×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/24/2013

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δυνατότητα και έκταση αναδρομικής αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών ακινήτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η Διοίκηση δύναται να εκδώσει νέες πράξεις αναπροσαρμογής των τιμών ακινήτων και να προσδώσει σε αυτές αναδρομική ισχύ μόνον καθόσον αφορά τις ακυρωθείσες, για τυπικούς λόγους, με αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας πράξεις της, απαλλαγμένες από τις πλημμέλειες των ακυρωθεισών, εκφέροντας προς τούτο νέα αιτιολογημένη κρίση, η δε ισχύς των νέων πράξεων μπορεί να αναδράμει στον χρόνο ενάρξεως ισχύος κάθε μιας των ακυρωθεισών. (ομοφ.) β) Αντιθέτως, σε περίπτωση εκδόσεως πράξεων αναπροσαρμογής των τιμών ακινήτων, στα οποία δεν αφορούσαν οι ακυρωθείσες με αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας πράξεις, δεν είναι επιτρεπτή η πρόσδοση αναδρομικής ισχύος, τυχόν δ’ εκδοθησόμενες θα είναι ανίσχυρες κατά το μέρος που αναδράμουν σε χρόνο προς της απαιτούμενης δημοσιεύσεώς τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθιστώντας ακυρωτέες και τις τυχόν κατ’ εφαρμογή τους εκδοθησόμενες ατομικές πράξεις. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/142/2020

Τρόπος συμμόρφωσης (πράξεις – παραλείψεις) της Διοίκησης σε ακυρωτικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και έκταση της υποχρέωσης συμμόρφωσής της στο ακυρωτικό αποτέλεσμα των αποφάσεων αυτών που αφορούν μεταβίβαση ακινήτων του Δημοσίου στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου ΑΕ».(...)α) Η Διοίκηση, στο πλαίσιο συμμόρφωσης προς τις ακυρωτικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας με αριθμ. 928-934/2020, οφείλει να μεριμνήσει για την εκ νέου μεταβίβαση των ακινήτων που αυτές αφορούν στο Δημόσιο, χωρίς αντάλλαγμα, σύμφωνα με το άρθρο 196 παρ. 10 του ν.4389/2016, με αντίστοιχη καταχώριση στο αρμόδιο κτηματολόγιο ή υποθηκοφυλακείο, κατά περίπτωση. Σε περίπτωση δε έκδοσης νέων διοικητικών πράξεων από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής και τον Υπουργό Οικονομικών, κατά τη διάταξη του άρθρου 196 παρ. 6 του ν. 4389/2016, θα πρέπει να ακολουθηθεί η διαγραφείσα στις παραπάνω αποφάσεις του ΣτΕ διαδικασία μεταβίβασης, ώστε να μη φέρουν τη διαπιστωθείσα από το ΣτΕ νομική πλημμέλεια. Οι ακυρωτικές αποφάσεις με αριθμ. 927 και 1013/2020, εκ της νομικής τους φύσης, δεν δημιουργούν υποχρέωση συμμόρφωσης (ομόφωνα). β) Οι με αριθμό 86/18.6.2018 και 0004586ΕΞ/2018/19.6.2018 αποφάσεις του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π.) και του Υπουργού Οικονομικών, κατά το μέρος που ισχύουν μετά τις μερικές ανακλήσεις τους, πρέπει να ανακληθούν ως προς τις λοιπές σωρευόμενες όμοιες και μη ακυρωθείσες πράξεις, ακολούθως δε η Διοίκηση πρέπει να μεριμνήσει για την εκ νέου μεταβίβαση των ακινήτων αυτών στο Δημόσιο, χωρίς αντάλλαγμα, κατά το άρθρο 196 παρ.10 του ν. 4389/2016, με αντίστοιχη καταχώριση στο αρμόδιο κτηματολόγιο ή υποθηκοφυλακείο, κατά περίπτωση (κατά πλειοψηφία). γ) Οι με αριθμό 91/17.1.2019 και 100/3.5.2019 εξουσιοδοτικές αποφάσεις του ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π. καθώς και οι αντίστοιχες με αριθμό 0000548ΕΞ/21.1.2019 και 52054/27.5.2019 μερικά ανακλητικές αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών είναι σύννομες και παράγουν όλα τα αποτελέσματά τους (ομόφωνα).


