ΝΣΚ/248/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα συμμετοχής υπαλλήλου της Γ.Γ.Κ.Α. σε Τοπική Διοικητική Επιτροπή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ενόψει των ρυθμίσεων του άρθρου 48 παρ.3 του Ν 2676/1999.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αν ένα συγκεκριμένο πρόσωπο μετείχε σε δύο συνεχείς θητείες σε Τριμελή Διοικητική Επιτροπή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ είτε ως μέλος τακτικό ή αναπληρωματικό, είτε ως πρόεδρος είτε ως αναπληρωτής του προέδρου, το πρόσωπο αυτό, καθ’ ερμηνεία του άρθρου 48 παρ.1 και 3 του Ν 2676/1999, όπως ισχύει σήμερα, κωλύεται να συμμετάσχει στην ίδια Επιτροπή υπό οιανδήποτε ιδιότητα, είτε ως μέλος τακτικό ή αναπληρωματικό, είτε ως πρόεδρος ή αναπληρωτής αυτού.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/287/2004
Συμμετοχή αναπληρωματικού μέλους σε συνεδρίαση Δ.Σ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν δύναται να μετέχει νομίμως στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ. αιρετό αναπληρωματικό μέλος, σε περίπτωση κατά την οποία το τακτικό μέλος που αναπληρώνει, απώλεσε την ιδιότητα βάσει της οποίας ορίσθηκε ως τακτικό.
ΕλΣυν/6 Τμ/3731/2009
Σε περίπτωση που τακτικό μέλος συλλογικού οργάνου (Έπιτροπή Διαγωνισμού) δεν δύναται να μετάσχει σε ορισμένη σύνθεση του ως άνω οργάνου, ενώ έχει προσκληθεί νομίμως, δύναται να αντικαθίσταται από το αναπληρωματικό αυτού μέλος, χωρίς να επηρεάζεται η νομιμότητα της σύνθεσης
ΝΣΚ/300/2015
Συμμετοχή ιατρού-βουλευτή, ως μέλος ή ως πρόεδρος των υγειονομικών επιτροπών του Κέντρου Πιστοποιήσεως Αναπηρίας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Ασυμβίβαστο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι ασυμβίβαστος προς το βουλευτικόν αξίωμα η ιδιότης του ιατρού Β.Γ. ως μέλους -ή προέδρου- των υγειονομικών επιτροπών του Κέντρου Πιστοποιήσεως Αναπηρίας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
ΕΣ/ΤΜ.4/134/2016
Προμήθεια υλικών – ανταλλακτικών:Με δεδομένα τα ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις ΙΙ, ΙΙΙ και IV της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθούν προεχόντως διότι: α) Η τριμελής Επιτροπή Διενέργειας του Διαγωνισμού, δεν είχε νόμιμη σύνθεση, καθώς, όπως βεβαιώνεται στο 4821/18.3.2016 έγγραφο του Γενικού Νοσοκομείου , κατά τις συνεδριάσεις της δεν παρέστη το τακτικό μέλος αυτής (....), ούτε το αναπληρωματικό μέλος αυτού (...), τα οποία απουσίαζαν λόγω άδειας, και ως εκ τούτου η Επιτροπή δεν είχε απαρτία. Η παρουσία δε ως μέλους της Επιτροπής αυτής του .... δεν καθιστά νόμιμη τη σύνθεσή της, αφού ο τελευταίος δεν είχε ορισθεί ως τακτικό ή αναπληρωματικό μέλος της. Συνεπώς, η γνωμοδότηση που συντάχθηκε από την Επιτροπή είναι μη νόμιμη, καθώς και η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, η οποία εκδόθηκε επί τη βάσει της γνωμοδότησης αυτής. β) Η 18/19.5.2015 απόφαση κατακύρωσης, η οποία αναρτήθηκε στο διαδίκτυο «Πρόγραμμα διαύγεια» στις 23.8.2015, δεν μπορούσε, πριν από την ημερομηνία αυτή, να αναπτύξει τα αποτελέσματά της. Συνεπώς, μη νομίμως υπεγράφησαν και εκτελέστηκαν οι συμβάσεις πριν από την ανάρτηση αυτή, ο δε ισχυρισμός του Νοσοκομείου, ότι δεν έγινε εγκαίρως η σχετική ανάρτηση διότι υπήρξε φόρτος εργασίας και όταν αυτό διαπιστώθηκε έγινε άμεσα, προβάλλεται αλυσιτελώς. γ) Ειδικώς, το 44/2016 χρηματικό ένταλμα πληρωμής, το οποίο έχει εκδοθεί σε εκτέλεση της 8911/2015 σύμβασης που έχει συνάψει το Νοσοκομείο με την εταιρία «….» και στο οποίο δικαιούχος φέρεται ότι είναι η «Τράπεζα Πειραιώς Α.Ε.», δεν πρέπει να θεωρηθεί για τον πρόσθετο λόγο ότι από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν αποδεικνύεται το δικαίωμα της «Τράπεζας Πειραιώς Α.Ε.» να εισπράξει την αντίστοιχη απαίτηση.
