ με την επωνυμία Εθνική Λυρική Σκηνή πριν από την λήξη των ορισμένου χρόνου συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου, που τους συνέδεαν με το ανωτέρω ΝΠΙΔ, κατήγγειλαν δηλαδή οι ίδιοι τις πιο πάνω συμβάσεις, δεν δικαιούνται της αποζημιώσεως του άρθρου 1 του Ν 966/1979.


ΝΣΚ/169/2017

Υπολογισμός της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης υπαλλήλου του Δημοσίου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου .Για τον νόμιμο υπολογισμό του ύψους της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, που δικαιούται να λάβει υπάλληλος με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ο οποίος υπηρέτησε αρχικά στο Εθνικό Θέατρο και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, εφαρμόζονται οι ειδικές διατάξεις του άρθρου 1 του Ν. 966/1979 (ΦΕΚ 210/Α/6- 9-1979), στις οποίες παραπέμπει το άρθρο 4 του Ν. 2273/1994 (ΦΕΚ 233/Α/27- 12-1994), εφαρμοζομένου όμως και εν προκειμένω του ανωτάτου ορίου του ποσού της αποζημιώσεως, το οποίο προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 2 παράγραφος 2 του ν. 173/1967.


ΝΣΚ/126/2019

Καθεστώς απασχόλησης δυνάμει προσωρινής διαταγής– Αναγνώριση ως προϋπηρεσίας για μισθολογική εξέλιξη υπαλλήλου, μετά από το διορισμό του, του διαστήματος απασχόλησης δυνάμει προσωρινής διαταγής. (...) Το χρονικό διάστημα απασχόλησης μουσικού στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών δυνάμει προσωρινής διαταγής του Προέδρου Πρωτοδικών, δεν δύναται να αναγνωριστεί, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 146 και 147 του ν. 4472/2017 και 11 παρ. 4 περ.α΄ του ν. 4354/2015, ως προϋπηρεσία για τη μισθολογική του κατάταξη και εξέλιξη, μετά το διορισμό του σε κενή οργανική θέση καλλιτεχνικού προσωπικού της Ορχήστρας Λυρικής Σκηνής, διότι παρείχε τις υπηρεσίες του υπό το καθεστώς σύμβασης έργου, ενώ δεν ακολούθησε δικαστική κρίση για το χαρακτηρισμό της εργασιακής του σχέσης ως εξαρτημένης εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου (ομόφ.). 


ΝΣΚ/141/2010

Αναγνώριση του χρόνου απασχόλησης μετά τη συνταξιοδότηση από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, συνταξιούχου-εργαζομένου στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Δυνατότητα επανυπολογισμού της ασφαλιστικής του κλάσης, βάσει του άρθρου 29 παρ. 7 εδ. γ΄ του ΑΝ 1846/1951.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για τους καλλιτέχνες της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, οι οποίοι εξακολουθούν και μετά τη συνταξιοδότησή τους να απασχολούνται με την αυτή (καλλιτεχνική) ειδικότητα στον ίδιο εργοδότη (Ε.Λ.Σ.) τελούντες υπό καθεστώς αναστολής της σύνταξή τους, ισχύει η διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 3 του Ν. 3518/2006, η οποία επιτρέπει σε αυτούς, όμως μόνο για το από 1-1-2002 και εφεξής χρονικό διάστημα, να αναγνωρίσουν ως συντάξιμο τον διανυθέντα μετά τη συνταξιοδότησή τους χρόνο, καθώς επίσης και να τον αξιοποιήσουν για τον επανυπολογισμό της σύνταξής τους, βάσει του τεκμαρτού ημερομισθίου της ασφαλιστικής κλάσης κατάταξης των νέων – προερχομένων από τη νέα απασχόλησή τους – αποδοχών και υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι αυτοί έχουν πραγματοποιήσει 1.500 τουλάχιστον Η.Ε. υπό καθεστώς αναστολής καταβολής της σύνταξής τους.


