ΝΣΚ/231/2002
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα αποδοχής από το Ελλ. Δημόσιο δωρεάς προς αυτό μηχανογραφικού και λογισμικού εξοπλισμού και περαιτέρω διαθέσεως από αυτό των δωρουμένων στα άμισθα Υποθηκοφυλακεία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Δημόσιο έχει τη δυνατότητα να αποδεχθεί, δια του Υπουργού Οικονομικών, την προσφερόμενη σ αυτό δωρεά μηχανογραφικού και λογισμικού εξοπλισμού ως και των σχετικών υπηρεσιών τεχνικής υποστηρίξεως προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για την μηχανοργάνωση των Υποθηκοφυλακείων, στα πλαίσια εφαρμογής του Ν 2844/2000 και περαιτέρω να διαθέσει, δια του Υπουργού Δικαιοσύνης, τα αντικείμενα της δωρεάς και στα άμισθα Υποθηκοφυλακεία.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/77/2007
Υποθηκοφυλακεία άμισθα. Προσωρινή λειτουργία αυτών ως Κτηματολογικών Γραφείων. Πρόσληψη προσωπικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν απαιτείται η έκδοση της προβλεπόμενης από τη διάταξη του άρθρου 5 του ΝΔ 811/1971 κοινής αποφάσεως των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Δικαιοσύνης, για τον καθορισμό του συνολικού αριθμού υπαλλήλων που προσλαμβάνονται στα άμισθα υποθηκοφυλακεία κατά τη μεταβατική περίοδο λειτουργίας τους ως Κτηματολογικών Γραφείων. (πλειοψ.)
Υ.Α. 43319/1988
Καθορισμός των εισπραττόμενων δικαιωμάτων στα έμμισθα και άμισθα Υποθηκοφυλακεία.- (Β` 771).
(ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΚΕ ΜΕ ΤΗΝ 79999/1990,ΦΕΚ-646/Β/11.10.1990)
21689/1985
Καθορισμός των εισπραττόμενων δικαιωμάτων στα άμισθα και έμμισθα Υποθηκοφυλακεία
(ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ Υ.Α. 43319/1988 ,ΦΕΚ-871/Β/26.10.1988 Η ΟΠΟΙΑ 43319/1988 ,ΦΕΚ-871/Β/26.10.1988 ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ 79999/1990,ΦΕΚ-646/Β/11.10.1990)
ΑΕΠΠ/1637/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή ζητεί την ακύρωση της απόφασης με αρ. 1315/1-10-2020 του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, η οποία απέρριψε την προσφορά της και έκανε δεκτή την προσφορά της ένωσης οικονομικών φορέων «…» για τη σύμβαση «Προμήθεια Μηχανογραφικού Εξοπλισμού υποδομών με τεχνολογίες Cloud Computing και συναφείς υπηρεσίες». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια, εγκατάσταση, ρύθμιση και παραμετροποίηση εξοπλισμού και λογισμικού, καθώς και την παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης, υποστήριξης και περίοδου εγγύησης για υποδομές τεχνολογιών υπολογιστικού νέφους (cloud computing). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόφαση της αναθέτουσας αρχής παραβίασε την αρχή του ίσου μέτρου κρίσης και ότι υπήρχαν ελλείψεις στην αξιολόγηση των προσφορών.
ΝΣΚ/478/2011
Δωρεά υπέρ του Δημοσίου, στο Ειδικό Ταμείο Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών, για την αντιμετώπιση θεομηνιών και φυσικών καταστροφών. Αλλαγή σκοπού δωρεάς με αίτηση δωρητή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν υφίσταται, εκ μέρους του δωρητή, δικαίωμα ανάκλησης ή μεταβολής του σκοπού δωρεάς χρηματικού ποσού, υπέρ του Ειδικού Ταμείου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών, διότι, παρά την κατάργηση του Ταμείου με το Ν 3895/2010, ο σκοπός της δωρεάς δεν κατέστη ανέφικτος, δοθέντος ότι διάδοχος του Ταμείου εκ του νόμου ορίσθηκε το Ελληνικό Δημόσιο, δια του Υπουργείου Οικονομικών, το οποίο δεσμεύεται να διαθέσει τα ταμειακά υπόλοιπα των χρηματικών ποσών που συγκεντρώθηκαν από τις δωρεές, αποκλειστικά για το σκοπό που δόθηκαν. (ομοφ.)