ΝΣΚ/109/2024
Ερωτάται, εάν μετά την υποβολή από εσωτερικό τακτικό μέλος εκλεκτορικού σώματος αίτησης εξαίρεσης και αποδοχής αυτής από το εν λόγω όργανο, νομίμως αυτό αναπληρώθηκε από το πρώτο μη κωλυόμενο αναπληρωματικό μέλος κατά τη σειρά παράθεσης των αναπληρωματικών μελών στη συγκρότησή του, αδιαφόρως εάν επρόκειτο για εσωτερικό ή εξωτερικό μέλος. (...) Μετά την απόφαση του Εκλεκτορικού Σώματος να εξαιρέσει από τις συνεδριάσεις του τον Μ.Κ., νομίμως μεν αυτός αναπληρώθηκε από άλλο, πλην όμως η αναπλήρωση έπρεπε να είχε λάβει χώρα από το πρώτο μη κωλυόμενο εσωτερικό και όχι εξωτερικό μέλος.
ΝΣΚ/84/2010
Τοπική Διοικητική Επιτροπή ΙΚΑ. Δυνατότητα εφαρμογής των διατάξεων της παρ. 3 του άρθρου 12 του Ν 1976/1991 περί προσαυξήσεως του ποσοστού αναπηρίας συνταξιούχου του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για την απονομή συντάξεως αναπηρίας από το ΙΚΑ - ΕΤΑΜ στις περιπτώσεις συνδρομής πλειόνων παθήσεων με κύρια αιτία της αναπηρίας ψυχιατρική πάθηση ή αναπηρίας με επιδείνωση προϋπαρχούσης της ασφαλίσεως πάθηση, η Τοπική Διοικητική Επιτροπή του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ δικαιούται να προσαυξήσει μέχρι δεκαεπτά (17) ποσοστιαίες μονάδες το συνολικό μόνο ποσοστό της ιατρικής αναπηρίας και όχι τα επί μέρους ποσοστά αυτής. Ως εκ τούτου, δεν τίθεται ζήτημα επανεισαγωγής στην Τοπική Διοικητική Επιτροπή του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ υποθέσεως αναπηρίας λόγω συνδρομής ψυχιατρικής παθήσεως ως κύριας αιτίας της αναπηρίας και κοινής νόσου, προκειμένου να καθορισθούν τα επί μέρους ποσοστά της ασφαλιστικής προσαυξήσεως για τις ανωτέρω παθήσεις.
