ΝΣΚ/410/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Επιστροφή ή μη παρακρατηθεισών αποδοχών αργίας σε υπαλλήλους που τέθηκαν σε αργία – Απόφαση του Πειθαρχικού Συμβουλίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εν προκειμένω πρέπει να εφαρμοσθούν οι αυστηρές ρυθμίσεις του ν. 4057/2012 και να έχουν άμεση εφαρμογή οι διατάξεις διαδικαστικού πειθαρχικού δικαίου, οι οποίες υπό το άρθρο 1ο (σύμφωνα με την αιτιολογική του έκθεση) ορίζουν ότι το Πειθαρχικό Συμβούλιο έχει την διακριτική ευχέρεια να καταβάλει στον υπάλληλο το υπόλοιπο ποσό ή μέρος αυτού, μόνο εφ’ όσον δεν έχει τεθεί σε αργία ή έχει απαλλαγεί με τελεσίδικη δικαστική απόφαση, προσδίδοντας έτσι αρμοδιότητα για τα εν λόγω θέματα στο ως άνω Πειθαρχικό Συμβούλιο.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/235/2013
Λειτουργία του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Μειονοτικής Εκπαίδευσης (Υ.Σ.Μ.Ε.), ως Πειθαρχικού Συμβουλίου, μετά την ισχύ του Ν. 4057/2012.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Με την θέση σε ισχύ του Ν. 4057/2012, το Υπηρεσιακό Συμβούλιο Μειονοτικής Εκπαίδευσης (Υ.Σ.Μ.Ε.) έπαυσε να λειτουργεί και ως πειθαρχικό συμβούλιο για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης. Οι πειθαρχικές υποθέσεις των εκπαιδευτικών αυτών, θα εκδικάζονται από το πρώτο Τμήμα του Πειθαρχικού Συμβουλίου της παρ.1 του άρθρου έκτου του Ν. 4057/2012. (ομοφ.)
ΝΣΚ/228/2016
Αν ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης και οι Πειθαρχικοί Προϊστάμενοί του (η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου) είναι αρμόδιοι μόνο να παραπέμπουν στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο τους εκπαιδευτικούς υπαλλήλους της παρ. 7 του άρθρου έκτου του ν. 4057/2012 ή και να επιβάλλουν, ως μονομελή πειθαρχικά όργανα, τις ποινές της έγγραφης επίπληξης και του προστίμου.(...) Κάθε πειθαρχικός προϊστάμενος οφείλει, μετά την ισχύ του ν. 4057/2012, να παραπέμπει προς κρίση, απευθείας στο Δευτεροβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο και ανεξάρτητα από το είδος του πειθαρχικού παραπτώματος, τους οριζόμενους στη διάταξη της παρ. 7 του άρθρου έκτου του ν. 4057/2012 υπαλλήλους (περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης, σχολικούς συμβούλους, διευθυντές εκπαίδευσης, γραμματείς Α.Ε.Ι. και συντονιστές εκπαίδευσης του εξωτερικού) χωρίς να μπορεί να επιληφθεί ως μονομελές πειθαρχικό όργανο.
ΝΣΚ/308/2015
Δημόσιοι υπάλληλοι – Αυτοδίκαιη αργία – Αποδοχές αργίας – Πειθαρχική παραγραφή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κατά την παραπομπή του άρθρου 105 παρ.2 εδ.β’ του ν. 3528/2007 (όπως ίσχυσε μετά το ν. 4057/2012), ως τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 103, νοείται η περίπτωση γ’ της νέας παραγράφου 1 του άρθρου 103 (μετά το ν. 4093/2012 και την από 9-11-2012 Π.Ν.Π.). Αν ο υπάλληλος είχε τεθεί σε αργία κατά την εν λόγω περίπτωση γ’, το πειθαρχικό συμβούλιο μπορεί να εξετάσει το ζήτημα της απόδοσης των παρακρατηθεισών αποδοχών μόνο μετά την τελεσίδικη δικαστική αθώωση αυτού. (πλειοψ.) - ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/55/2013