ΝΣΚ/25/2019

Εάν η Φορολογική Διοίκηση, στα πλαίσια εκτέλεσης και συμμόρφωσης σε δικαστικές αποφάσεις, οφείλει να διαγράψει το συνολικώς βεβαιωθέν, με ακυρωθείσες πράξεις επιβολής προστίμων Κ.Β.Σ., ποσό προστίμων ή τίθεται θέμα χρονικού περιορισμού από τις ισχύουσες διατάξεις, όπως αντιστοίχως ισχύει για τις κατά του Δημοσίου απαιτήσεις επιστροφής του φόρου (τριετία).Η Φορολογική Διοίκηση υποχρεούται να θεωρήσει ανύπαρκτες τις ακυρωθείσες πράξεις επιβολής προστίμων Κ.Β.Σ. και σε συμμόρφωση προς τις ακυρωτικές αποφάσεις των διοικητικών δικαστηρίων που επελήφθησαν της φορολογικής διαφοράς και εντός των ορίων του απορρέοντος από αυτές δεδικασμένου, να προβεί στις αναγκαίες ενέργειες, κατά τρόπον ώστε να αποκατασταθούν τα πράγματα στη θέση στην οποία θα ήταν αν οι πράξεις αυτές δεν είχαν εκδοθεί, αφού βεβαιωθεί για τη συνδρομή ορισμένων προϋποθέσεων που αφορούν στη συγκεκριμένη φορολογική διαφορά.


102353 ΕΞ 2020

Ανακαθορισμός τιμών ζώνης της με υπό στοιχεία ΠΟΛ.1113/12.06.2018 απόφασης της Υφυπουργού Οικονομικών «Αναπροσαρμογή των τιμών εκκίνησης που προβλέπονται στις παρ. 1 και 2 του άρθρου 1 της υπό στοιχεία 1067780/82/ Γ0013/09.06.1994 (Β΄ 549) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας των με οποιαδήποτε αιτία μεταβιβαζομένων ακινήτων, που βρίσκονται σε περιοχές εντός σχεδίου όλης της Χώρας κατά το αντικειμενικό σύστημα.» (Β΄ 2192), της με υπό στοιχεία ΠΟΛ.1163/31.10.2017 απόφασης της Υφυπουργού Οικονομικών «Ανακαθορισμός των τιμών ζώνης του αντικειμενικού συστήματος προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας των με οποιαδήποτε αιτία μεταβιβαζομένων ακινήτων, που βρίσκονται στις Ζώνες Β΄ και ΣΤ΄ της Δημοτικής Ενότητας Ψυχικού του Δήμου Φιλοθέης - Ψυχικού της Περιφερειακής Ενότητας Βόρειου Τομέα Αθηνών, της Περιφέρειας Αττικής» (Β΄ 3882) και της με υπό στοιχεία ΠΟΛ.1180/22.11.2017 απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού και της Υφυπουργού Οικονομικών «Ανακαθορισμός των τιμών ζώνης του αντικειμενικού συστήματος προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας των με οποιαδήποτε αιτία μεταβιβαζομένων ακινήτων, που βρίσκονται στις Α΄ και Γ΄ Ζώνες της Δημοτικής Ενότητας Φιλοθέης του Δήμου Φιλοθέης - Ψυχικού της Περιφερειακής Ενότητας Βόρειου Τομέα Αθηνών» (Β΄ 4317), σε συμμόρφωση με αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας.


ΝΣΚ/232/2006

Συμμόρφωση της Διοίκησης προς ακυρωτική δικαστική απόφαση. Χρόνος πρόσληψης του δικαιωθέντα υπαλλήλου. Διοικητικές και οικονομικές συνέπειες της πρόσληψης αυτής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση, συμμορφούμενη προς το διατακτικό ακυρωτικής απόφασης Διοικητικού Δικαστηρίου για την πρόσληψη υπαλλήλου της, υποχρεούται να τον προσλάβει αναδρομικά από το χρόνο έκδοσης των ακυρωθεισών πράξεων, με τις εντεύθεν διοικητικές και οικονομικές συνέπειες της αναδρομικής πρόσληψης του υπαλλήλου (υπηρεσιακή εξέλιξη, καταβολή αποδοχών κλπ).


