×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/231/2012

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Κατάρτιση σύμβασης εκχώρησης των απαιτήσεων της εταιρείας ΑΓΕΤ Ηρακλής προς το Ελληνικό Δημόσιο – Τέλη χαρτοσήμου – «Αποζημιώσεις από μέρους του πωλητή».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Η υπό κατάρτιση σύμβαση εκχώρησης των απαιτήσεων της εταιρείας ΑΓΕΤ Ηρακλής προς το Ελληνικό Δημόσιο, υπόκειται σε αναλογικό τέλος χαρτοσήμου, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 12 και 13 παρ.1α του Π.Δ/τος 28/28 Ιουλίου 1931 «Περί κώδικος των νόμων περί τελών χαρτοσήμου». (ομοφ.) 2) Το Ελληνικό Δημόσιο, ως ειδικός διάδοχος του τ. ΟΑΕ, κατόπιν της κατάρτισης και υπογραφής της σύμβασης εκχώρησης προς αυτό των απαιτήσεων της εταιρείας ΑΓΕΤ Ηρακλής, που αφορούν σε οποιαδήποτε Μνημονευόμενη αξίωση, κατά την έννοια του άρθρου 1.1 της από 27-3-1992 σύμβασης για την πώληση και αγορά των 35.246.430 κοινών ανωνύμων μετοχών του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου της ΑΓΕΤ, δεν υποχρεούται να αποζημιώσει την ΑΓΕΤ για τα έξοδα και τις δαπάνες, στα οποία αυτή υποβλήθηκε, σε σχέση με το νομικό χειρισμό των υποθέσεων, που αφορούν στις ως άνω αξιώσεις, για το χρονικό διάστημα από το έτος 2003 μέχρι σήμερα, διότι η εταιρεία αυτή, από υπαιτιότητά της, δεν τήρησε τον όρο 9.2(β) της προαναφερόμενης σύμβασης. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/58/2014

Προσύμφωνο εκχώρησης απαιτήσεων – Τέλος χαρτοσήμου – Υπογραφή – Αποζημίωση – Διαιτησία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Το προτεινόμενο προσύμφωνο εκχώρησης των απαιτήσεων της εταιρείας ΑΓΕΤ Ηρακλής από τις «μνημονευόμενες αξιώσεις» προς το Ελληνικό Δημόσιο δεν υπόκειται σε τέλος χαρτοσήμου. β) Με την υπογραφή του εν λόγω προτεινόμενου προσυμφώνου δεν θα συντελεσθεί η εκχώρηση των προαναφερθεισών απαιτήσεων. Η εκχώρηση αυτή θα λάβει χώρα με την κατάρτιση της οριστικής σύμβασης εκχώρησης. γ) Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους δεν νομιμοποιείται, από την κατάρτιση του προτεινόμενου προσυμφώνου εκχώρησης, να αναλάβει τη δικαστική υπεράσπιση των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου, ως ειδικού διαδόχου του τ. ΟΑΕ, στις εκκρεμείς δίκες, που σχετίζονται με τις «μνημονευόμενες αξιώσεις». δ) Η αξίωση αποζημίωσης της ΑΓΕΤ Ηρακλής για όλα τα δικαστικά έξοδα και τις δαπάνες στα οποία αυτή υποβλήθηκε, σε σχέση με το νομικό χειρισμό των υποθέσεων, που αφορούν στις «μνημονευόμενες αξιώσεις» - κατά το μέρος, που δεν έχουν επιδικασθεί με την υπ’ αριθ.4712/2007 απόφαση του Εφετείου Αθηνών, σε συνδυασμό με την υπ’ αριθ. 501/2010 απόφαση του Αρείου Πάγου - μπορεί να υπαχθεί σε διαιτησία, τηρουμένων των προϋποθέσεων και της διαδικασίας, που τάσσονται με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 49 του Εισ.Ν.Κ.Πολ.Δικ., σε συνδυασμό με τις διατάξεις της περίπτωσης ε’ της παραγράφου 1 του άρθρου 2 και της περίπτωσης α’ της παραγράφου 3 του άρθρου 6 του ν.3086/2002. (ομοφ.)


ΝΣΚ/288/2004

Συμβάσεις εκχώρησης απαιτήσεων από την πώληση της Τράπεζας Κρήτης στην "…. S.A.".(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Νομιμότητα συμβάσεων εκχώρησης προς το Δημόσιο επισφαλών απαιτήσεων της Τράπεζας Κρήτης που έχουν περιέλθει στην Τράπεζα "…. A.E.", ως καθολικής διαδόχου εκείνης, και απαιτούμενα αποδεικτικά των εκχωρουμένων απαιτήσεων έγγραφα – Απαλλαγή τελών χαρτοσήμου. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/84/2019

