ΝΣΚ/254/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εκμίσθωση ακινήτων ιδιοκτησίας του Ταμείου Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ) για επαγγελματική χρήση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι διατάξεις των άρθρων 5, 60 και 61 του ΠΔ 34/1995 «Κωδικοποίηση Νόμων περί Εμπορικών Μισθώσεων», όπως αυτά ισχύουν μετά την τροποποίηση-αντικατάστασή τους με το άρθρο 7 του Ν 2741/1999 εφαρμόζονται και στις μισθώσεις ακινήτων ιδιοκτησίας του ΤΕΘΑ, εφόσον οι μισθώσεις αυτές αφορούν προστατευόμενες από το νόμο για τις εμπορικές μισθώσεις δραστηριότητες. Όροι αντίθετοι με τις ανωτέρω διατάξεις, που έχουν τεθεί κατά την κατάρτιση της σχετικής συμβάσεως μισθώσεως, εφόσον αμφισβητηθούν θα θεωρηθούν αυτοδικαίως άκυροι. Αντίθετα έγκυροι θα θεωρηθούν οι σχετικοί όροι εφόσον συμφωνηθούν μετά την κατάρτιση της συμβάσεως.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Αριθ. Φ.914.2/Γ/1920/Σ.813/2007
Καθορισμός της διαδικασίας εκμισθώσεως ακινήτων ιδιοκτησίας ΤΕΘΑ.
Φ.914.2/Γ/2986/Σ.676/2016
Τροποποίηση της Φ.914.2Γ/1920/Σ.813/31-5-2007 απόφασης Υφυπουργού Εθνικής Άμυνας «Καθορισμός της διαδικασίας εκμισθώσεως ακινήτων ιδιοκτησίας ΤΕΘΑ» (Β' 999).
Φ.914.2/Γ/3224/Σ.698/03/7/2019/ΤΕΘΑ/1α/2019
Τροποποίηση της υπ' αριθμ. Φ.914.2/Γ/1920/ Σ.813/31-5-2007 απόφασης του Υφυπουργού Εθνικής Άμυνας «Καθορισμός της διαδικασίας εκμισθώσεως ακινήτων ιδιοκτησίας ΤΕΘΑ» (Β΄ 999).
ΝΣΚ/394/2002
Ταμείο Εθνικής Άμυνας. Αξιοποίηση ακινήτων. Διαδικασία τιτλοποίησης προεσόδων από την Υπηρεσία Αξιοποίησης Μετεγκατάστασης Στρατοπέδων (ΥΑΜΣ).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι δυνατή η από την Διοικητική Επιτροπή του ΤΕΘΑ εξουσιοδότηση προς την ΥΑΜΣ να προβεί στις αναγκαίες ενέργειες για την τιτλοποίηση προεσόδων από μελλοντικά έσοδα που θα προέλθουν από την αξιοποίηση ακινήτων του ΤΕΘΑ. Οσάκις όμως, κατά τις κείμενες διατάξεις, απαιτείται η έκφραση δηλώσεως βουλήσεως του ΝΠΔΔ (ΤΕΘΑ) προκειμένου να επέλθουν οι έννομες συνέπειες δεσμεύσεώς του έναντι τρίτων, απαιτείται αυτή να δίνεται υπό του Διοικούντος το ΤΕΘΑ οργάνου, μη δυναμένης της ΥΑΜΣ να θεωρηθεί όργανο ενταγμένο στην οργανωτική δομή του ΤΕΘΑ.
ΝΣΚ/440/2013
Παραχώρηση κυριότητος ακινήτου, ιδιοκτησίας του ΤΕΘΑ, κατά τις διατάξεις του ν. 2745/1999, με την διαλυτική αίρεση της εκτελέσεως εκ μέρους του προς ον η παραχώρηση Δήμου προσθέτων εργασιών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η πράξη της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΘΑ, δυνάμει της οποίας παραχωρείται κατά τις διατάξεις του ν. 2745/1999 η κυριότητα ακινήτου, ανήκοντος στο ΤΕΘΑ, αποτελεί διοικητική πράξη, η έκδοση της οποίας είναι δυνατή μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας πολεοδόμησης και εφόσον συντρέχουν λόγοι γενικότερου συμφέροντος, υπό την διαλυτική αίρεση (202 ΑΚ) της εκτελέσεως εκ μέρους του προς ον η παραχώρηση Δήμου συγκεκριμένων εργασιών, για τις οποίες δεν απαιτείται νέα πολεοδομική μελέτη, εντός ευλόγου, προκαθορισμένης προθεσμίας. (ομοφ.)
ΝΣΚ/210/2004
Παραμεθόριες περιοχές. Μισθώσεις ακινήτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μισθώσεις ακινήτων κειμένων σε παραμεθόριο περιοχή, ορισμένου χρόνου διαρκείας έξι ετών, δεν δύνανται να παραταθούν αναγκαστικά κατ εφαρμογή των σχετικών διατάξεων περί εμπορικών μισθώσεων, είναι δε απολύτως άκυρες για το μετά την εξαετία από την έναρξη της μισθώσεως χρονικό διάστημα, εφόσον προ της συμπληρώσεως αυτής δεν έχει εκδοθεί κατόπιν αιτήσεως του ενδιαφερομένου απόφαση της αρμόδιας Επιτροπής περί άρσεως της κατά το άρθρο 25 του Ν 1892/90 απαγορεύσεως.