ΝΣΚ/465/2012

Φ.Μ.Α.Π. – Επιστροφή ή όχι, σε νομικά ή φυσικά πρόσωπα, της διαφοράς του ΕΤΑΚ ετών 2008 και 2009 ή ΦΑΠ 2010, που προκύπτει από τον υπολογισμό της αξίας των ακινήτων που βρίσκονται στη Β΄ Ζώνη Ψυχικού – Συμμόρφωση της Διοίκησης σε ακυρωτικές αποφάσεις του ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ύστερα από την ακύρωση, με την απόφαση 3626/2010 του ΣτΕ, της απόφασης του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών 1088318/2449/ 00ΤΥ/Δ/16-9-2009, περί προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας των ακινήτων, που κείνται στη Β΄ Ζώνη Παλαιού Ψυχικού, η Διοίκηση δύναται, να προβεί στην έκδοση νέας κανονιστικής πράξης, με αναδρομική ισχύ, για το χρονικό διάστημα από 1-3-2007 έως 16-3-2011, με το ίδιο ή διαφορετικό περιεχόμενο, προς τις ακυρωθείσες υπουργικές αποφάσεις, συμμορφούμενη προς το συνολικό περιεχόμενο της απόφασης 2107/2009 του ΣτΕ. (ομοφ.) ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΑΠΟ ΤΗΝ 419/2012.


ΝΣΚ/316/2006

Υποχρέωση ή μη της Διοίκησης για την ανάκληση διοικητικών πράξεων επειδή έχουν εκδοθεί αμετάκλητες αποφάσεις Διοικητικών Δικαστηρίων, που έκριναν για «όμοιες» πράξεις ότι στηρίζονται σε αντισυνταγματικές διατάξεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η Διοίκηση οφείλει κατ’ αρχήν να ανακαλέσει τις «όμοιες» ατομικές πράξεις, που έχουν το ίδιο νόμιμο έρεισμα με ακυρωθείσες με τις αποφάσεις ΣτΕ με αριθ. 1986-1990/2005 (Ολομ.), 4052-4055/2005 και 354-365/2006 κ.α. διοικητικές πράξεις, εφ’ όσον συντρέχουν και οι λοιπές προβλεπόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις, τις αρχές του διοικητικού δικαίου και την νομολογία (κυρίως βλ. Ολομ. ΣτΕ 2176, 2177/2004) προϋποθέσεις. Επαφίεται όμως στη Διοίκηση η εκτίμηση και στάθμιση λόγων «υπερτέρου δημοσίου συμφέροντος», που δύνανται να αποκλείσουν αιτιολογημένως την αιτούμενη ανάκληση. β) Μετά από λεπτομερή έλεγχο της συνδρομής των ιδίων προϋποθέσεων η Διοίκηση οφείλει να αντιμετωπίσει αναλόγως και τις ήδη απορριφθείσες αντίστοιχες αιτήσεις.


ΝΣΚ/69/2002

Τύχη αδειών εγκατάστασης αιολικών πάρκων σε δασικές εκτάσεις που ακυρώθηκαν από το ΣτΕ μετά τις ρυθμίσεις του Ν 2941/2001.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Οι ακυρωθείσες με τις με αρ.1322 και 1324/2001 αποφάσεις του Συμβουλίου Επικρατείας, με αρ. Δ6/Φ.17394/1400/9-2-1999 και Δ6/Φ.1742/2204/17-2-1999 αποφάσεις του Γεν. Γραμματέα Υπ. Ανάπτυξης με τις οποίες χορηγήθηκαν άδειες εγκαταστάσεων ηλεκτροπαραγωγής με χρήση ΑΠΕ στις εταιρείες ΡΟΚΑΣ ΑΙΟΛΙΚΗ ΑΒΕΕ και ΡΟΚΑΣ ΑΙΟΛΙΚΗ ΕΥΒΟΙΑΣ ΑΒΕΕ δεν δύνανται να νομιμοποιηθούν και ισχυροποιηθούν κατ εφαρμογήν των διατάξεων της παρ.8 του άρθρου 2 του Ν 2941/2001, καθόσον αυτό θα συνιστούσε παραβίαση του συνταγματικώς κατοχυρωμένου δεδικασμένου της ακυρωτικής αποφάσεως του Συμβουλίου της Επικρατείας. Δύναται όμως, η αρμόδια πλέον Δ/νση της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδος επιλαμβανόμενη των νέων αιτήσεων των εν λόγω εταιρειών, και εφ όσον συντρέχουν και οι λοιπές νόμιμες προϋποθέσεις, να εκδόσει νέες πράξεις χορηγήσεως αδειών εγκαταστάσεων σταθμών ηλεκτροπαραγωγής με χρήση ΑΠΕ εντός δασικών εκτάσεων, δεδομένου ότι οι διατάξεις των παρ.1,2,3,4 και 6 του άρθρου 2 του Ν 2941/2001 παρέχουν πλέον το νόμιμο έρεισμα για την έκδοση τέτοιων αδειών. β) Οι με αρ.2221 και 2923/1998 αποφάσεις της Δ/νσης Δασών Ν. Ευβοίας περί εγκρίσεως επεμβάσεως σε δασικές εκτάσεις δεν ακυρώθηκαν με τις παραπάνω αποφάσεις του ΣτΕ και ούτε καλύπτονται από το δεδικασμένο αυτών και συνεπώς είναι πλέον νόμιμες και ισχυρές δυνάμει των διατάξεων των παρ.4 και 8 άρθρου 2 Ν 2941/2001. Ως εκ του λόγου τούτου, αλλά και με το πρόσθετο δεδομένο ότι από την έκδοση των εγκρίσεων αυτών δεν έχει παρέλθει ο εύλογος χρόνος, μπορεί με βάση τις αποφάσεις (εγκρίσεις) αυτές -και εφ όσον εννοείται, ότι δι άλλο νόμιμο λόγο δεν είναι άκυρες- να χορηγηθούν νέες ως άνω άδειες εγκατάστασης σταθμών ηλεκτροπαραγωγής.


