×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/367/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ιατροί και οδοντίατροι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Εκλογή τους ως αιρετών στους Δήμους – Υποχρεωτική άδεια άνευ αποδοχών ή κατόπιν αιτήσεώς τους – Δυνατότητα παράλληλης παροχής υπηρεσιών στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με αμοιβή και λήψης της αντιμισθίας της αιρετής θέσης τους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι υπηρετούντες γιατροί – οδοντίατροι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, οι οποίοι εκλέγονται δήμαρχοι, αντιδήμαρχοι, πρόεδροι δημοτικών συμβουλίων, καθώς και οι πρόεδροι των συνδέσμων, λαμβάνουν είτε υποχρεωτικά άδεια άνευ αποδοχών κατά τη διάρκεια της θητείας τους από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, είτε εάν υποβάλλουν σχετική αίτηση, κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 93 παρ.1 και 2 του Ν 3852/2010, όπως ισχύει σήμερα. Τα ανωτέρω πρόσωπα, τα οποία έχουν δικαίωμα επιλογής, εάν δεν υποβάλλουν αίτηση ή εάν η Διοίκηση δεν τους χορηγήσει την σχετική άδεια άνευ αποδοχών, επιλέγουν είτε την αντιμισθία της αιρετής θέσης τους είτε το μισθό της θέσης τους στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Όσοι από τους προαναφερθέντες έχουν λάβει την ειδική άδεια άνευ αποδοχών από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, μετά από αίτησή τους, μπορούν με νέα αίτησή τους να κάνουν διακοπή της άνω άδειας, ενώ εάν είχαν υποβάλει την αρχική αίτηση πριν επέλθει η τροποποίηση του άρθρου 93 του Ν 3852/2010 από τη διάταξη του άρθρου 58 παρ.1 του Ν 3966/2011 και εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις ασκήσεως του δικαιώματος επιλογής, οπότε μπορούν να παρέχουν στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ τις υπηρεσίες τους και να αμείβονται από αυτό ταυτόχρονα με την αντιμισθία της αιρετής θέσης τους. Η Υπηρεσία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ έχει διακριτική ευχέρεια και δεν υποχρεούται να κάνει δεκτό το αίτημά τους αυτό, σταθμίζοντας εκάστοτε τις ειδικές περιστάσεις και συνθήκες που επικρατούν.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/388/2009

Συμμόρφωση Διοικήσεως. Διευκολύνσεις υπαλλήλων μητέρων του μόνιμου ιατρικού και οδοντιατρικού προσωπικού του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με οικογενειακές υποχρεώσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι μόνιμοι ιατροί και οδοντίατροι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, οι οποίοι είναι μόνιμοι υπάλληλοι του Ιδρύματος, δεν υπάγονται στον Υπαλληλικό Κώδικα κατά ρητή πρόβλεψη του νόμου και απασχολούνται με ωράριο ίσο με το μειωμένο ωράριο δημοσίου υπαλλήλου γονέα με ανήλικο παιδί, δεν δικαιούνται τις διευκολύνσεις ανατροφής τέκνου που προβλέπει η διάταξη του άρθρου 53 παρ. 2 αυτού. Το αυτό ισχύει και για τους ιατρούς του ΝΔ 1204/1972. Η Διοίκηση δεν έχει υποχρέωση γενικής εφαρμογής αποφάσεως του Σ.τ.Ε., με την οποία ακυρώθηκε η παράλειψη του Ιδρύματος να χορηγήσει εννεάμηνη άδεια ανατροφής τέκνου σε μόνιμη ιατρό του Ιδρύματος.


