ΝΣΚ/241/2015
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Νομιμότητα δαπάνης πληρωμής ιδιωτικών συνεργείων καθαρισμού Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών και μετά την επαναφορά και τοποθέτηση στις ως άνω Υπηρεσίες καθαριστριών, σύμφωνα με το ν.4325/2015 – Δυνατότητα καταγγελίας από το Δημόσιο των συναφθεισών με τα πιο πάνω συνεργεία συμβάσεων. α) Είναι νόμιμη η δαπάνη προς πληρωμή, από το Δημόσιο ως συμβαλλόμενο μέρος, χρηματικών υποχρεώσεών του που ανέκυψαν από την εκτέλεση συμβάσεων καθαρισμού, και σύμφωνα με τους όρους αυτών των συμβάσεων, χωρίς ν’ αναιρείται η νομιμότητα της δαπάνης από την ισχύ του άρθρου 33 του ν. 4270/2014. β) Ενόσω με την επαναφορά και τοποθέτηση εκλείπει η ανάγκη καθαρισμού κτηρίων Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών εκ μέρους συμβεβλημένων με το Δημόσιο ιδιωτικών συνεργείων καθαρισμού, νομικώς δικαιολογείται, κατ’ αρχήν, η για το μέλλον (ex nunc) μονομερής και πρόωρη λύση («καταγγελία») από το Δημόσιο αυτών των συμβάσεων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/298/2015
α) Νομιμότητα της δαπάνης για την πληρωμή υπηρεσιών σε ιδιωτικά συνεργεία καθαρισμού, μετά την επαναφορά καθαριστριών του Υπουργείου Οικονομικών σε διάφορες Υπηρεσίες του, κατ’ εφαρμογή διατάξεων του ν.4325/2015. β) Δυνατότητα, από και συνεπεία της επαναφοράς, για καταγγελία από το Δημόσιο των ως άνω συμβάσεών του με τα ιδιωτικά συνεργεία, πριν από το συμφωνημένο χρόνο λήξης αυτών των συμβάσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Είναι νόμιμη η δαπάνη για την πληρωμή τιμήματος λόγω υπηρεσιών καθαρισμού, που πραγματοποιήθηκαν σε Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών μετά την επαναφορά και τοποθέτηση σε αυτές καθαριστριών με την εφαρμογή διατάξεων του ν.4325/2015, εφ’ όσον οι εν λόγω υπηρεσίες παρασχέθηκαν από τα ιδιωτικά συνεργεία καθαρισμού, αλλά και διαπιστώθηκαν σύμφωνα με τους όρους των συναφθεισών μεταξύ των συνεργείων και του Δημοσίου συμβάσεων και στη διάρκεια ισχύος των τελευταίων (ομοφ.). β) Το συμβαλλόμενο σε αυτές τις συμβάσεις Δημόσιο δεν μπορεί να τις καταγγείλει και να επιφέρει τη λύση τους μονομερώς και πριν από τη λήξη της συμφωνημένης διάρκειάς τους, μετά την επαναφορά των καθαριστριών και κατ’ επίκληση των αρχών της καλής πίστης και της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης, εκτός αν υφίσταται αντίστοιχη συμβατική πρόβλεψη (πλειοψ.). Παραπομπή από την 241/2015 Ατομική γνωμοδότηση.
