ΝΣΚ/234/2016
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα της Διοίκησης να μην προβεί στην απόλυση υπαλλήλου του Κέντρου Διαφύλαξης Αγιορείτικης Κληρονομιάς (Κε.Δ.Α.Κ.) σε θέση ΠΕ Αρχαιολόγου, παρά την έκδοση σχετικής ακυρωτικής της πρόσληψής του απόφασης του ΔΕφΘεσ, που κατέστη αμετάκλητη, καθώς και αν επιτρέπεται η παραμονή του εν λόγω υπαλλήλου στη θέση του και η μη ανάκληση της πράξης πρόσληψής του, με αναλογική εφαρμογή διατάξεων του Ν. 2190/1994.(...)Η ολοκλήρωση της διοικητικής διαδικασίας πλήρωσης της μίας θέσης κατηγορίας ΠΕ αρχαιολόγου στο Κε.Δ.Α.Κ., με την τυπική ανάκληση της πρόσληψης του ανωτέρω υπαλλήλου και την πρόσληψη του επιτυχόντος την ακύρωση συνυποψηφίου του, έγινε, ενόψει του ότι ο τελευταίος, κατά την επαναξιολόγησή του βαθμολογήθηκε με υψηλότερη βαθμολογία, επιβεβλημένη, ως συνέπεια της συμμόρφωσης της διοίκησης προς την ανωτέρω ακυρωτική απόφαση, ανεξαρτήτως του διαδραμόντος χρόνου και δίχως να ασκεί νομική επιρροή η επίκληση των αρχών της χρηστής διοίκησης. Δεν είναι επιτρεπτή η παραμονή του ανωτέρω υπαλλήλου στη θέση του και η μη ανάκληση της πράξης πρόσληψής του, με αναλογική εφαρμογή του άρθρου 17 παρ. 17 του Ν. 2190/1994, ενόψει και των οριζομένων στο άρθρο 14 παρ. 2 περ. η΄ του ίδιου νόμου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/219/2018
Δέσμια αρμοδιότητα ή διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης για την ανάκληση διορισμού υπαλλήλου, του οποίου ο διορισμός ακυρώθηκε αμετάκλητα δικαστικά, λόγω της δικαίωσης συνυποψηφίου του, καθώς και, εάν αυτή οφείλει να εκδώσει διαπιστωτική πράξη λύσης της υπαλληλικής σχέσης του υπαλλήλου, ποια θα πρέπει να είναι η ημερομηνία λύσης της εν λόγω σχέσης.Η Διοίκηση, μετά την έκδοση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης περί ακύρωσης του διορισμού υπαλλήλου, λόγω της δικαίωσης συνυποψηφίου του, έχει υποχρέωση να εκδώσει διαπιστωτική πράξη ανάκλησης του διορισμού του, η οποία ισχύει αναδρομικά από την ημερομηνία του διορισμού. Η Διοίκηση οφείλει να απορρίψει το αίτημα του υπαλλήλου για παραμονή του στην υπηρεσία, ακόμα και αν υπάρχει κενή θέση ή έχει παρέλθει μεγάλο χρονικό διάστημα από το διορισμό του. (ομόφ.)
ΝΣΚ/426/2004
ΟΤΑ. Δυνατότητα απόσπασης υπαλλήλου, που προσελήφθη, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 17 παρ.8 Ν 2190/1994.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι επιτρεπτή η απόσπαση υπαλλήλου ΟΤΑ, ο οποίος κατά τη διαδικασία πρόσληψής του, έκανε χρήση της προσαυξημένης βαθμολόγησης (μοριοδότησης), ως δημότης του οικείου ΟΤΑ, και απεδέχθη να υπηρετήσει επί μία δεκαετία στη θέση για την οποία και τελικώς προσελήφθη, σύμφωνα με την πρόβλεψη του άρθρου 17 παρ.8 του Ν 2190/1994.
