ΝΣΚ/379/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δημοσίευση, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 10 παρ.12 του ν. 3051/2002, μη δημοσιευθείσας αρχικώς απόφασης διορισμού δημοτικού υπαλλήλου, χωρίς να προσδίδεται αναδρομικότητα του διορισμού – Ανάκληση ή όχι αυτής ως μη νόμιμης. Απόφαση διορισμού υπαλλήλου του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού, εκδοθείσα κατ’ εφαρμογή του άρθρου 10 παρ.12 του ν. 3051/2002 και μη προβλέπουσα αναδρομικότητα του διορισμού, δύναται να ανακληθεί, ως μη νόμιμη, με νέα, αναδρομικής ισχύος, δημοσιευτέα μαζί με τη σχετική περίληψη κατά τις κείμενες διατάξεις. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/45/2017
Δυνατότητα έκδοσης πράξεως διορισμού δημοτικών υπαλλήλων, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 10 παρ. 12 του ν. 3051/2002.(...) Στην περίπτωση των δημοτικών υπαλλήλων Ι.Ε και Ν.Δ. του Δήμου Θήρας, οι οποίοι ορκίστηκαν και ανέλαβαν υπηρεσία χωρίς να εκδοθεί και δημοσιευθεί η σχετική απόφαση διορισμού τους, είναι δυνατή, κατ' ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 10 παρ. 12 του ν. 3051/2002, η έκδοση των ατομικών πράξεων διορισμού αυτών και η δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με αναδρομική ισχύ από την ημερομηνία της αρχικής προσλήψεώς τους με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, αφού προηγουμένως προσκομισθούν όλα τα απαραίτητα για τον διορισμό τους δικαιολογητικά (ομοφ).
ΝΣΚ/255/2016
Διορισμός υπαλλήλου σε παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή (νήσο Λέρο), με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας, σύμφωνα με τις ευεργετικές διατάξεις του άρθρου 10 της παρ. 14 του ν. 3051/2002. Δυνατότητα μετάταξης ή απόσπασης λόγω προβλημάτων υγείας, τα οποία δεν αντιμετωπίζονται στη νήσο Λέρο.(...)Υπάλληλος που διορίζεται, μετατάσσεται ή μεταφέρεται σε παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας, κάνοντας χρήση των ευεργετικών διατάξεων του άρθρου 10 παρ. 14 του ν. 3051/2002, υποχρεούται να παραμείνει στη θέση που διορίστηκε μέχρι να συμπληρωθεί η προβλεπόμενη δεκαετία. Κατ’ εξαίρεση, μπορεί να αποσπαστεί, μετατεθεί ή μεταταχθεί, προ της παρόδου της δεκαετίας, όταν συντρέχει στο πρόσωπό του κάποια από τις ρητά προσδιοριζόμενες στο νόμο εξαιρέσεις, αλλά και εξαιρετικά σοβαρός λόγος υγείας, όπως δυσίατο νόσημα (εκ των αναφερομένων στην απόφαση Υ1/Γ.Π./οικ.16884/2001 του Υπουργού Υγείας Πρόνοιας), το οποίο παρουσιάστηκε ή διαπιστώθηκε για πρώτη φορά μετά τον διορισμό του υπαλλήλου και δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί στην περιοχή που υπηρετεί ο υπάλληλος, ούτε και με χρήση των προβλεπόμενων στον Υπαλληλικό Κώδικα αναρρωτικών αδειών. Η ικανοποίηση του αιτήματος μετάθεσης, μετάταξης ή απόσπασης για εξαιρετικά σοβαρούς λόγους υγείας, δεν αναιρεί την υποχρέωση του υπαλλήλου να συμπληρώσει τη δεκαετία, εάν και όταν αρθούν οι λόγοι αυτοί. (ομόφωνα)
ΝΣΚ/645/2004
Μετά την ισχύ του Ν 3051/2002, δεν επιτρέπεται η απόσπαση, με βάση τη διάταξη του άρθρου 21 του Ν 2946/2001, υπαλλήλων του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α., οι οποίοι δεσμεύθηκαν, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 14, 17 και 18 του Ν 2190/1994, να υπηρετήσουν στις Υπηρεσίες ή τις περιοχές, που διορίσθηκαν, για ορισμένο χρόνο. Η απαγόρευση της απόσπασης ισχύει τόσο γι’ αυτούς που διορίσθηκαν μετά, όσο και γι’ αυτούς που διορίσθηκαν πριν την δημοσίευση του Ν 3051/2002.