ΕΟΠΥΥ/ΔΒ3/ οικ. 1899/2015
Απόδοση δαπανών στους δικαιούχους του Οργανισμού για το διάστημα της επίσχεσης Δεκεμβρίου του 2014 των συμβεβλημένων Ιδιωτικών Κλινικών (ΑΔΑ:6ΤΟΠΟΞ7Μ-ΞΨ6)
Δ.ΕΦ.ΑΘ/77/2020
Επαναφορά υπαλλήλου σε συνιστώμενη προσωποπαγή θέση...Επειδή, υπό τα ανωτέρω δεδομένα, η απόρριψη του αιτήματος για επαναφορά του αιτούντος στην υπηρεσία, κατ επίκληση των διατάξεων του άρθρου 17 του ν. 4325/2015, παρίσταται νόμιμη. Και τούτο διότι, κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων, η επαναφορά του υπαλλήλου στην υπηρεσία συνεπαγόμενη την αναβίωση της υπαλληλικής σχέσεως κωλύεται, εν προκειμένω, λόγω της αμετάκλητης καταδίκης του αιτούντος για το αδίκημα της πλαστογραφίας, που συνιστά, κατ άρθρο 53 παρ. 1 του π.δ. 410/1988 (Α 191) σοβαρό και σπουδαίο λόγο για την καταγγελία της συμβάσεως εργασίας προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου του Δημοσίου. Συνεπώς, αβασίμως προβάλλονται τα αντίθετα. Εξάλλου, ουδεμία επιρροή ασκεί, εν προκειμένω, το γεγονός ότι η εκτέλεση της επιβληθείσας στον αιτούντα ποινής ανεστάλη επί τριετία (πρβλ. ΣτΕ 2948/2017, 3276/2014, 3968/2013, 326/2011 κ.ά).
ΝΣΚ/260/2017
Επαναφορά στην εργασία κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 14 του Ν. 4325/2015 υπαλλήλου ΙΔΑΧ της τέως Τ.Ε.Ο Α.Ε., μετά την συνταξιοδότησή της. (Κατάσταση : Αποδεκτή) Πρώην υπάλληλος Ι.Δ.Α.Χ. της Τ.Ε.Ο. Α.Ε., νομίμως επανήλθε στην ενεργό υπηρεσία (ανεξαρτήτως του χρόνου συνταξιοδοτήσεώς της) καθόσον, σε κάθε περίπτωση, έλειπε η πρώτη προϋπόθεση από τις τρεις οι οποίες θα έπρεπε να συντρέχουν, σωρευτικά, προκειμένου να μην έχει δικαίωμα επαναφοράς (ήτοι η υποβολή παραιτήσεως, για την λύση της εργασιακής σχέσης). Για την επαναφορά δεν χρειάζεται να εξεταστεί η αναστολή ή μη της συντάξεως. Η πλήρης αναστολή ή ο περιορισμός της συντάξεως στο 30% αυτής κατά το χρονικό διάστημα της επαναφοράς της συνταξιούχου στην εργασία, κρίνεται από τα αρμόδια όργανα του ασφαλιστικού φορέα και δεν υφίσταται αρμοδιότητα της ερωτώσας υπηρεσίας ως προς το ζήτημα αυτό (πλειοψ).
ΝΣΚ/288/2004
Συμβάσεις εκχώρησης απαιτήσεων από την πώληση της Τράπεζας Κρήτης στην "…. S.A.".(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Νομιμότητα συμβάσεων εκχώρησης προς το Δημόσιο επισφαλών απαιτήσεων της Τράπεζας Κρήτης που έχουν περιέλθει στην Τράπεζα "…. A.E.", ως καθολικής διαδόχου εκείνης, και απαιτούμενα αποδεικτικά των εκχωρουμένων απαιτήσεων έγγραφα – Απαλλαγή τελών χαρτοσήμου. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/438/2001
ΟΓΑ. Φαρμακεία. Δυνατότητα επιβολής κυρώσεως σε βάρος φαρμακοποιών στις περιπτώσεις που διαπιστούνται φορολογικές παραβάσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Διατάξεις επιβάλλουσαι κυρώσεις έχουν εκ της φύσεώς τους εξαιρετικό χαρακτήρα και ως εκ τούτου είναι στενώς ερμηνευτέες. Εκ τούτου έπεται ότι η διάταξη του άρθρου 31 Ν 2682/99, που προβλέπει την ειδική κύρωση της διακοπής της συμβάσεως, στις περιπτώσεις των αναφερομένων σ αυτήν φορολογικών παραβάσεων, σε βάρος των συμβεβλημένων με το Δημόσιο φαρμακοποιών, δεν δύναται να τύχει εφαρμογής κατ αναλογίαν προς επιβολή της εν λόγω κυρώσεως σε βάρος των συμβεβλημένων μετά του ΟΓΑ φαρμακοποιών.