ΝΣΚ/209/2012
1) Συμμετοχή στην Τοπική Διοικητική Επιτροπή (ΤΔΕ) του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ προσώπου, ως εκπροσώπου των εργοδοτών, το οποίο ως εργοδότης δεν απασχολεί προσωπικό. 2) Νομιμότητα συμμετοχής στην ΤΔΕ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ 25ης Μαρτίου του Αντιπροέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) O εκπρόσωπος των εργοδοτών που ορίζεται από τον οικείο εργοδοτικό φορέα για να συμμετέχει στην Τ.Δ.Ε. θα πρέπει για να συμμετέχει νομίμως στην συγκρότηση της Τ.Δ.Ε. να είναι εργοδότης και να απασχολεί προσωπικό υπαγόμενο στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. (ομοφ.) 2) H συμμετοχή ως μέλους στην ΤΔΕ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ 25ης Μαρτίου Θεσ/νίκης του Φ.Π. Αντιπροέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, ο οποίος Αντιπρόεδρος δεν είναι απογεγραμμένος στο ΙΚΑ ως εργοδότης, είναι νόμιμη, διότι είναι μέλος της διοίκησης του οικείου εργοδοτικού φορέα, δηλ. του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, ο οποίος είναι και απογεγραμμένος εργοδότης. (ομοφ.)
ΝΣΚ/119/2019
Εάν μπορεί το ορισθέν, στα συγκροτηθέντα, με απόφαση της Συνέλευσης ειδικής σύνθεσης του Τμήματος Επιστημών Οίνου, Αμπέλου και Ποτών, δύο (2) Εκλεκτορικά Σώματα, τακτικό μέλος, το οποίο είχε αποχωρήσει από την Υπηρεσία του λόγω συνταξιοδότησης ήδη από την 31.8.2018, να αναπληρωθεί από άλλο μη κωλυόμενο αναπληρωματικό μέλος ή θα πρέπει να συνεδριάσει εκ νέου η Συνέλευση του Τμήματος για τον ορισμό του ελλείποντος τακτικού μέλους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η συγκρότηση των δύο (2) Εκλεκτορικών Σωμάτων, στα οποία ορίζεται με απόφαση της Συνέλευσης ειδικής σύνθεσης του Τμήματος Επιστημών Οίνου, Αμπέλου και Ποτών ως τακτικός εκλέκτορας ήδη συνταξιοδοτηθέν μέλος Δ.Ε.Π., είναι εξ αρχής μη νόμιμη, και ως εκ τούτου, μη χωρούσης αναπλήρωσης, θα πρέπει να συνεδριάσει εκ νέου η Συνέλευση του Τμήματος προκειμένου να συμπληρωθούν τα Εκλεκτορικά Σώματα κατά το μέλος που εκλείπει.
ΕΣ/ΤΜ.4/7/2017
Προμήθεια υλικών – ανταλλακτικών:Αίτηση ανάκλησης της 134/2016 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο IV Τμήμα.(...) Με τα δεδομένα αυτά, σε ό,τι αφορά το υπ΄αριθμ. 44/2016 χρηματικό ένταλμα, το Τμήμα κρίνει ότι μετά την προσκόμιση ενώπιόν του, της ως άνω σύμβασης εκχώρησης απαίτησης μεταξύ της προμηθεύτριας εταιρείας «...» και της «......» δεν συντρέχει ο τρίτος λόγος μη νομιμότητας, που διαπιστώθηκε με την πράξη του Κλιμακίου ως προς το δικαιούχο πρόσωπο της επίμαχης απαίτησης. Κατά τα λοιπά όμως, το Τμήμα διαπιστώνει ότι δεν συντρέχει λόγος να αποστεί από τις κρίσεις που διατύπωσε το Κλιμάκιο. Ειδικότερα, η τριμελής επιτροπή διενέργειας του διαγωνισμού, δεν είχε νόμιμη σύνθεση, καθώς κατά τις επίμαχες συνεδριάσεις της δεν συμμετείχε το τακτικό μέλος αυτής (….), ούτε το αναπληρωματικό μέλος αυτού (….) και ως εκ τούτου η Επιτροπή δεν είχε απαρτία. Η παρουσία δε ως μέλους της επιτροπής αυτής του …δεν κατέστησε νόμιμη τη σύνθεσή της, αφού ο τελευταίος δεν είχε ορισθεί ούτε ως τακτικό ούτε ως αναπληρωματικό μέλος της. Συνεπώς, η γνωμοδότηση που συντάχθηκε από την επιτροπή είναι μη νόμιμη, καθώς και η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, η