×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/234/2010

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Κρατικές προμήθειες – Ματαίωση διαγωνισμού ή ανάκληση της πράξης κατακύρωσης, λόγω εγγράφου προσφοράς δωρεάς εταιρείας, σε στάδιο που το σχετικό σχέδιο συμβάσεως πρόκειται να υποβληθεί για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Eκ του συνδυασμού των διατάξεων των άρθρων 21, 23 και 24 του Π.Δ. 394/1996, οι οποίες έχουν εφαρμογή, εν προκειμένω, συνάγεται ότι δεν επιτρέπεται ματαίωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού ή ματαίωση της προμήθειας (περ. στ΄ του άρθρου 21 του Π.Δ. 394/1996), μετά την ανακοίνωση της κατακυρώσεως, κατ’ άρθρο 23 παρ. 1 του ανωτέρω Π.Δ., δηλ. μετά τη σύναψη της σχετικής συμβάσεως, πλην όμως, ενόψει του ότι με την απόφαση 34/2001 της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ έχει γίνει δεκτό, ότι δεν μπορεί να συναχθεί απόλυτη απαγόρευση της ματαιώσεως του αποτελέσματος του διαγωνισμού μετά την ανακοίνωση της κατακυρώσεως στον μειοδότη (βλ. και γνωμοδ. Ολομ. Ν.Σ.Κ. 17/2008), δύναται να υποστηριχθεί, βασίμως, ότι στις εξαιρέσεις που επιτρέπεται η ματαίωση του διαγωνισμού μετά την ανακοίνωση της κατακυρώσεως, κατ’ άρθρο 23 παρ. 1 του Π.Δ. 394/1996, δύναται να ενταχθεί, για επιτακτικούς λόγους δημοσίου συμφέροντος και η περίπτωση ματαίωσης του διαγωνισμού, όταν ο φορέας για την ικανοποίηση των αναγκών του οποίου διενεργείται ο διαγωνισμός, δηλώνει ότι καλύφθηκαν, εν τω μεταξύ, οι εν λόγω ανάγκες του με άλλο τρόπο, δηλ. εν όψει του σκοπού στον οποίο απέβλεπε ο διαγωνισμός, έπαυσε να υφίσταται ο δικαιολογητικός του λόγος (βλ. ΣτΕ 1896/2008 και 3531/2005), εφ’ όσον, όμως, η ανωτέρω περίπτωση ήθελε επισυμβεί μετά την ανακοίνωση της κατακυρώσεως και πριν την έναρξη εκτελέσεως της υπογραφείσης συμβάσεως. (πλειοψ.) β) Δεν συντρέχει, εν προκειμένω, περίπτωση ανακλήσεως της κατακυρωτικής πράξεως, για λόγο δημοσίου συμφέροντος, ο οποίος συνίσταται στην εξοικονόμηση δαπάνης για το Δημόσιο, λόγω, τυχόν αποδοχής εκ μέρους του, της εγγράφου προσφοράς δωρεάς της ως άνω εταιρείας, καθόσον, έχει κριθεί με την υπ’ αριθμ. 17/2008 γνωμοδότηση της Ολομελείας του Ν.Σ.Κ., ότι η εξοικονόμηση δαπάνης για το Δημόσιο έχει απλώς ταμειακό χαρακτήρα και επομένως αυτό αφορά στο συμφέρον του Δημοσίου και όχι το δημόσιο συμφέρον, υπό την


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/154/2008

Εφαρμοστέο δίκαιο επί προκηρύξεως Πρόχειρου Διαγωνισμού και συνομολογήσεως συμβάσεως υπό την ισχύ του ΠΔ 394/1996. Αρμόδιο γνωμοδοτικό όργανο κατ’ άρθρο 34 του ΠΔ 394/1996.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επί προκηρύξεως Πρόχειρου Διαγωνισμού και συνομολογήσεως συμβάσεως βάσει του ΠΔ 394/1996 εφαρμοστέες ως προς την εκτέλεση της συμβάσεως είναι οι διατάξεις του ως άνω ΠΔ 394/1996. Αρμόδιο γνωμοδοτικό όργανο κατά τη διαδικασία εκπτώσεως του αναδόχου είναι η Επιτροπή Διενέργειας και Αξιολογήσεως των αποτελεσμάτων του Διαγωνισμού.