ΝΣΚ/80/2017

Δυνατότητα εφαρμογής στον ΕΦΚΑ, ως καθολικό διάδοχο του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ (και των λοιπών εντασσομένων Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης), διάταξης του ν. 4310/2014, που προβλέπει ότι το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ διενεργεί διαγωνισμούς, κατά παρέκκλιση των διατάξεων των ν. 2503/1997 και 3852/2010, για την κάλυψη των αναγκών σε πετρέλαιο θέρμανσης των κτιρίων του στο σύνολο της Επικρατείας που στεγάζονται υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, είτε αυτοτελώς είτε συστεγάζονται με άλλες υπηρεσίες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το άρθρο 55 παρ. 6Δ του ν. 4310/2014, που προβλέπει τη δυνατότητα των υπηρεσιών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να διενεργούν διαγωνισμούς για την κάλυψη των αναγκών σε πετρέλαιο θέρμανσης των κτιρίων που στεγάζουν, είτε αυτοτελώς είτε συστεγαζόμενες με άλλους φορείς, τις υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, στο σύνολο της επικράτειας, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του ν. 2503/1997 και 3852/2010 (οι οποίες ορίζουν ότι τα ν.π.δ.δ. διενεργούν τους διαγωνισμούς τους για την προμήθεια πετρελαιοειδών μέσω των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων και ήδη των περιφερειών), έχει εφαρμογή στον Ε.Φ.Κ.Α. (ως καθολικό διάδοχο των εντασσομένων φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, στον οποίον περιήλθε αυτοδίκαια και η ακίνητη περιουσία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ), καθόσον αυτός υπεισήλθε και στα πάσης φύσεως δικαιώματα και υποχρεώσεις των εντασσόμενων φορέων.


ΝΣΚ/77/2012

Απαιτήσεις του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από ασφαλιστικές εταιρείες σε τροχαία ατυχήματα όταν υπαίτιος είναι ο οδηγός- ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου και ανακαλείται η άδεια λειτουργίας της ασφαλιστικής εταιρείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, το οποίο προϋποθέτει την ύπαρξη υγιούς οικονομίας και φερέγγυων ασφαλιστικών επιχειρήσεων, νομιμοποιείται όταν ανακληθεί η άδεια λειτουργίας της ασφαλιστικής εταιρείας του αυτοκινήτου να διεκδικήσει μόνον από τον υπαίτιο οδηγό- ιδιοκτήτη αναγωγικώς τις απαιτήσεις του από ιατροφαρμακευτική περίθαλψη που παρέσχε στον παθόντα που τραυματίσθηκε κ.λπ. από το τροχαίο ατύχημα. Αντίθετα, δεν νομιμοποιείται το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να ασκήσει για το λόγο αυτό αγωγή κατά του Επικουρικού Κεφαλαίου, το οποίο απαλλάσσεται και δεν νομιμοποιείται παθητικά. 2) Αποτέλεσμα του ως άνω ισχύοντος νομικού πλαισίου είναι οι υπαίτιοι οδηγοί που κατέβαλαν ανελλιπώς τα ασφάλιστρα, είτε με απλή είτε με μικτή ασφάλιση, στην ασφαλιστική εταιρεία που ανακλήθηκε η άδεια λειτουργίας της, να μη μπορούν λόγω οικονομικής τους αδυναμίας να συμμορφωθούν με τη δικαστική απόφαση που θα εκδοθεί όταν τα ποσά είναι υπέρογκα, ώστε να καλύψουν τις απαιτήσεις του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και να επίκεινται σε βάρος τους οικονομικές κυρώσεις, ενώ ήταν καλυμμένοι ασφαλιστικά και δεν υπείχαν ευθύνη. Το πρόβλημα αυτό θα μπορούσε να αντιμετωπισθεί με νομοθετική ρύθμιση, προς άρση της κοινωνικής αδικίας, ύστερα από επισταμένη μελέτη του ισχύοντος νομικού πλαισίου και την εναρμόνισή του με το Κοινοτικό Δίκαιο και τις υφιστάμενες Οδηγίες της Ε.Ο.Κ.