Αναγγελία εκχώρησης μελλοντικών απαιτήσεων στο πλαίσιο σύμβασης πρακτορείας επιχειρηματικών απαιτήσεων (factoring) και προϋποθέσεις νομιμότητας της αναγγελίας αυτής στο Δημόσιο.(...)Η σύμβαση πρακτορείας επιχειρηματικών απαιτήσεων (factoring) δύναται να περιέχει νόμιμο και δεσμευτικό για το Δημόσιο όρο εκχώρησης μελλοντικών απαιτήσεων κατ’ αυτού, ακόμη και στις περιπτώσεις που κατά το χρόνο κατάρτισης της σύμβασης αυτής δεν έχει γεννηθεί η αιτία των εκχωρούμενων απαιτήσεων. Η αναγγελία της εκχώρησης αυτής στο Δημόσιο πρέπει, επί ποινή ακυρότητας, να γίνει σύμφωνα με τις διατυπώσεις του άρθρου 145 του ν. 4270/2014 (Δημόσιο Λογιστικό). (ομόφ.)


ΝΣΚ/197/2017

Δυνατότητα υπαγωγής στο τέλος χαρτοσήμου σύμβασης εκχώρησης απαιτήσεων.Οι συμβάσεις εκχώρησης απαιτήσεων μεταξύ της «FRAPORT ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ Α.Ε.», ως εκχωρητή και του «ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ Α.Ε.», ως εκδοχέα υπάγονται στο πεδίο της απαλλακτικής διάταξης του άρθρου 10 παρ.1 του ν. 3049/2002, σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 2 παρ. 11 και 5 παρ. 1 του ν. 3986/2011, και επομένως απαλλάσσονται της υποχρέωσης καταβολής τελών χαρτοσήμου, ως συμβάσεις οι οποίες συνάφθηκαν σε εφαρμογή διαδικασιών αποκρατικοποίησης (ομοφ.)


ΠΟΛ.1083/2014

Προϋποθέσεις και διαδικασία εκχώρησης στο Ελληνικό Δημόσιο απαιτήσεων υπό εκκαθάριση ποδοσφαιρικών ανωνύμων εταιρειών (Π.Α.Ε.) έναντι τρίτων ληξιπρόθεσμων χρεών κατά τις διατάξεις του άρθρου 10 του ν. 4224/2013 (ΦΕΚ 288 Α΄).(ΑΔΑ: ΒΙΞΒΗ-ΘΦ3)

ΝΣΚ/66/2013

Σύμβαση ενεχύρασης κατά το ΝΔ 17.7/13.8.1923 – Σύμβαση πρακτορείας επιχειρηματικών απαιτήσεων (factoring) – Εκχώρηση – Κατάσχεση εις χείρας τρίτου. 1) Η σύμβαση ενεχύρασης κατά τα άρθρα 36 και 39 ν.δ. 17.7/13.8.1923 θεωρείται σύμβαση εκχώρησης υπό τις αναλυόμενες στην παρ. ΙΙΙ 2 ειδικότερες προϋποθέσεις. (ομοφ.) 2) Σε περίπτωση επιβολής εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου κατάσχεσης εις χείρας τρίτου κατά τα άρθρα 30 επ. Κ.Ε.Δ.Ε. μετά την επίδοση της ως άνω σύμβασης ενεχύρασης, η κατάσχεση αυτή είναι άκυρη και συνεπώς δεν μπορεί να ικανοποιηθεί το κατασχόν Ελληνικό Δημόσιο. (ομοφ.) 3) η σύμβαση πρακτορείας επιχειρηματικών απαιτήσεων (factoring) θεωρείται σύμβαση εκχώρησης υπό τις αναλυόμενες στην παρ. ΙΙΙ 3 ειδικότερες προϋποθέσεις. (ομοφ.) 4) Σε περίπτωση επιβολής εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου κατάσχεσης εις χείρας τρίτου κατά τα άρθρα 30 επ. Κ.Ε.Δ.Ε. μετά την αναγγελία της σύμβασης πρακτορείας επιχειρηματικών απαιτήσεων (factoring), που περιέχει εκχώρηση και ικανοποιεί τις παραπάνω προϋποθέσεις, η κατάσχεση αυτή είναι άκυρη και συνεπώς δεν μπορεί να ικανοποιηθεί το κατασχόν Ελληνικό Δημόσιο. (ομοφ.) 5) Η αναγγελία (μεταξύ ιδιωτών) μπορεί νομίμως να πραγματοποιηθεί με κάθε πρόσφορο (για να λάβει γνώση ο οφειλέτης) τρόπο και, συνεπώς, και με τα σύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας (τηλεομοιοτυπία – FAX και ηλεκτρονικό ταχυδρομείο) ή με συστημένη επιστολή, πρέπει όμως να αποδεικνύεται παραχρήμα και να προσδιορίζονται σ’ αυτή επαρκώς οι απαιτήσεις, στις οποίες αφορά και η ταυτότητα του πράκτορα. Αντί της αναγγελίας μπορεί επίσης να γνωστοποιηθεί (με fax ή με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο τρόπο) η ίδια η σύμβαση πρακτορείας. Η μέλλουσα απαίτηση μπορεί νομίμως να εκχωρηθεί, εφόσον μπορεί να προσδιοριστεί κατ’ είδος και οφειλέτη. Η εγκυρότητα δε της σύμβασης πρακτορείας επιχειρηματικών απαιτήσεων δεν εξαρτάται κατά τον Ν. 1905/1990 από την κατάθεση αυτής στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. (ομοφ.)