ΝΣΚ/397/2004

Χρησιμοποίηση από την Πυροσβεστική Υπηρεσία ελικοπτέρων δασοπυροσβέσεως, μετά την ανακοίνωση της κατακυρώσεως και πριν από την ολοκλήρωση του ελέγχου νομιμότητας της σχετικής συμβάσεως από το Ελεγκτικό Συνέδριο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στα πλαίσια του διενεργηθέντος ανοικτού διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου παροχής υπηρεσιών δασοπυροσβέσεως, με τη χρήση έξι (6) ελικοπτέρων μεσαίου τύπου, για την αντιπυρική περίοδο 2004, είναι δυνατή, ενόψει της ενάρξεως της αντιπυρικής περιόδου, η ένταξη στον επιχειρησιακό σχεδιασμό και η χρησιμοποίηση των ελικοπτέρων της εταιρείας, υπέρ της οποίας κατακυρώθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, μετά την ανακοίνωση της κατακυρώσεως και την θετική έκβαση του αναγκαίου ελέγχου αυτών και πριν από τη σύναψη της οικείας συμβάσεως, η οποία κωλύεται, διότι ο προβλεπόμενος από το άρθρο 8 παρ.1 του Ν 2741/1999, όπως ισχύει, έλεγχος νομιμότητας αυτής από Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν έχει ολοκληρωθεί.


ΝΣΚ/172/2013

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Διενέργεια δημόσιου ανοικτού διαγωνισμού για την προμήθεια τυπογραφικών εντύπων – Δυνατότητα ή μη εξόφλησης των τιμολογίων του προμηθευτή, με την επιβολή κυρώσεων (άρθρο 32 του Π.Δ. 394/1996).(..)Κατάσταση : Εν μέρει αποδεκτή 
Η υπηρεσία οφείλει να εξοφλήσει τα υποβληθέντα τιμολόγια με την επιβολή των κυρώσεων του άρθρου 32 παρ.1 του Π.Δ. 394/1996, αφού εξετάσει και την δυνατότητα κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής. (ομοφ.) ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΑΠΟΔΕΚΤΗ - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΓΡ.Ν.Σ.ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΑ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΑ.


ΝΣΚ/147/2006

Σύμβαση προμηθείας διεπομένη από το π.δ. 394/1996. Ποιος εκ των συμβαλλομένων φέρει τον κίνδυνο καταστροφής ή χειροτερεύσεως των υπό προμήθεια υλικών μέχρι της οριστικής (ποιοτικής και ποσοτικής) παραλαβής ή απορρίψεως αυτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η γνωμοδότηση αντιμετώπισε ειδική περίπτωση και, μετά από ερμηνεία και εφαρμογή διατάξεων του π.δ. 394/1996 (Κανονισμός Προμηθειών Δημοσίου) και του Αστικού Κώδικα, σε συνδυασμό και προς τους όρους συγκεκριμένης συμβάσεως προμηθείας τεσσάρων (4) σκαφών για την κάλυψη αναγκών του Υ.Ε.Ν., καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η υποχρέωση για τον ασφαλή ελλιμενισμό, παραμονή και φύλαξή των, κατά νόμο σε συνδυασμό και προς τους όρους της συμβάσεως, ερμηνευομένους ως απαιτεί η καλή πίστη, τα συναλλακτικά ήθη και οι αρχές της χρηστής διοικήσεως, βαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο μέχρι την οριστική (ποσοτική και ποιοτική) παραλαβή ή την απόρριψη αυτών, δι’ αποφάσεως του αρμοδίου προς τούτο οργάνου του.