ΝΣΚ/57/2012
Δυνατότητα ή μη απόσπασης υπαλλήλου του Υπουργείου Οικονομικών σε υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατ’ εφαρμογήν των διατάξεων του άρθρου 7 του Ν.3320/2005.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατή η απόσπαση υπαλλήλου του Υπουργείου Οικονομικών - Σ.Δ.Ο.Ε. Π.Δ. Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης ως εθνικού εμπειρογνώμονα σε υπηρεσία (Γενική Διεύθυνση Εμπορίου) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατ’ εφαρμογήν των διατάξεων του άρθρου 7 του Ν.3320/2005, διότι, ο υπάλληλος αυτός, υποχρεούται να παραμείνει στη θέση διορισμού του σε υπηρεσία παραμεθόριας περιοχής τουλάχιστον για μία δεκαετία από το διορισμό του και να αναμείνει την παρέλευση του προβλεπόμενου χρόνου, για τον οποίο δεσμεύτηκε να παραμείνει στην περιοχή που υπηρετεί, επειδή έλαβε επιδότηση αγοράς ή ανέγερσης κατοικίας σε αυτήν, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.14 του άρθρου 10 του Ν.3051/2002 και του άρθρου 10 του Ν. 3320/2005 αντίστοιχα. (ομοφ.)
ΝΣΚ/4/2007
Μη κατάργηση του ορίου ηλικίας και προϋπηρεσίας για μετατάξεις προσωπικού στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών.Η διάταξη της παρ.11 του άρθρου 10 του Ν 3051/2002, καθ’ ο μέρος κατήργησε τα θεσπισθέντα «όρια ηλικίας διορισμού» στο Δημόσιο, είναι στενώς ερμηνευτέα και δεν κατήργησε τις διατάξεις της παρ.33 του άρθρου 9 του Ν 2266/1994, με τις οποίες έχει τεθεί περιορισμός τόσο του ορίου ηλικίας όσο και της προϋπηρεσίας για τις μετατάξεις προσωπικού στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών.
ΝΣΚ/16/2012
Κατοχή προσωποπαγούς θέσης Προϊσταμένης Διεύθυνσης, με βάση τη διάταξη του άρθρου 22 παρ.7 του Ν.3051/2002 – Διαπιστωτική πράξη αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής της σχέσης – Αποτύπωση της υπηρεσιακής της κατάστασης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στη διαπιστωτική πράξη αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης της περί ης το ερώτημα υπαλλήλου, πρέπει να αναφερθεί και η υπ’ αυτής κατοχή προσωποπαγούς θέσης Προϊσταμένης Διεύθυνσης, με βάση τη διάταξη του άρθρου 22 παρ.7 του Ν.3051/2002. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/375/2014
Αναδρομικότητα ή μη διορισμού μέλους Δ.Ε.Π., εκλεγέντος, κατόπιν αναπομπής από τον Πρύτανη, ως νομικά πλημμελούς, της αρχικής του εκλογής, και δικαίωμα λήψης ή μη αναδρομικών αποδοχών.
ΝΣΚ/159/2017
Μη υποχρέωση της Υπηρεσίας να προσδώσει αναδρομικότητα στις πράξεις διορισμού των υπαλλήλων που διορίστηκαν κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 5 του ν. 3320/2005 και δεν προσέφυγαν ή προσέφυγαν ανεπιτυχώς κατά των σχετικών πράξεων διορισμού τους.Η Υπηρεσία δεν υποχρεούται να προσδώσει αναδρομικότητα στις πράξεις διορισμού των υπαλλήλων που διορίστηκαν κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 5 του ν. 3320/2005 και δεν προσέφυγαν ή προσέφυγαν ανεπιτυχώς κατά των σχετικών πράξεων διορισμού τους κατά το μέρος που δεν περιελήφθη στις πράξεις αυτές ρήτρα αναδρομής.
ΔΟΛΚΕΠ/2419/2008
“Διαδικασία αντικατάστασης υπαλλήλων των ΚΕΠ σε περίπτωση παραίτησης ή μη αποδοχής διορισμού ή κωλύματος διορισμού“.
ΝΣΚ/31/2016
Συμμόρφωση της Διοίκησης με δικαστική απόφαση – Αναδρομικότητα διορισμού υπαλλήλου – Επιρροή απόφασης κατανομής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε περίπτωση ακύρωσης διοικητικής πράξης με δικαστική απόφαση, η Διοίκηση έχει υποχρέωση, στο πλαίσιο της συμμόρφωσης, να προβεί σε διορισμό του υπαλλήλου αναδρομικά, ανατρέχοντας στο χρόνο έκδοσης της διοικητικής πράξης που ακυρώθηκε, χωρίς να ασκεί οποιαδήποτε επίδραση ο χρόνος δημοσίευσης της απόφασης κατανομής που εκδόθηκε για το συγκεκριμένο υπάλληλο (ομοφ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