×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/256/2008

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Υπαγωγή των εισφορών εξαγοράς του χρόνου στρατιωτικής θητείας ή ασφαλιστικής προϋπηρεσίας, στη ρύθμιση της διατάξεως του άρθρου 8 παρ.1 περ.β’ του Ν 2238/1994.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι καταβαλλόμενες από φορολογούμενο στο Αλληλοβοηθητικό Ταμείο Πρόνοιας Προσωπικού ΑΕΕΓΑ «Η ΕΘΝΙΚΗ», νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, εισφορές, με σκοπό την εξαγορά του χρόνου της στρατιωτικής θητείας για διάστημα μέχρι τριών ετών ή της ασφαλιστικής προϋπηρεσίας, εκπίπτουν από το συνολικό εισόδημα του φορολογουμένου.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/79/2012

ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Αναγνώριση ή μη χρόνου στρατιωτικής θητείας Ελλήνων ομογενών σε αλλοδαπές Ένοπλες Δυνάμεις, ως συντάξιμης με εξαγορά – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Θα πρέπει να λάβει χώραν νομοθετική ρύθμιση για να αντικατασταθεί το πιστοποιητικό τύπου Α΄ από την Ελληνική Στρατολογία με αντίστοιχο πιστοποιητικό αλλοδαπής χώρας, μαζί με έγγραφο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελλάδος, από το οποίο να εμφαίνεται ότι ο χρόνος στρατιωτικής θητείας στις αλλοδαπές Ένοπλες Δυνάμεις οποιασδήποτε χώρας Ελλήνων ομογενών, που έχουν υπερβεί το 45ο έτος της ηλικίας τους, υπερβαίνει ή είναι ίσος με την θητεία στην Ελλάδα ώστε να αναγνωρισθεί ο χρόνος της στρατιωτικής θητείας ως συντάξιμη υπηρεσία κατόπιν εξαγοράς από το ΙΚΑ ΕΤΑΜ με την προβλεπόμενη διαδικασία. Η νομοθετική αυτή ρύθμιση για να επιτευχθεί, κατά τα προαναφερθέντα, μπορεί να είναι είτε αυτοτελής, είτε να χωρήσει κατόπιν τροποποιήσεως των διατάξεων του άρθρου 56 του Ν. 3421/2005, είτε στα πλαίσια διακρατικής συμφωνίας, με σύναψη διεθνούς συμβάσεως που θα κυρωθεί με νόμο, όπως έχει ήδη συμβεί σε ανάλογες παρεμφερείς περιπτώσεις.


Ν 1358/1983

Αναγνώριση και εξαγορά του χρόνου της στρατιωτικής υπηρεσίας των ασφαλισμένων των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης, αρμοδιότητας του Υπουργείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων και άλλες διατάξεις.


ΝΣΚ/385/2014

Αναγνώριση προϋπηρεσίας στο Δημόσιο με εξαγορά.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Υπάλληλοι του Δημοσίου οι οποίοι διορίσθηκαν πριν την 1-1-1983 και εξήλθαν από την Υπηρεσία χωρίς να θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα, δύνανται να αναγνωρίσουν το χρόνο της δημόσιας υπηρεσίας τους ως χρόνο ασφάλισης, σε ασφαλιστικούς οργανισμούς, κατόπιν εξαγοράς. Ο χρόνος παροχής υπηρεσίας με σύμβαση έργου δεν συνυπολογίζεται, εκτός αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 8 παρ.6 του Ν. 1813/1988. Για τον υπολογισμό της εισφοράς εξαγοράς δεν θα υπολογισθεί το κίνητρο απόδοσης και η προσωπική διαφορά. Η απαίτηση του ασφαλισμένου για αναγνώριση του χρόνου υπηρεσίας του στο Δημόσιο δεν υπόκειται σε παραγραφή.