ΝΣΚ/295/2015

Υπαγωγή ή όχι του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) στις ρυθμίσεις των διατάξεων των άρθρων 2 παρ.2 του α.ν. 173/1967 και 1 παρ.1 του ν.δ/τος 618/1970.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής των ρυθμίσεων των άρθρων 2 παρ.2 του α.ν. 173/1967 και 1 παρ.1 του ν.δ/τος 618/1970, με τις οποίες θεσπίζεται ανώτατο όριο στην προβλεπόμενη από το ν. 2112/1920 αποζημίωση, προκειμένου για τον καθορισμό αποζημίωσης προσωπικού με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου, το οποίο αποχωρεί λόγω συνταξιοδότησης. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΕλΣυν.Κλ.1/95/2015

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ.Λόγω συνταξιοδότησης:Νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης απόλυσης λόγω συνταξιοδότησης σύμφωνα με το άρθρο 55 του π.δ. 410/1988 (ΦΕΚ Α' 191/1998) από Νοσοκομείο σε υπάλληλό του, καθόσον: α) μετά τη δημοσίευση του άρθρου 5 παρ. 2 του ν. 3801/2009, ο ανωτέρω υπάλληλος δικαιούται, την προβλεπόμενη στο άρθρο 55 του π.δ. 410/1988 αποζημίωση, παρότι δεν αποτελούσε ειδικό επιστημονικό ή τεχνικό ή βοηθητικό προσωπικό του Δημοσίου με σχέση ι.δ.α.χ., κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 993/1979 και β) νομίμως ελήφθη υπόψη πέραν του χρόνου υπηρεσίας του στο Δημόσιο και ο χρόνος υπηρεσίας του στην ΟΣΕ Α.Ε. και ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. (άρθρο 16 του ν. 3891/2010, ΦΕΚ Α' 188/2010). (Όμοιες οι 96/2015, 98/2015 και 99/2015 πράξεις του ιδίου ως άνω Κλιμακίου.)


ΕλΣυν/Τμ.1/57/2014

Αποζημίωση άρθρου 55 πδ.410/1988.Οι με σχέση ΙΔΑΧ υπάλληλοι του Δημοσίου που δεν έχουν υπαχθεί για τη χορήγηση σύνταξης στην ασφάλιση του Δημοσίου, λαμβάνουν από το Δημόσιο, κατά την αποχώρησή τους λόγω συνταξιοδότησης αποζημίωση, μειωμένη κατά 60% στην περίπτωση που είναι και επικουρικά ασφαλισμένοι, ακόμα κι αν αυτοί δεν αποτελούν ειδικό επιστημονικό ή τεχνικό ή βοηθητικό προσωπικό του Δημοσίου με σχέση ΙΔΑΧ ή λοιπό προσωπικό με την ίδια σχέση που υπηρετούσε στο Δημόσιο κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 993/1979 (21.12.1979). Η καταβολή της αποζημίωσης αυτής προϋποθέτει τουλάχιστον ενός έτους συνεχή υπηρεσία του οικείου υπαλλήλου με σχέση ΙΔΑΧ στο Δημόσιο και ο καθορισμός του ποσού της συναρτάται προς τον χρόνο της συνεχούς αυτής υπηρεσίας. Στο χρόνο όμως αυτό δεν συνυπολογίζεται, στην περίπτωση που ο οικείος υπάλληλος έχει μεταταχθεί στο Δημόσιο από την ... Α.Ε., ως πλεονάζον τακτικό προσωπικό της, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 15 και 16 του ν. 3891/2010, ο χρόνος της υπό το ίδιο ως άνω ασφαλιστικό καθεστώς προγενέστερης της μετάταξης του υπαλλήλου στο Δημόσιο προϋπηρεσίας του, είτε στην εταιρία αυτή είτε στην ... Α.Ε., έστω κι αν αυτή έχει αναγνωριστεί για τη μισθολογική και βαθμολογική, ενόψει της μετάταξής του, κατάταξή του στην αντίστοιχη με σχέση ΙΔΑΧ θέση του Δημοσίου. Τούτο δε, διότι αφενός καμία διάταξη δεν προβλέπει ρητώς τον συνυπολογισμό της άνω προϋπηρεσίας για την εκπλήρωση των προϋποθέσεων καταβολής και τον καθορισμό του ποσού της ως άνω αποζημίωσης (πρβλ. τις διατάξεις του άρθρου 56 του 3518/2006, Α΄ 272, όπως ισχύει, και της κατ’ εξουσιοδότησή του εκδοθείσας ΚΥΑ Φ.80000/26268/1488/19.2.2008, Β΄ 326, σύμφωνα με τις οποίες χορηγείται αναλογία αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης στους υπαλλήλους του καταργηθέντος Εθνικού Οργανισμού Κοινωνικής Φροντίδας, οι οποίοι έχουν μεταταχθεί ή μεταφερθεί σε άλλους φορείς του δημοσίου κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ν. 3106/2003, Α΄ 30), αφετέρου δε η εν λόγω αποζημίωση έχει προνοιακό μη σχετιζόμενο με το ασφαλιστικό καθεστώς του οικείου υπαλλήλου χαρακτήρα και παρέχεται σ’ αυτόν αποκλειστικά εξαιτίας του δεσμού του με το Δημόσιο, προκειμένου, μεταξύ άλλων, να διευκολυνθεί η ανανέωση του εργατικού δυναμικού του τελευταίου, ενώ δεν σχετίζεται με την υπηρεσιακή του κατάσταση στο Δημόσιο αλλά αντιθέτως με την λόγω συνταξιοδότησης λύση κάθε υπηρεσιακής σχέσης του μ’ αυτό, κι επομένως δεν συνυπολογίζεται για την εκπλήρωση των προϋποθέσεων καταβολής και τον καθορισμό του ποσού της ως άνω αποζημίωσης (πρβλ. Ε.Σ. Ι Τμ. πράξη 177/2012, Κλ. Ι Τμ. πράξεις 247, 145, 143, 60/2013).