Zητήματα ερμηνείας και εφαρμογής του άρθρου πρώτου (αργία-αναστολή άσκησης καθηκόντων) και άρθρου δεύτερου (πειθαρχικό δίκαιο) του ν. 4057/2012.1) Για την εφαρμογή των άρθρων 103 και 105 είτε του ν. 3528/2007 (Α΄26), είτε του ν. 4057/2012 (Α΄54), λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία έναρξης της προσωρινής κράτησης των υπαλλήλων, ανεξάρτητα από τον χρόνο της έκδοσης του εντάλματος προσωρινής κράτησης. 2) Μια πειθαρχική υπόθεση θεωρείται εκκρεμής με την έναρξη της πειθαρχικής δίωξης, η οποία αρχίζει είτε με την επίδοση της κλήσης του υπαλλήλου σε απολογία από το μονομελές πειθαρχικό όργανο, είτε με την έκδοση του εγγράφου περί παραπομπής αυτού στο Πειθαρχικό Συμβούλιο (άρθρο 122 παρ. 1 του ν. 3528/2007, είτε του ίδιου άρθρου όπως αντικαταστάθηκε από τον ν. 4057/2012. 3) Για τα πειθαρχικά παραπτώματα που τελέστηκαν πριν την έναρξη ισχύος του ν. 4057/2012 θα εφαρμοστούν οι ουσιαστικού χαρακτήρα διατάξεις του προϊσχύσαντος πειθαρχικού δικαίου (άρθρο 106 επ. ν. 3528/2007) και οι διαδικαστικής φύσεως διατάξεις του νέου πειθαρχικού κώδικα (άρθρο δεύτερο ν. 4057/2012). Για εκείνα εκ των παραπτωμάτων που εξακολούθησαν και μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4057/2012 θα εφαρμοστούν τόσο οι ουσιαστικής όσο και οι διαδικαστικής φύσεως διατάξεις του νέου πειθαρχικού κώδικα του ν. 4057/2012 και 4) Για τον καθορισμό του ύψους των αποδοχών των υπαλλήλων, κατά τον χρόνο κατά τον οποίο αυτοί έχουν περιέλθει σε κατάσταση αυτοδίκαιης αργίας, στην μεν, ως άνω, πρώτη περίπτωση θα εφαρμοστεί η διάταξη του προϊσχύσαντος άρθρου 105 του ν. 3528/2007, στη δε δεύτερη περίπτωση η διάταξη του άρθρου 105 όπως αντικαταστάθηκε από τον ν. 4057/2012. (ομοφ.)
ΝΣΚ/348/2014
Ιατροί ΕΣΥ – Προϋποθέσεις θέσης σε αυτοδίκαιη αργία κατ’ άρθρο 103 παρ.1 ε’ Υ.Κ., υπό το καθεστώς ισχύος του ν.4093/2012.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στην περίπτωση, που δεν έχει κοινοποιηθεί το έγγραφο παραπομπής στο πρωτοβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο και έχει εν τω μεταξύ εμφιλοχωρήσει παραπομπή από το πρωτοβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο στο αρμόδιο πειθαρχικό συμβούλιο, για την έκδοση διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης αργίας θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η ύπαρξη της εκκρεμούς ενώπιον του αρμοδίου Κεντρικού Πειθαρχικού Συμβουλίου πειθαρχικής δίωξης και η αυτοδίκαιη αργία θα αρχίζει από την ημερομηνία κοινοποίησης του παραπεμπτηρίου, στο αρμόδιο συμβούλιο, εγγράφου. Σε περίπτωση που δεν προκύπτει βεβαία ημερομηνία κοινοποίησης, η Διοίκηση θα πρέπει να προχωρήσει σε νέα κοινοποίηση κατ’ άρθρο 138 Υ.Κ. (ομοφ.)
ΝΣΚ/439/2013
Ερμηνεία διάταξης άρθρ. 141 παρ. 2 Ν. 4057/2012, περί επιβολής πειθαρχικής ποινής σε υπάλληλο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στην περίπτωση επιβολής πειθαρχικής ποινής προστίμου αποδοχών τεσσάρων μηνών, από το πρωτοβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο, ο υπάλληλος έχει δικαίωμα ενστάσεως, εφόσον κατά της αποφάσεως του πειθαρχικού συμβουλίου έχει ασκηθεί ένσταση υπέρ της διοικήσεως.