ΝΣΚ/186/2013

Αυτεπάγγελτος συμψηφισμός ή μη, κατά τις διατάξεις του άρθρου 83 του Κ.Ε.Δ.Ε., ασφαλιστικών εισφορών υπέρ Ι.Κ.Α. με οφειλές του Ιδρύματος προς το Δημόσιο – Περιπτώσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν χωρεί αυτεπάγγελτος συμψηφισμός, κατά τις διατάξεις του άρθρου 83 του Κ.Ε.Δ.Ε., στις περιπτώσεις: α) απόδοσης από τη Δ.Ο.Υ. προς το Ι.Κ.Α. εισπραχθέντων υπέρ του Ι.Κ.Α. ασφαλιστικών εισφορών, με οφειλές αυτού προς το Δημόσιο, β) πληρωμής από τη Δ.Ο.Υ. ποσού με Χ.Ε.Π., με δικαιούχο το Ι.Κ.Α., για εξαγορά, ως προϋπηρεσίας, του χρόνου στρατιωτικής θητείας του ασφαλισμένου, με οφειλές του Ι.Κ.Α. προς το Δημόσιο και γ) εξόφλησης από τη Δ.Ο.Υ. Χ.Ε.Π. σε τρίτο δικαιούχο (όχι το Ι.Κ.Α.), για την οποία προσκομίστηκε ασφαλιστική ενημερότητα του δικαιούχου, με παρακράτηση ποσού υπέρ του Ι.Κ.Α., με οφειλές του Ι.Κ.Α. προς το Δημόσιο. (ομοφ.)


ΝΣΚ/29/2004

Αιτήσεις για εξαγορά χρόνου υπηρεσίας από ναυτικούς, προς θεμελίωση δικαιώματος επικουρικής συντάξεως από τον Κλάδο Επικουρικής Ασφαλίσεως Ναυτικών (ΚΕΑΝ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η υποβολή – και μόνον – αιτήσεως προς εξαγορά χρόνου υπηρεσίας από ναυτικούς, σε περίπτωση μη καταβολής των εισφορών τουλάχιστον μιας πενταετίας, ουδεμία συνέπεια συνεπάγεται. Οι αιτήσεις εξαγοράς χρόνου υπηρεσίας, που υποβάλλονται σήμερα από ασφαλισμένους, οι οποίοι δεν έχουν καταβάλει ολοσχερώς τις εισφορές της πενταετίας και είχαν υποβάλει, στο παρελθόν, άλλη σχετική αίτηση, θα εξετάζονται σύμφωνα με τις διατάξεις της 2311.1/18/89/27-2-89 αποφάσεως του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας.


ΝΣΚ/114/2008

Υποχρεωτικός ή μη συνυπολογισμός του χρόνου της στρατιωτικής θητείας για τον υπολογισμό της 35ετούς πραγματικής υπηρεσίας για την αποστρατεία Αξιωματικού Λ.Σ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Πρόεδρος: Γ. Πουλάκος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Ν. Μουκαζής, Πάρεδρος Κατά τη μία γνώμη υπάρχει κενό στο νόμο και ως εκ τούτου εφαρμόζονται αναλογικά οι ισχύουσες για τους Αξιωματικούς των Ε.Δ. διατάξεις του Ν 2439/1996. Συνεπώς δεν είναι υποχρεωτική η προσμέτρηση του χρόνου της στρατιωτικής θητείας για τον υπολογισμό της πραγματικής 35ετίας. Κατά την άλλη γνώμη ο διανυθείς στις Ένοπλες Δυνάμεις, προς εκπλήρωση στρατιωτικών υποχρεώσεων κληρωτών και εφέδρων χρόνος λαμβάνεται υποχρεωτικά υπόψη.


ΝΣΚ/219/2003

Μετοχικό Ταμείο Ναυτικού. Αναγνώριση χρόνου συμμετοχής στην Εθνική Αντίσταση. Καταβολή εισφορών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για την αναγνώριση από το Μ.Τ.Ν. του χρόνου συμμετοχής στην Εθνική Αντίσταση, ως χρόνου στρατιωτικής υπηρεσίας, του αιτούντος Αντ/ρχου Λ.Σ., το Μ.Τ.Ν. πρέπει να εφαρμόσει τις κείμενες διατάξεις που ισχύουν για την αναγνώριση της στρατιωτικής θητείας από το Μ.Τ.Ν. και ότι στην προκειμένη περίπτωση δεν εφαρμόζεται η διάταξη του τρίτου εδαφίου της παρ.3 του άρθρου 34 του Ν 1543/1985.


ΝΣΚ/107/2015

Δυνατότητα ή μη ανάκλησης της παραίτησης υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, λόγω συγγνωστής πλάνης, κατά τις διατάξεις του ν. 4151/2013.