ΝΣΚ/171/2013

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Διενέργεια δημόσιου επαναληπτικού κλειστού διαγωνισμού για την προμήθεια τυπογραφικών εντύπων – Δυνατότητα ή μη εξόφλησης των τιμολογίων του προμηθευτή, με την επιβολή κυρώσεων (άρθρο 32 του Π.Δ. 394/1996).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η υπηρεσία οφείλει να εξοφλήσει τα υποβληθέντα τιμολόγια με την επιβολή των κυρώσεων του άρθρου 32 παρ.1 του Π.Δ. 394/1996, αφού εξετάσει και την δυνατότητα κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής. (ομοφ.)


ΝΣΚ/364/2009

Πρόχειρος διαγωνισμός για σύναψη σύμβασης υπηρεσιών – Απόρριψη των παραδοτέων μετά την πάροδο του συμβατικού χρόνου αποδοχής – Δυνατότητα ή μη κήρυξης του αναδόχου ως εκπτώτου ή ματαίωσης του διαγωνισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σύμβαση υπηρεσιών στα πλαίσια κοινοτικών κανονισμών για την κατ’ έτος συλλογή αλιευτικών δεδομένων (Καν.ΕΚ 1543/00, 1639/01). Σε περίπτωση απόρριψης των παραδοτέων μετά την πάροδο του συμβατικού χρόνου αποδοχής, εφαρμόζεται η διάταξη του άρθρου 28 παρ.3 ΠΔ 394/1996, περί αυτοδίκαιης παραλαβής, με κάθε επιφύλαξη των δικαιωμάτων του Δημοσίου και, εν συνεχεία, η διαδικασία ελέγχων που προβλέπεται στην παρ.4 του ιδίου άρθρου, για την πραγματική ποσοτική και ποιοτική παραλαβή. Διατάξεις της διακηρύξεως και της συμβάσεως κατά τις οποίες, μετά την πάροδο του συμβατικού χρόνου παραλαβής, «η έκθεση θεωρείται παραληφθείσα και ο Εργοδότης υποχρεούται στην καταβολή της προβλεπομένης αμοιβής» ή «ο Εργοδότης υποχρεούται στην έκδοση εγκριτικής απόφασης παραλαβής», δεν έχουν την έννοια ότι δεν εφαρμόζεται η ειδική διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 28 παρ.4 του ΠΔ 394/1996. Εάν μετά την διεξαγωγή των ελέγχων του άρθρου 28 παρ.4 του ΠΔ 394/1996, τα υποβληθέντα στοιχεία κριθούν απορριπτέα, και κριθεί ότι δεν είναι πλέον δυνατή η συμπλήρωσή τους, αφού η σύμβαση είναι άνευ αντικειμένου λόγω παρόδου του χρόνου υποβολής των ετησίων στοιχείων στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μπορεί ο ανάδοχος να κηρυχθεί έκπτωτος με αιτιολογημένη απόφαση, σύμφωνα με το άρθρο 34 του ανωτέρω Π.Δ/τος και αφού προηγουμένως κληθεί να εκθέσει τις απόψεις του επί των πλημμελειών που του αποδίδονται, σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ.1 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (Ν.2690/1999). Δεδομένης δε της παρόδου του χρόνου υποβολής των στοιχείων προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και της περικοπής της κοινοτικής χρηματοδότησης, εφαρμοστέα τυγχάνει η διάταξη του άρθρου 21 (περ.στ’) του ΠΔ 394/1996, περί ματαιώσεως της προμήθειας, διότι έπαυσε να υφίσταται ο δικαιολογητικός της λόγος, εν όψει του σκοπού στον οποίον αυτή απέβλεπε.


ΕΣ/Τ4/13/2002

Είναι δυνατή η κατακύρωση του αποτελέσματος του ανοικτού διαγωνισμού στον εξαρχής μοναδικό υποψήφιο, χωρίς να δημιουργείται έλλειψη ανταγωνισμού, αφού η ύπαρξη περισσότερων διαγωνιζομένων δεν τίθεται από το νόμο ως προϋπόθεση της συνεχίσεως της διαδικασίας ή της αναθέσεως του διαγωνισμού, δεδομένων μάλιστα των ευχερειών που παρέχονται στη Διοίκηση από την προαναφερόμενη διάταξη (επανάληψη ή ματαίωση του διαγωνισμού) (βλ. Πρακτικά Ολομ. Ε.Σ. 24ης γεν.συν./23.11.1998)υπό την προϋπόθεση της τηρήσεως από την αναθέτουσα αρχή των προβλεπόμενων από τις διατάξεις των άρθρων 4 του π.δ/τος 394/1996 και 8 παρ. 6 β' του ν.2741/1999 διατυπώσεων δημοσιότητας.