ΝΣΚ/184/2014
Αποδοχές αργίας λόγω παραπομπής στο Πειθαρχικό Συμβούλιο για το παράπτωμα της αδικαιολόγητης αποχής από τα καθήκοντα.(...)Δημοσιογράφος ο οποίος υπηρετεί στις ΓΓΜΕ-ΓΓΕΕ με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, κατά το χρονικό διάστημα που τελούσε σε αυτοδίκαιη αργία, λόγω παραπομπής στο Πειθαρχικό Συμβούλιο για το παράπτωμα της αδικαιολόγητης αποχής από τα καθήκοντά του και μέχρι την έκδοση της απόφασης του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου, δικαιούτο αποδοχές αργίας, που ορίζονται στο 75% των νόμιμων αποδοχών του. Μετά όμως από την επιβολή της πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσης για το παράπτωμα αυτό από το Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο των ΓΓΜΕ-ΓΓΕΕ, δεν δικαιούται αποδοχές για όλο το διάστημα της αυτοδίκαιης αργίας, τυχόν δε καταβληθείσες αναζητούνται από την υπηρεσία. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/343/2008
Λήξη αυτοδίκαιης αργίας υπαλλήλου. Προϋποθέσεις, ποσοστό και τρόπος αποδόσεως των παρακρατηθεισών αποδοχών αργίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι αποδοχές μονίμου υπαλλήλου, που παρακρατήθηκαν κατά το χρονικό διάστημα που τελούσε σε κατάσταση αυτοδίκαιης αργίας, στην οποία είχε τεθεί λόγω επιβολής σε αυτόν, με απόφαση του πρωτοβάθμιου υπηρεσιακού συμβουλίου, της ποινής της οριστικής παύσεως για το πειθαρχικό παράπτωμα της αδικαιολόγητης αποχής από την άσκηση των καθηκόντων του και, μετ’ αποδοχή ενστάσεώς του, τιμωρήθηκε από το δευτεροβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο με την ποινή της προσωρινής παύσεως έξι (6) μηνών για το πειθαρχικό παράπτωμα της αρνήσεως εκτελέσεως υπηρεσίας κατ’ εξακολούθηση, μετά την τελεσιδικία της οποίας έληξε η αργία και επανήλθε αυτοδικαίως στην υπηρεσία του, πρέπει να αποδοθούν κατά το ήμισυ μεν αυτοδικαίως, χωρίς την παρεμβολή του υπηρεσιακού συμβουλίου, κατά το άλλο δε ήμισυ ή μέρος αυτού ύστερα από απόφαση του υπηρεσιακού συμβουλίου, το οποίο, αν αποφασίσει υπέρ της μη αποδόσεως ή υπέρ της αποδόσεως μέρους μόνο του ημίσεος, οφείλει να αιτιολογήσει την απόφασή του με αναφορά στα πραγματικά περιστατικά που προκάλεσαν την πειθαρχική δίωξη και τη θέση του υπαλλήλου σε αργία, όπως αναπτύσσεται λεπτομερώς παραπάνω. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/161/2017
Α.Ε.Ι. - Ε.Μ.Π. - Επιστροφή παρακρατηθεισών αποδοχών σε μόνιμο υπάλληλο, που τελούσε σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας χωρίς παραπομπή στο αρμόδιο πειθαρχικό όργανο.Είναι σύννομη η επιστροφή παρακρατηθεισών αποδοχών σε μόνιμο υπάλληλο του Ε.Μ.Π. για το χρονικό διάστημα, που τελούσε σε καθεστώς αυτοδίκαιης αργίας κατ' άρθρο 103 του Υ.Κ. χωρίς την παραπομπή του στο αρμόδιο πειθαρχικό όργανο, εφόσον αυτός απηλλάγη με απόφαση του πειθαρχικού συμβουλίου, από κάθε πειθαρχική ευθύνη σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 105 του ν. 3528/2007, όπως αυτό ισχύει.
ΝΣΚ/487/2012
Δυνατότητα ή μη σύστασης Πειθαρχικού Συμβουλίου μετά την υπαγωγή του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (Μ.Τ.Π.Υ.) στην αρμοδιότητα της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων (Γ.Γ.Κ.Α.), που θα εξυπηρετεί τόσο το ανωτέρω Ταμείο όσο και την Γ.Γ.Κ.Α. ή άλλες υπηρεσίες του Υπουργείου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο Υπουργός Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, μπορεί, με την απόφασή του περί συστάσεως πειθαρχικών συμβουλίων κατά το Ν. 4057/2012, να συστήσει ενιαίο πειθαρχικό συμβούλιο εντός του Υπουργείου ή της Γ.Γ.Κ.Α. που θα εξυπηρετεί και το Μ.Τ.Π.Υ. που συνιστά αποκεντρωμένη υπηρεσία του, αφού προηγουμένως εκτιμηθεί δεόντως ο συνολικός όγκος των πειθαρχικών υποθέσεων που εκκρεμούν.