Η παραίτηση του υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Π.Φ. πρέπει να ανακληθεί λόγω συγγνωστής πλάνης, κατά τις διατάξεις του ν. 4151/2013. Και τούτο, γιατί η αρμόδια Υπηρεσία δεν απάντησε εγκαίρως σε αίτησή του για πρόωρη συνταξιοδότησή του και ειδικότερα για αναγνώριση με εξαγορά του χρόνου στρατιωτικής υπηρεσίας, καθώς και του πλασματικού χρόνου των παιδιών του, με εξόφληση εφάπαξ καταβολής του ποσού. Ως εκ τούτου, δεν ήταν δυνατόν να γνωρίζει ο ενδιαφερόμενος τον ακριβή χρόνο στρατιωτικής υπηρεσίας ή πλασματικού χρόνου παιδιών που έπρεπε να αναγνωρίσει και πολύ περισσότερο δεν γνώριζε το αντίστοιχο ποσό εισφοράς εξαγοράς για την αναγνώριση των χρόνων αυτών, μέχρι το χρόνο συνταξιοδότησής του. Επομένως, κατά την αποχώρησή του από την Υπηρεσία δεν είχε σαφή εικόνα, τόσο της οικονομικής επιβάρυνσης της ανωτέρω αναγνώρισης, όσο και του ποσού της σύνταξης που θα ελάμβανε και μόνο εκ των υστέρων πληροφορήθηκε τις δυσμενείς συνέπειες της πρόωρης συνταξιοδότησής του και το κόστος αυτής. Άλλωστε και η αρμόδια Υπηρεσία ομολογεί ότι και η ίδια δεν γνώριζε τον απαιτούμενο και συμφερότερο χρόνο αναγνώρισης, είτε για θεμελίωση είτε για προσαύξηση της σύνταξης, μέχρι τον χρόνο έκδοσης της εκάστοτε συνταξιοδοτικής πράξης. (ομοφ.)


ΔΕΔ/Θεσ/216/2025

Η υπ' αριθμ. 216/10.02.2025 απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ενός φορολογούμενου κατά πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2021. Ο προσφεύγων είχε υποβάλει 3η τροποποιητική δήλωση, καταχωρώντας €4.264,96 στον κωδικό 351 του εντύπου Ε1 ως ασφαλιστικές εισφορές για εξαγορά χρόνου στρατιωτικής θητείας, με σκοπό τη μείωση του φορολογητέου εισοδήματός του. Η φορολογική αρχή είχε διαγράψει το ποσό αυτό. Η ΔΕΔ έκρινε ότι το ποσό των €4.264,96 είχε ήδη παρακρατηθεί από τις αναδρομικές αποδοχές σύνταξης του προσφεύγοντος από τον ΕΦΚΑ και είχε αφαιρεθεί από τις φορολογητέες αποδοχές του, όπως αποτυπώθηκε στη βεβαίωση αποδοχών φορολογικού έτους 2022. Ως εκ τούτου, η αναγνώριση του ποσού στον κωδικό 351 θα οδηγούσε σε διπλή μείωση των φορολογητέων αποδοχών, και ο ισχυρισμός του κρίνεται αβάσιμος.


ΝΣΚ/196/2008

Υποχρεωτικός ή μη συνυπολογισμός του χρόνου της στρατιωτικής θητείας για τον υπολογισμό της τριακονταπενταετούς πραγματικής υπηρεσίας για την αποστρατεία Αξιωματικού Λιμενικού Σώματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ως τριακονταπενταετής πραγματική και συντάξιμη δημόσια υπηρεσία, για την αυτοδίκαιη απόλυση των δημοσίων υπαλλήλων, θεωρείται μόνον αυτή που παρέχεται εκουσίως στο κράτος και συνεπώς δεν λαμβάνεται υπόψη η υποχρεωτική υπηρεσία που παρέχουν οι κληρωτοί και οι έφεδροι προς εκπλήρωση των στρατιωτικών τους υποχρεώσεων. Κατ ακολουθίαν και για την ταυτότητα του νομικού λόγου πρέπει να γίνει δεκτό ότι ο χρόνος της στρατιωτικής θητείας δεν λαμβάνεται υποχρεωτικά υπόψη για τον υπολογισμό της, κατ άρθρο 45 του Κώδικα Προσωπικού Λιμενικού Σώματος (Κ.Π.Λ.Σ.), τριακονταπενταετούς πραγματικής υπηρεσίας για την αποστρατεία Αξιωματικού Λιμενικού Σώματος.