ΝΣΚ/31/2007
Τύχη δημοτικού ή κοινοτικού ακινήτου, δωρηθέντος στο Ελληνικό Δημόσιο για την ικανοποίηση δημόσιου σκοπού, σε περίπτωση μη εκπλήρωσης του σκοπού της δωρεάς μέσα στην προθεσμία που έχει οριστεί.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σύμβαση δωρεάς κοινοτικού ακινήτου προς το Ελληνικό Δημόσιο υπό την διαλυτική αίρεση της ανεγέρσεως σ’ αυτό Σταθμού Χωροφυλακής εντός 5ετίας από της υπογραφής του δωρητηρίου συμβολαίου. Λύση της συμβάσεως δωρεάς και αυτοδίκαιη επάνοδος της κυριότητος του ακινήτου στην δωρήτρια (τότε) Κοινότητα με την άπρακτη πάροδο της 5ετίας χωρίς την εκπλήρωση του σκοπού της δωρεάς. Σύννομη η απόφαση της αρμόδιας Κτηματικής Υπηρεσίας περί διαγραφής του δωρηθέντος ακινήτου από τα Βιβλία Δημοσίων Κτημάτων. Αναγκαία προς ασφάλεια των συναλλαγών η έκδοση και μεταγραφή της αποφάσεως του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου περί διαπιστώσεως της λύσεως της συμβάσεως δωρεάς και επανακτήσεως υπό του Δήμου (τότε Κοινότητος) της κυριότητος του δωρηθέντος ακινήτου, ρυθμιζόμενη υπό του ισχύοντος κατά τον χρόνο εκδόσεως – μεταγραφής αυτής νομικού καθεστώτος.
ΝΣΚ/332/2016
Αρμόδιο όργανο για την αποδοχή δωρεών, κληρονομιών, κληροδοσιών υπέρ του Ταμείου Εθνικής Άμυνας (Τ.ΕΘ.Α.) και του Ταμείου Αεροπορικής Άμυνας (Τ.Α.Α.)(...)Ο Υπουργός Οικονομικών είναι αρμόδιος για την αποδοχή ή αποποίηση περιουσιών, δηλαδή κληρονομιών, κληροδοσιών και δωρεών, που καταλείπονται υπέρ των Ταμείων Εθνικής Άμυνας (Τ.ΕΘ.Α.) και Αεροπορικής Άμυνας (Τ.Α.Α.), στα οποία αποδίδεται το προϊόν της εκκαθάρισης κατά το άρθρο 32 του ν. 4182/2013. Η αρμοδιότητα του Υπουργού Οικονομικών για την αποδοχή ή αποποίηση δωρεών με ή χωρίς όρο προς το Δημόσιο υφίσταται σε κάθε περίπτωση, ανεξάρτητα από την αξία των δωρούμενων και από το εάν η παράδοση στο Δημόσιο των κινητών πραγμάτων που δωρίζονται σε αυτό με ιδιωτικό έγγραφο ή και χωρίς αυτό, καθιστά τη σύσταση της δωρεάς ισχυρή, κατά το άρθρο 498 ΑΚ.
ΝΣΚ/159/2000
Δωρεά. Κοινωφελείς σκοποί. Αποδοχή. Αρμοδιότητα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αρμόδιος για την αποδοχή της δωρεάς ύψους 20.000.000 δρχ. από το "Ιδρυμα Νιάρχου" με σκοπό την αγορά εξοπλισμού δανειστικής βιβλιοθήκης η οποία θα εγκατασταθεί στο κτίριο της Ελληνικής Πρεσβείας Λιουμπλιάνας και εκπαιδευτικού υλικού για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, είναι ο Υπουργός Οικονομικών (Δ/νση Εθνικών Κληροδοτημάτων) με τήρηση της διαδικασίας που περιγράφεται στις διατάξεις του ΑΝ 2039/1939. Για την έναρξη της διαδικασίας αυτής απαιτείται σχετικό έγγραφο του δωρητού, η έλλειψη όμως τούτου δεν επηρεάζει την εγκυρότητα της δωρεάς, εφ όσον παραδοθούν τα χρήματα στο Ελληνικό Δημόσιο (ΝΣΚ 444/91, 753/93).