ΝΣΚ/253/2017
Συμμόρφωση σε δικαστική απόφαση – Ανάκληση διορισμού υπαλλήλου – Διορισμός δικαιωθέντος δικαστικώς.Η εγγραφή υπαλλήλου στον πίνακα επιτυχίας, που συντάχθηκε επί διαγωνισμού που διενεργήθηκε από το ΑΣΕΠ, ακυρώθηκε αμετακλήτως κατόπιν της αιτήσεως ακυρώσεως που ασκήθηκε. Η υπ’ αριθμ. 399/2016 απόφαση του Τμήματος Α' του ΑΣΕΠ που εκδόθηκε, σε συμμόρφωση προς την υπ’ αριθ. 144/2016 απόφαση του Σ.τ.Ε., διαγράφει την υπάλληλο από τον Πίνακα διοριστέων, συνεπώς η προκηρυχθείσα θέση διατίθεται πλέον για το διορισμό του αιτηθέντος την ακύρωση προσώπου. Από τα παραπάνω προκύπτει η υποχρέωση της Διοικήσεως (Υ.Π.Α.) για την ανάκληση του διορισμού της πρώτης υπαλλήλου, για λόγους τυπικούς και ασφάλειας δικαίου, δεδομένου ότι ήδη μετά τις ως άνω αποφάσεις εξέλιπε το οποιοδήποτε νόμιμο έρεισμα κατοχής θέσης από αυτήν στη Υ.Π.Α.
ΝΣΚ/91/2022
Τρόπος συμμόρφωσης της Διοίκησης προς απόφαση Διοικητικού Εφετείου Αθηνών (Ακυρωτικού Σχηματισμού), με την οποία το Δικαστήριο δέχθηκε αίτηση ακύρωσης υπαλλήλου κατά πράξης της Διοίκησης, που είχε απορρίψει αίτημα μετάταξής της σε μοναδική κενή οργανική θέση κλάδου ΠΕ Κοινωνιολόγων, στην οποία μετατάχθηκε άλλος υπάλληλος και ανέπεμψε την υπόθεση στη Διοίκηση για νέα νόμιμη κρίση.(...)Η Διοίκηση συμμορφούμενη με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών (Σχηματισμού Ακυρωτικής Διαδικασίας), με την οποία έγινε δεκτή αίτηση ακύρωσης υπαλλήλου κατά πράξης της Διοίκησης με την οποία είχε απορριφθεί αίτημα μετάταξής της, οφείλει να ανακαλέσει αρχικά την απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με την οποία μετατάχθηκε άλλος υπάλληλος στην μοναδική κενή οργανική θέση του Κλάδου ΠΕ Κοινωνιολόγων του Καταστήματος Κράτησης Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια να αναπέμψει τόσο την αίτηση της επιτυχούσας την ακύρωση της ως άνω απόφασης όσο και του μεταταχθέντος στη θέση αυτή υπαλλήλου ενώπιον του αρμοδίου Ειδικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Υπαλλήλων Καταστημάτων Κράτησης, προκειμένου αυτό να γνωμοδοτήσει για την κάλυψη της μοναδικής κενής οργανικής θέσης κλάδου ΠΕ Κοινωνιολόγων στο Κατάστημα Κράτησης Θεσσαλονίκης (ομόφωνα).
ΝΣΚ/455/2004
Επαναπρόσληψη παραιτηθέντος από την υπηρεσία υπαλλήλου (άρθρο 26 Ν 2190/94) – Συνέπειες επαναπροσλήψεως – Μη αναδρομική εφαρμογή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Παραιτηθείς υπάλληλος, που επαναπροσλαμβάνεται στην υπηρεσία κατ’ άρθρο 26 του Ν 2190/94, εφόσον η θέση από την οποία είχε παραιτηθεί είναι κατειλημμένη, τοποθετείται σε προσωποπαγή θέση, που, αυτοδικαίως, δημιουργείται με την απόφαση επαναπροσλήψεως και καταργείται δια της αποχωρήσεώς του – Η απόφαση επαναπροσλήψεως δεν έχει αναδρομικά αποτελέσματα, πέραν του συνυπολογισμού για το μέλλον του διαρρεύσαντος χρόνου στην προϋπηρεσία του υπαλλήλου και της εξαγοράς του χρόνου αυτού ως συνταξίμου υπό προϋποθέσεις.