ΝΣΚ/262/2012

Άρνηση απόδοσης στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δικτυακού εξοπλισμού από τα πρώην Νοσοκομεία ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, που εντάχθηκαν κατ’ άρθρο 32 του Ν. 3918/2011 στο Ε.Σ.Υ. και λειτουργούν μετά την ένταξή τους ως παραρτήματα των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. – Τηρητέα πορεία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Τα πρώην Νοσοκομεία ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που εντάχθηκαν κατ’ άρθρο 32 του Ν. 3918/2011 στο Ε.Σ.Υ. και λειτουργούν μετά την ένταξή τους ως παραρτήματα των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. (φορείς υποδοχής), δεν αποτελούν πλέον υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ αλλά του Ε.Σ.Υ., δηλ. του Δημοσίου. Ο δικτυακός εξοπλισμός της εταιρείας VODAFONE A.E., που είχε διατεθεί στα νοσοκομεία αυτά, είχε δηλ. διατεθεί στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δυνάμει της έννομης σχέσης που απορρέει από την ανωτέρω υπ’ αριθμ. ΦΠ430/08/13-07-2009 σύμβαση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με την εταιρεία VODAFONE A.E., δεν περιήλθε ποτέ στην κυριότητα των Νοσοκομείων αυτών, διότι το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, είχε επί του ως άνω δικτυακού εξοπλισμού μόνο την χρήση (δηλ. την κατοχή) δυνάμει εννόμου σχέσεως, δηλ. της πιο πάνω σύμβασης προμήθειας. Επομένως η άρνηση των ανωτέρω Νοσοκομείων ν’ αποδώσουν τον ως άνω δικτυακό εξοπλισμό στην εταιρεία VODAFONE A.E. δεν έχει νόμιμη βάση και μπορεί να εκθέσει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ σε αποζημίωση της ως άνω εταιρείας. Γι’ αυτό προς προστασία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ επιβάλλεται να διεξαχθεί κάθε διοικητική προσπάθεια είτε με την διοίκηση των φορέων υποδοχής των Νοσοκομείων ΙΚΑ-ΕΤΑΜ είτε με την προϊσταμένη τους αρχή, για την άμεση διοικητική επίλυση της ανωτέρω διαφοράς και την επιστροφή του δικτυακού εξοπλισμού. Εν πάση δε περιπτώσει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ έχει το δικαίωμα ως κάτοχος του δικτυακού εξοπλισμού δυνάμει εννόμου σχέσεως να προσφύγει στην διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων, καθώς και να ασκήσει την δέουσα αγωγή νομής κατ’ άρθρο 997 Α.Κ. για την δικαστική επίλυση της ανωτέρω διαφοράς, με επιφύλαξη αποζημίωσής του, λόγω αδικοπραξίας σε βάρος του από τα ως άνω Νοσοκομεία, εάν εκτεθεί σε αξίωση αποζημίωσης της ως άνω εταιρείας. (ομοφ.) 2) Το αίτημα των ανωτέρω Νοσοκομείων να τους χορηγηθεί αντίγραφο της ανωτέρω αναφερθείσης σύμβασης προμήθειας είναι νόμιμο, κατ’ άρθρο 5 του Ν. 2690/1999 και πρέπει να ικανοποιηθεί, η δε σχετική δαπάνη αναπαραγωγής της σύμβασης θα βαρύνει κατά την παρ.4 εδ.β’ του άρθρου 5 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας τα αιτούντα Νοσοκομεία. (ομοφ.)


ΝΣΚ/257/2010

ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Απόδοση ή μη Αριθμού Μητρώου Ασφαλισμένου (ΑΜΑ) σε αλλοδαπούς άνευ αδείας παραμονής στη χώρα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι Υπηρεσίες Μητρώου των Υποκαταστημάτων ΙΚΑ-ΕΤΑΜ μπορούν να αποδίδουν Αριθμό Μητρώου Ασφαλισμένου (Α.Μ.Α.) στους αλλοδαπούς, οι οποίοι απασχολούνται χωρίς άδεια παραμονής στη χώρα, σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 51 παρ. 1 και 3 του Ν 2910/2001 και του άρθρου 84 παρ. 1 και 3 του Ν 3386/2005, εφόσον εισήλθαν και διαμένουν νόμιμα στην Ελλάδα, γεγονός που αποδεικνύουν με οποιονδήποτε, από τους οριζόμενους στις εν λόγω διατάξεις, τρόπους.


ΝΣΚ/308/2008

Άδεια άνευ αποδοχών δημοσίου υπαλλήλου.Η άδεια άνευ αποδοχών δημοσίου υπαλλήλου πέραν του μηνός ανά ημερολογιακό έτος δεν υπολογίζεται για τη βαθμολογική και τη μισθολογική του εξέλιξη.