ΕΣ/Τ4/96/2006

Η ακύρωση και επανάληψη του διαγωνισμού με την αιτιολογία ότι υπήρχαν μόνο δύο προσφορές, δεν προβλέπεται από τις διατάξεις του π.δ/τος 394/1996, αφού είναι δυνατή η κατακύρωση ακόμη και στη μοναδική προσφορά (βλ. πρακτ. Ολομ. Ε.Σ. 24η- Γ.Σ. της 23.11.1998).


ΣΤΕ/ΕΑ/404/2009

Προμήθεια αντιδραστηρίων...Επειδή, εξ άλλου, εφ’ όσον, κατά τα ανωτέρω, η αιτούσα έχει νομίμως αποκλεισθεί από τον επίμαχο διαγωνισμό, στερείται πλέον αυτή εννόμου συμφέροντος να προβάλει λόγους που αφορούν την περαιτέρω εξέλιξη του, όπως λόγους που αφορούν παράλειψη της διοικήσεως να προβεί σε ματαίωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού και επαναπροκήρυξή του. Επομένως, τα προβαλλόμενα από την αιτούσα, ότι η ματαίωση τού αποτελέσματος τού διαγωνισμού είχε ήδη επέλθει ευθέως εκ τού νόμου, λόγω παρελεύσεως, στις 2.9.2005, τού ανωτάτου, κατά τις διατάξεις του άρθρου 13 του π.δ. 394/1996 (Α΄ 226), καθώς και του άρθρου 3 τού Κεφαλαίου Α της διακηρύξεως, χρόνου ισχύος των προσφορών (330 ημέρες από την επομένη της διενέργειας του διαγωνισμού), χωρίς ο διαγωνισμός να έχει ολοκληρωθεί με την έκδοση κατακυρωτικής αποφάσεως, πρέπει να απορριφθούν προεχόντως ως άνευ εννόμου συμφέροντος προβαλλόμενα εν όψει άλλως τε, και του ότι η αιτούσα είχε ήδη αποδεχθεί την συνέχιση τού διαγωνισμού, και δεν είχε προβάλει σχετικό ισχυρισμό κατά την υπέρ αυτής κατακύρωσή του με την ακυρωθείσα από το Δικαστήριο πράξη τής αναθέτουσας αρχής.


ΝΣΚ/229/2003

Δυνατότητα χρήσεως των υπηρεσιών της αναδόχου εταιρείας πριν από την ολοκλήρωση του ελέγχου νομιμότητας της οικείας συμβάσεως παροχής υπηρεσιών από το Ελεγκτικό Συνέδριο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στα πλαίσια ανοικτού διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου παροχής υπηρεσιών δασοπυροσβέσεως, με τη χρήση δύο (2) ελικοπτέρων, βαρέως τύπου με ενσωματωμένες δεξαμενές, για την αντιπυρική περίοδο 2003, είναι δυνατή, ενόψει της ενάρξεως της αντιπυρικής περιόδου, η ένταξη στον επιχειρησιακό σχεδιασμό και η χρησιμοποίηση των ελικοπτέρων της εταιρείας, υπέρ της οποίας κατακυρώθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, μετά την ανακοίνωση της κατακυρώσεως και την θετική έκβαση του αναγκαίου αερολιμενικού ελέγχου αυτών και πριν από την ολοκλήρωση του προβλεπόμενου από το άρθρο 8 παρ.1 του Ν 2741/1999, όπως ισχύει, ελέγχου νομιμότητας της οικείας συμβάσεως από Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, προς εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.