ΝΣΚ/276/2009
Δυνατότητα μετάταξης μονίμου υπαλλήλου του Υπ. Εσωτερικών του κλάδου ΠΕ Διοικητικού, κατόχου πτυχίου Κλασσικής Φιλολογίας, σε θέση εκπαιδευτικού του ΥΠ.Ε.Π.Θ.,σύμφωνα με το άρθρο 71 παρ. 2 του Ν 3528/2007.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή η μετάταξη μονίμου υπαλλήλου του Υπουργείου Εσωτερικών του κλάδου ΠΕ Διοικητικού, κατόχου πτυχίου Κλασσικής Φιλολογίας, σε θέση εκπαιδευτικού στον εκπαιδευτικό κλάδο ΠΕ 02 Φιλολόγων του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων,σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 71 παρ. 2 του Ν 3528/2007.
ΕΣ/Κλ.Τμ.1/61/2017
Καταβολή αποδοχών υπαλλήλου ΝΠΔΔ με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. (...) Από τον συνδυασμό των προαναφερόμενων διατάξεων συνάγεται, μεταξύ άλλων, ότι δεν επιτρέπεται ανακοίνωση του «…» (ν.π.δ.δ. του Δήμου …) για την πρόσληψη υπαλλήλου σε προβλεπόμενη στον ΟΕΥ αυτού θέση υπαλλήλου με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του Κλάδου ΠΕ Νηπιαγωγών να προβλέπει την κατοχή εκ μέρους των υποψηφίων για πρόσληψη οποιουδήποτε τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών συναφούς με την ειδικότητα του βασικού συναφούς με τον Κλάδο της θέσης πτυχίου τους είτε ως κύριου είτε ως πρόσθετου προσόντος διορισμού τους. Τούτο δε, δεδομένου ότι αυτό ούτε στις προαναφερόμενες διατάξεις, που καθορίζουν τα κύρια και πρόσθετα προσόντα διορισμού στη θέση αυτή (βασικό πτυχίο συναφές με τον Κλάδο της θέσης, γνώση χειρισμού Η/Υ, γνώση ξένης γλώσσας), προβλέπεται ούτε σχετίζεται με κάποια ειδικότερα καθήκοντα της θέσης, η οποία ορίζεται γενικώς ως θέση του Κλάδου ΠΕ Νηπιαγωγών χωρίς καμία περαιτέρω εξειδίκευση, η οποία, σε κάθε περίπτωση, θα απαιτούσε όχι την κατοχή οποιουδήποτε αλλά του αντίστοιχου εξειδικευμένου συναφούς με την ειδικότητα του βασικού πτυχίου των υποψηφίων τίτλου μεταπτυχιακών σπουδών. Δεν επιτρέπεται, επίσης, η πρόβλεψη στην ίδια ανακοίνωση της εντοπιότητας, με την έννοια της κατοχής της ιδιότητας του δημότη του Δήμου …. ή οποιουδήποτε άλλου Δήμου του Νομού …, ως κριτηρίου πρόταξης όποιων υποψηφίων για πρόσληψη στην ως άνω θέση κατέχουν την πρώτη ή τη δεύτερη ιδιότητα σε σχέση με αυτούς που δεν κατέχουν, αντίστοιχα, τη δεύτερη ιδιότητα ή καμία εξ αυτών, δεδομένου ότι η περ. Δ της παρ. 2 του άρθρου 18 δεν εφαρμόζεται στην περίπτωση ανακοίνωσης για πρόσληψη στην ως άνω θέση εκπαιδευτικού/διδακτικού προσωπικού. Ακόμα, όμως, κι αν αυτή κατ’ αρχήν εφαρμοζόταν, αφενός εξαιρεί ρητώς από το πεδίο εφαρμογής της τους Νομούς της Κρήτης και τους ευρισκόμενους σε αυτούς Δήμους που έχουν πληθυσμό άνω των 10.000 κατοίκων, όπως ο Δήμος … (μη πληθυσμό 26.200 κατοίκους το 2011, σύμφωνα με σχετική καταχώριση του Δήμου στον ιστότοπό του …, και αφετέρου ορίζει την εντοπιότητα, ως κριτήριο πρόταξης των αντίστοιχων υποψηφίων, με την έννοια της κατοχής της ιδιότητας του μονίμου κατοίκου του αντίστοιχου Νομού ή νησιού ή παραμεθόριας περιοχής ή Δήμου και όχι του δημότη του αντίστοιχου Δήμου. (..) Επομένως, αμφότεροι οι λόγοι διαφωνίας της Επιτρόπου είναι βάσιμοι και η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη, που αφορά στη μισθοδοσία της ανωτέρω υπαλλήλου, για το χρονικό διάστημα από 20 έως 31.10.2016, στο πλαίσιο εκτέλεσης της 2707/20.10.2016 σχετικής σύμβασής εργασίας της με το «…», με διάρκεια από 20.10.2016 έως 31.8.2017, είναι μη νόμιμη.