οποία εκδόθηκε επί τη βάσει της γνωμοδότησης αυτής. Εξάλλου, ο ισχυρισμός του αιτούντος ότι εν προκειμένω ουδεμία σημασία θα μπορούσε να έχει στο αποτέλεσμα του διαγωνισμού η μη νόμιμη σύνθεση της επιτροπής, καθώς αυτή όφειλε κατά δεσμία αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει υπέρ της κατακύρωσης του αποτελέσματος του διαγωνισμού σε όποιον πρόσφερε τη χαμηλότερη τιμή και ως εκ τούτου στις προαναφερόμενες εταιρείες στις οποίες εν τέλει κατακυρώθηκαν τα είδη του διαγωνισμού, καθώς αυτές ήταν και οι μόνες που είχαν υποβάλει προσφορές για το κάθε είδος, πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος. Και τούτο διότι, σε αντίθεση με όσα υποστηρίζονται, η εν λόγω επιτροπή δεν όφειλε άνευ άλλου τινός να κατακυρώσει στις μοναδικές ως άνω προσφέρουσες εταιρείες το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, αλλά άσκησε την αρμοδιότητά της, προβαίνοντας σε έλεγχο δικαιολογητικών, σε έλεγχο συμφωνίας των τεχνικών προσφορών με τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης και ηδύνατο επί τη βάσει συγκριτικών στοιχείων τιμών είτε από προηγούμενους διαγωνισμούς, είτε από την αγορά εν γένει, που να επιβεβαιώνονται με παραστατικά, να εισηγηθεί ή να αρνηθεί την κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού στις ως άνω μοναδικές υποψήφιες εταιρείες, αιτιολογώντας ειδικώς τον συμφέροντα ή μη χαρακτήρα των μοναδικών αυτών προσφορών στο πλαίσιο του συστήματος, κατά το οποίο κριτήριο κατακύρωσης είναι αυτό της χαμηλότερης τιμής, ενόψει των αρχών της διαφάνειας και της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης (βλ. άρθρο 21 περ. η του π.δ. 118/2007). Τέλος, όπως ορθώς κρίθηκε με την πράξη της οποίας ζητείται η ανάκληση, η 18/19.5.2015 απόφαση κατακύρωσης, η οποία αναρτήθηκε στο διαδίκτυο «Πρόγραμμα διαύγεια» στις 23.8.2015, δεν μπορούσε, πριν από την ημερομηνία αυτή, να αναπτύξει τα αποτελέσματά της και συνεπώς, μη νομίμως υπεγράφησαν και εκτελέστηκαν οι επίμαχες συμβάσεις προμήθειας πριν από την ανάρτηση αυτή. Εξάλλου, ο ισχυρισμός του αιτούντος, ότι δεν έγινε εγκαίρως η σχετική ανάρτηση λόγω φόρτου εργασίας και ότι σε κάθε περίπτωση έγινε έστω εκ των υστέρων με συνέπεια την αναδρομική θεραπεία της ως άνω παράλειψης, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, δοθέντος ότι οι αναρτητέες στο διαδίκτυο «Πρόγραμμα Διαύγεια» πράξεις, όπως η επίμαχη απόφαση ισχύουν κατά ρητή νομοθετική πρόβλεψη, από την ανάρτησή τους. (...)Απορρίπτει την αίτηση.
ΝΣΚ/269/2019
Αν μέλος της Ειδικής Επταμελούς Επιτροπής, η οποία έχει συγκροτηθεί, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 4009/2011, ως ίσχυαν, πριν αντικατασταθούν με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 70 του ν. 4386/2016, για το οποίο έχει γίνει δεκτή αίτηση εξαίρεσής του, αναπληρώνεται.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μέλος της Ειδικής Επταμελούς Επιτροπής, η οποία έχει συγκροτηθεί, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 4009/2011, ως ίσχυαν, πριν αντικατασταθούν με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 70 του ν. 4386/2016 και για το οποίο έχει γίνει δεκτή αίτηση εξαίρεσής του, κωλύεται να συμμετέχει στην ανωτέρω Επιτροπή και αναπληρώνεται από το αντίστοιχο αναπληρωματικό μέλος.