ΝΣΚ/443/2000
Εκπαιδευτικοί υπάλληλοι. Μεταθέσεις εκπαιδευτικών συζύγων ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων ή φροντιστηρίων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι δυνατή η τοποθέτηση ή μετάθεση εκπαιδευτικού σε δήμο της ίδιας πόλης διαφορετικό από εκείνο που έχει ιδιωτικό σχολείο ή φροντιστήριο ο (η) σύζυγος όχι, όμως, και η τοποθέτηση εκπαιδευτικού σε σχολείο του ίδιου δήμου με εκείνον στον οποίο διατηρεί ιδιωτικό σχολείο ή φροντιστήριο ο (η) σύζυγος έστω και αν το ιδιωτικό σχολείο ή το φροντιστήριο υπάγονται στην αρμοδιότητα άλλου γραφείου εκπαίδευσης του ίδιου δήμου. (πλειοψ.)
ΑΕΠΠ/662/2019
Η προσφυγή ασκήθηκε εναντίον της απόφασης ματαίωσης του διαγωνισμού για τη σύναψη σύμβασης καθαρισμού Διοικητηρίου, Αποδυτηρίων προσωπικού και Χώρων συνεργείων, με προϋπολογισμό 86.500,00€. Η προσφεύγουσα, ως προσωρινή μειοδότης, θεωρεί ότι η ματαίωση λόγω αύξησης των κατώτατων ημερομισθίων ήταν παράνομη, καθώς οι όροι της διακήρυξης δεν προέβλεπαν τέτοιο λόγο ματαίωσης και δεν επηρεάστηκε ουσιαστικά το οικονομικό αντικείμενο της σύμβασης.
ΑΕΠΠ/747/2019
Η προσφεύγουσα ζητάει την ακύρωση της προσβαλλόμενης πράξης της αναθέτουσας αρχής, η οποία αποδέχτηκε την προσφορά της παρεμβαίνουσας για την προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, ιδίως φορητών απινιδωτών. Επιδιώκει να κριθεί η δική της οικονομική προσφορά ως η πλέον συμφέρουσα και να αναδειχθεί μειοδότρια. Ουσιαστικά, η προσφυγή αμφισβητεί την νομιμότητα της ανάθεσης, ισχυριζόμενη ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας δεν πληρούσε ορισμένες υποχρεωτικές τεχνικές προδιαγραφές, όπως η ύπαρξη ελληνικών βοηθητικών μηνυμάτων καθοδήγησης και ορθή προσφορά εξαρτημάτων όπως αισθητήρων και περιχειρίδων. Τέλος, η προσφυγή αποσκοπεί στην επαναφορά της διαδικασίας σε βάθμιση πλέον σύμφωνη με το δημόσιο συμφέρον και τις νομοθετικές προϋποθέσεις.
ΑΕΠΠ/1244/2021
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία έκανε δεκτή την οικονομική προσφορά του παρεμβαίνοντα οικονομικού φορέα σε δημόσιο διαγωνισμό για υπηρεσίες καθαρισμού 10 κτιρίων του Υπουργείου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαρισμού (συμπεριλαμβανομένων αποκομιδής απορριμμάτων, σκουπίσματος, σφουγγαρίσματος δαπέδων, καθαρισμού WC κλπ) με συνολική προϋπολογισμένη αξία 450.000€ (συμπ. ΦΠΑ). Ο προσφεύγων επικαλείται παράνομη μείωση του κόστους απορρυπαντικών και παράλειψη υπολογισμού εργοδοτικής εισφοράς στον Ειδικό Λογαριασμό Παιδικών Κατασκηνώσεων από τον παρεμβαίνοντα.