ΝΣΚ/315/2000
Δημόσιοι υπάλληλοι. Επαναπρόσληψη υπαλλήλου κατά τις διατάξεις του άρθρου 25 παρ.13 του ν.2190/94.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Α.Κουτούκη, Πάρεδρος Δεν υφίσταται δυνατότης επαναδιορισμού σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25 παρ.13 του ν.2190/94 πρώην υπαλλήλου της OLYMPIC CATERING στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, καθόσον η ταχθείσα αρχική προθεσμία προς υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών για επαναπρόσληψη της υπαλλήλου πέρασε άπρακτη χωρίς επίκληση και απόδειξη εκ μέρους της τελευταίας λόγων ανωτέρας βίας, η Διοίκηση, επομένως, νομίμως προέβη σε ανάκληση της πράξης επαναδιορισμού.
ΝΣΚ/113/2019
Νομιμότητα της απόφασης διορισμού πτυχιούχου δοκίμου υπαλλήλου σε θέση του κλάδου ΠΕ Διοικητικού– Οικονομικού του ΥΠΠΟΑ και δυνατότητα μετάταξής του σε θέση του κλάδου ΠΕ Αρχαιολόγων.α) Το πτυχίο του Τμήματος Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών, θεματικού κύκλου Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, περιλαμβάνεται στους οριζόμενους από το άρθρο 79 παρ. 3 του π.δ. 4/2018 τίτλους σπουδών που απαιτούνται για το διορισμό σε θέση του κλάδου/ειδικότητας ΠΕ Αρχαιολόγων του Υπουργείου Πολιτισμού (ομόφ.). β) Είναι νόμιμη η απόφαση διορισμού πτυχιούχου του ανωτέρω Τμήματος του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, σε θέση του κλάδου ΠΕ Διοικητικού- Οικονομικού του Υπουργείου Πολιτισμού και υπάρχει δυνατότητα μετάταξής του σε θέση ΠΕ Αρχαιολόγων, σύμφωνα με το άρθρο 69 του Υπαλληλικού Κώδικα είτε με πρωτοβουλία της Υπηρεσίας είτε μετά από αίτησή του (ομόφ.).
ΝΣΚ/127/2019
Απαγόρευση προσλήψεων, διορισμών κλπ, κατά τα άρθρα 28 παρ. 1 και 2 του ν.2190/1994 και 17 του ν. 3870/2010. Εάν αυτή ισχύει για την προκήρυξη και τη διενέργεια εξετάσεων εισαγωγικού διαγωνισμού της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.). (...) Η έκδοση, δημοσίευση καθώς και η διεξαγωγή εισαγωγικού διαγωνισμού της Ε.Σ.Δ.Δ.Α. δεν εμπίπτουν στο απαγορευτικό πεδίο των διατάξεων των άρθρων 28 του ν.2190/1994 και 17 του ν.3870/2010, αδιαφόρως εάν στις Υπηρεσίες διάθεσης των αποφοίτων του διαγωνισμού περιλαμβάνονται και Ο.Τ.Α. β΄ βαθμού (ομόφ.).