ΝΣΚ/124/2000

Φορολογία. Τέλος χαρτοσήμου. Συμβάσεις εκχώρησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Β.Σουλιώτης, Πάρεδρος 1) Οι καταρτισθείσες ανακλητικές συμβάσεις, με τις οποίες ανακλήθηκαν οι αρχικές συμβάσεις εκχώρησης δεν δύνανται να επιφέρουν ανακλητικά αποτελέσματα των αρχικών συμβάσεων εκχώρησης αλλά αποτελούν νέες συμβάσεις εκχώρησης με τις οποίες επανεκχωρούνται οι απαιτήσεις από τους αρχικούς εκδοχείς στους αρχικούς εκχωρητές. 2) Τόσο οι αρχικές συμβάσεις εκχώρησης όσο και οι "ανακλητικές" υπόκεινται σε τέλος χαρτοσήμου. 3) Το Τ.Π. και Δ. οφείλει να διαβιβάσει τις συμβάσεις αυτές (αρχικές και "ανακλητικές") στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. της περιφέρειάς του, ειδοποιώντας σχετικά τους ενδιαφερομένους, για την επιβολή κατά των παραβατών του προβλεπόμενου τέλους χαρτοσήμου και του προσθέτου φόρου ή προστίμου, μέχρι δε την καταβολή ή τον κατά περίπτωση καταλογισμό του τέλους χαρτοσήμου και του προσθέτου φόρου ή προστίμου που θα καθορισθεί από τη Δ.Ο.Υ. το Τ.Π. και Δ. οφείλει να μη κάνει οποιαδήποτε χρήση των συμβάσεων εκχώρησης (και των ανακλητικών). 4) Εάν το Τ.Π. και Δ. καταβάλει την αποζημίωση στους νέους εκδοχείς (αρχικούς εκχωρητές) εκτελώντας τις συμβάσεις εκχώρησης και τις "ανακλητικές", χωρίς προηγούμενη καταβολή του τέλους χαρτοσήμου και του προσθέτου φόρου ή προστίμου, όπως θα προσδιορισθούν από την αρμόδια Δ.Ο.Υ., τότε ο μεν υπάλληλος του Τ.Π. και Δ., που θα εκτελέσει τις συμβάσεις αυτές υπέχει πειθαρχική ευθύνη και ευθύνη για την καταβολή προστίμου, το δε Τ.Π. και Δ. καθίσταται αλληλέγγυο για την καταβολή του αναλογούντος τέλους με τους υποχρέους και υπεύθυνο για την καταβολή προστίμου.


ΝΣΚ/244/2011

Αρμοδιότητα βεβαίωσης και διαγραφής των απαιτήσεων των Τραπεζών από ληξιπρόθεσμες οφειλές βιοτεχνικών δανείων, μη εγγυημένων από το Ελληνικό Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αρμόδιο να προβαίνει τόσο στη βεβαίωση όσο και στη διαγραφή του, μη εγγυημένου από το Ελληνικό Δημόσιο, ποσού ληξιπρόθεσμης οφειλής βιοτεχνικού δανείου, υπέρ του εκάστοτε πιστωτικού ιδρύματος, είναι το οικείο πιστωτικό ίδρυμα. (ομοφ.)


ΔΕΕΦ Β 1062842/2016

Υπαγωγή σε τέλος χαρτοσήμου των συμβάσεων εκχώρησης εγκεκριμένων δαπανών για τη μεταφορά οικοσυσκεής δημοσίων υπαλλήλων προς μεταφορικές εταιρείες


ΝΣΚ/76/2018

Παραγραφή απαιτήσεων αναδόχου κοινοπραξίας - Εγκυρότητα εκχώρησης απαιτήσεων.Οι απαιτήσεις της Κοινοπραξίας με την επωνυμία «…ΟΑΚΑ», που απορρέουν από την υπ’ αριθ. 3382/2009 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών έχουν υποκύψει στην πενταετή παραγραφή του άρθρου 141 του ν. 4270/2014. Η από 19.09.2016 σύμβαση εκχώρησης απαίτησης μεταξύ της ως άνω κοινοπραξίας και της εταιρείας «…» είναι άκυρη έναντι του Ελληνικού Δημοσίου και δεν παράγει έννομα αποτελέσματα ως προς αυτό.