ΕΣ/Τμ.1/283/2010

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ λόγω συνταξιοδότησης:Μη νόμιμη καταβολή εφάπαξ αποζημίωσης στην …., πρώην μόνιμη υπάλληλο του ως άνω Ιδρύματος και νυν συνταξιούχο του Ι.Κ.Α(....)Στην υπό κρίση υπόθεση, από το σύνολο των στοιχείων του φακέλου προκύπτουν τα ακόλουθα: Η φερόμενη ως δικαιούχος του επίμαχου χρηματικού εντάλματος προσλήφθηκε στο Α.Τ.Ε.Ι……. αρχικά με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και στη συνέχεια αορίστου χρόνου, σε θέση του κλάδου Υ.Ε. Προσωπικού Καθαριότητας, ακολούθως δε, με την 630/23.2.2000 πράξη του Προέδρου του ως άνω Ιδρύματος (τεύχος Ν.Π.Δ.Δ. 111), μονιμοποιήθηκε, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2738/1999, σε θέση διοικητικού υπαλλήλου του Κλάδου Υ.Ε. Προσωπικού Καθαριότητας. Περαιτέρω, με την 3241/23.6.2010 απόφαση του Προέδρου του ανωτέρω Ιδρύματος (Φ.Ε.Κ. Γ΄ 701) διαπιστώθηκε η λύση της σχέσης της ανωτέρω υπαλλήλου με την υπηρεσία, από 16.6.2010, λόγω υποβολής παραίτησης, ενώ με την 4192/6.9.2010 απόφαση του ίδιου οργάνου αποφασίστηκε η χορήγηση σ` αυτή αποζημίωσης λόγω παραίτησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 55 του π.δ. 410/1988, ίσης με το 40% των αποδοχών 19 και 1/6 μηνών. Εξάλλου, με την 1353/24.9.2010 απόφαση του Διευθυντή του Υποκαταστήματος του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ……. δικαιώθηκε πλήρους σύνταξης γήρατος, γεγονός από το οποίο τεκμαίρεται ότι είχε διατηρήσει το προ της μονιμοποίησής της ασφαλιστικό καθεστώς του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. Ήδη, με το ελεγχόμενο ένταλμα - στο οποίο δεν αναγράφεται το όνομα της φερόμενης ως δικαιούχου του εντάλματος, αυτό, όμως, προκύπτει από τα συνημμένα δικαιολογητικά – εντέλλεται η καταβολή αποζημίωσης ποσού 11.841,34 ευρώ στην ανωτέρω υπάλληλο, σε εκτέλεση της προαναφερόμενης απόφασης του Προέδρου του Α.Τ.Ε.Ι. ……. Ενόψει των προεκτεθέντων, όμως, η φερόμενη ως δικαιούχος του επίμαχου χρηματικού εντάλματος δεν δικαιούται την προβλεπόμενη από το άρθρο 55 του π.δ. 410/1988 (άρθρο 49 του ν. 993/1979) αποζημίωση, αφού πλέον κατά την αποχώρησή της από την υπηρεσία η οργανική της θέση είχε μετατραπεί σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 2738/1999 σε θέση μονίμου υπαλλήλου και δεν τελούσε σε σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου και ως εκ τούτου, είχε διακοπεί κάθε δεσμός αυτής με το καθεστώς του ν. 993/1979, ανεξαρτήτως του ότι μετά τη μονιμοποίησή της φέρεται να διατήρησε, κατ’ επιλογή της, το συνταξιοδοτικό καθεστώς του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ., αφού η επιλογή της αυτή αναφέρεται αποκλειστικά και μόνο στη σύνταξη. Κατόπιν αυτών, μη νόμιμα εντέλλεται η ελεγχόμενη δαπάνη και, συνεπώς, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.