ΝΣΚ/400/2010

Ανάκληση ή μη της πρόσληψης αναπληρώτριας εκπαιδευτικού κλάδου ΔΕ01.17 για παρελθόντα σχολικά έτη – Συμμόρφωση της Διοίκησης μετά την έκδοση αποφάσεων του Σ.τ.Ε. και του Δ.Ε.Α.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση συμμορφούμενη προς τις ακυρωτικές αποφάσεις του Σ.τ.Ε. και του Δ.Ε.Α. οφείλει: α) να θεωρήσει νομικώς ανίσχυρες τις ακυρωθείσες Υπουργικές Αποφάσεις, χωρίς να είναι αναγκαίο και να προχωρήσει σε ανάκληση αυτών, εκτός εάν το επιθυμεί για λόγους τακτοποίησης του φακέλου, β) στη συνέχεια δε και ανεξαρτήτως του εάν έχει κινήσει ή θα κινήσει την πειθαρχική διαδικασία κατά της εκπαιδευτικού, θα πρέπει στην παρούσα φάση να προβεί σε κάθε νόμιμη ενέργεια με την οποία, αυτή θα έρχεται στην θέση στην οποία θα ευρίσκετο (συντρεχουσών των νομίμων προϋποθέσεων) εάν δεν είχαν μεσολαβήσει οι ακυρωθείσες Υπουργικές Αποφάσεις.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/279/2010

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Να ελέγξει την νομιμότητα της διαδικασίας για την ανάδειξη αναδόχων και των οικείων σχεδίων συμβάσεων που αφορούν στην μίσθωση μεταφορικών μέσων για την μεταφορά μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού ... από τον τόπο κατοικίας τους στα σχολεία φοίτησής τους και αντίστροφα, για το σχολικό έτος 2010-2011, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 3.346.799,65 ευρώ, με Φ.Π.Α.(....)Εξάλλου, το Κλιμάκιο επισημαίνει ότι, ο όρος της προκήρυξης (...), σύμφωνα με τον οποίο παρέχεται η δυνατότητα αύξησης των τιμών της προσφοράς των συμμετεχόντων λόγω της αναπροσαρμογής των κομίστρων ύστερα από απόφαση του Υπουργού Μεταφορών, δεν είναι νόμιμος, διότι, τυχόν αναπροσαρμογή των κομίστρων ... δύναται να επηρεάσει το ύψος της προϋπολογιζόμενης δαπάνης (υπολογισμός μεγίστης αποζημίωσης – κόστος χιλιομετρικής απόστασης) μελλοντικής και διάφορης από τις ελεγχόμενες σύμβασης, πλην όμως δεν μπορεί να θεωρηθεί ως λόγος αναπροσαρμογής του συμβατικού τιμήματος των ελεγχόμενων συμβάσεων, καθόσον το κόστος της χιλιομετρικής απόστασης αποτέλεσε αντικείμενο ουσιαστικής διαπραγμάτευσης και οριστικοποιήθηκε με τις προαναφερόμενες κατακυρωτικές αποφάσεις της Νομαρχιακής Επιτροπής.Ο έλεγχος απέβη αρνητικός.

ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.6/275/2011.


95213/2022

«Εγκύκλιος εφαρμογής των παρ. 9 έως 10α του άρθρου 53 του ν. 4412/2016 περί εφαρμογής της ρήτρας αναπροσαρμογής των τιμών στις δημόσιες συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών» ΑΔΑ:6Μ8Ο46ΜΤΛΡ-ΔΛΓ