ΝΣΚ/228/2012

Διάθεση ή μη ποσότητας χάρτη λευκού γραφής από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ προς το Υπουργείο Εσωτερικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Νομικώς υφίσταται η δυνατότητα διάθεσης μέρους ή και όλης της ποσότητας χάρτη λευκού γραφής από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ προς το Υπουργείο Εσωτερικών, ο οποίος παραμένει αποθηκευμένος σε εγκαταστάσεις του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, επειδή παρουσιάζεται χαμηλή απορροφητικότητα και κινδυνεύει να αλλοιωθεί, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί άμεσα για την εκτύπωση ψηφοδελτίων, ενόψει των εθνικών εκλογών της 6-5-2012. Η διάθεση αυτή, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, μπορεί να λάβει χώραν υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις: 1) Να υπάρξει σύμφωνη γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, 2) Να ληφθεί σχετική απόφαση του Υπουργού των Οικονομικών, 3) Η διάθεση μπορεί να γίνει μόνο επ’ ανταλλάγματι, αφού η άνευ ανταλλάγματος διάθεση συνιστά δωρεά, η οποία απαγορεύεται για το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, 4) Ο προσδιορισμός του ύψους του ανταλλάγματος, ήτοι του τιμήματος διάθεσης πρέπει να είναι εύλογος, σταθμίζοντας τα συμφέροντα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και του Ελληνικού Δημοσίου και εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, 5) Ομοίως, εναπόκειται στην κρίση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, σταθμίζοντας τα εκατέρωθεν συμφέροντα, εάν η διάθεση θα αφορά μέρος ή όλη την ποσότητα χάρτη λευκού γραφής.


ΝΣΚ/387/2011

Ασφαλισμένοι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ αιμοκαθαιρόμενοι – Απόδοση δαπάνης νοσηλείων και υλικών θεραπείας – Ανάκληση της άδειας λειτουργίας του Νεφρολογικού Ινστιτούτου που τους περιέθαλψε.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι νόμιμο το αίτημα ασφαλισμένων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, οι οποίοι υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση, διότι είναι ευθέως δικαιούχοι έκτακτης περίθαλψης, κατά τους Κανονισμούς Ασθένειας και Νοσοκομειακής Περίθαλψης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, προκειμένου να τους αποδοθεί η δαπάνη νοσηλείων και υλικών θεραπείας, (βελόνες, φίλτρα, κ.ο.κ.), που αντιστοιχεί στους μήνες Δεκέμβριο 2010 και Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2011, την οποία είχε αναλάβει να εισπράξει, δυνάμει συμβολαιογραφικών πληρεξουσίων, η επιχείρηση που τους περιέθαλψε, αλλά ανακλήθηκε μεταγενέστερα η άδεια λειτουργίας της. (ομοφ.)


ΝΣΚ/172/2010

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Συμμόρφωση Διοικήσεως προς ακυρωτική δικαστική απόφαση – Επανένταξη υπαλλήλων στα μισθολογικά κλιμάκια των νόμων 2470/1997 και 3205/2003 – Καταβολή αναδρομικών αποδοχών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Συμμορφούμενον προς την (ακυρωτικήν) υπ’ αριθμ. 241/2009 απόφασιν του διοικητικού εφετείου Αθηνών το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ υποχρεούται να καταβάλη (αναδρομικώς) εις τους υπαλλήλους του ερωτήματος την διαφοράν των αποδοχών των, η οποία προκύπτει από την α) αναδρομικήν ένταξιν και β) μισθολογικήν αυτών προαγωγήν από του χρονικού σημείου (11-10-2002) εκδόσεως της υπό του διοικητικού εφετείου Αθηνών ακυρωθείσης υπ’ αριθμ. Μ07/49/11-10-2002 αρνητικής απαντήσεως του προϊσταμένου διευθύνσεως διοικητικού προσωπικού του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.


ΝΣΚ/353/2011

Υλοποίηση διαγωνισμών προμήθειας ειδών ή παροχής υπηρεσιών Νοσοκομείων και Μονάδων Υγείας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ενόψει της ένταξης αυτών στο ΕΣΥ και στην θέσπιση του νέου φορέα Ε.Ο.Π.Υ.Υ. αντίστοιχα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Νομιμοποιείται η Διεύθυνση Προμηθειών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να αποστείλει στους φορείς υποδοχής και εφόσον οι ίδιοι συμφωνούν τους διαγωνισμούς προμήθειας διαφόρων ειδών ή παροχής υπηρεσιών που βρίσκονται σε εξέλιξη και δεν έχει προκύψει αποτέλεσμα έως την ένταξή τους. Ασφαλής τρόπος θα ήταν και η νομοθετική ρύθμιση του ζητήματος που έχει ανακύψει είτε με Κοινή Υπουργική Απόφαση, είτε αυτοτελώς δια νόμου ή Προεδρικού Διατάγματος.