ΝΣΚ/109/2017
α) Αναγκαιότητα έκδοσης πράξης αποδοχής της δωρεάς από τον Υπουργό Οικονομικών για την περιέλευση της κυριότητας του πλοίου στο Ελλ. Δημόσιο/Υπ.Ναυτιλίας & Ν.Π., και την εγγραφή του στα ελληνικά νηολόγια, παρά την υπογραφή πιστοποιητικού παράδοσης και αποδοχής του πλοίου. β) Αν θεωρηθεί αναγκαία η πράξη αποδοχής της δωρεάς από τον Υπουργό Οικονομικών, αν απαιτείται προηγούμενη γνωμοδότηση του «Κεντρικού Συμβουλίου Κοινωφελών Περιουσιών», δεδομένης της ουσιαστικής αδυναμίας τεκμηρίωσης της αξίας αυτού κατά τον χρόνο της δωρεάς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εκφράσθηκαν σχετικά με τα ερωτήματα δύο γνώμες που ισοψήφισαν: Κατά την πρώτη, δεν απαιτείται πράξη αποδοχής της δωρεάς από τον Υπουργό Οικονομικών, για να θεωρηθεί ολοκληρωμένη η περιέλευση της κυριότητας του πλοίου στο Ελληνικό Δημόσιο, ούτε για να καταστεί δυνατή η εγγραφή του πλοίου στα ελληνικά νηολόγια και εσφαλμένως εκλαμβάνεται ότι εφαρμόζεται εν προκειμένω ο Κώδικας Κοινωφελών Περιουσιών (α.ν. 2039/1939 και ήδη ν. 4182/2013), δοθέντος ότι η αναφερόμενη στο ερώτημα συμφωνία δεν αποτελεί δωρεά κατά την έννοια του Αστικού Κώδικα, αλλά διακρατική συμφωνία μεταξύ δύο κρατών για δημόσιο σκοπό, η οποία, κατά ρητή πρόβλεψη των όρων της, διέπεται από το δίκαιο των Η.Π.Α. Ως εκ τούτου, παρέλκει η εξέταση των λοιπών ζητημάτων που τίθενται με το ερώτημα. Κατά τη δεύτερη γνώμη, απαιτείται αποδοχή της δωρεάς από τον Υπουργό Οικονομικών προκειμένου να θεωρηθεί ολοκληρωμένη η περιέλευση της κυριότητας του πλοίου στο Ελλ. Δημόσιο, δεδομένου ότι η υπό κρίση συμφωνία αποτελεί δωρεά κατά την έννοια του άρθρου 1 του ν. 4182/2013 και, ως εκ τούτου, εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής αυτού, λαμβάνοντας υπόψη και τις διατάξεις της παρ. Ε του άρθρου 11 του ν. 3816/2010, καθώς και την έλλειψη αντίθετης ρύθμισης. Λόγω της ισοψηφίας των δύο γνωμών το ερώτημα παραπέμπεται στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ.. Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 31/2018 γνωμ. Β΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/40/2020
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου συμβάσεως με αντικείμενο την «Προμήθεια και εγκατάσταση δικτυακού εξοπλισμού και λογισμικού για το δίκτυο τηλεματικής του …»(....)Το πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού για την τεχνική αξιολόγηση της προσφοράς της εταιρείας «… Α.Ε.», δεν έχει αιτιολογηθεί νομίμως, κατά παράβαση των διατάξεων των άρθρων 86 παρ. 11 και 13 του ν. 4412/2016 και 2.3.1 της οικείας διακήρυξης, δεδομένου ότι σε αυτό απλώς παρατίθενται βαθμοί στα κριτήρια αξιολόγησης χωρίς να υπάρχει λεκτική διατύπωση, έστω και συνοπτική, της κρίσης της Επιτροπής Διαγωνισμού και συγκεκριμένα αξιολόγηση της προσφοράς ανά κριτήριο.Κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης μεταξύ του … και της εταιρείας «… A.E.», με αντικείμενο την προμήθεια και εγκατάσταση νέου δικτυακού υλικού/λογισμικού για το …
ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.6/645/2020.