ΝΣΚ/38/2017
Εάν το ΤΕΘΑ και το ΤΑΑ, απαλλάσσονται από την υποχρέωση υποβολής δηλώσεων φόρου εισοδήματος και ακίνητης περιουσίας.(...)Το Ταμείο Εθνικής Άμυνας και το Ταμείο Αεροπορικής Άμυνας είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ανεξάρτητα του Δημοσίου και δεν απαλλάσσονται από την υποχρέωση (α) υποβολής δηλώσεων φόρου εισοδήματος και ακίνητης περιουσίας, (β) καταβολής φόρου για τα εισοδήματα που αποκτούν από κεφάλαιο και υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου, (γ) καταβολής φόρου στα δικαιώματα επί των ακινήτων ιδιοκτησίας τους, τα οποία δεν ιδιοχρησιμοποιούνται ή δεν έχουν παραχωρηθεί δωρεάν στο Δημόσιο (ομοφ.).
ΝΣΚ/51/2008
Δυνατότητα εφαρμογής των διατάξεων περί συμπράξεως δημοσίου φορέα με ιδιώτη για την ανοικοδόμηση, κατόπιν συνενώσεως, με το σύστημα της αντιπαροχής, ομόρων οικοπέδων, του ενός ιδιοκτησίας ιδιωτών και του άλλου συνιδιοκτησίας των ταμείων ΤΕΣ, ΤΕΘΑ και ΤΑΑ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η αξιοποίηση ακινήτου (οικοπέδου) συνιδιοκτησίας ΤΕΣ, ΤΕΘΑ και ΤΑΑ, δια της ανοικοδομήσεως, κατόπιν ενοποιήσεως αυτού και του ομόρου ακινήτου (οικοπέδου), συνιδιοκτησίας ιδιωτών, πολυκατοικίας στα πλαίσια συμβάσεως Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού φορέα, μολονότι κατ’ αρχήν δεν απαγορεύεται από τη σχετική με τις Συμπράξεις νομοθεσία (Ν 3389/2005), διαδικαστικά καθίσταται ανέφικτη άλλως, σε κάθε περίπτωση, εξαιρετικά ασύμφορη, λόγω της περιπλοκότητας της σχετικής διαδικασίας υπαγωγής στις ρυθμίσεις του νόμου αλλά και υλοποιήσεως στη συνέχεια του έργου, που προφανέστατα προσιδιάζει σε έργα μεσαίας και μεγάλης κλίμακας. Περί του τρόπου της επωφελέστερης αξιοποίησης του καταλειφθέντος στα ταμεία στα πλαίσια κληρονομίας ακινήτου, είναι δυνατόν να αποφανθεί το Εφετείο Αθηνών (άρθρο 825 ΚπολΔ) σύμφωνα με την προβλεπόμενη στο άρθρο 3 του Ν 455/1976 διαδικασία, μεταξύ δε των προτάσεων που θα μπορούσαν παραδεκτώς και βασίμως να υποστηριχθούν δια της υποβληθησομένης αιτήσεως είναι και αυτή της ενοποιήσεως των ομόρων ακινήτων και της εν συνεχεία αξιοποιήσεως του ενιαίου ακινήτου δια της ανοικοδομήσεως επί αντιπαροχή ποσοστού εξ αδιαιρέτου επί του ακινήτου και συστάσεως διηρημένων ιδιοκτησιών.
ΝΣΚ/114/2015
Χορήγηση ή μη απαλλαγής από το φόρο μεταβίβασης για την αγορά ακινήτου από αλλοδαπό Δημόσιο, προκειμένου να στεγαστεί Πρεσβεία ή Προξενική Αρχή του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από τις διατάξεις του άρθρου 23 της Συμβάσεως της Βιέννης για τις διπλωματικές σχέσεις και του άρθρου 32 της Συμβάσεως της Βιέννης για τις προξενικές σχέσεις, προκύπτει σαφώς ότι οι εκεί προβλεπόμενες φορολογικές απαλλαγές χορηγούνται στα κράτη και στα πρόσωπα που ρητώς μνημονεύονται, εφόσον αυτά έχουν ήδη την ιδιότητα του ιδιοκτήτη των κρίσιμων ακινήτων, άρα είναι προφανές ότι οι εν λόγω απαλλαγές δεν καταλαμβάνουν και τον φόρο μεταβίβασης ακινήτου, κατά την αγορά των ακινήτων αυτών από αλλοδαπό Δημόσιο. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
Ε.2049/2025
Παροχή διευκρινίσεων αναφορικά α) με τη διαχείριση ΑΜΑ ακινήτων για τα οποία δεν έχουν πραγματοποιηθεί βραχυχρόνιες μισθώσεις από 01.01.2024 και β) με την εγγραφή ακινήτου στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής», μετά τους περιορισμούς που θέτουν οι διατάξεις της παρ. 2Α του άρθρου 111 του ν.4446/2016 (Α΄240). ΑΔΑ:96ΞΨ46ΜΠ3Ζ-62Θ